..: Aktuality a články - Německo :..

Hbf - Angela Merkel Pudong - Během uplynulého měsíce se německá kancléřka Angela Merkelová zúčastnila tří důležitých akcí v oblasti železniční dopravy. V Německu se za účasti ministra dopravy Wolfganga Tiefensee a předsedy představenstva DB Hartmuta Mehdorna svezla vlakem ICE z Norimberku do Mnichova po nově modernizované trati (13.5.) a otevírala hlavní vlakové nádraží v Berlíně (26.5.).

V rámci návštěvy Číny se vznášela dne 23.5.2006 v Transrapidu z centra Šanghaje na letiště Pudong. Do konce května cestovalo šanghajským Transrapidem více než 7 mil. cestujících.

zdroj: Tiskové zprávy DB a Transrapid, foto: DB (k fotografiím Angely Merkel z Transrapidu nemá redakce ŽP zatím autorské oprávnění)

Nádraží ve StuttgartuStuttgart - Autoři projektů Hlavní nádraží Stuttgart - Nulová energie a Povznesení čtvrti San Rafael v Caracasu získali zlaté ocenění Holcim Awards 2006 pro trvale udržitelný rozvoj ve stavebnictví.
Železniční terminál ve Stuttgartu oslovil porotu zajímavou architekturou a svým ekologickým rozměrem. Projektantem nádraží je Christoph Ingenhoven z ateliéru Ingenhoven & Partner z německého Düsseldorfu. "Spojení rozděleného města, pobídka k využívání veřejné dopravy, podpora kontaktů lidí," zdůvodnila předsedkyně poroty Adele Naude Santosová udělení první ceny. Jako další důvod se uvádí energeticky a materiálově úsporná stavba. Projekt nástupiště

Ve Stuttgartu stojí nádražní hala z roku 1927 a DB usilují o výstavbu nového nádraží. Celé nádraží bude 12 m pod zemí a střecha bude sloužit jako pěší zóna a zelená promenáda. Stavba má stát 160 milionů € a začít by se mělo stavět v roce 2007. O 6 let později by mělo nádraží plně sloužit cestujícím. Zadavatelem projektu jsou DB.

zdroj: Holcim Foundation, MF Dnes, DB, Foto: DB, HF

Ilustrační fotoVídeň - Dnes začíná v Německu mistrovství světa ve fotbale. Během něho bude v Německu nasazeno 15 lokomotiv řady 1116 (Taurus), které má ve vlastnictví společnost ÖBB-Traktion. DB si je najaly na dobu 4 týdnů pro vozbu vlaků dálkové dopravy. Maximální rychlost lokomotiv bude 230 km/h. Rakouských cestujících se dočasné vypůjčení lokomotiv nijak nedotkne. Celkem mají ÖBB 282 "Taurusů".

zdroj: Tisková zpráva ÖBB

CzechTourismBerlín - Německá zastoupení agentury CzechTourism budou prezentovat Českou republiku jako turistickou destinaci během mistrovství světa ve fotbale. K prezentaci ve třech stěžejních městech – Berlíně, Hamburku a Kolíně nad Rýnem - bylo zvoleno několik druhů intenzivní propagace.

Především půjde o zviditelnění ČR na a v dopravních prostředcích, které přibližuje ředitel CzechTourism Rostislav Vondruška: „Bannery větších rozměrů se sloganem „Tschechische Republik - Symfonie für die Sinne“ (Symfonie zážitků) budou umístěny na autobusech, ty menší pak v metru a v tramvajích. Postery se stejným sloganem budou „ozdobou“ nočních vlaků jezdících v Německu, Belgii, Rakousku, Švýcarsku, Itálii a v České republice. Slogan stejného znění ponese i spot, který je již nyní promítán na 400.000 obrazovkách v berlínském metru.“ Celá kampaň bude doplněna i PR články v novinách a časopisech a nebudou chybět ani nejrůznější soutěže a suvenýry od CzechTourism.

Dopravní prostředky nebudou jedinou reklamou na Česko. Uskuteční se řada prezentací zaměřených na českou kulturu, folklór či gastronomii. Zvláštní pozornost je věnována i místu, kde bydlí čeští fotbalisté - Westerburgu.

zdroj: Tisková zpráva České centrály cestovního ruchu - CzechTourism

423Berlín - Deutsche Bahn zřídí během mistrovství světa kyvadlovou dopravu na nově vybudovaném severo-jižním spojení. Spoje S-Bahn budou jezdit ve 20 minutovém taktu a propojí nová nádraží Gesundbrunnen, Hauptbahnhof, Potsdamer Platz a Südkreuz. Na 11 km dlouhém úseku, z něhož 3,5 km jsou vedeny v tunelu, budou jezdit soupravy řady 423 od 8.6. do 10.7.2006 denně od 5:00 do 23:30 hod. Jízdní doba bude činit 12 minut. Soupravy budou vypůjčeny z Frankfurtu nad Mohanem a Mnichova.


