Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Řada 912Nízkopodlažní motorový vůz, jehož prototyp již nyní jezdí na trati Praha Masarykovo nádraží - Rakovník, bude mít brzy další posily. První dvoudílné soupravy, které vznikají přestavbou starších motorových vozů řady 810 ve společnosti Pars Nova, se na tratích objeví v říjnu letošního roku. Zkoušky vlaků budou probíhat po celé republice. V Praze by se měly objevit až v roce 2006 a budou jezdit na trati směrem na Kladno. Nasazení na trati Posázavského pacifiku je nejisté. Zejména o víkendech je na této trati velká frekvence cestujících a jsou zde nasazovány patrové vlaky.
Zmodernizované vlaky budou podobné stávajícímu prototypu, ale budou mít jinou barevnou úpravu. V nové jednotce budou oba vagony průchozí a bude vybavena i informačním systémem. Motorové vlaky budou mít úspornější motory a budou rychlejší, díky čemuž by se mohly zkrátit intervaly na vybraných tratích.
Řada 471Už v tomto roce by se měly objevit na pražských tratích další 3 třívozové pantografové soupravy. S jejich nasazením se počítá na tratích Praha - Kolín - Pardubice a na trati Praha - Beroun, kde jsou nasazovány zejména kvůli turistům, kteří míří na hrad Karlštejn. Poslední jednotku převzaly ČD v lednu. V roce 2005 tak celkem převezmou od společnosti ČKD Vagonka Ostrava 4 jednotky za celkem 800 mil. Kč. Pantografové soupravy řady 471 jezdí max. rychlostí 140 km/h, současných 16 jednotek je nasazováno na 71 spojích v okolí Prahy, jejich průměrný denní oběh činí 497 km. Hmotnost prázdné jednotky je 155 tun a jejich délka je zhruba 80 m. Celková kapacita jednotky je 310 míst (287 ve 2. třídě a 23 v 1. třídě). Nákup těchto jednotek financují ČD z úvěrů od Eurofirmy a částečně z vlastních zdrojů. ČD mají objednáno celkem 30 patrových elektrických jednotek této řady.
Nové řady
ČD, a. s., plánují v příštích letech i nákup jednopodlažních elektrických jednotek, které doplní patrové 471. Po dokončení Nového spojení by tak mohl být uskutečněn projekt městské železnice, kdy by vlaky jezdily v krátkých časových intervalech. K tomu není důležitá jen modernizace tratí, ale i obnova vozového parku. V ostatních regionech nahradí nové soupravy klasické vlaky tažené lokomotivou, které jsou provozně dražší.
CSPSV | 7.4.2005 (20:46)
Zusammenhängende Nachrichten

07.04.2005 (22:40)
ps: 95 procent cestujících z okolí Prahy nikdy žádným EC,IC,Ex,SC nejela, těmi jezdí právě lidi z Ostravska, Brněnska a jiných regionů do Prahy. Takž nevím, na co si stěžují.
07.04.2005 (22:32)
Poborskiii: Mně můžete vyprávět, každý den jezdím na 231 - my máme staré pantografy a k tomu úvrať, takže málokterý vlak jede bez zpoždění. To už ale většina cestujících vzala jako fakt. Rozhodně nejezdíme na 92% bez zpoždění...
Praha - Český Brod - Kolín - Pardubice a vybrané Praha - Beroun to mají lepší. U nás dřív jezdily alespoň na pár spojích o víkendu, od nového GVD jezdí radši na Karlštejn.
Celkově si ale myslím, že jezdí v okolí Prahy kvalitnější vlaky než jinde (Plzeň - Žatec, Klatovy - Železná Ruda). Ne že by modrý panťák byl nějaký med, ale aspoň je trať elektrifikovaná. Na to doplácejí Kladeňáci.
A hlavně - z Prahy míří většina dálkových vlaků Ex, IC, EC, SC, kde jsou vozy aspoň trochu na lepší úrovni. Těžko se to ale dá srovnávat se zahraničím. Vlakem jsem projel dost zemí a kvalita je většinou lepší...
