..: Aktuality a články - Německo :..

ICE+internet Berlín - Pilotní projekt stratuje ve středu 1.11.2006 mezi Hamburkem a Berlínem. DB vydají za větší komfort pro cestující 20 milionů € ročně, čímž se stane cestování 1. třídou ještě exkluzivnějším. Nový servis bude k dispozici cestujícím ještě před nástupem do vlaku – na pilotních nádražích v Hamburku a Berlíně budou zřízeny čekárny pouze pro cestující 1. třídou (jak známe z České republiky v případě produktu SC Pendolino), další novinkou budou přepážky pro rychlé odbavení (opět pro cestující 1. třídou). V čekárnách nabídnou DB zdarma občerstvení a noviny a přístup na internet bude taktéž zdarma. Účastníci věrnostního programu bahn.bonus získají navíc od začátku roku 2007 o 50% více bodů. Dále se počítá se zvýšením počtu míst pro expresní rezervace. S rozšířením servisu pro cestující 1. třídy v celém Německu se počítá v létě 2007.

zdroj: DB

Berlin-Hamburg, DBBerlín - Od 4.11.2006 do 31.3.2007 budou moci cestující na trase mezi Berlínem a Hamburkem cestovat vlaky kategorie InterCity a EuroCity s novou jízdenkou Berlin-Hamburg-Spezial již od 29€ ve 2. vozové třídě. Předprodej zpátečních jízdenek bude zahájen ve středu 1.11.2006. Běžné jízdné za zpáteční jízdenku činí 94€, takže cestující mohou ušetřit až 65€. S jízdenkou lze cestovat i z/do Ludwigslustu a Wittenberge. Při zakoupení na přepážce je jízdenka o 5€ dražší. Platná je pro cestu tam i zpět pro 1 osobu v rámci 1 měsíce a je určena pro konkrétní spoje; jízdenku si musí cestující zakoupit minimálně 3 dny před nástupem jízdy a počet jízdenek je omezen.

zdroj: Tisková zpráva DB

Ilustrační foto, ÖBBVídeň - V roce 2007 nabídnou ÖBB svým zákazníkům 645.000 jízdenek Spar-Schiene za zvýhodněnou cenu od 19 nebo 29€ do 100 měst ve střední Evropě. Tento typ jízdenek mohou cestující ve vlacích ÖBB využívat již od června 2003. Jízdenky platí jak v denních, tak nočních vlacích do 10 evropských zemí. Od 19€ lze cestovat mezi Vídní a Budapeští, za 29€ se mohou cestující dostat například do Říma, Benátek či Berlína.

Herbst-Spezial, DBBerlín - Ve středu 1.11.2006 zahájí DB prodej jízdenek Herbst-Spezial, které budou moci cestující využít v době od 4.11. do 9.12.2006. Na území Německa stojí jízdenka 29€, do 7 sousedních států - Rakouska, Švýcarska, Lucemburska, Belgie, Nizozemska, Dánska a Česka - lze jízdenku pořídit od 39€. V případě nákupu jízdenek na přepážce se připlácí 5€. DB nabídnou celkem 1.000.000 jízd, tzn. 25 tisíc v průběhu jednoho dne. Ohled bude brán na vytíženost spojů a proto bude nejméně jízdenek k dispozici v pátek a neděli. Pokud zaplatí cestující příplatek 4€, může cestovat i ve voze k sezení v nočních vlacích DB Nachtzug a CityNightLine. Podmínky pro použití jízdenky se nemění - přesný termín i spoj, 2. vozová třída a nákup nejméně 3 dny před nastoupením cesty. Počet obou typů jízdenek (Spar-Schiene, Herbst-Spezial) je limitován.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB, Tisková zpráva DB

Sassnitz-Neu Mukran Eisenbahnfähhafen Berlin – Od 5.12.2006 by mělo být uvedeno do provozu nové spojení mezi německým přístavem Sassnitz-Neu Mukran (na Rujáně) a nově vystavěným ruským přístavem Baltijsk (v Kaliningradské oblasti). Spojení bude provozovat Railion a DFDS (dánská rejdařská společnost). Railion tak získá další variantu železničního spojení do východní Evropy a vzroste tak podíl na přepravě zboží z Ruska.