Mapa - Berlín

Všechny spoje S-Bahn ujedou během mistrovství světa v Berlíně každý den celkem 90.000 km a ve špičce bude v provozu nasazeno 566 souprav. Vlaky budou jezdit non-stop, přičemž noční interval v centru bude 15 minut a na okrajových trasách 30 minut. Pro zvláštní příležitosti je připraveno 20 posilových souprav.

zdroj: Tiskové zprávy DB, Foto: DB

Ilustrační foto

Hamburk/Lovosice - V tiskové zprávě z 6.6.2006 uvádí společnost Kombiverkehr, že rozšiřuje nabídku přímých spojení mezi Německem a Českem pod označením Kombiverkehr. V současné době jezdí vlak na trase Duisburg - Lovosice a nově začne jezdit na trase Hamburg Billwerder - Lovosice. Na projektu se podílela česká společnost Bohemiakombi. Z terminálu v Hamburku je možné zboží dále přepravovt díky trajektům zejména do Norska a Švédska.

První vlak přijede z Hamburku do Lovosic ve čtvrtek 8.6.2006, z Lovosic do Hamburku odjede o den později. Nejpozdější čas nakládky v Lovosicích je v 10:00 hod., zásilky budou připraveny k odběru v Hamburku následující ráno ve 4:30 hod. V opačném směru je pro zákazníky výhodou pozdní večerní doba konce nakládky v Hamburku až do 21:00 hod. Vlaky z Lovosic budou odjíždět pravidelně třikrát týdně, vždy v pondělí, středu a pátek. Na vlastní cestu po železnici do Hamburku vlak potřebuje pouhých deset hodin jízdy.

První přímý vlak mezi Duisburgem a Lovosicemi jel 6.10.2005, z Lovosic do Německa o 2 dny později. Na této lince již odjelo 120 vlaků. Osm měsíců po startu tohoto vlaku přišla společnost Bohemiakombi s nabídkou přímého vlaku na trase Lovosice - Hamburk. Na provozu tohoto vlaku se přímo podílejí i České dráhy, které budou nově zajišťovat překládky ložných jednotek vlastním překladačem v lovosickém terminálu.

Ve čtvrtek 8.6.2006 přijel první vlak z Hamburku do Lovosic a trasu zvládl za 9:14 hod. V opačném směru ujede trasu za 10:11 hod., takže průměrná rychlost vlaku činí cca 65 km/h. Kombinovaná doprava se na celkovém objemu přeprav ČD podílí zhruba 7 %. Výhodou vlaku je krátké zdržení v pohraniční stanici Děčín - pouze 10 minut díky režimu tzv. technické a komerční důvěry.

zdroj: Tiskové zprávy Kombiverkehr, Bohemiakombi a ČD, Foto: ČD

Berlin Hbf - DB ReisezentrumBerlín - V pátek 26.5.2006 byla otevřena železniční stanice Berlin Hauptbahnhof. Během prvního týdne provozu prošlo či jen navštívilo nádraží okolo 7 mil. lidí. První víkend, kdy se konal slavnostní ceremoniál, bylo na nádraží 2 mil. zájemců, během následujících dní se čísla pohybovala mezi 300 - 500 tisíci osob a tuto neděli byl na nádraží 1 mil. osob.
Díky otevření severo-jižního spojení došlo ke zkrácení jízdních dob vlaků a k nárůstu cestujících mezi Berlínem a Lipskem o 20 %. Dříve cestovalo vlaky dálkové dopravy mezi oběma městy denně zhruba 4.000 pasažérů, po 28.5.2006 jich je průměrně 4.800. K nárůstu cestujících došlo i v úseku Berlín - Hamburk díky zavedení hodinového taktu vlaky ICE.

zdroj: Tisková zpráva DB, Foto: DB

MS ve fotbaleVídeň - Rakouské dráhy zveřejnily na svých internetových stránkách veškeré slevy, které nabízejí DB svým cestujícím. Jedná se o síťový WeltmeisterPass, zvýhodněnou Weltmeister BahnCard a o jízdenkách, které je možné zakoupit přes internet Surf&Rail WM-Spezial. Pokud vlastníte vstupenku na vybraný zápas, můžete v příslušném místě konání zápasu cestovat regionálními vlaky, autobusy či tramvajemi v rámci daného obvodu bez zakupování jízdenky.

