..: Aktuality a články - ČR Středočeský :..

pozorPraha - Dnes, 7.3.2006 ve 12:42 hod., zveřejnil odbor komunikace - tiskové oddělení ČD - tiskovou zprávu o tom, že 5. března pojede prezident republiky Václav Klaus s rodinou vlakem z Prahy do Stochova. Pro většinu čtenářů nemá toto sdělení žádný význam, protože tato akce se uskutečnila již před 2 dny a informovala o ní většina médií.
Pozvánka byla pravděpodobně určena tiskovým agenturám a novinářům, ale ČD ji na internetu (pro širokou veřejnost) zveřejnily až několik dní poté. Nepozorný čtenář tak může dle TZ očekávat v neděli 5.3. (asi za 363 dní?) na Masarykově nádraží přivítání prof. Klause ing. Bazalou a bude se těšit na jízdu parního vlaku se salonním vozem 013. Fotoreportéři asi budou mít příležitost vyfotit RegioNovu dříve než 5.3.2007, neučinili-li tak 5.3.2006, kdy se celá akce uskutečnila. Upozorňujeme čtenáře oficiální TZ na www.cd.cz, aby tuto neděli neočekávali na pražském Masarykové nádraží žádnou slávu!

zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s. vydaná 7.3.2006 ve 12:42 hod.

ilustracni fotoPraha - V neděli 5.3.2006 se v Lánech uskuteční Den T. G. Masaryka. Akci pořádají ČD, a. s., Skanska ŽS a. s., ŽOS a. s. České Velenice a Královský pivovar Krušovice. Mediálními partnery jsou Český rozhlas a Relax Kladno.

V neděli 5.3.2006 zastaví R1530 mimořádně ve Stochově a v Novém Strašecí. V 8:40 hod. odjezde z pražského Masarykova nádraží i parní vlak se zastávkami v Praze Dejvicích (8:51), Hostivicích (9:12), Kladně (9:38), Stochově (10:07), kde bude po celý den možné náhlednout do salonního vozu TGM, Novém Strašecí (10:19), Řevničově (10:27) a Lužné u Rakovníka (10:37). Železniční muzeum v Lužné u Rakovníka bude otevřeno od 10 do 14 hod. Muzeum TGM v Lánech bude otevřeno od 9 do 17 hod. Nostalgický vlak odjíždí zpět do Prahy ve 14:30 z Lužné u Rakovníka. Ve stejný čas se uskuteční na lánském hřbitově pietní akt. Parní vlak přijede do Prahy na Masarykovo nádr. v 16:50 hod.

Zdroj: Aktualita ČD, a. s.

logo ČDMalá Hraštice - V noci z 25. na 26.2.2006 bude zahájena trvalá výluka služby dopravního zaměstnance (VSDZ) v železniční stanici Malá Hraštice,  která leží na trati 210 (Dobříš - Praha). Železniční stanice je nyní v provozu každý den cca od 7.15 do 16.45 a mimo tuto dobu je stanice neobsazená (VSDZ) a vlaky jezdí v mezistaničním úseku Dobříš - Mníšek pod Brdy.
Se stanicí se ale i nadále počítá, protože při letošních nostalgických akcích, které jsou plánovány na 6.5., 20.5. a 22.7.2006, bude stanice v provozu kvůli křižování a v některých případech i k objíždění zvláštních vlaků Dobříš - Malá Hraštice - Dobříš.
Stanice byla v provozu od zahájení provozu na trati v roce 1897.

814814/914Kraje ČR - Prostřednictvím nových vlaků pro regionální a místní tratě nabídnou ČD krajským úřadům koncept ucelené propagace kraje, cestovního ruchu a ekologické železniční dopravy. V letošním roce bude do provozu uvedeno 20 jednotek 814/914 Regionova.
První Regionova již jezdí ve Středočeském kraji. Logotyp jednotky Regionova byl doplněn o přívlastek Středočeská a na skříni vozu je logotyp a znak Středočeského kraje. Jednotlivé barvy skříně vozu se budou lišit podle krajů a interiér byl vybaven stojany a rámečky pro informační materiály krajů.
Ve čtvrtek 16.2.2006 byla Regionova představena v žst. Praha hlavní nádraží. Na akci byli přítomni hejtman Středočeského kraje Petr Bendl, náměstek pro dopravu Karel Vyšehradský a náměstek generálního ředitele ČD, a. s. Jiří Kolář. Součástí akce byla prezentační jízda na trase Praha hlavní nádraží - Praha Zličín - Hostivice - Rudná u Prahy - Praha Řeporyje - Praha Smíchov - Praha hlavní nádraží.
Krok Českých drah ke zvýšení kvality cestování ocenil hejtman kraje Bendl. "Jsem rád, že nás dráhy začaly brát jako významného zákazníka, který jim ročně platí přes 750 mil. Kč. Dobré fungování vlakového spojení je pro nás nezbytné. I kvůli přecpaným silnicím, když lidé jezdí do Prahy za prací a když vyrazí na chaty."
Ve Středočeském kraji uvažují České dráhy o nasazení těchto jednotek na následujících tratích: Praha Libeň - Roztoky u Prahy, Kolín - Ledečko, Nymburk hl. n. - Jičín, Kralupy nad Vltavou - Slaný, Praha Smíchov - Beroun, Beroun - Rakovník, Beroun - Zdice - Březnice, Lysá nad Labem - Milovice a Čáslav - Třemošnice.
V současné době mají dráhy asi 4.500 osobních vozů, 95 elektrických jednotek a 790 motorových vozů. Do 2 let by chtěly mít 100 jednotek Regionova. Průměrné stáří vozového parku v současnosti je 25 let.

Zdroj: Tiskové zprávy Českých drah a Středočeského kraje

Foto: KÚ Středočeského kraje

letiště - ilustrační fotoPraha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.

Olympijská lokomotiva - 363 078Cheb / Plzeň - Olympijskou lokomotivu - "ESO" 363.078-7, která je od září r.2005 nasazována zejména na trati č.170 (Cheb - Plzeň - Praha), nyní můžete spatřit i na trati č.140/130 (Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem).

Od nového jízdního řádu, platného od 11.12.2005 jsou elektrické dvousystémové lokomotivy řady 363 z plzeňského depa nasazovány také na trati č.140/130 Cheb - Chomutov - Ústí nad Labem. Sice úsek Karlovy Vary - Kadaň není ještě plně elektrizovaný, ale je již zprovozněn úsek K.Vary - Vojkovice nad Ohří.
"Esa" jsou nasazována prozatím jen na rychlících a spěšných vlacích. V úseku Ostrov n/O (Vojkovice n/O) - Kadaň, kde ještě není elektrizace dokončena, jsou vlaky přetahovány za pomoci přípřeže v dieselové trakci. Osobní vlaky vedené střídavými lokomotivami ř.242 jezdí pouze v úseku Cheb - Ostrov n/O a ve zbylém úseku Ostrov n/O - Chomutov jezdí motorové vozy 810 nebo soupravy s vozy 010 a dieselovými lokomotivami ř.742.
Dvousystémové lokomotivy ř.363 z plzeňského depa můžeme tak spatřit v Praze, Plzni, Chebu, Fr.Lázních, Ústí n/L či v Děčíně.

bleskovkaLibčice nad Vltavou - 16.1. doplněno o nově získané informace - 13.1.2006 krátce po půl páté odpoledne byla nahlášena bomba ve vlaku R 862, která měla být aktivována v Kralupech n.Vlt. Vlak byl zastaven a vyklizen v Libčicích n.Vlt. a provoz ve stanici byl přerušen až do třičtvrtě na deset večer. Některé dálkové vlaky byly odkláněny přes Neratovice, osobní vlaky jezdily mezi Roudnicí a Kralupy a mezi Masarykovým nádražím a Roztoky u Prahy. Místní poměry nedovolily zavést NAD, protože kolem trati nevede žádná souběžná silnice.

451Mstětice - V úterý 10.1.2006 byla stržena trolej na trati 231 v úseku mezi Mstěticemi a Zelenčem (Os 9415) v délce cca 400 m. Jednotka zůstala stát a cestující v ní zůstali uzavřeni. Po necelé hodině si přestoupili do následujícího vlaku. V odpoledních a večerních hodinách probíhaly zatrolejovací práce a jezdilo se pouze po jedné koleji.
Os 9414 odjel z Čelákovic v 11:20 hod. a zůstal stát ve Mstěticích. Po 25 minutách přišla průvodčí (UŽST Nymburk, 0199), která cestující informovala o tom, že před vlakem jsou další soupravy, obě koleje jsou neprůjezdné z důvodu stržené troleje a nelze odhadnout, kdy se dají vlaky do pohybu. Bohužel byly u pantografu řady 451 otevřeny pouze jedny přední dveře. Výpravčí ve Mstěticích (neměla závěsný průkaz) doporučila cestujícím, aby šli pěšky do následující zastávky (3 km), odkud jezdí pražská MHD. Vyzvala také cestující, aby nechodili po kolejích, protože je na nich stržená trolej.
O NAD se nezmínil nikdo. Kdy byla alespoň jedna kolej průjezdná nevím, protože jsem pokračoval ze Mstětic autem (jako většina ostatních cestujících), které jsem si zavolal, až do Prahy. Ve večerních hodinách jezdily vlaky z pražského Masarykova nádraží ve směru do Lysé nad Labem se zpožděním 10 - 15 minut.
V posledních dnech mají soupravy řady 451 a 452 na trati 231 často technické závady a proto jsou některé vlaky odřeknuty (Os 9412 či 9419 9.1.2006) či v určitých úsecích nahrazeny např. motorovým vozem řady 810 (Nymburk - Kutná Hora).