12.10.2006 - 20:59 - Thalysem do Bruselu a Paříže

Brusel - Společnost Thalys přichází na zimu s atraktivní nabídkou pro zájemce o cesty z Kolína nad Rýnem nebo Cách do Bruselu či Paříže. V období od 1.12.2006 do 15.2.2007 bude možné cestovat za cenu 29,00 € do Paříže, do Bruselu dokonce za 15,00 € (jednosměrně), ve třídě Comfort 2. Jízdenky bude možné rezervovat od 24. listopadu do 19. prosince.

zdroj: Lok-report

Berlín – Výstava s názvem „Studená válka na kolejích“ se zabývá všedním provozem a významem berlínského S-Bahnu ve městě, které bylo po stavbě Berlínské zdi rozděleno na 2 části. Žádný jiný dopravní prostředek nebyl rozdělením zasažen více, než S-Bahn. K vidění je mnoho dobových fotografií, grafik, služebních tiskovin a dokumentů. K přípravě výstavby byly použity nejen obsáhlé archivní záznamy, ale podařilo se získat i autentické výpovědi bývalých železničářů z obou částí města.

Výstava se koná v nádraží S-Bahn „Jannowitzbrücke“ (Fahrgastzentrum) od 19.10. do 11.11.2006 vždy ve čtvrtek, pátek a sobotu. Otevřeno je od 14 do 19 hodin. Vstup je volný.

zdroj: Lok-report, S-Bahn Berlin

Lathen - Při jízdě Transrapidu na zkušebním okruhu v německém regionu Emsland v blízkosti hranic s Nizozemskem došlo k nehodě v rychlosti 200 km/h. Souprava narazila do montážního vozu. Zraněno je asi 30 lidí, ale prý došlo i ke ztrátám na životech, přesný počet mrtvých není dosud znám. Podle informací policejního ředitelství v Osnabrücku se nehoda udála v 10:05 hod. Jednotka zůstala zavešena z půlky na trati, která je vystavena na pilířích. Ty se nacházejí 4 m nad zemí a proto jsou zachránářské práce velmi obtížné. Zachránáři se k turistům dostávají hasičskými výsuvnými žebříky.
Server Aktuálně.cz nejprve informoval, že bylo lehce zraněno 20 osob, nyní uvádí, že ze 30 pasážerů zřejmě několik zahynulo. Naprosto stejné informace lze najít i na ICE Fanpage. Zatím žádnou tiskovou zprávu nevydala společnost Transrapid International.
Ve 14 hod. uspořádalo policejní ředitelství a vedení okresu Emsland tiskovou konferenci. Při této příležitosti vyslovili soustrast také zástupci DB.
Nejnovější informace (16:10 hod.) hovoří již o 19 mrtvých. Do nemocnic v okolí bylo převezeno zatím 10 osob. Na záchraně osob se podílí 220 osob. Podle prvotních zjištění je zřejmé, že chyba vznikla na straně lidského činitele, nikoliv techniky. Přední díl jednotky je po nárazu úplně zničený. Ve dnech, kdy se konají testovací jízdy pro širokou veřejnost, se v Transrapidu sveze zhruba 1.000 zájemců.

Aktualizováno 22.9.2006 ve 20:30 hod.

Transrapid Nehoda postihla 31 lidí, z toho 26 bylo na palubě Transrapidu a 5 v dílenském voze. Nejaktuálnější informace hovoří o nejméně 15 obětích a očekává se, že v troskách vlaku bude nalezeno ještě dalších 6 mrtvých osob. Ve 20:45 hod. zveřejnila německá média aktualizovaný počet obětí nehody - 23. Dle sdělení provozovatele byli na výletní jízdě zaměstnanci koncernu RWE. Montážní vozidlo, do kterého Transrapid naboural, vyjíždí na trať pravidelně každé ráno, aby vyčistilo magnetickou dráhu od větví a nečistot.
K nehodě se vyjádřil i spolkový prezident Horst Köhler či spolkový ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. V odpoledních hodinách přijela na místo neštěstí i spolková kancléřka Angela Merkelová, která zrušila veškerý plánovaný program v Berlíně a po shlédnutí nehody vyjádřila hlubokou lítost nad celou událostí.

Aktualizováno 22.9.2005 ve 22:30 hod.

Dnešní nehoda Transrapidu si vyžádala již 25 obětí. Zatím se spekuluje o důvodu, proč vlak narazil do dílenského vozu. Buď neměl rychlovlak povolení a strojvedoucí přesto vyjel, nebo neměl být pracovní vůz v té době na trati. Technickou poruchu firma IABG - vlastník testovacího okruhu - vyloučila. "Tato nehoda nás hluboce zasáhla a co nejrchleji vyšetříme její příčiny," řekl šéf společnosti Rudolf Schwarz.

Aktualizováno 23.9.2006 v 7:45 hod.