HbfBerlín - Poslední květnový den, čtvrtý den provozu nového vlakového nádraží v Berlíně, přijel na nádraží spolkový prezident Horst Köhler, kterého na nástupišti přivítal Hartmut Mehdorn za Deutsche Bahn. Okružní jízdy Berlínem, jejíž součástí byla i zastávka a exkurze na hlavním nádraží, se zúčastnili kromě prezidenta významní diplomaté. Cesta se uskutečnila ve vlaku VT 08, kterým v roce 1954 přijeli němečtí fotbalisté ze Švýcarska. Kvůli prohlídce nádraží německým prezidentem byly posíleny policejní hlídky nejen ve stanici, ale i v blízkém okolí.

zdroj: Lok-report, Foto: DB

strucne infoPraha – Na průmyslové výstavě v Berlíně představil 31.5.1879 Werner von Siemens, zakladatel stejnojmenného koncernu, první elektrickou lokomotivu na světě. Lokomotiva dosahovala maximální rychlosti 7 km/h a měla výkon 3 koňských sil. Během výstavy přepravil vlak sestavený z lokomotivy a 3 otevřených vozů na 300 m dlouhém okruhu 90.000 návštěvníků.
Značku Siemens nesou dnes například nové soupravy pražského metra nebo nové rychlíkové vozy Českých drah. V České republice zaměstnává společnost Siemens 14.000 zaměstnanců.

Zdroj: Tisková zpráva Siemens

Hranice

Česko - V pátek 2.6.2006 oslaví vlaky vyšší kategorie EuroCity 15 let provozu v České republice. V GVD 1991/1992 byl prvním vlakem EC 8/9 Antonín Dvořák na trase Praha – Wien složený z rakouských vozů 1. a 2. třídy a českého jídelního vozu. V současném jízdním řádu je v provozu 17 párů vlaků EuroCity (Dánsko, Německo, Polsko, Slovensko, Maďarsko, Rakousko), 7 párů vlaků InterCity (Slovensko), 5 párů vlaků Expres (Česko, Slovinsko) a 6 párů vlaků SuperCity Pendolino (InterCity, Česko).
Kategorie SuperCity vznikla na počátku roku 1997 a pod její hlavičkou jezdil spoj SC Manažer na trase Ostrava – Praha – Ostrava. Jeden rok jezdil v kategorii SuperCity také spoj SC Mladý svět na trase Zlín – Praha – Zlín. Kategorie SuperCity Pendolino byla zavedena v souvislosti s uvedením jednotek řady 680 pendolino do provozu v České republice na severní linii Praha – Pardubice – Olomouc – Ostrava od 11.12.2005.

ICE v Eschede

Eschede – Kromě 15. výročí provozu vlaků EC v Česku uplyne v sobotu 3.6.2006 8 let od železničního neštěstí, které se odehrálo u německého Eschede. V ten den zde souprava ICE 1 směřující z Mnichova do Hamburku v 10:58 hod. při rychlosti 198 km/h vykolejila a strhla i silniční most. Jednalo se o vlak ICE 884 Wilhelm Conrad Röntgen. Neštěstí si vyžádalo 101 obětí a 88 těžce zraněných.
Na přiložené fotografii projíždí souprava ICE okolo památníku v Eschede. Zde je vidět louka se 101 vysázenými třešněmi. Počet stromů odpovídá počtu obětí. Železniční neštěstí je v Německu označováno za nejhorší v poválečné historii. V blízkosti louky se také nachází pomník s vytesanými jmény.

Foto: www.ice-fanpage.de, www.oebb.at

NekuřáciBerlín - Z celkového počtu více než 5.400 německých nádraží již je 2.500 plně nekuřáckých. Celý program na ochranu nekuřáků začal na podzim 2002 na 54 větších nádražích. Ve vlacích dálkové dopravy byl počet míst vyhrazených kuřákům snížen na 20 % (v 70. letech minulého století bylo 50 % míst ve vlaku určeno pro kuřáky). V soupravách ICE-T je kuřákům vyhrazeno jen 8 % míst a počet rezervací míst v kuřáckých oddílech se neustále snižuje. V regionální dopravě jezdí plně nekuřácké spoje již v 9 spolkových zemích.

zdroj: Tisková zpráva DB

BahnCardBerlín – Před blížícím se MS ve fotbale se zvyšuje aktivita marketingových oddělení řady firem. Ani největší německý železniční společnost DB nezůstává pozadu. Pro tuto příležitost představila nejen síťové jízdenky a BahnCard za zvýhodněnou cenu, ale i zpáteční jízdenky ze všech německých nádraží do 12 míst, kde se budou odehrávat jednotlivé zápasy. Od 7.6. do 11.7.2006 budou moci zákazníci cestovat na jízdenku zakoupenou přes internet Surf&Rail WM-Spezial. Jízdenky bude možné zakupovat od zítřka přes www.bahn.de.

Počet jízdenek je omezený a ceny se liší podle toho, jak brzy si zákazník jízdenku koupí – 59€, 69€, 79€ a 89€. Cestovat lze ve vlacích IC/EC/ICE, regionálními vlaky lze cestovat pouze do nejbližšího místa, kde zastavují vlaky dálkové dopravy. Zpáteční jízdenka je vázána na konkrétní spoje a platí pouze ve 2. třídě. Děti do 15 let v doprovodu dospělé osoby mohou cestovat zdarma, ale jízdenky nelze vracet.

Cestovat lze ze všech německých nádraží do 12 měst, kde se šampionát odehraje – Hamburk, Hannover, Berlín, Gelsenkirchen, Dortmund, Lipsko, Kolín nad Rýnem, Frankfurt nad Mohanem, Kaiserslautern, Norimberk, Stuttgart a Mnichov.

zdroj: Tisková zpráva DB

ICEBerlín – Díky otevření Severojižního tunelu v Berlíně a otevření zmodernizované trati Lipsko – Berlín dojde ke zkrácení jízdních dob v úsecích Hamburk – Lipsko (o cca 30 minut), Drážďany – Hamburk (o cca 15 minut), Halle – Berlín (o cca 40 minut), Erfurt – Berlín (o cca 30 min.), Erfurt – Stralsund (o cca 60 min). Zároveň bude zaveden hodinový takt mezi Berlínem a Hamburkem spoji ICE, které trasu urazí za 90 min. O 20 min. rychleji se bude také jezdit v úseku Mnichov – Norimberk a vlaky budou dosahovat rychlosti až 300 km/h.

Od 8.6. do 9.7.2006 bude kvůli MS ve fotbale posílena nabídka vlaků IC a ICE a od neděle 28.5.2006 bude cestujícím sloužit největší vlakové nádraží v Evropě – Berlin Hauptbahnhof. Tím dennodenně projede 164 vnitrostátních a mezistátních dálkových vlaků a Berlín se tak stane jednou z nejvýznamnějších železničních křižovatek Evropy.

zdroj: Tisková zpráva DB

logo DBPraha / Berlín – Od soboty 27.5.2006 (dle sdělení ČD), od neděle 28.5.2006 (dle sdělení DB) jsou dálkové spoje EC převedeny na novou severojižní trať a zároveň začaly zastavovat v nových stanicích na území Berlína. Spoje ve směru z Prahy nově staví ve stanicích Berlin Südkreuz, Berlin Hauptbahnhof, či Berlin Gesundbrunnen, naopak nebudou již zastavovat ve stanicích Berlin Schönefeld Flughafen, Berlin Ostbahnhof a Berlin Zoologischer Garten. Ke změnám časů příjezdů a odjezdů dochází pouze v Berlíně, na území ČR nedochází k žádným změnám.

Z Prahy do Berlína jezdí spoje EuroCity ve dvouhodinovém intervalu. Spoje, které v Berlíně nekončí, dále pokračují do Hamburku, Westerlandu nebo dánského Aarhusu. Doba jízdy mezi Prahou a Berlínem se pohybuje mezi 4:45 – 5:00 hod. Stanicí Berlin Hauptbahnhof projede každých 90 sekund 1 vlak (včetně berlínského S-Bahnu) a denně jím projde okolo 300 tisíc cestujících.

zdroj: Tisková zpráva ČD

« Novější zprávy | 1 ... 24 25 26 27 28 ... 40 | Starší zprávy »    
ŽelPage - elektronický magazín o drahách
ISSN 1801-5425
historie ŽelPage
Veřejné použití obsahu bez výslovného souhlasu autora není dovoleno.
zc.egaplez@ofni
© 2001-2025 Spolek ŽelPage
:. Přihlášeníopen/close
 
 
  
 
Zapomenuté heslo   
Zaregistrovat   
:. Poloha vlaků CZopen/close
Poloha vlaků CZ
 
:. Vyhledáváníopen/close

 
   
 
 
   
 
:. Info pro fotografyopen/close
Informace o podmínkách
na focení v ČR

Slunce
vychází v 08:00
zapadá v 16:05