Zdroj: vlastní jízda a www.vlaky.net

Foto: Archiv ŽelPage

Přejezd, ilustrační foto - autorBeroun - Dnes v 9.45 hodin se mezi stanicemi Nučice a Loděnice (trať č. 173) na přejezdu se světly bez závor, který byl v činnosti, střetl osobní vlak jedoucí z Prahy do Rakovníka s osobním autem. Nehoda se obešla bez zranění, provoz na trati je přerušen.
Doplnění : 12:55
Škoda na autě Volkswagen byla předběžně vyčíslena na 50 tisíc korun, na vlaku na 5 tisíc korun. Provoz na trati byl obnoven v 11.20 hodin.

Zdroj : Drážní inspekce

Nehoda na přejezduPraha - V pondělí 2.1.2006 ve 14.47 hodin se na zastávce Skochovice střetl osobní vlak Praha - Čerčany s osobním autem. K nehodě došlo na železničním přejezdu výstražnými kříži.
Težce zraněni byli řidič Škody Favorit a jeho spolujezdec (oba 19 let). Škoda je odhadnuta 50 tisíc korun na autě, 100 tisíc korun na vlaku. Provoz na trati ze Skochovic směrem na Dobříš a směrem na Čerčany měl být obnoven do cca 18 hodin.

Zdroj : Drážní inspekce

451Praha - Včera vypravili představitelé KDU-ČSL a lídři volebních krajů symbolicky R 756/757 Klidná síla, který bude denně jezdit z Plzně do Jeseníku a zpět. Trasu dlouhou 374 km urazí vlak za 7 hod. 47 min. (Plzeň odj. 5:10, Jeseník příj. 12:57). Při této příležitosti byla na pražském hlavním nádraží zahájena volební kampaň KDU-ČSL. Za jméno vlaku zaplatila KDU-ČSL 80.000 Kč. Jednotliví lídři představili nejzajímavější akce, které budou „Klidnou sílu“ provázet. Vlak denně projede šest volebních krajů.
Mezi pasažéry mohou občané potkávat nejen politiky KDU-ČSL, ale i zajímavé hosty, budou se konat autogramiády, videoprojekce, ale dojde i na rady daňových poradců a psychologů. V jídelním voze se bude podávat volební guláš i další speciality. Pro cestující jsou připraveny soutěže a kvízy. Nejvíce aktivit bude spojeno s nejrůznějšími svátky a událostmi.
Vedení KDU-ČSL samozřejmě nevypravilo rychlík Klidná síla. Předseda Kalousek to vysvětlil tím, že biorytmus novinářů je v Praze nastaven jinak a Klidná síla je na pražském hlavním nádraží v nevhodný čas pro tiskovou konferenci. Vedení politické strany tak vypravilo osobní vlak, který jel z Prahy hl. n. do Berouna.

Zdroj: Tisková zpráva KDU-ČSL
Foto: Archiv ŽelPage

Ilustrační foto - srážka u Želenic (Martin Nožička)Mělník - Dnes ve 3.02 hodin v Hněvicích při jízdě na vlečku Elektrárny Mělník vykolejily čtyři z třiceti ložených vozů nákladního vlaku OKD Doprava, a. s. Drážní inspekce šetří příčiny nehody, prvotní závěry šetření ukazují na technickou závadu vozu (horké ložisko), zkoumat se nicméně bude i technický stav kolejiště a vliv lidského činitele.
Při vykolejení nebyl nikdo zraněn, škoda zřejmě přesáhne 2 miliony korun. Odklízecí práce budou s největší pravděpodobností probíhat až do večerních hodin.

Ilustrační foto : Martin Nožička (srážka u Želenic na Mostecku)
Zdroj : Drážní inspekce

498.022 v Lužné u Rakovníka 2004Zvláštní vlak/PMD - Doplněno 11.12.2005 - V noci ze soboty na neděli byl ukončen provoz na hrabovské spojce mezi Prahou hl.n. a Praha Masarykovo nádraží-Hrabovka.
Od 11.12.2005 není přes Hrabovskou spojku trasován žádný vlak, ale jeden tudy ještě pojede - v pondělí. Abych byl přesný, nebude to vlak, ale posun mezi dopravnami.
Společnost SKANSKA si na 12.12.2005 objednala zvláštní vlak/PMD z Prahy-Libně (odj. cca. 11.20) přes Hrabovku do Prahy hl.n. (příj. cca. 11.40).
Po této jízdě pojede Albatros rovnou do Velenic a pozor, pojede vlastní silou.
Přibližné časy:
Praha hl.n. (odj. 12.08), Čerčany (12:58 - 13:50 zbrojení vodou), Votice (14:44 - 15:00), Tábor (15:50 - 16:13), Veselí n.L. (16:52 - 17:30 zbrojení vodou + otočení na točně), České Velenice (příj. 18.40).

680.001 I když České dráhy ve své tiskové zprávě ze dne 27.11. tvrdí, že pendolina vyjedou na obou trasách - tj. Praha - Ostrava a Praha - Brno, na druhé jmenované trase se pendolin od nového jízdního řádu nedočkáte.
Zastánci jednotek jsou zřejmě zklamáni, jejich odpůrci jsou potěšeni, ale zklamu i je, protože náhradní soupravy budou mít nemalá zpoždění.
Vlaky EC 70/71, 74/75 mají velmi krátkou jízdní dobu a v Břeclavi mají pobyt jen dvě minuty. Jenže od 11.12.2005 budou na tyto spoje (toto se týká i vlaku 135/134, 571/570) nasazeny místo pendolin klasické soupravy, jejichž lokomotivy budou v Břeclavi přepřahat. Vlaky 71 a 74 budou vedeny řadou 350 ZSSK a tak nebude zpoždění tak velké (jen přepřah je zdrží), ale vlaky 75/70 budou vedeny řadou 362 ČD a tak se dá očekávat ještě větší zpoždění, protože řada 362 má maximální rychlost 140km/h a kvůli tomu nebude stíhat jízdní doby. Ostatní vlaky - 135/134, 571/570 budou vedeny též řadou 362 ČD, zpoždění proto čeká zřejmě i je. Jaká bude realita uvidíme od příští neděle.

Jako malou "náplast" za tuto dodatečnou změnu ČD připravily zvláštní nabídku a sice, že 11.12.2005 - 8.1.2006 nebude nutné platit příplatek EC/IC 60 Kč ve vlacích 70/71, 74/75. Stejně ale klesne počet cestujících mezi Prahou a Brnem, protože je rozdíl platit cca 140 Kč v autobuse nebo 294/182 Kč (obyč.j./zák.j.) ve vlaku. Relační sleva je totiž od 11.12.2005 zrušená.

Cestující R 876/877 jezdí od 29.11.2005 pendolinem 680.004, ale moc radost nemají, protože ve vlaku je běžně 318 míst ve druhé třídě, ale pendolino jich má jen 228 míst. Pak se není čemu divit, že lidé stáli a také nadávali.
Uvidíme, zda podobné překvapení nečeká i na cestující na ostravské trase.

451Nymburk - Ve čtvrtek 1.12. po druhé hodině odpolední strhlo nákladní vozidlo trolej na trati 231 v úseku mezi Nymburkem a Poděbrady, kde probíhá stavba silníčního obchvatu Nymburka (nedaleko za odbočkou Babín). Veškerá doprava, zejména osobní vlaky vedené jednotkami 451/2 nemohly v uvedeném úseku jezdit a byla zavedena NAD. Vlaky dosahovaly zpoždění cca 30 minut. Rychlíky jezdily odklonem z Prahy přes Český Brod, Kolín a Pardubice do Hradce Králové (i v opačném směru). Podle serveru novinky.cz (20:23 hod.) byl částečně obnoven provoz a je zprovozněna 1.TK., po které přetahuje vlaky dieselová lokomotiva.

V pátek 2.12. bude na této trati otevřena nová železniční zastávka v Ostré, díky které se rozšíří o 3 km plná integrace trati. Během dne zde budou jezdit parní mikulášské vlaky.

Kalendář železničních akcí

« Novější zprávy | 1 ... 23 24 25 26 27 ... 31 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 07:59
zapadá v 16:03