Pozdě večer zveřejnila německá policie konečný počet obětí - při nehodě Transrapidu v pátek 22.9.2006 přišlo o život 23 osob, čímž byl snížen původní počet 25 obětí o dvě.

Aktualizováno 2.10.2006 v 15:15 hod.

Příčinou tragédie rychlostního magnetického vlaku Transrapid u západoněmeckého města Lathenu, při níž zahynulo 23 lidí a dalších deset bylo zraněno, bylo s největší pravděpodobností selhání pracovníků řídícího centra této dráhy. Vyplývá to z dosavadního vyhodnocování technických dat a protokolu osudné jízdy. Mluvčí prokuratury Alexander Retemayer řekl, že oba zaměstnanci řídicího terminálu museli vědět o přítomnosti dílenského vozu na trase, do něhož souprava v rychlosti 170 kilometrů za hodinu narazila. "Za této situace vlak neměl vůbec vyjet," dodal mluvčí. Zda a do jaké míry jsou oba dispečeři vinni, ale podle něj není ještě definitivně jasné. "Musíme nejprve shromáždit fakta a až poté hovořit o odpovědnosti," řekl Retemeyer. Dílenský vůz, který se používá k čištění trasy od nečistot či větví, se podle něj na místě nehody nacházel oprávněně. Byl vybaven vysílačem, který řídícímu centru udával svou přesnou polohu - u 120. nosníku dráhy. Strojvůdce vlaku se údajně snažil srážce zabránit. Vyslal výstražný signál a začal okamžitě brzdit, avšak příliš pozdě. Při dalším vyšetřování tragédie spoléhá prokuratura na znalecké posudky, které mají vypracovat Technická univerzita v Braunschweigu a Spolkový úřad pro železnici. Jejich poznatky mají být k dispozici do týdne. Němečtí politici i experti ale varovali před unáhlenými závěry, zejména v souvislosti s plánovanou výstavbou 38 kilometrů dlouhé magnetické dráhy v Mnichově, která by měla vyjít na 1,8 mld. eur (63,3 mld. Kč).
Komerčně je magnetická dráha zatím využívána jen v Číně v Šanghaji. Pro výrobce se nehoda stala v nejméně vhodném okamžiku. Německý ministr dopravy Wolfgang Tiefensee totiž v době nehody jednal v Číně o dalším rozšíření německé technologie Transrapidu. Jednalo se o výstavbu nové 35 kilometrů dlouhé trati v Šanghaji a prodloužení tamní stávající letištní trasy o 160 kilometrů. Ta by pak spojovala Šanghaj s městem Chang-čou.

zdroj: Süddeutsche Zeitung, Aktuálně.cz, Spiegel, Okres Emsland, ČT24, Transrapid International, Seznam, MF Dnes

UBBUsedom - Na konci července předalo vedení polského města Swinoujscie/Swinemünde pozemky společnosti UBB (Usedomer Bäderbahn), na kterých bude postavena železniční trať propojující současnou konečnou stanici Ahlbeck Grenze se železniční stanicí na území Polska. Celý projekt i finance jsou podporovány vedením euroregionu Pomerania (Interreg III A - EU). Pro německý region Usedom a polský Wollin se jedná o pilotní projekt v oblasti železniční dopravy ve vzájemné spolupráci. Otevření tratě se očekává v roce 2007. Z nádraží Ahlbeck k německo-polské hranici zajíždí soupravy od června 1997.
Společnost UBB je 100% dcerou DB Regio AG, má zhruba 140 zaměstnanců a 23 motorových jednotek. Kromě spojení na ostrově Usedom (Zinnowitz - Peenemünde, Wolgast - Ahlbeck Grenze), jezdí soupravy i na pevnině (Wolgast - Stralsund, Stralsund - Barth). Ročně cestuje vlaky UBB 3 mil. cestujících. Ve všech spojích UBB jsou uznávány jízdní doklady DB, včetně Mecklenburg-Vorpommern-Ticket a Schönes-Wochenende-Ticket.

