..: Aktuality a články - Česká republika (celá) :..

PendolinoČeské dráhy - Vysokorychlostní vlak s naklápěcí skříní pendolino Českých drah absolvoval v minulých dnech sérii zkušebních jízd na tratích ve Spolkové republice Německo.

Pendolino 680.001 odjelo ke zkušebním jízdám do Německa ve středu 20. 7. 2005. V areálu DB Systemtechnik v Mnichově proběhly nejprve některé stacionární zkoušky a následně také příprava jednotky na zkušební jízdy. V rámci nich se na trati München Nord - Maisach za přítomnosti zástupců Výzkumného ústavu železničního a. s., Českých drah a. s., DB Systemtechnik a výrobce – společnosti Alstom - jednotka pendolino podrobila zkouškám elektromagnetické kompatibility.
Následovaly pak brzdové zkoušky při maximální rychlosti 220 km/h a měření na trakčním vedení, s cílem ověřit „spolupráci“ trolejového drátu se sběračem. Tyto zkušební jízdy probíhaly na trati Hamburg – Berlín (Wittenberge - Ludwigslust).
Od pondělí 15. srpna 2005 pak probíhaly zkoušky jízdních vlastností a jízdní bezpečnosti do maximální rychlosti 220 km/h. Ty se uskutečnily nejprve na trati Augsburg – Donauwörth, následující týden pak na trati Bamberg - Lichtenfels (v okolí Norinberka) (zde max. 160 km/h).
Ukončení zkušebních jízd je plánováno na 29. srpna 2005, kdy by se jednotka pendolino měla vrátit přes hraniční přechod Furth im Wald / Česká Kubice zpět do ČR k pokračování dalších zkoušek.

V České republice pokračují zkoušky dalších souprav. Například jednotka 680.003 jezdí ve zkušebním provozu na rychlících mezi Prahou a Děčínem, kde přepravila od prosince 2004 přes 200 000 cestujících a najela jen na této trase přibližně 60 000 kilometrů. Na soupravě 680.004 pak provedl výrobce, společnost Alstom, ve spolupráci s českou společností AŽD Praha úpravy s cílem splnit české normy elektromagnetické kompatibility. Podle dosavadního průběhu zkoušek na zkušebním okruhu u Velimi jsou úpravy účinné a vlak tak zřejmě splní příslušné normy, což umožní jeho schválení pro pravidelný provoz.

Celá tisková zpráva ČD

Dne 20.srpna byly ukončeny zkoušky kompenzátoru na jednotce 680.004 měřením EMC s pozitivním výsledkem na obou napěťových soustavách tj. 3kV a 25kV. To znamená, že největší problém se schvalovacím procesem těchto souprav byl překonán. Nyní by již nic nemělo bránit schválení Pendolin. Díky firmě Elcom (ta vytvořila zařízení potlačující vily el. zařízení na okolí) se podařilo problém odstranit.

NostalgieNostalgie - Blíží se konec prázdnin tím bude i ubývat zvláštních a nostalgických akcí na železnici. Tento víkend si ovšem ještě máme z čeho vybírat.

