Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Řada 912Nízkopodlažní motorový vůz, jehož prototyp již nyní jezdí na trati Praha Masarykovo nádraží - Rakovník, bude mít brzy další posily. První dvoudílné soupravy, které vznikají přestavbou starších motorových vozů řady 810 ve společnosti Pars Nova, se na tratích objeví v říjnu letošního roku. Zkoušky vlaků budou probíhat po celé republice. V Praze by se měly objevit až v roce 2006 a budou jezdit na trati směrem na Kladno. Nasazení na trati Posázavského pacifiku je nejisté. Zejména o víkendech je na této trati velká frekvence cestujících a jsou zde nasazovány patrové vlaky.
Zmodernizované vlaky budou podobné stávajícímu prototypu, ale budou mít jinou barevnou úpravu. V nové jednotce budou oba vagony průchozí a bude vybavena i informačním systémem. Motorové vlaky budou mít úspornější motory a budou rychlejší, díky čemuž by se mohly zkrátit intervaly na vybraných tratích.
Řada 471Už v tomto roce by se měly objevit na pražských tratích další 3 třívozové pantografové soupravy. S jejich nasazením se počítá na tratích Praha - Kolín - Pardubice a na trati Praha - Beroun, kde jsou nasazovány zejména kvůli turistům, kteří míří na hrad Karlštejn. Poslední jednotku převzaly ČD v lednu. V roce 2005 tak celkem převezmou od společnosti ČKD Vagonka Ostrava 4 jednotky za celkem 800 mil. Kč. Pantografové soupravy řady 471 jezdí max. rychlostí 140 km/h, současných 16 jednotek je nasazováno na 71 spojích v okolí Prahy, jejich průměrný denní oběh činí 497 km. Hmotnost prázdné jednotky je 155 tun a jejich délka je zhruba 80 m. Celková kapacita jednotky je 310 míst (287 ve 2. třídě a 23 v 1. třídě). Nákup těchto jednotek financují ČD z úvěrů od Eurofirmy a částečně z vlastních zdrojů. ČD mají objednáno celkem 30 patrových elektrických jednotek této řady.
Nové řady
ČD, a. s., plánují v příštích letech i nákup jednopodlažních elektrických jednotek, které doplní patrové 471. Po dokončení Nového spojení by tak mohl být uskutečněn projekt městské železnice, kdy by vlaky jezdily v krátkých časových intervalech. K tomu není důležitá jen modernizace tratí, ale i obnova vozového parku. V ostatních regionech nahradí nové soupravy klasické vlaky tažené lokomotivou, které jsou provozně dražší.
CSPSV | 7.4.2005 (20:46)
Související zprávy

07.04.2005 (21:32)
Firlet: zapoměl si mezipatro :-)
Taky by mě zajímalo, kdy se něco nového dostane na Moravu. Vozový park ČD je naprosto strašný. To nemyslím jen ve srovnání s ÖBB nebo DB, ale i ZSSK jsou o několik let napřed!
Taky by mě zajímalo, kdy se něco nového dostane na Moravu. Vozový park ČD je naprosto strašný. To nemyslím jen ve srovnání s ÖBB nebo DB, ale i ZSSK jsou o několik let napřed!
07.04.2005 (21:25)
Dvoupatrové jednotky... pravda, už teď je nahoře moře místa, kdyby se to mělo vejít do normy výšky ještě s jedním patrem, viděli jste film V kůži Johna Malkoviche? :-)
07.04.2005 (21:15)
ad: Comar : nema .. spodej je prizemi a ma to jedno patro .. :-) prece !
07.04.2005 (21:04)
Docela pěkná zpráva . Jen malý poddotaz :Neví někdo , jestli bude řada 471 v budoucnu zastoupena i na Ostravsku ? Děkuji předem za odpověď.
07.04.2005 (21:00)
<i>ČD mají objednáno celkem 30 jednopatrových elektrických jednotek této řady.</i>
nemá tam být náhodou dvoupatrových?
nemá tam být náhodou dvoupatrových?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










