Brno - Znečištěné výtahy výkaly, zvratky, injekční stříkačky s narkotiky, agresivní psi a zápach – to byla bohužel do nedávné doby realita hlavního nádraží Českých drah v druhém největším městě České republiky. Několik desítek bezdomovců v poslední době doslova okupovalo brněnské hlavní nádraží takovým způsobem, že se vedení stanice dohodlo na radikálním zajištění vlastní bezpečnosti celého nádraží.
29.1.2007 - 11:40 - V Blansku sražen člověk vlakem EC 370
Blansko - Dnes krátce po osmé hodině ranní byl za zastávkou Blansko-město (trať 260) sražen člověk vlakem EC 370 (Wien Südbahnhof - Aarhus). Jednalo se pravděpodobně o sebevraha. V tuto chvíli je spoj EC 370 opožděn o 94 minut.
Brno - Brňané dostanou letos znovu možnost říct, kde chtějí hlavní vlakové nádraží. A k dispozici budou mít výsledky analýzy, která obě navrhované polohy - „odsunutou“ a v centru - srovná. Nad nejsledovanějším brněnským tématem posledních let, přestavbou železničního uzlu, se včera poprvé v historii sešli u jednoho stolu zástupci 5 politických stran - koaličních i opozičních. A shodli se na tom, že ihned začnou s přípravou nezávislé studie obou variant.
Boskovice - Obyvatelé Boskovic a nejbližšího okolí se dočkají velmi potřebné tzv. železniční boskovické spojky. Stavět se ale nezačne dříve než po roce 2010. Oznámil to v pátek Mojmír Nejezchleb, ředitel odboru koncepce a strategie při Správě železniční dopravní cesty. Tato státní organizace by měla být investorem stavby. "Problém je v tom, že s rozvojem Integrovaného dopravního systému nemá naše město žádné přímé spojení s centrem kraje – Brnem," řekl poslanec a bývalý starosta Boskovic František Sivera.
Brno - V Brně se znovu začne diskutovat o tom, zda přesunout hlavní nádraží o 1 kilometr na jih, anebo rekonstruovat železniční uzel a nádraží v centru města. Nové vedení radnice svolalo na 9.1.2007 jednání, jehož by se měli účastnit dva zástupci z každé strany v zastupitelstvu. „Cílem jednání je zahájit diskusi o podobě srovnávací analýzy, která férově posoudí obě varianty modernizace brněnského železničního uzlu - s nádražím v odsunuté poloze i s nádražím v centru,“ uvedl radní Martin Ander ze Strany zelených.
zdroj: Mladá fronta DNES
Brno - I v letošním roce jsou České dráhy oficiálním dopracem 17. mezinárodního veletrhu cestovního ruchu GO a 16. ročníku mezinárodního veletrhu turistických možností v regionech REGIONTOUR v Brně, které se konají ve dnech 11. - 14.1.2007. Návštěvníkům veletrhů bude poskytnuto zlevněné zpáteční jízdné Vlak+ ze všech železničních stanic ČD do železniční stanice Brno hl. n.
Uhřice - Biokoridorem nebo cyklostezkou se stane zřejmě úsek zrušené železniční trati z Uhřic do Ždánic. Obce samostatně nemají kvůli náročné údržbě o úsek zájem, Mikroregion Ždánicko ale ano. České dráhy do konce minulého týdne chtěly vyjádření k možnosti vytrhání kolejí.
Svitavy - Starostové obcí na hranicích Pardubického kraje jsou nespokojeni s koncepcí dopravy. Poukazují na spoje, které nenavazují, a na problematické přestupování v Letovicích. "Když čtu jízdní řád, tak mně připadá, že jsme přívažkem Pardubického kraje," kritizuje dopravní spojení starosta Březové nad Svitavou Martin Kiss. Chápe technické důvody, rozdílné napájení lokomotiv na trati, ale nerozumí ekonomickému zdůvodnění. Kraj odmítl zaplatit jeden vagon navíc.
Boskovice - Železniční přejezd v Boskovicích na Blanensku bude kvůli stížnostem lidí přestavěn na přejezd se světelnou signalizací. Jeho přeměna přijde na zhruba sedm milionů korun s termínem dokončení do konce roku 2008.
Uherské Hradiště - V tragédii vyústilo ve středu v noci na železničních kolejích neopatrné počínání 26 leté ženy z Uherského Hradiště. U mostu přes řeku Moravu mezi Uherským Hradištěm a Starým Městem ji smrtelně zranila přijíždějící vlaková souprava. „Strojvůdce zaregistroval postavu na kolejích ve tmě na poslední chvíli. Začal houkat a brzdit, ale střetu už nedokázal zabránit,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Českých drah Zdeněk Neusar. Vlak zasáhl mladou ženu přední částí jízdní soupravy, přičemž ji více než 10 metrů vlekl pod sebou. Přivolaná rychlá záchranná služba převezla dívku do nedaleké nemocnice, kde krátce poté zemřela. „Utrpěla rozsáhlá zranění, její šance na přežití byla minimální,“ řekl jeden z lékařů. Podle uherskohradišťské policejní mluvčí Jitky Zámečníkové nelze vyloučit ani sebevražedný motiv. Strojvůdce vypověděl, že žena na nechráněném přejezdu seděla v podřepu otočená zády k přijíždějící soupravě. Dechová zkouška prokázala, že strojvedoucí neměl v krvi alkohol. Nikdo z cestujících v motorovém vlaku neutrpěl při srážce zranění. Provoz na trati České dráhy obnovily po hodině.
Olomouc - Nákladní vlak v Olomouci-Hejčíně usmrtil v pátek ve 13:07 hod. jednačtyřicetiletou ženu. Podle olomoucké policie chodkyně vešla na přejezd ve chvíli, kdy tudy vlak projížděl. Nehodě již strojvedoucí nedokázal zabránit. Železniční doprava byla v těchto místech zastavena.
zdroj: Mladá fronta DNES, Právo
Hrušovany u Brna - Dne 19.12.2006 ve 20:46 hod., při jízdě vlaku EC 177 přes železniční stanici, došlo ke střetnutí s dětským kočárkem, se kterým jela matka (32) po služebním přechodu. Dítě (2,5) bylo zraněno a převezeno lékařskou záchrannou službou do dětské nemocnice v Brně. Vlak byl veden lokomotivou 350.006-3 a byl opožděn o 90 minut.
zdroj: ČD
Blansko - Kdo se rozhodne například kolem čtvrté hodiny odpolední odjet z nádraží v Blansku, Adamově či Doubravici nad Svitavou, musí se smířit s tím, že už se neohřeje v čekárně a ani si nekoupí lístek na vlak. Zejména na menších zastávkách totiž pokladny i čekárny zavírají brzy, někde i hned po poledni.
„Vadí mi, že hlavně teď v zimě je čekárna v Doubravici zavřená už ve 13 hodin. Kdo čeká na vlak, musí mrznout venku. Navíc to nepřispívá ani cestovnímu ruchu, pokud na dešti či v zimě musí zůstat turisté,“ upozornil Stanislav Souček z Doubravice nad Svitavou. „Před 6 lety bylo otevřeno až do odjezdu posledního vlaku. Teď je nevhodné počasí a čekárna je na to, aby se čekalo na vlak,“ potvrzuje Pavel Svoboda z Blanska, který jezdí do Letovic za prací. V Adamově si cestující mohou zakoupit lístky na vlak v pokladně denně nejpozději v 15:30 hod., v Blansku na zastávce do 16 hodin. „Nevýhoda je hlavně v tom, že jezdím většinou odpoledne do Brna a potřebovala bych k tomu jízdenku na IDS, kterou mohu využít i na tramvaj. Tu si nemám, když je pokladna zavřená, kde koupit,“ dodává žena z Blanska, která si přála zůstat v anonymitě.
Chybí pracovníci
Starosta Doubravice nad Svitavou Ladislav Štoudek je ale s po většinu dne uzavřenou pokladnou a čekárnou smířen. „Bohužel se čekárna otevírá jen na dobu, kdy je tam dozor pracovnice drah. Ty tam původně byly dvě, teď se otevírací doba zkrátila, protože tam je jen jedna. Dráhy argumentují, že je to úspora mzdových prostředků a my s tím nic nepořídíme,“ řekl. Podle Alana Butscheka z generálního ředitelství Českých drah závisí otevírací doba pokladen jednak na velikosti obce, ale především na počtu prodaných jízdenek a velikosti tržeb. „Provozní doba je stanovena tak, aby pokrývala časy, kdy je prodáváno nejvíce jízdenek, tedy kdy se na zastávce vyskytuje největší množství cestujících,“ uvedl. Čekárny podle něj navíc není možné nechat otevřené, pokud v nich není zaměstnanec drah. „Jinak dochází k jejich devastaci,“ vysvětlil. V tom, že si cestující nemohou zakoupit jízdenky na zastávkách, když jsou pokladny uzavřeny, nevidí Butschek žádné znevýhodnění. „Pokud cestující chce využít i návazné dopravy po městě Brně, doporučuji zakoupení jízdenky integrovaného dopravního systému v předprodeji. Jelikož počátek platnosti této jednorázové jízdenky si stanoví sám cestující, a to až v okamžiku jejího označení v označovači, není jakýkoli problém, aby cestující měl jízdenku zakoupenu předem. Předprodej je tedy v krajském systému dopravy prakticky neomezený,“ argumentuje.zdroj: Brněnský deník
Brno - V Jihomoravském kraji byl v pátek 15.12.2006 v 11:00 hod. zahájen provoz na zastávce Brno-Lesná na trati 250. První vlaky, které zde zastavily, byly Os 4944 do Tišnova, pravidelný odjezd v 11:07 hod. a Os 4949 do Brna hl. n. v 11:08 hod.
