Komentáře uživatele "Tomáš Kraus":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 118.770-7 | Já bych přidal odkaz na stránky této tratě: http://www.vse-eisenbahnmuseum-schwarzenberg.de/Aussichtsbahn.htm Je to celkem příjemné svezení motoráčkem (jednou do roka snad jede pára), v některých stanicích se staví na focení (také na Markersbašském viaduktu, ale tam se nevystupuje) a vlak zajede až do areálu železničního muzea Schwarzenberg, kde je doma i lokomotiva z tohoto snímku. | 14.11.11 - 15:00 |
| 2062.042 | Šimon: Ale poznámka o MÁV se týkala vozů - je to sezónní rychlík "Adria" tvořený maďarskými vozy. Jinak slyším prvně, že řada 2062 je z Austrálie, měl jsem za to že první kusy dodaly General Motors osobně a zbytek v jejich licenci vyrobil ?uro ?aković. | 11.11.11 - 11:17 |
| 181.213-0 | Astartoth: A není to právě proto, že jsou dvousystémové? Škaredou řadu 180 (analogie 372 ČD) si zatím nechávají také, i když ji považují za dost zastaralou (a to je o dvě desetiletí novější než toto). Jinak pár kusů řady 103 provozuschopných je. | 14.08.11 - 20:59 |
| 754.057-8 | Když jsme u té historie, kolik různých mostů tady vlastně stálo? Trať byla otevřena v roce 1862, tehdy tam stál kamenný obloukový viadukt, ale moc dlouho nevydržel. V roce 1872 přišla velká voda a most šel dolů - tehdy byly škody na železnici značné, na této trati to odneslo například i most přes Berounku u Mokropes. Byl ten příhradový most ve fotogalerii (pod jednou kolejí) tím z roku 1872, nebo byl novější? | 07.08.11 - 18:43 |
| 749.260-6 | Ano, je to tady první fotka z tohoto zajímavého úseku (mezi areálem ONJ a ulicí Na Záhonech). Necelý kilometr odtud bydlím. Zajímavá by mohla být i fotka z Kačerova, kde nad železničními tratěmi (210 a nákladní spojka Radotín - Krč - Hostivař) vede tubus metra. Těleso připravované pro další kolej mezi těmito dvěma je stále patrné (i na fotce), stejně jako těleso nepostavené větve trianglu, které se zhruba v místě fotky odpojovalo a ústilo na nákladní trať do Hostivaře kousek před mostem přes Chodovskou ulici. Jeho součástí je i zachovalý betonový mostek. Nedostavěná betonová budova uprostřed tohoto trianglu už byla zbourána. | 03.08.11 - 11:48 |
| 749.250-7 | Matouš Vinš: Na nočních dálkových vlacích lokomotivy jsou, akorát v celé Británii jezdí pokud vím všehovšudy tři noční vlaky s ubytovacími vozy. Jeden je Cornish Riviera Sleeper (London - Penzance), tam používá First Great Western lokomotivy řady 57. Druhé dva jsou Caledonian Sleeper (London - Inverness/Aberdeen/Fort William, London - Glasgow/Edinburgh), provozuje je First Scot Rail, ta vlastní lokomotivy nemá, půjčuje si je od EWS - konkrétně elektriky řady 90 a diesely řady 67, což jsou obojí moderní stroje a s těmi akusticky kvalitními legendami, zmíněnými v diskusi, už nic společného nemají. | 03.08.11 - 1:32 |
| 664-106 | BBvK: Skutečně, Citadela je v kategorii MV (mednarodni vlak = rychlík), ale dříve určitě byla IC. Ty ostatní tragické "dálkové" vlaky do Hodoše (Ptuj a Mura) jsou stále IC. Ale je to fuk, příplatek je za MV i IC. | 02.08.11 - 9:24 |
| 664-106 | Co jsme letos viděli v neděli odpoledne vlak IC "Pohorje" z Koperu do Mariboru, měl dokonce 11 vozů, což je na Slovince úplný extrém. Většina vlaků mezi Lublaní a Villachem má 3-4 vozy, do Rijeky a Puly totéž. Hnidopišská poznámka: Citadella je v kategorii IC a "Lubľana" je zajímavě napsáno... | 01.08.11 - 9:31 |
| M 62.317 | NIcKON: Jen doplním - v Černé Hoře je všehovšudy jedna trať s osobní dopravou, a i ta je dost slabá - spočívá převážně v nočních rychlících k moři a několika regionálních spojích na dolním konci. Klimatizované vozy z Gredelje jsou fajn, v jakém stavu jsou jejich Goši nevím, ale električky z Rigy jsou strašné a "klasiky" na osobáku ještě strašnější - rozpadlé ojetiny, kde občas chybí podlaha a opěrky, to se nevidí ani na Ukrajině. Srbsko je na tom podobně, na několik nejnejnejvýznamnějších spojů mají moderní velkoprostory, ale na jejich řazení se spolehnout nedá. Jinak Goši ve vesměs špatném stavu a stejně špatné električky z Rigy. Končarův prototyp tam nemají, ten jezdí u ŽFBH v Bosně. A popravdě nevím ani jaké rakouské a německé ojetiny máš na mysli, nic mě nenapadá. Halberstadty mají Maďaři, Bulhaři, Albánci a Íránci... Ale shrnuto podtrženo souhlasím, železnice v Srbsku a Černé Hoře přeci jen srovnání s ČD nesnesou, dalo by se spekulovat o Chorvatsku. | 11.07.11 - 20:12 |
| 749.264-8 | M 474 003: Ano, už si vzpomínám, přesně tohle zdůvodnění jsem slyšel. Vozy Bmto mají nárazníky trochu jinak konstruované než vozy typu Y, takže to asi mělo i fyzikální podstatu. | 07.06.11 - 1:01 |










