..: České dráhy patří do desítky největších evropských železnic :..
362124Praha - ČD, a. s. patří mezi 10 největších evropských železnic v přepravě osob, v přepravě zboží a v mezinárodní přepravě zboží v roce 2004.
V roce 2004 přepravily České dráhy v mezinárodní přepravě téměř 49 mil. tun zboží. ČD tak zaujaly 4. místo v mezinárodní přepravě zboží v Evropské unii za Německem, Polskem a tranzitním Rakouskem. Podobná je situace v celkové veřejné přepravě zboží, kde ČD patří 5. místo mezi zeměmi EU s celkovou přepravou 79 mil. tun zboží.
V přepravě osob patří České dráhy také mezi 10 největších evropských železnic. V loňském roce přepravily dráhy 178,8 mil. osob, na každého obyvatele tak v Česku připadlo přibiližně 18 cest vlakem. Je to srovnatelný údaj například se sousedním Německem a ČD patří v tomto ohledu s velkým náskokem první místo mezi novými členskými státy EU. Ve Francii připadá na 1 obyvatele 16 cest, v Itálii 9 a v Polsku 7 cest vlakem za jeden rok.
Více nákladů nebo cestujících ve srovnání se zeměmi EU přepravují pouze velké země bývalého SSSR jako jsou Ukrajina nebo Bělorusko.

CSPSV | 3.4.2005 (18:09)
Related newsopen/close

More on Služby

More from Česká republika (celá)


-ps-
07.04.2005 (22:59)  
Modré pantografy, osmsetdesítky, koženky, nepříjemní zaměstnanci a hlavně většina naprosto neschopných lidí v ČD centrech. Je hezké, že se za těžké peníze budují, ale potom jsou služby stejně k ničemu. Ještě že bydlím u Prahy a můžu jít do Wasteels či do CK ČD v Praze na hlaváku. Ale kdybych to neměl zjištěné na internetu, tak se za jízdenky nedoplatím nikdy!!! Za 25 dní bude 25 zemí slavit první rok fungování rozšířené EU (ale nedělám si iluze, že slavit budou všechny země...).
Registered user  
06.04.2005 (21:15)  
V jednotkách 451 a 452 a v soupravách 714+4x010 vzhůru do Evropy!!!
Registered user Martin
06.04.2005 (20:56)  
Já si myslím , že to s těmi ZSSK nebude tak žhavé . V podstatě souhlasím s Janem , jsou to všechno srovnatelné železnice , myslím ČD , ZSSK , MAV
Registered user Karel
06.04.2005 (8:47)  
"Slovenske zeleznice" nejsou zeleznice ZSSK, ale Slovinské železnice. S Davidem plně souhlasím.
Registered user CSPSV
05.04.2005 (11:19)  
Třeba ale co se týče spojů do zahraničí, tak se slováci velice polepšili:
2 EC - Praha-Bratislava
2 EC do Maďarska
Cracovia se udržela, stejně tak 3 Ex(IC) do ČR
zavedly se IC do Vídně
Registered user Jan
04.04.2005 (21:20)  
Co to kecáte o těch slovácích ? Víte o tom , že kvalita západních železnic je například v tom , že vlaky jezdí často ? Určitě tedy častěji než na SVK ...
Registered user David
04.04.2005 (9:17)  
To je fakt. Takové "Slovenske železnice" jsou co do výkonů malé, ale kvalita jejich služeb snese srovnání s mnohými železnicemi na západě.
Registered user Sergej
03.04.2005 (23:32)  
Kdyby tak ČD patřily i do první desítky v Evropě co se týče kvality přepravy a poskytovaných služeb. No snad se toho někdy dožiju

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko