Komentáře uživatele "nadkachna":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| 854.204-5 | Moji lehce poetickou připomínku admin smázl, tak to zkusím jinak:-) Nevyjíždí ten vlak zbytečně ven z obrazu? | 07.05.09 - 12:53 |
| 754.046-1 | Faj, já na to nahlížím ze své praxe profesionálního fotografa a vím, že s něčím takovým by mě můj nadřízený hnal, protože kompozice má svá pravidla, které je dobré dodržovat, stejně jako třeba pravopis. Takže individuální vkus je věc jedna, zvládnutá kompozice druhá. V tomto případě bych si ten vlak vpravo dokázal představit, když by vlevo byl např. velký dominantní strom, budova či jiný vlak. V duchu hesla méně obrazových informací znamená více však pro mě seschlé křoví opodstatnění existence na fotce nemá. Jinak autor má samozřejmě právo komponovat, jak je mu libo a pokud je se snímkem pro svoji vlastní potřebu a potěchu spokojen, je to v naprostém pořádku. Jde-li ale s kůží na trh, musí pak počítat i připomínkami. Doufám, že to tak bereš:-) | 17.04.09 - 8:51 |
| 754.046-1 | admin: O.K. Jen mě prosím někdo konečně vysvětlete, proč je zde kompozice s vlakem vyjíždějícím ven z obrazu tak oblíbená a já za sebe slibuji, že už budu hodný a o zdejší správce ani letmou myšlenkou nezavadím:-) Upozorňuji, že má otázka není žádnou provokací ani útokem, opravdu mě to prostě jen zajímá - toť vše... | 17.04.09 - 8:15 |
| 754.046-1 | Však tam to křovisko a ustřelený vlak měj, nakonec máš na to svaté právo:-) Ale od někoho, kdo je správcem a chápu-li dobře i cenzorem zdejší fotogalerie, bych čekal snímek poněkud dotaženější;-) | 16.04.09 - 21:40 |
| 754.046-1 | Martin Grill: Je dobře, že před zlatým řezem dáváš přednost pocitu ze snímku - to chválím:-) Ale zrovna v tomto případě je kompozice ustřelena zcela zbytečně. Leitmotivem fotky, chápu-li to dobře, je vlak výrazně nasvícený pomalu zapadajícím sluncem, který v divákovi vyvolává příjemné asociace letního pozdního odpoledne. Křoví na konci pak snímek neuzavírá, je jen zbytečnou informací navíc, pro diváka nepodstatnou, a argument obhajující jeho existenci pouhým alibismem:-) | 16.04.09 - 20:03 |
| 754.046-1 | Josef Petrák: Přesně řečeno, před vlakem je méně místa než za ním (myšleno ve směru jízdy). U portrétu, kdy se člověk dívá určitým směrem, je to chybná kompozice a myslím, že i na snímek vlaku se to dá vztáhnout. Samozřejmě to není železné pravidlo a někde taková kompozice může mít smysl a opodstatnění, ale zde nevidím jediný důvod. Přitom by stačilo to trochu říznout zleva a bylo by to hned o něčem jiném. | 16.04.09 - 15:36 |
| 754.046-1 | Fotka je fajn, má příjemnou atmosféru. Ale proč vlak nezadržitelně vyjíždí ven z obrazu? Vysvětlí mě někdo konečně, proč je tato kompozice ve zdejší galerii tak oblíbená? To křoví zcela vlevo tam přece tak zásadní není. | 16.04.09 - 14:57 |
| M 286.1032 | Máš pravdu, trochu jsem se nechal unést. Navíc jsem sem zavlekl otázku kompozice, která s onou fotkou nesouvisí a na kterou jsem stejně kloudnou odpověď nedostal:( Ale i tak, za tím co jsem řekl, si stojím. A to i přesto, že zdejší galerii jinak považuji za velmi povedenou a plnou skvělých záběrů. | 01.04.09 - 15:50 |
| M 286.1032 | Tak to pozor, já použil termín mírně z boku, s dotazem na přesné úhly tady začal někdo jiný;-) A linkované fotky nehaním, jen říkám, že jsou pouhopouhým dokumentem - tady projela tato lokomotiva - a že by to třeba šlo i jinak. Za tím si stojím a nic obhajovat nepotřebuji. Každopádně s tvou poslední větou plně souhlasím. Opravdu nemá smysl dál zaplevelovat komentáře Ravenova. Šlo mě jen o to, zastat se konceptu čb snímku jako autorského záměru, což některým stále nedošlo. | 01.04.09 - 12:31 |
| M 286.1032 | To je právě onen kámen úrazu, soudit fotku podle úhloměru a ne obsahu a celkové nálady... | 01.04.09 - 11:55 |