ICE se k Baltu přiblíží o půl roku později

ICE3Rostock - DB chtějí zvýšit současnou rychlost z 90 na 160 km/h a zkrátit tak jízdní dobu mezi Berlínem a Rostockem, největším městem spolkové země Meklenbursko - Přední Pomořany. Již za 3 měsíce měl na této trase jezdit i 1 pár vlaků ICE München - Berlin - Rostock. Vysokorychlostní jednotky se však k Baltu přiblíží až v červnu příštího roku. Důvodem zpoždění jsou komplikace na stavbě, dlouho trvající letošní zima a úplná výluka trati. Od prosince 2005 je zcela uzavřen 42 km dlouhý úsek Lalendorf Ost - Rostock, kde probíhá kompletní modernizace trati. Dvoukolejný provoz mezi Lalendorfem a Kavelstorfem bude uveden do provozu již v květnu 2007 a nikoliv až v září.

zdroj: UBB a DB

Berlin HbfBerlín - Během prvních 100 dnů provozu navštívilo nádraží Berlin Hbf zhruba 30 mil. lidí. Stanice byla oficiálně otevřena na konci května letošního roku. DB vyhodnotily také nedostatky, které nádraží má, a z tohoto důvodu zvýší počet zaměstnanců podávajících informace cestujícím, rozmístění více informačních tabulí, přidají 33 laviček se 134 místy k sezení, jedny zaměstnanecké toalety budou sloužit cestujícím a zrychlí se automatizované odbavení v úschovně zavazadel. Navíc se zlepší odbavení aut na krytém parkovišti. Od 1.9.2006 nabízí DB Station&Service bezplatné prohlídky po nádraží, které trvají 1 hodinu a objednat se lze na e-mailové adrese fuehrungen-hbf@bahn.de.
Berlínské hlavní nádraží je v provozu od 28.5.2006, denně jím projde zhruba 300.000 lidí a projede 1.100 vlaků, z nichž 164 je dálkových. Jen za první týden provozu prošlo nádražím 7 mil. osob.

zdroj: Tisková zpráva DB

ÖBB-ICE Vídeň - Na konci srpna se na "Westbahn" konaly testovací jízdy s moderní jednotkou ICE-T. ÖBB budou společně s DB provozovat 12 jednotek ICE (s logem ÖBB, viz foto). Od prosince 2006 začne 1 pár ICE jezdit denně na trase Wien - Bregenz, resp. Wien - München.

Od prosince 2007 ICE mezi Vídní a Frankfurtem ve dvouhodinovém taktu

O rok později nasadí ÖBB a DB jednotky ICE ve dvouhodinovém taktu mezi Vídní a Frankfurtem nad Mohanem. Soupravy ICE mají 381 míst k sezení, z toho 53 v 1. třídě. Díky maximální rychlosti 230 km/h se jednotky ICE stanou nejrychlejšími vlaky na rakouské železniční síti.

V Německu jsou spoje ICE provozovány již 15 let a denně přepraví v průměru 180.000 cestujících. Značka ICE je označována v Německu za jednu z nejznámějších a nejúspěšnějších. V současné době zajíždí jednotky ICE i do Nizozemska, Belgie, Švýcarska a Rakouska. Na území SRN mohou jednotky ICE jezdit rychlostí vyšší než 230 km/h na 1.200 km tratí a v úsecích Kolín nad Rýnem - Frankfurt nad Mohanem a Norimberk - Ingolstadt je povolena maximální rychlost 300 km/h. V současné době vlastní DB 236 jednotek 4 generací a v roce 2005 přepravily tyto vysokorychlostní spoje téměř 67 mil. cestujících, což je 2x více ve srovnání s rokem 1998. Celkově zajišťují v Německu ICE 60% výkonů dálkové dopravy.

Railjet od roku 2008

Railjet Do roku 2008 předá firma Siemens rakouským drahám také 23 moderních vlakových souprav Railjet, které výrazně přispějí ke zvýšení komfortu cestování. Celková investice ÖBB činí 300 mil.€. "Díky těmto investicím dosáhneme náš cíl a ÖBB se zařádí mezi nejlepší železnice Evropy," říká Stefan Wehinger za ÖBB-Personenverkehr.

Od prosince 2006 do Vídně také se 2 páry spojů SuperCity Českých drah

Od 10.12.2006 začnou mezi Prahou, Brnem a Břeclaví jezdit 3 páry spojů SuperCity, z nichž 1 bude pokračovat do Bratislavy a 2 do Vídně. Pro tyto spoje je ve spolupráci s ÖBB připravována, stejně jako pro ostatní vlaky spojující Českou republiku a Rakousko, speciální tarifní nabídka.