Železniční muzeum ČD v Lužné u Rakovníka v sobotu 27.8. pořádá prázdninový výlet parním vlakem z Lužné do Roztok u Křivoklátu a zpět. Mimořádně bude déle otevřeno muzeum a to do 18:30 hod. Parní vlak bude tažen Všudybylkou ř. 354.195.
Posázavské linky - v sobotu také pojede zvláštní vlak s parní lokomotivou 434.2186 z Prahy hl.n. do Kácova a zpět. Akce je spojena s ukončením sezony ve vojenskohistorickém muzeu Lešany.
Šumavské léto s párou - pravidelný víkendový vlak s parní lokomotivou 310.093 pojede také v sobotu a neděli na trati Stožec - Nové Údolí - Kubova Huť.
S Elinkou do Bechyně - Na trati z Tábora do Bechyně pojede tuto sobotu opět křižíkův historický elektrický vůz M400.001.
Vizovice, Lípa nad Dřevnicí - na 38. tradiční Vizovické trnkobraní i na Trnkobraní OpenAir festival pojedou od pátku do neděle zvláštní vlaky z Olomouce a Ostravy. K vidění bude mj. parní lokomotiva 464.202 a Bobina E499.004. Podrobnosti na webu 38. Trnkobraní a Trnkobraní OpenAir.
Jindřichův Hradec - po úzkorozchodné dráze do Nové Bystřice pojedou parní vlaky již od čtvrtka až do pondělí a to jak ve dne, tak ve čtvrtek a pátek také večer. Vlaky budou tažené parní lokomotivou Resita U46.001. Podrobnosti na webu JHMD.
Osoblaha - v sobotu jede také svoji pravidelnou jízdu úzkorozchodný parní vlak s lokomotivou Resita U46.002 z Třemešné ve Slezku do Osoblahy a zpět. Informace na webu Osoblažsko.
Císařský den v Kadani - v sobotu vyjedou také historické motorové vlaky s M262.1 společnosti Loko Motiv na trať z Jirkova do Kadaně předměstí a zpět.
Z Kamenického Šenova do České Kamenice a zpět budou jezdit motorové vlaky s historickými vozy M131.1441. Vlaky provozuje společnost KPL.

Výstavy
Police nad Metují - v prostorách Klášterního komplexu v Polici nad Metují probíhá od 1.6. do 30.9. výstava Vznik a vývoj stavebnice MERKUR a je otevřená denně mimo pondělí - 9:00-12:00 a 13:00-16:30.
Kadaň - v městském muzeu v Kadani probíhá od 5.8. do 18.9. výstava Ostře sledovaná lokálka o trati Kadaň město - Kaštice, historie vzniku tratí na Kadaňsku.

Podrobnosti o akcích najde také v Kalendářích akcí:
Historické a parní vlaky
Modelářské akce a výstavy (web ČD)

České dráhyPraha - České dráhy zavedou čipové karty pro zákazníky a zaměstnance. Do dvou let se tak stanou největším českým vydavatelem víceúčelových bezkontaktních čipových karet, které bude možné využít jako průkaz na slevu, jako elektronickou jízdenku ve vlacích a v ostatních druzích veřejné dopravy a do budoucna také jako elektronickou peněženku.
Pod obchodním názvem In-karta České dráhy nahradí čipovou kartou dosavadní papírové slevové karty zákazníků a železniční průkazy zaměstnanců. V první etapě, zaměřené převážně na zaměstnance a jejich rodinné příslušníky i na důchodce z řad bývalých zaměstnanců, bude vyrobeno 280 000 karet. Od roku 2006 začne In-karta postupně nahrazovat dosavadní systém papírových Karet Z i ostatních slevových průkazů a dalších obchodních nabídek Českých drah. V uplynulém roce bylo vydáno 635 000 kusů těchto průkazů. Celkem by tak během příštích dvou let měl vlastnit In-kartu Českých drah každý desátý občan České republiky.
Celá tisková zpráva ČD

lokomotiva řady 380 - ilustrační fotoPraha - České dráhy si budou zřejmě moci vzít od evropského sdružení železnic Eurofima úvěr 1,4 miliardy korun. Rozhodla o tom v pátek sněmovna, když schválila zákon o státních zárukách za tuto půjčku. Z peněz by měly dráhy nakoupit nové železniční vozy a lokomotivy. Předlohu musí ještě podepsat prezident.
Jak již dříve uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský, použijí České dráhy tento úvěr na úhradu nákladů spojených s pořízením 26 vozů první a druhé třídy pro osobní dopravu a 23 vícesystémových lokomotiv řady 380 a na úhradu elektrických příměstských jednotek řady 471 pro osobní dopravu.
"Navrhovaná opatření budou mít nesporně pozitivní vliv na podnikatelské prostředí ČR, udrží nebo zvýší zaměstnanost v regionech, kde sídlí subdodavatelské a dodavatelské firmy. Většinu těchto zakázek realizují subjekty na českém území," uvedl při projednávání předlohy v Senátu Šimonovský. I když je dodavatelem 26 vozů pro osobní dopravu rakouská společnost Siemens, více než 50 procent dodávek se bude vyrábět v ČR, zejména v Praze ve Zličíně, dodal. U lokomotiv vyhrála soutěž společnost Škoda se sídlem v Plzni. Dodavatelem elektrických příměstských jednotek je ČKD Vagonka se sídlem v Ostravě.

Zdroj : ČTK

České lokálky - Již 11.12.2005 vstoupí do platnosti nový jízdní řád železniční dopravy. Jeho konečná podoba je již dokončena a k dispozici na internetu, ale podle všeho se do prosince ještě můžeme dočkat dalšího nemilého překvapení v podobě zastavení dopravy, resp. jejího neobjenání krajskými úřady. Kromě již "tradičních" tratí s neobjednanou dopravou, což jsou 046 Hněvčeves - Smiřice, 121 Hostivice - Podlešín, 257 Kyjov - Mutěnice a 332 Hodonín - Holíč (SR), letos přijdou na řadu tratě 302 Nezamyslice - Morkovice (zde se jedná o ukončení náhradní autobusové dopravy v režii ČD), část tratě 314 Opava východ - Svobodné Heřmanice, konkrétně úsek Jakartovice - Svobodné Heřmanice a část tratě 026 Broumov - Otovice zast. Damoklův meč dále visí i nad tratěmi 164 Kadaň - Kaštice a 165 Vilémov u Kadaně - Kadaňský Rohozec a nově i nad tratí 096 Zlonice - Roudnice nad Labem, resp. nad její částí ze Zlonic do Straškova. Dnes obdrželi zástupci dotčených obcí návrh jízdního řádu autobusové linky Zlonice - Straškov, která prakticky přesně kopíruje stávající trať. Pod návrhem byla podepsána paní Lucie Benešová ze středočeského krajského úřadu, která se mj. "podepsala" i pod loňské nečekané zastavení osobní dopravy na trati 121. Je třeba dodat, že starostům dotčených obcí se návrh příliš nelíbí, protože linky navrhované potenciálním dopravcem, tedy ČSAD Slaný, ve Straškově příliš nenavazují na spoje do Roudnice n. L., která je přirozeným centrem tohoto regionu a navíc autobus ukončí svou jízdu v obci, nikoliv u nádraží ČD. V nejbližších dnech a týdnech se ukáže, jestli se starostům podaří uhájit zájmy běžných občanů proti vůli úředníka KÚ, který rozhoduje z kanceláře uprostřed Prahy a o místních poměrech nemá nejmenší tušení.

15.8.2005 - 21:11 - Výsledky testu spokojenosti se službami ČD

ŽelPage - V anketě se objevilo celkem 84 příspěvků, z nichž 75 bylo použito do vyhodnocení. Ostatní komentáře nemohly být zařazeny, protože nesplňovaly stanovená kritéria (číselné hodnocení, apod.), či sloužily pouze k doplnění. České dráhy získaly celkovou známku 2,5 (stupnice 1-6, kde je 1 nejlepší a 6 nejhorší). Hodnocení jednotlivých položek testu dopadlo takto:

Jak jste spokojeni s dochvilností vlaků ČD? Známka: 2,4

Jak jste spokojeni s ochotou zaměstnanců ČD u přepážek? Známka: 2,7

Jak jste spokojeni s ochotou zaměstnanců ČD ve vlacích? Známka: 2,2

Jak jste spokojeni s prezentací a službami ČD na internetu? Známka: 2,5

Nejčastější odpovědi na 5. otázku „Jaké prvky by měly ČD uskutečnit, aby se cestování vlakem stalo atraktivnějším?“ byly:

  • 56% - modernizace a rozšíření vozového parku
  • 16% - čistota
  • 13% - rychlost
  • 12% - více reklamy
  • 11% - rekonstrukce nádraží
  • 9% - zrušení jednotky 810

želpage - V souvislosti se zprávou z 11.8.2005, 22:50, bych chtěl mezi příznivci železnice uspořádat malou anketu o spokojenosti se službami ČD. Níže uvedená kritéria hodnoťte známkami 1 - 6, kde 1 je nejlepší a 6 nejhorší. Své hodnocení uvádějte do "komentářů" pod článek. Z důvodu objektivity hlasujte pouze 1x.

Kritéria:

1. Jak jste spokojeni s dochvilností vlaků ČD?

2. Jak jste spokojeni s ochotou zaměstnanců ČD u přepážek?

3. Jak jste spokojeni s ochotou zaměstnanců ČD ve vlacích?

4. Jak jste spokojeni s prezentací a službami ČD na internetu?

5. Jaké prvky by měly ČD uskutečnit, aby se cestování vlakem stalo atraktivnějším?

Těším se na Vaše reakce a hodnocení

UZÁVĚRKA ANKETY JE V NEDĚLI VE 20:00

ANKETA JE UKONČENA, vyhodnocení do 2 dní

NostalgieNostalgie - I tento víkend se konají různé historické jízdy a výstavy. Svézt se tak můžete parními vlaky na úzkorozchodné dráze z Jindřichova Hradce do Nové Bystřice, mezi Kořenovem a Harrachovem, z Plzně do Domažlic a německého Furth im Wald, v okolí Telče, nebo na Šumavě mezi Stožcem a Černou v Pošumaví. Na mnoha místech pojedou i hiostorické motorové vozy - Kamenický Šenov - Česká Kamenice, Teplice v Čechách - Ústí n.L. hl.n. - Litoměřice h.n. - Úštěk a v okolí Telče. Na Zubačce pojedou motorové ozubnocové lokomotivy, na trati Tábor - Bechyně se můžete svézt elektrickým motorovým vozem Fr.Křižíka a v pátek a neděli můžete potkat historickou soupravu v čele s Hektorem (Litvínov - Teplice - Ústí nad Labem - Všetaty - Nymburk - Kolín - Havlíčkův Brod - Humpolec)

Veškeré informace najdete v kalendáři akcí - ZDE

V Polici nad Metují stále probíhá výstava stavebnic Merkur a v Městském muzeu v Kadani probíhá od 5.8. do 18.9. výstava Železný oř na Kadaňsku.

Podrobnosti o modelářských akcích a výstavách najdete na webu ČD - ZDE

709.4ČMKS - V červenci letošního roku byla německé společnosti Vattenfall Europe Mining AG Spremberg (VEM) předána do jednoměsíčního pronájmu nová posunovací lokomotiva 709.401 z produkce ČMKS. Lokomotiva bude nasazena na vlečkovém provozu Schwarze Pumpe. Pro lokomotivu 709.401 je tento pronájem další etapou náročného zkušebního provozu před schválením typu.

Celá zpráva : ČMKS

Drážní inspekce ČRDrážní inspekce při své preventivní činnosti zjistila, že v České republice existují minimálně 353 železniční přejezdy, které představují bezpečnostní riziko pro uživatele pozemních komunikací, resp. pro provozování drážní dopravy. V těchto místech je nejbližší silniční křižovatka příliš blízko přejezdu, takže může nastat situace, kdy řidič dávající přednost vozidlům jedoucím po hlavní silnici nemůže splnit další ze svých základních povinností – neprodleně opustit se svým vozidlem železniční přejezd. Může tak způsobit závažnou dopravní nehodu (střet s vlakem).

Drážní inspekce zaznamenala do konce července letošního roku celkem 157 střetů na železničních přejezdech, při kterých zahynulo 26 osob a dalších 41 bylo zraněno. V roce 2004 došlo k 288 střetům na železničních přejezdech a zemřelo při nich 57 osob a dalších 128 bylo zraněno. V drtivé většině případů nebyla příčina nehody na straně železnice.

Celá tisková zpráva DI ČR

infoPraha / iDNES.cz - Na českých železnicích pořád jezdí desítky let staré vagóny, spojení mezi českými městy bývá pomalé. Situace se ale začíná zlepšovat. O tom, kdy má česká železnice šanci přiblížit se evropské úrovni a kolik to bude stát, se čtenáři iDNES v úterý 9. srpna od 13.00 diskutoval náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek.

Rozhovor na serveru iDnes.cz

ilustrační fotoČeské dráhy budou pokračovat v modernizaci svých vlaků. Vedení podniku hodlá lépe a účelněji využívat finanční prostředky vkládané do obnovy železničních kolejových vozidel. Pro urychlení modernizace České dráhy projednávají možnost navýšení svého podílu v mezinárodní organizaci Eurofima, jejímž prostřednictvím řada evropských železnic financuje obnovu svého vozidlového parku. Zároveň s tím představenstvo společnosti uložilo zpracovat celkovou koncepci rozvoje rychlé osobní dopravy na koridorových tratích. V ní se i nadále počítá s využitím celoevropsky ověřených standardů, jako jsou vlaky sestavené z moderních vagónů a lokomotiv i z vysokorychlostních souprav s naklápěcí skříní. Nezapomíná se ani na nákladní dopravu, neboť i zde hodlají České dráhy velmi rychle modernizovat a obnovovat park nákladních vozů, aby lépe vyhovoval potřebám přepravců.

České dráhyČeské dráhy - V těchto dnech vrcholí příprava jízdního řádu 2005/2006, který bude platit od 11. prosince 2005 do poloviny prosince 2006. V nejbližší dnech bude tzv. Konečný návrh jízdního řádu předán obchodním partnerům – státu a krajům, které si objednávají dálkovou a regionální dopravu.
Lepší spojení se zahraničím
Připravovaný jízdní řád nabídne lepší spojení České republiky s několika evropskými státy. Nově budou zavedeny přímé spoje z Prahy do slovinské Lublaně a do italských Benátek, zlepší se spojení se Švýcarskem a Německem, u některých vlaků EuroCity se zrychlí doprava na trase Praha – Budapešť.
Vnitrostátní spoje pojedou podle přání státu a krajů
V dálkové dopravě si stát objednal na řadě relací taktovou dopravu. Na tratích spojujících krajská a další velká města tak budou jezdit obvykle rychlíky v pravidelných dvouhodinových intervalech.
Největší novinkou v dálkové vnitrostátní dopravě bude zahájení provozu vysokorychlostních vlaků s naklápěcí skříní pendolino na trati Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava. K zahájení provozu těchto vlaků však ještě musí získat výrobce, společnost Alstom, souhlas Drážního úřadu.
Celá Tisková zpráva ČD

České dráhyČeské dráhy ve spolupráci s CK ČEDOK připravily od srpna do října letošního roku SMS soutěž s jízdenkou SONE+.
Stačí poslat SMS ze svého mobilního telefonu a můžete vyhrát zajímavé a hodnotné ceny od Českých drah a CK ČEDOK (např. Kilometrickou banku ČD).
Každá stá SMS vyhrává. Soutěž probíhá od 1. srpna do 31. října 2005.
Pro účast v soutěži stačí zodpovědět následující jednoduchou otázku:
Kolik stojí jízdenka SONE+ pro osobní vlak?
Informace o SMS soutěži najdete Zde.
zde můžeme připomenout, že síťová jízdenka sone+ patří mezi velmi zajímavé slevy nejen Českých drah. Jízdenka je platná v sobotu nebo neděli po celé síti ČD, ve vlacích společností Viamont, CONNEX Česká železniční a v německém příhraničí. Informace o sone+ naleznete na webu Českých dráh.
zdroj : České dráhy

« Novější zprávy | 1 ... 139 140 141 142 143 ... 154 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:04