..: Verifikace trati Praha - Děčín pro řadu 680 :..
680Praha - Od 22.12.2004 jezdí jedna jednotka řady 680 ve zkušebním provozu s cestujícími. Od 11.4. do 5.5.2005 jezdí druhá jednotka řady 680 ve zkušebním provozu bez cestujících. Tato jednotka je vybavena sadou měrných dvojkolí a měřící aparaturou VÚŽ a DB pro zjišťování parametrů tratí. Verifikační zkoušky představují ověřování parametrů pro pojíždění vlaků s naklápěcími skříněmi a možnost následného zvýšení rychlosti s využitím efektů naklápění. Tato jednotka jezdí pouze v pracovních dnech a tak lze na trati 090 spatřit v některé ze stanic obě pendolina.
Jako první přišel na řadu nejméně konfliktní koridor z Prahy do Děčína. Další úseky mezi Prahou a Břeclaví přijdou k verifikaci na řadu po vyzkoušení činnosti tzv. aktivních filtrů odstraňujících nežádoucí elektromagnetické vlivy.
Mezi Pardubicemi a Chocní vzniká další úsek pro rychlost 230 km/h, aby zde na podzim mohly být provedeny technicko-bezpečnostní zkoušky jednotky na stejnosměrném systému 3 kV. Bude se jednat o druhý úsek pro případné zkušební jízdy vozidel vyššími rychlostmi (normálně vmax 160 km/h). První úsek je na trati mezi Vranovicemi a Břeclaví na střídavém systému 25 kV, kde byl po mnoha letech překonán i český železniční rychlostní rekord v minulém roce.

CSPSV | 22.4.2005 (19:16)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
David Z.
25.04.2005 (16:59)  
Psalo se tu o potřebě více kolejí pro vyšší rychlosti.
Mám laický dotaz:
Dal by se nakreslit GVD tak, aby na trojkolejném úsek mezi Prahou a Úvalama bylo vždy jen jedno IC či jiný rychlý spoj (včetně dostatečné rezervy pro případ zpoždění)? Kolik je tam úrovňových přejezdů (zdejší situaci neznám)? Dala by se pak použít TK 0 (která je v zastávkách bez perónů) pro rychlost vyšší než 160 km/hod.?
Samozřejmě myslím ve výhledu. Až tam dojde koridorizace, až budou lokomotivy ze Škodovky atd. Doplňte si tam každý svá, vážně míněná "až".
Eustach
25.04.2005 (15:37)  
Malé upřesnění,
u nočních vlaků typu Cassovia, Laborec, Excelsior není rychlost jízdy prvořadým kritériem. Spíš se zde jedná o to, aby se cestující před příjezdem do cílové stanice mohli řádně vyspat. Proto tedy pomalejší jízdy, spousta vaty, dlouhé pobyty, posunování vozů a podobně.
Autovozy má rychlík Laborec a Cassovia, nikoliv zde uvedený Excelsior. V sekci "Řazení vlaků" si můžete sami najít řadu těchto vozů i jejich maximální rychlost.
James
25.04.2005 (15:34)  
Manažer za 3:32 a taky dozajisté s vatou cca 30 minut. Na to, že je koridor ještě hodně rozestavěn...
Pokud se začne dělat konečně úsek Libeň - Běchovice - Úvaly, hned to bude zase znát...
pokud se udělá i Choceň - Ústí n O. město + průjezd uzlem ČT, myslím, že klasika udělá Praha - Ostrava za 3:00 a pendolino klidně 2:45...

Jen mimo téma jak je to s rychlostí v Chocni??? od Zámrsku končí 160 až na Brandýsském zhlaví nebo dříve? Díky
James
25.04.2005 (15:27)  
Něco z návrhu nového GVD:
Praha Holeš. - Ostrava Svinov má pendolino ujet za 3:22 a to je ten úsek navatován jako prase... (cca pul hodiny)...
Marian Kechlibar
25.04.2005 (13:30)  
Ad Adam: "pokud se nepletu, tak od Ostravy až k Zábřehu je trať projektována na 160 a od České Třebové do Prahy taktéž,"

Pro klasiky určitě ne. Viz http://www.k-report.net/koridory - například mezi Hranicemi n. Mor. a Přerovem je max 130 a místy taky 110 nebo 100 (oblouk u Lipníka), mezi Ostravou a Hranicemi to taky tak různě kolísá. Avšak je pravdou, že tyto tratě ještě nebyly verifikovány pro Pendolino, a tak se snad nějakých pořádných souvislejších kusů na 160 aspoň pro naklápěčky dočkáme.
Railmen
25.04.2005 (12:55)  
>>>Ivo: Dočkej času, vše je jen otázkou peněz. O úseku Brandýs n/O, Ústí n/O je již diskutuje v územním plánu. Bude nové trasování pro výrazně vyšší rychlost, ale bude se stavět až po roce 2010. Proto se stávající trať nebude ani optimalizovat - byly by to vyhozené peníze.

Nové Spojení+rychlost zvýšená ze 120 na 160 v úseku Praha-Běchovice - Úvaly zkrátí jízdní dobu Praha hl.n. - Pardubice hl.n. ještě cca o 7 minut. To už je slušné? Ne? Dnes jede EC tuto vzálenost cca za 1h, ale je tam ještě "vata". Kolín už je vyprojektován a asi příští rok se začne stavět. Průjezd 130km/h.
Ivo
25.04.2005 (10:40)  
Já myslim celej uzel ne jenom východním směrem. Tzn i Praha - Děčín (jezdí se 60km/h)
Kubíček
25.04.2005 (10:38)  
Ivo:
1) Protože nejsou prachy a protože jediné rozumné řešení mezi Brandýsem a Ústím/O je tu trať přetrasovat skrz tunely. Když ji zrekonstruuješ v současné podobě, tak se ti Vmax zvýší max. o 5-10 km/h. Viz třeba úseky Brno-Blansko, Choceň-Brandýs/O apod.
2) A pojem "Nové spojení" ti nic neříká???
Ivo
25.04.2005 (10:24)  
Proč se neopraví trat kolem Orlice? A taky uzel Praha.
Railmen
25.04.2005 (9:18)  
Pendolino se dle dostupných údajů rozjede z 0 na 100km/h za 68s, 0 - 160km/h za 162s, odhadem 0 - 200km/h za 300s, protože 230km/h je 462s. Navíc dynamika jízdy je úplně někde jinde oproti klasickým soupravám. 7-vozová hliníková skříň s výkonem 4 MW rozděleným praviledně po celé délce soupravy nemůže mít problém. Jestliže rozjedz trvá cca 5 min, stačil by úsek o délce 30km na 200km/h, aby se to projevilo. Diskuse o 200 má ale úplně jinou rovinu. Pokud mám max.160 a do GVD nakreslím 160, ve velké většině případů mohu dojet se spožděním, protože nějaká nenadálá situace způsobící zpoždění může nastat téměř vždy. Pokud bude povoleno 200km/h ale do GVD nakreslím 160 nebo 170, tak budu jezdit vždy na čas a především to cestující ocení. Podívejte se na EC a R. EC mají věčně nějaká (byť malinká zpodění) R jezdí téměř na čas (pokud neprojíždí přes stavby). R mají prostě vatu, kterou si dnes EC nemohou dovolit.
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko