Komentáře uživatele "Drahos Svestka":
| Fotka | Zpráva | Datum |
|---|---|---|
| T 478.1010 | Láďo, to je ovšem taky jenom polovina pravdy. Ropa byla tenkrát levná všude...a bylo jí dost. Byla to zlatá doba hojnosti a plýtvání. Stačí se např. podívat, co jezdilo v té době třeba v USA za auta...a jakou měly spotřebu. Ale je pravdou, že likvidaci parní trakce to dost pomohlo. Kdyby totiž ropa nebyla tak levná, bylo by výhodnější tratě (aspoň ty hlavní) postupně elektrifikovat, a přecházet z parní trakce přímo na elektrickou. | 24.03.15 - 15:46 |
| Dampfschneeschleuder Xrot 9213 | Haha, to je dobrý. No jo,Tome. Holt jiná doba... A na blbost zatím nejsou prášky. | 24.03.15 - 13:03 |
| Dampfschneeschleuder Xrot 9213 | Žíža: Mluvíš mi z duše. Všechno dohromady když se to promíchá, tak to je vůně parní mašiny, které se nic na světě nevyrovná. A když těch mašin byly plný depa...tak to bylo cítit už na dálku. | 24.03.15 - 10:41 |
| Dampfschneeschleuder Xrot 9213 | Honza: Obávám se, že si nerozumíme. Ten čmoud k tomu neoddělitelně patří, je to totiž parní stroj se vším všudy. Mě osobně připadá mnohem větší hnus fronta gumokolů stojících ve čtyřstupech v koloně, která se nehýbe, než to, že občas nějaké parní mašině zakouří z komína. A že by ve Švajcu házeli pod kotel tohodle pozoruhodnýho stroje gumy...to snad nemůže být myšleno vážně. | 21.03.15 - 18:14 |
| Dampfschneeschleuder Xrot 9213 | Pikehead: Ten "hnus" je světový unikát. Jediná parní fréza s vlastním pohonem. | 21.03.15 - 11:14 |
| M 262.1002 | Láďo, smekám. To není fotka, to je obraz. | 09.03.15 - 18:58 |
| 843.015-9 | To je teda hodně dobrý. Sakra, že jsem si toho fleku nevšiml, když jsem tam jezdil za párou. Ušatá se služebákem a 3 papíráky by tam byla jak vyšitá. Na štokra s nákladem je to málo. No jo, jenže my tenkrát nelezli po stromech...jednak to nebylo třeba...a ta móda přišla až později (tedy aspoň logicky předpokládám, že je to ze stromu). | 09.03.15 - 18:36 |
| 451.088-9 | Rikin: Pane kolego, neřešte to. Tyhle debaty jsou naprosto o ničem. Všechno je to hlavně o tom, že: Kdyby v tomhle státě nebyl takovej nebetyčnej bordel a tolik se tu nekradlo...a kdyby nová vozidla (v některých případech pouze vypadající jako nová) za hříšný peníze jezdila aspoň s 50% spolehlivostí jako ta stará, nemusely by za ně zaskakovat tyhle muzeální kousky, který už opravdu mají nárok na odpočinek...to je jednoduchá rovnice. | 07.03.15 - 13:35 |
| 451.088-9 | Za prvé nelze srovnávat drážní a silniční vozidla, neřkuli letadla. V lodní dopravě se občas najdou podobné případy. Za druhé...u ČD zdaleka neplatí, že všechno, co je moderní, je dobré. Mnohdy je tomu zcela naopak. Pak nezbývá než nasadit stará a osvědčená vozidla. Za 3) I v zemích, které jsou ekonomicky úplně někde jinde, jsou stále k vidění stejně stará nebo i starší vozidla...a nikdo to moc neřeší...ani to nikoho nepohoršuje. Namátkou Švédsko nebo Švýcarsko. | 04.03.15 - 21:49 |
| Průjezd cisternového vlaku v čele s 556.0399... | V tomto případě spřažení lokomotivy s tendrem byla při jízdě tendrem vpřed rychlost snížena (a teď už si opravdu nejsem jistý jestli 55 nebo 50 km/hod). U řady 555.0 (DR 52, PKP Ty 2) to bylo bez omezení - bylo zde použito jiné spojení mašiny s tendrem. U tendrovek rovněž bez omezení. Z technického hlediska to nemělo na jízdu či výkon lokomotivy žádný zásadní vliv. I když je pravdou, že některé lok.řady lépe rozdělovaly páru v šoupátkách při jízdě vpřed (např.524.0). Kabina u 556.0 byla rovněž zcela uzavřená...takže nedocházelo ani k nežádoucímu jevu jako u některých starších řad (např.434.2) kde bylo stanoviště otevřené...a proud vzduchu při jízdě tendrem vpřed vířil prach z uhlí do budky. Tratě kolem Liberce samozřejmě nebyly zdaleka jediné, kde bylo možno vidět jezdit štokry - řadu 556.0 v obráceném postavení. Pokud jezdily na hlavních tratích (50., 60.léta), točily se téměř zásadně vždy a všude. Později, když došlo k jejich přemísťování na vedlejší ramena v důsledku elektrizace a motorizace, nebyla vždy možnost otočit tak velkou lokomotivu ve vratné stanici či depu. Točny v těchto provozních jednotkách byly postaveny pro starší a méně výkonné stroje. | 04.03.15 - 15:15 |










