..: Komentáře :..


Komentáře uživatele "nadkachna":

  1 2 3 4      Komentářů na stránku:   
FotkaZprávaDatum
810.157-8Louis: Měl jsem na mysli to, co v posledním příspěvku pode mnou komentuje Honzinus - raději bych ale dál nerozebíral, nebo mě někteří zdejší "odborníci" zlynčují:-)11.06.09 - 9:59
810.157-8Nebýt zdejšího kompozičního zlozvyku, fotka by byla dokonalá - optimálně mázlé pozadí tomu dává plastičnost a celková atmosféra snímku je moc příjemná.10.06.09 - 13:16
854.204-5Zalho: Já fotím studiovky minimálně a proto moc dobře vím, že focení v exteriéru není žádná sranda - na druhou stranu focení mašinek oproti klasické reportáži, kde po člověku šlapají ostatní fotografové a je potřeba se rvát o místo je spíše procházka růžovým sadem a příjemný relax.
Nic není jednoduché, ale když to nejde, tak proč to lámat přes koleno - to má ta fotka s vlakem a tím křoviskem fakt takovou výpovědní hodnotu?
11.05.09 - 10:24
753.754-1 + 751.066-2Povedený kousek, má to šťávu.11.05.09 - 10:10
854.204-5JG: A vpravo žádná krajina není? No o poznání méně zajímavá, to ano, ale pak je otázkou, zda snímek na takovém místě vůbec pořizovat a nezkusit štěstí o "oblouk dále". Takový Josef Sudek dokázal trpělivě hledat kompozici a správné světlo i několik let, možná i o tom to trochu je.

A ta pětasedma? No mám-li nahlížet na vlak jako celek, tak je to spíše středovka, ale domek tam rozhodně má větší opodstatnění než křoví a dobře navazuje na vlak a uzavírá snímek, takže pro mě je to O.K.:-))
07.05.09 - 14:42
854.204-5JP: nemyslím si, že by tato kompozice byla dogmatem, jen mě přijde, že je tu zbytečně a nezdravě často. Zdejší galerie své nezpochybnitelné renomé má, proto mě přijde škoda, když se něco takového často pouští a někomu to pak může třeba být akceptovatelnou normou.
A že jsem s tím možná trochu trapný? no když už se zde tak často řeší nesmyslné kolize se sloupy, kácení obrazu o dva stupně či barevné nádechy hodnocené na nekalibrovatelném LCD notebooku, tak snad má připomínka myslím není až tolik mimo - nebo jo?
07.05.09 - 14:39
854.204-5M.G.: Jasně, chápu vlak. chápu i oblouk, ale proč tolik místa vlevo. křoví by šlo říznout v půlce a hned by to bylo o něčem jiném.07.05.09 - 14:25
854.204-5J. Petrák: Já už tu jednou argumentoval, tak snad se zas nebudu moc opakovat. Co je mě známo, při portrétu má být ve směru pohledu více místa než za focenou osobou. U snímku vlaku to tak chápu taky, konec konců i automobilky tak své produkty fotí, a tak mě zajímalo, zda je u vlaků nějaká výjimka, či je to jen anomálie tohoto webu (samozřejmě jen u některých autorů). Pokud je snímek polotovar a má být další postprodukcí zpracováván, je to věc jiná, zde však marně hledám logiku takové kompozice, když se jedná o finální obraz. Dynamické, jak mě zde kdosi tvrdil, to rozhodně není... Na tomto snímku je dominantní prvek a stěžejní obrazová informace vlak, vše ostatní hraje druhé housle, proto mě to u takovýchto snímků přijde jako zbytečné a zcestné.07.05.09 - 13:58
854.204-5M. Grill: Pozor, držet se alespoň určitých pravidel kompozice není automaticky focení dle šablony - stačilo změnit úhel snímání a nasadit širší sklo, vše chtěné by tam bylo obsaženo a netahalo by to za oči.07.05.09 - 13:32
854.204-5Bohužel nevyjasnilo, argument o rádoby dynamičnosti mě nepřesvědčil a tak jsem prostě opět zkusil štěstí. Ale myslím, že už tomu začínám rozumět, prostě to tak na zelpage je a basta - rozumím a již mlčím, ač hlava mi to nebere.
Snad jen ještě, co takhle zkusit navštívit nějaký foto workshop (např. IDIF) či alespoň pročíst pár publikací na téma kompozice...
07.05.09 - 13:28