Vítanov - Od 10.12.2006 zastavují vlaky v Pardubickém kraji na nové zastávce Vítanov u Hlinska (trať č. 238). Slavnostní otevření zastávky proběhlo již před 10 dny a při této příležitosti byl vypraven zvláštní valk z Hlinska vedený Regionovou, s jejímž nasazením se počítá na přelomu ledna a února 2007 na trati mezi Pardubicemi a Havlíčkovým Brodem.
Čelákovice - Od neděle 10.12.2006 slouží cestujícím také nová železniční zastávka na trati 231 Čelákovice-Jiřina ve Středočeském kraji. Jako první na ní zastavil Os 9441 z Prahy hl. n. do Poděbrad v 00:41 hod., ze směru od Lysé nad Labem se jednalo o Os 9442 do Prahy Masarykova nádraží ve 4:58 hod. Zastávka ještě není dokončena, zatím zde probíhá zkušební provoz a slavnostní otevření je plánováno na květen příštího roku.
zdroj: Informace městské části Brno-sever, Jízdní řád ČD, Železničář
Letovice - Přesunout, nebo nechat tam, kde je? Tuto otázku týkající se vlakového nádraží neřeší jen v Brně, ale zabývají se jí i v Letovicích na Blanensku. Rozdíl je v tom, že Letovičtí chtějí nádraží přemístit opačným směrem – do centra. Chtít je ale zatím to jediné, co mohou obyvatelé šestitisícového města dělat. V nejbližších 10 letech se moderní prosklené nádražní budovy postavené nad železničním mostem hned vedle centrálního Masarykova náměstí nedočkají.
„Na trati Brno – Česká Třebová platí stavební uzávěra. Před 10 lety se sice objevily hlasy, které po přemístění volaly, ale nebyly vyslyšeny. Škoda. Teď si místní musí počkat na to, až bude tento úsek železnice znovu zralý na opravu,“ vysvětlil Jan Pavlíček, odborník na dopravu z krajského úřadu Jihomoravského kraje. Novinku nezavrhuje ani po volbách obměněné vedení Letovic. Nejprve chce ale zjistit, jaký postoj k ní mají sami občané. „Nemůžeme to rozhodnout z radnice. Nejdřív musíme vědět, zda je to vůbec reálné a jestli o to lidé stojí,“ řekl starosta Radek Procházka.
zdroj: MF DNES
Brno - Kdo se včera při plánování cesty vlakem nebo autobusem řídil spíš zvykem než jízdním řádem, nejspíš se na některých trasách nevyhnul delšímu čekání. Začaly totiž platit nové jízdní řády nejen na dráze, ale také v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje. Většina cestujících však byla na změnu připravena. „Máme zprávy o tom, že lidé v Brně už využili některá nová noční spojení,“ poznamenal mluvčí Českých drah Aleš Ondrůj.
Kdo se však včera chystal, že zahájí nebo ukončí svou cestu vlakem na nové zastávce v Brně-Lesné, měl smůlu. V současné době na ní totiž dělníci dokončují poslední úpravy. S tím, že se stanice neotevře se zavedením nového jízdního řádu, se počítalo. „V jízdním řádu je vedle této zastávky uvedeno, že čas zastavení platí až od data vyhlášení. Je tím míněno vyhlášení zastávky správou železniční dopravní cesty,“ vysvětlil Ondrůj.
Cestujícím začne stanice Brno-Lesná sloužit ještě před vánočními svátky, pravděpodobně už za pár dní. Zastavovat na ní budou všechny osobní vlaky na trati do Tišnova a zpět.
zdroj: Mladá fronta DNES
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage












