..: Verifikace trati Praha - Děčín pro řadu 680 :..
680Praha - Od 22.12.2004 jezdí jedna jednotka řady 680 ve zkušebním provozu s cestujícími. Od 11.4. do 5.5.2005 jezdí druhá jednotka řady 680 ve zkušebním provozu bez cestujících. Tato jednotka je vybavena sadou měrných dvojkolí a měřící aparaturou VÚŽ a DB pro zjišťování parametrů tratí. Verifikační zkoušky představují ověřování parametrů pro pojíždění vlaků s naklápěcími skříněmi a možnost následného zvýšení rychlosti s využitím efektů naklápění. Tato jednotka jezdí pouze v pracovních dnech a tak lze na trati 090 spatřit v některé ze stanic obě pendolina.
Jako první přišel na řadu nejméně konfliktní koridor z Prahy do Děčína. Další úseky mezi Prahou a Břeclaví přijdou k verifikaci na řadu po vyzkoušení činnosti tzv. aktivních filtrů odstraňujících nežádoucí elektromagnetické vlivy.
Mezi Pardubicemi a Chocní vzniká další úsek pro rychlost 230 km/h, aby zde na podzim mohly být provedeny technicko-bezpečnostní zkoušky jednotky na stejnosměrném systému 3 kV. Bude se jednat o druhý úsek pro případné zkušební jízdy vozidel vyššími rychlostmi (normálně vmax 160 km/h). První úsek je na trati mezi Vranovicemi a Břeclaví na střídavém systému 25 kV, kde byl po mnoha letech překonán i český železniční rychlostní rekord v minulém roce.

CSPSV | 22.4.2005 (19:16)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
Jarek
25.04.2005 (9:00)  
Ja by jsem Excelsior a Cassovii nepocital. Ty maji autovozy a tam je Vmax pouze 100km/h. Cestujici hold maji smulu. I kdyz v nocnim rychliku na nejake minute snad nezalezi.
Editor or ŽelPage Administrator Chary  mail  
25.04.2005 (1:53)  
navíc když se podíváš http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/cgi-bin/zpvlaku?v=423 tak až na výjimky a závěr jede docela předčas, takže to fíra možná ještě dusí, viz. příklad R810
Editor or ŽelPage Administrator Chary  mail  
25.04.2005 (1:48)  
Já jsem Cassovii napočítal jen 31 minut čekání ve stanicích na trase P.HLN - OVA.HLN. Také celkem 10 zastávek, čili 11x rozjezd 11x brždění. Když si spočítáš kolik trvá 163 rozjet 14 vozů (nevím přesně ale předpokládám normativ 700tun, dobře, z Přerova je to 150+13 vozů) a přičteš všechny couravý úseky (Praha, orlickoústecko atd.) tak se není čemu divit.
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
25.04.2005 (1:04)  
A to nemluvím o Laborci (5:02h, 70km/h), Excelsioru (5:05h, 69km/h) a Cassovii, která s úvratí v Přerově dosahuje excelentních 5:22h, čili perfektních 65km/h. Ufff, uvažuju, jestli to nemám lepší na koloběžce. A oni se nestydí to nazvat RYCHLÍK! :-D
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
25.04.2005 (0:57)  
Ja taky nepočítám s tím, ze to Piňdolino bude celou dobu šustit těch 160, ty 2,5 hodiny cestovní doby jsou počítány při průměrné cestovní rychlosti 140. Možná že je přehnaná, ale pokud se nepletu, tak od Ostravy až k Zábřehu je trať projektována na 160 a od České Třebové do Prahy taktéž, takže minimálně průměrných 130 je pro nezastavující Supercity s naklánějícím se Piňdíkem podle mého názoru reálných.

Když se podíváš na obyčejný rychlík (nutno podotknout, že mezi Ostravou a Prahou se ve dne dostaneš bez přestupu už jenom ICéčkem, čili s mastným příplatkem; obyčejný rychlík ve 2:50 ráno Silesia a pak až 18:06 R602), tak cesta nejrychlejšího z rychlíků (Silesia) trvá 4:35, což dá průměrnou cestovní rychlost 77km/h - to je tragédie! To za první republiky jezdily vlaky rychleji!
Correspondent or Member of ŽelPage Marian Kechlibar
24.04.2005 (23:25)  
Je docela rozdil mezi maximalni rychlosti 160 km/hod, a prumernou rychlosti 160 km/hod. Nektera mista se na vice nez 120 nepodari upravit nikdy, zvlaste v uzlech. Taky se musi pocitat neco na rozjezdy a brzdeni. Myslim, ze kdyz s prumernou cestovni rychlosti mezi Prahou a Ostravou dosahneme 115 km/h, tak si budeme moci docela gratulovat. Ani mezi Breclavi a Otrokovicemi, kde je s vyjimkou zacatku uzlu Breclav trat prakticky kompletne na 160, se nezdari dosahnout vetsi prumerne cestovni rychlosti vlaku nez nejakych 127 km/h (kdyz tak mne opravte).
Correspondent or Member of ŽelPage Kubíček
24.04.2005 (23:19)  
Adam: Moc hezky napsáno a shrnuto, plně souhlasím. Jenže holt někteří jedinci zřejmě dosahují vyvrcholení, pouze když vidí vlak jedoucí aspoň 200 km/h, no a PJ je už nezajímají, při nich už sladce odpočívají:-). Pohled na Moudivláčka řítícího se rychlostí 80 km/h např. údolím Orlice bude zajisté úžasný.
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
24.04.2005 (22:38)  
Jednou větou: Udělejme nejříve všechny "koridory" (já tomu říkám důležité tratě) tak, aby se po nich dalo šustit 160 za hodinu a pak se můžem bavit o tom, zda je možné některé části upravit na 200km/h a za jakou cenu... Věřte mi jedno. Když cestující uvidí, že sedne do rychlíku, který s pár zastávkami udělá 200 kilometrů za 1:20, nebo 1:30, přijde rád a znova.
Correspondent or Member of ŽelPage Adam  mail  
24.04.2005 (22:34)  
Názor laika a nadšence do vláčků: V současnosti asi nejrychlejší spoj ČD Manažer udělá 353 kilometrů ze Svinova na pražské hlavní nádraží za 3:40. Selskými počty dojdu k cifře 96 kilometrů za hodinu. Vím, že ne celá tato trať je stavěná na 160km/h a ani nevím, jestli jsou 151ky schopné fičet 160 km/h, ale myslím si, že snad i jo a pokud ne, tak jim moc k té stošedesátikilometrové rychlosti nechybí. Pokud ale vydělím 353km dejme tomu rychlostí 140km/h, dostanu se k číslu 2:30, což je úplně někde jinde než čas 3:40. Proto mi zdější diskuze o dvoustovce připadá poněkud zbytečná, když i vlak nejvyšší kvality jedoucí bez zastávek a s lokomotivou, která (si myslím) je stošedesátky schopná, se s prominutím kodrcá průměrnou dvoucifernou rychlostí. Na co nám bude investice v řádech miliard, aby se Piňdolino mohlo na pár kilometrů rozjet, aby pak brzdilo někde, kde jsou koleje ještě z dob Franze Josefa? Myslím si, že mnohem lepší investice než do čtyřkolejných tratí (aby někoho neofouklo), nebo vím já do čeho, je odstranění těch hlemýždích míst a pokud by jenom polovina té trati byla 120ková a druhá půlka 160ková, což podle mě není nereálné, tak se ta trať dá projet za dvě a půl hodiny, což je podle mě věc, ktero cestující ocení mnohem víc, než když si dvě minuty užije pocit letu rychlostí 200km/h...
Correspondent or Member of ŽelPage James
24.04.2005 (22:07)  
Vždycky to nesplňuje kvůli přejezdům (a pak i kvůli těm zastávkám a stanicím)...
Brno - Břeclav by vyhovovalo v otázkách trati a TV, ale ZZ, PZZ a nástupiště - bohužel...
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko