Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Řada 912Nízkopodlažní motorový vůz, jehož prototyp již nyní jezdí na trati Praha Masarykovo nádraží - Rakovník, bude mít brzy další posily. První dvoudílné soupravy, které vznikají přestavbou starších motorových vozů řady 810 ve společnosti Pars Nova, se na tratích objeví v říjnu letošního roku. Zkoušky vlaků budou probíhat po celé republice. V Praze by se měly objevit až v roce 2006 a budou jezdit na trati směrem na Kladno. Nasazení na trati Posázavského pacifiku je nejisté. Zejména o víkendech je na této trati velká frekvence cestujících a jsou zde nasazovány patrové vlaky.
Zmodernizované vlaky budou podobné stávajícímu prototypu, ale budou mít jinou barevnou úpravu. V nové jednotce budou oba vagony průchozí a bude vybavena i informačním systémem. Motorové vlaky budou mít úspornější motory a budou rychlejší, díky čemuž by se mohly zkrátit intervaly na vybraných tratích.
Řada 471Už v tomto roce by se měly objevit na pražských tratích další 3 třívozové pantografové soupravy. S jejich nasazením se počítá na tratích Praha - Kolín - Pardubice a na trati Praha - Beroun, kde jsou nasazovány zejména kvůli turistům, kteří míří na hrad Karlštejn. Poslední jednotku převzaly ČD v lednu. V roce 2005 tak celkem převezmou od společnosti ČKD Vagonka Ostrava 4 jednotky za celkem 800 mil. Kč. Pantografové soupravy řady 471 jezdí max. rychlostí 140 km/h, současných 16 jednotek je nasazováno na 71 spojích v okolí Prahy, jejich průměrný denní oběh činí 497 km. Hmotnost prázdné jednotky je 155 tun a jejich délka je zhruba 80 m. Celková kapacita jednotky je 310 míst (287 ve 2. třídě a 23 v 1. třídě). Nákup těchto jednotek financují ČD z úvěrů od Eurofirmy a částečně z vlastních zdrojů. ČD mají objednáno celkem 30 patrových elektrických jednotek této řady.
Nové řady
ČD, a. s., plánují v příštích letech i nákup jednopodlažních elektrických jednotek, které doplní patrové 471. Po dokončení Nového spojení by tak mohl být uskutečněn projekt městské železnice, kdy by vlaky jezdily v krátkých časových intervalech. K tomu není důležitá jen modernizace tratí, ale i obnova vozového parku. V ostatních regionech nahradí nové soupravy klasické vlaky tažené lokomotivou, které jsou provozně dražší.
CSPSV | 7.4.2005 (20:46)
Související zprávy

08.04.2005 (12:10)
Jenom co se týče toho slovenska: Porovnávat vybavenost ZSSK a ČD není zrovna šťastná. POrovnáte-li naši a jejich síť, kterou navíc před nedávnem ZNAČNĚ zredukovali, musí být každému jasné, že modernizace vozového parku je pro ně mnohem snadnější. To že u nás se často používají vozidla, která někdy i někam dojedou, je věc druhá. Je to možná následek nějaké té železničářské pýchy, neboť dlouhou dobu se u nás dělala vozidla, která z evropského pohledu byla zcela unikátní - česká (o tom, proč , zač a jak se nebavím, to je věc jiná...), zřejmě i v současnosti se projevuje snaha o vývoj ryze českých vozidel a nezapadnutí do evropského průměru. Je fakt, že je snazší koupit desira, ale pokud se našim vozidlům věnuje dostatečná péče, třeba se taky dočkáme spolehlivosti. Nevěřím tomu, že Desira prostě někdo navrhnul a ona nejdenou fungovala, bez dětských nemocí.
Mě se osobně více líbí esmeralda, resp. 812/912, než desiro. O funkčnosti se zatím nemá smysl bavit, koneckonců tu znají všichni...:)
Mě se osobně více líbí esmeralda, resp. 812/912, než desiro. O funkčnosti se zatím nemá smysl bavit, koneckonců tu znají všichni...:)
08.04.2005 (11:47)
No přepočítávat pendolína na Desira není zrovna dobrý nápda, nebo chcete aby u nás na IC jezdila Desira jako v Rumunsku? :-( Zajímavější by byla taková řada 612 DB s trochu lepším interiérem. A je motorová, takže by nebyly problémy s třemi soustvami a rušivými proudy :-)
08.04.2005 (10:25)
... přídám ještě jiný úhel pohledu: pinďourlíno je a bude problematická záležitost, nákup byl proveden bez jasné a spolehlivé koncepce.
Jeho budoucnost má příliš otazníků. To si každý nomální dopravce pořádně rozmyslí, než investuje tolik prostředků, u nás je to však jinak. U ČD několik let neví pravá co dělá levá a bolševik má také stále velké slovo. Jde hlavně o vlastní korýtka, občas se ozve plamená výzva, jakže je to vše dobře myšleno. Velká část zasvěcených pochopila kam to směřuje.
Ale k věci: pinďourlíno, jak jsem nedávno kdesi četl stojí cca půl miliardy (někdo uvádí, že ještě víc). Například Desira v provedení, které jezdí i u nás stojí kolem milionu eur. Takže za 1 pinďourlíno máme 8 Desir, za 7 pinďourlín máme 56 Desir! Schválených DÚ a s možností okamžitého nasazení (papíry a policajtka jsou hotovy za pár dní). Siemens nabízí řadu provedení včetně elektrického. Využití by bylo všude a není to jen firma Siemens, kdo se snaží dostat na náš trh ...
Jeho budoucnost má příliš otazníků. To si každý nomální dopravce pořádně rozmyslí, než investuje tolik prostředků, u nás je to však jinak. U ČD několik let neví pravá co dělá levá a bolševik má také stále velké slovo. Jde hlavně o vlastní korýtka, občas se ozve plamená výzva, jakže je to vše dobře myšleno. Velká část zasvěcených pochopila kam to směřuje.
Ale k věci: pinďourlíno, jak jsem nedávno kdesi četl stojí cca půl miliardy (někdo uvádí, že ještě víc). Například Desira v provedení, které jezdí i u nás stojí kolem milionu eur. Takže za 1 pinďourlíno máme 8 Desir, za 7 pinďourlín máme 56 Desir! Schválených DÚ a s možností okamžitého nasazení (papíry a policajtka jsou hotovy za pár dní). Siemens nabízí řadu provedení včetně elektrického. Využití by bylo všude a není to jen firma Siemens, kdo se snaží dostat na náš trh ...
08.04.2005 (8:27)
My doplacime na neco jineho, ono by Apollo na t. 120 take tu stovku udelalo, ale musela by na to byt trat (za celou dobu se tam rychlost jen porad snizuje a na poradne opravy nejsou money).
Vzdyt az do Veleslavina se plazime s rychlikem 40 - 60 a do Kladna pak max. 80.
Vzdyt az do Veleslavina se plazime s rychlikem 40 - 60 a do Kladna pak max. 80.
08.04.2005 (8:23)
ad ale i ZSSK jsou o několik let napřed!
na Slovensku sou ve spouste veci na tom lip, za komancu dostavali pulku rozpoctu slovaci a pulku cesi a kdyz sloveku je o o pulku min .... krom toho si taky pri deleni CR snad nechali vozy s vyssima vyrobnima cislama, takze i ty maj novejsi. mno a soucasne ekonomicke reformy jim kuwa zavidim :-/
na Slovensku sou ve spouste veci na tom lip, za komancu dostavali pulku rozpoctu slovaci a pulku cesi a kdyz sloveku je o o pulku min .... krom toho si taky pri deleni CR snad nechali vozy s vyssima vyrobnima cislama, takze i ty maj novejsi. mno a soucasne ekonomicke reformy jim kuwa zavidim :-/
08.04.2005 (0:48)
Sergej: je pravda, ze stare rakouske EC vozy nebyly nic moc, proto je ale taky nechaly vsechny zmodernizovat. Ted uz ty stare vidam jen opravdu velmi malo (a to bydlim ve Vidni). Ty nove jsou rozhodne mnohem lepsi nez ceske Bee apod., jsou hodne podobne CD Bmz (+ maji navic rozkladaci stolky a 2zasuvky/kupe). Ten senzor u automatickych dveri je fakt blby, ma strasne maly dosah. Ale se smradlavou klimatizaci jsem se nikdy nesetkal. Zato u CD pro jistotu klimatizace neci skoro nikde...
07.04.2005 (23:12)
Ale tim pochopitelne nechci nijak vychvalovat kvalitu ceskych valku, tak je skutecne tristni, ale nesmi se zapominat, ze velkou vinu na tom ma celkovy pristup bolseviku k zeleznicim a z toho vyplyvajici silne podfinancovani, ktere bohuzel pokracuje i po revoluci.
07.04.2005 (23:06)
ps: Tak to bych nesouhlasil, Rakouske zeleznice mam projezdene velice dobre a mohu s klidem rict, ze kvalita vlaku EC/IC je stejna jaku u nas a mnohdy i horsi, protoze na ne pouzivaji starsi vagony, nez jsou ty nase ( i kdyz modernizovane) pro tyhle kategorie. A v novych vagonech jim casto nefunguji automaticke dvere mezi nastupnim prostorem a sedadlovym (nebo jak se mu rika). Nekolikrat jsem i zazil dost neprijemny kontinualni pach z klimatizace (predevsim u starsich vozu), ktery aspon pro me byl dost nesnesitelny a delal mi z jizdy vylozene peklo. To jsem v ceskych vagonech dosud nezazil
07.04.2005 (23:04)
Kdyby to bylo na me, tak esusy bych dal na Ostravsko az uplne naposled. Skoda jich tam. Staci se podivat na ostravsky tornada, jak jsou pocmarany a zdevastovany od mene prizpusobivych obcanu >:-(
07.04.2005 (22:59)
Kdyz si nejaky podnik koupi nove zarizeni, snazi se ho vyuzit naplno. Kdyz si treba JZD koupi novy traktor JohnDeere za x milionu, je jiste, ze se ten traktor nezastavi a ze bude pracovat ve dne v noci, aby se vyplatil. CD premysli uplne stejne a tedy esusy davaji na nejvytizenejsi spoje. A temi jsou prave spoje na 011. Remcalove necht se prijedou povozit a uvidi, ze jsou esusy skutecne vyuzite naplno. Z cest po republice nemam pocit, ze by v jinych oblastech byla frekvence silnejsi (nepocitam dva ranni a dva odpoledni zamestnanecke spoje) v celem dni. Nebyl problem jet sam v celem oddile. Ustecko, Ostravsko. O rychlosti nakupu novych esusu, to je pouze o penezich.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