Praha - Český Brod - Kolín - Pardubice a vybrané Praha - Beroun to mají lepší. U nás dřív jezdily alespoň na pár spojích o víkendu, od nového GVD jezdí radši na Karlštejn.
Celkově si ale myslím, že jezdí v okolí Prahy kvalitnější vlaky než jinde (Plzeň - Žatec, Klatovy - Železná Ruda). Ne že by modrý panťák byl nějaký med, ale aspoň je trať elektrifikovaná. Na to doplácejí Kladeňáci.
A hlavně - z Prahy míří většina dálkových vlaků Ex, IC, EC, SC, kde jsou vozy aspoň trochu na lepší úrovni. Těžko se to ale dá srovnávat se zahraničím. Vlakem jsem projel dost zemí a kvalita je většinou lepší...
07.04.2005 (22:30)
Milí nestředočeši a nepražáci. Přijeďte se pořádně povozit po všech tratích kolem Prahy a ve všech příměstských vlacích, abyste zjistili, na kolika procentech vlaků ty ešusy jezdí. A víte, co jezdí na zbytku? Samé 451/2 nebo 810+010. Na ostravsku sice nemáte ešusy, ale taky tam nemáte 451/2. Tak si nestěžujte! Kvůli dodávkám ešusů ještě nebyl zrušen jediný žabotlam, a i ty tři, co byly dány do Olomouce PIDu chybějí. Takže nemáte co závidět. Ani ty narvané ranní vlaky.
07.04.2005 (22:20)
ps: v okolí Prahy jsou moderní vlaky nasazeny defakto jen na trati do Kolína, na ostatní trati jen v přepravním sedle. Jinak nikde nic. Např. na 221 jsou pouze staré pantografy. Na trati 210 koženková Bmto nebo 010 (plyšový jezděj v regionech).
021 na kladenské trati - u toho jim za modernitu dát akorát tak přes... Takže bych s tou prioritou Prahy neviděl tak moc jasně.
021 na kladenské trati - u toho jim za modernitu dát akorát tak přes... Takže bych s tou prioritou Prahy neviděl tak moc jasně.
07.04.2005 (22:19)
Nám (v Ostravě) musí stačit, že se to u nás vyrábí a pak se jen smutně dívat, jak si v tom Středočeši vozí zadky a jak si to pochvalují, že jim Ostrava vytrhla trn z paty.
07.04.2005 (22:09)
Jan: v to nedoufej (maximálně by tam mohli něco pustit na ukázku). ČD by potřebovali jednotek jak dvoupodlažních tak jednopodlažních několik set, aby pokryly všechny aglomerace. Dyť jen kolem Prahy jich je potřeba aspoň 150, aby nahradily staré vysloužilé vlaky a pokryly současný nárůst spojů příměstské a plánovaný nárůst spojů městské dopravy. 30 objednaných jednotek je jen kapka v moři. Jediná šance asi je, aby přišel nějaký velký soukromý dopravce a zafinancoval nákup (tak jako např. v Anglii) a převzal dopravu.
07.04.2005 (21:58)
ps: přesně tak. Ve zbytku republiky to většinou vipadá tak, že tam je pár EC spojů denně (a to jen pokud člověk bydlí podél nějaké hlavní trasy), pak dlouho nic, potom rychlíky z koženkových béček s ječícíma brzdama a pár 810 se středověkýma sedačkama nebo žabotlam.
07.04.2005 (21:55)
Od ČD to je demagogie, tohleto vyjádření: "Už v tomto roce by se měly objevit..." Kdyby mluvili pravdu, tak by to znělo přinejmenším: "Až v tomto roce by se měly objevit..."
07.04.2005 (21:42)
U modernizace vozů se často zapomíná na zbytek republiky. Prioritou je okolí Prahy, protože zde vlaky dennodenně přepraví logicky největší množství lidí. K tomu přispívá i Pražská integrovaná doprava (PID).
07.04.2005 (21:36)
A doplním, neměl by ten první článek mít název "Řada 812" a že se jedná o přestavbu 810 na 812, takto to vypadá, že 812 je ta starší řada. Nebo že by rekonstruovali už i Esmeraldu? :-)
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