ÖBB modernizují i vozový park pro regionální dopravu

Již 100 jednotek Talent jezdí po rakouských kolejích, přičemž ÖBB jich objednaly 171. Poslední souprava by měla být dodána v roce 2008 a celková investice činí 640 mil.€. Například ve spolkové zemi Tyrolsko se díky nasazení moderních jednotek sníží za několik měsíců stáří vozového parku ze 40 na 5 let.

zdroj: Tisková zpráva ÖBB a Tisková zpráva DB

8.9.2006 - 15:34 - Desiro Mainline od Siemensu

Jako naprostou novinku představí v brzké době společnost Siemens nový koncept vlaků Desiro Mainline (ML), určených jak pro příměstskou, tak i expresní dopravu v regionech. Nejdůležitějšími znaky nového projektu jsou flexibilita uspořádání vozidla a výběr z dvou až čtyřvozových vlakových jednotek, které nabízí 120 až 384 sedadel pro cestující. Vlaky mohou být dodávány pro všechny stávající napěťové systémy – od stejnosměrného 1,5 kV až po střídavý 25 kV, případně i s dieselelektrickým pohonem. Vložené vozy vlaků Desira ML bude možné kdykoli variabilně do souprav zařazovat či naopak. Výšku nástupního prostoru a podlahy lze vybrat z několika možností, konkrétně 600, 800 nebo 1000 milimetrů nad temenem kolejnice. Variabilní je rovněž počet dveří a měnit jej lze dokonce i po dodání vlaku. Téměř jako samozřejmost už bude možnost různého uspořádání sedadel, které lze dodatečně upravovat a reagovat tak maximálně flexibilně na požadavky provozovatelů dopravy.

zdroj: Železničář, foto: Železničář

Berlín – Od září letošního roku budou dostávat zaměstnanci DB v bývalém východním Německu stejný plat jako jejich kolegové na západě. Změna se týká 30.000 zaměstnanců. Podle údaje tiskového mluvčího se tak jedná o 150 € měsíčně navíc.

Kiel - Německá policie v noci na sobotu prohledala hlavní nádraží v Kielu a zatkla jednoho z údajných teroristů, kteří měli dát v červenci bomby do dvou vlaků. Pouhý den po zveřejnění fotek údajných teroristů, kteří měli dát 31. července bomby do dvou německých regionálních vlaků, byl zatčen první z mužů. Policisté úplně uzavřeli nádraží v Kielu a muže zajistili. Nyní je vyslýchán. Podle nich jde o člena velké teroristické skupiny. Kvůli akci byla přerušena železniční doprava a cestující museli přejít do autobusů. Podle očitých svědků policie zabavovala také zavazadla. V 9:18 velení akci ukončilo a nádraží se pomalu vrátilo k běžnému provozu.

Co předcházelo zatčení

Dvě časované nálože, které německá policie objevila minulý měsíc v zavazadlech na vlakových nádražích nejprve v Dortmundu a později v Koblenci, byly patrně součástí připravovaného teroristického útoku. Oba pachatele pravděpodobně zachytila bezpečnostní kamera na nádraží v Kolíně nad Rýnem. Jde zřejmě o muže "jižního" typu. Oba kufry byly údajně vybaveny časovými spínači a měly explodovat 31. července ve 14:30. Pyrotechnici ale obě nálože včas zneškodnili. Němečtí kriminalisté nalezli v jednom ze zavazadel nálepku v arabském jazyce s telefonním číslem z Libanonu.

Aktualizace, 21:44 (19.8.2006)

Severoněmecké policejní úřady večer oznámily, že hlavní vlakové nádraží v Hamburku bylo večer uzavřeno kvůli bombovému poplachu. Podle mluvčího hamburské policie obdržely městské úřady telefonát, v němž anonym varoval, že "ukryl na hlavním železničním nádraží bombu". Nádraží bylo evakuováno.

zdroj: Novinky

Nürnberg - Magické datum 10. června 2007 se pomalu, ale jistě blíží. Zatímco cestující si budou muset ještě nějaký ten čas počkat, zkoušky jednotek TGV POS běží na plné obrátky. V rámci homologace TGV POS pro síť DB zavítala v druhé polovině července jedna jednotka na zbrusu novou NBS Nürnberg - Ingolstadt. Dne 21. července 2006, probíhaly jízdy na ověřování aerodynamiky jednotky při velmi vysokých rychlostech. Speciální důraz byl kladen především na chování sběrače pod německým trakčním vedením 15 kV 16,7 Hz. Dva vozy byly upraveny na pojízdnou laboratoř doprovázenou smíšeným francouzsko-německým týmem odborníků. Pro zajištění vyšší bezpečnosti byli v kabině přítomni i strojvedoucí DB. Během testování na této trati dosáhla jednotka TGV POS maximální rychlosti 331 km/h.

« Novější zprávy | 1 ... 22 23 24 25 26 ... 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05