Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Chrudim - Bohužel se dnešek opět zapsal do smutné statistiky železničních nehod na přejezdech. Scénář byl obvyklý, nerespektování výstražné signalizace, pravděpodobně ještě překročená povolená rychlost. Nehoda se stala dnes odpoledne na chráněném přejezdu (bez závor) v Markovicích u Chrudimi. Osobní vlak (810 458 - viz foto) byl nákladním autem dle zpravodajských serverů otočen o 90 stupňů a vytažen z tratě na silnici po které chvíli pokračoval a skončil převrácený u krajnice. Motorák začal i hořet, naštěstí byl požár brzy zlikvidován přivolanými hasiči. Ve vlaku v tu dobu cestovalo asi 10 cestujících. Statistika celého neštěstí není díky bohu tak hrůzostrašná, jak to na první pohled na zveřejněných fotografiích vypadá. Jedna těžce zraněná žena, tři lehce zranění a strojvůdce s odřenými zády. Podle svědků zabezpečovací zařízení na přejezdu fungovalo. Nejhorší na celé věci je fakt, že řidiči nákladního auta bylo prokázáno požití alkoholu (naměřeno prý kolem 1,4 promile). Možným řešením by mohly být extrémně vysoké postihy za tyto prohřešky a především časté kontroly řidičů.Aktualizováno 10.09.2005 - Ani 24 hodin neuplynulo od nehody u Chrudimi a už je hlášena další podobná. Nákladní vozidlo versus nákladní vlak. Tentokrát trať 197 Číčenice-Volary. Výsledkem je těžce zraněný řidič. Opět byl přejezd zabezpečen světelným a zvukovým výstražným systémem.
Na snímku je motorový vůz 810.458 na Chrudimsku, foto Radek Čejka
Zdroj www.novinky.cz
michawel | 9.9.2005 (20:45)
Zusammenhängende Nachrichten

11.09.2005 (14:32)
Kdyby jezdily 781 tak nikdo z řidičů na přejezd nevjede.
Nejen skončil na ošetření,měl těžký otřes mozku a pohmožděná žebra,k těm dalším lehčím zraněním.Jistě si to dokážete představit co to ze strojvedoucím udělá když v cca 90 kmh se střetne s něčím jako je T 815 v 363,na tož v 810,pokud někdo seděl na místě fíry tak moc dobře ví.A to nemůsí být ani nic většího,stačí ta Š105L.Já bych tam ty řidiče posadil a nechal je v rozjeté 810 najet do něčeho větší aby si tu "srandu" zkusili.Ale ptejme se,ponaučili by se?!
11.09.2005 (11:39)
Radeček: no právě, to měla být ironie ;-)
11.09.2005 (11:36)
Dovolím si upozornit, že 363 po srážce s vojenskou Tatrou ve Vrahovicích, neměla jen pár škrábanců, ale po cca 300m skončila jedním podvozkem na štěrku, cestou pobourala asi pět sloupů TV a v nemocnici musel být ošetřen i strojvedoucí.
11.09.2005 (3:05)
Dash9 je americka lokomotiva, znama nasincum zejmena z MS Train Simulatoru ;) a bylo to asi mysleno ze srandy.
spis si myslim, ze dalsim duvodem pro repase 810 je zvyseni jejich pasivni bezpecnosti (viz repase loko na JHMD) - vzhledem k tomu, ze 810 pochazi z doby Skodovky 105L prvni generace a jeji technologicka uroven bude obecne dost zoufala...
spis si myslim, ze dalsim duvodem pro repase 810 je zvyseni jejich pasivni bezpecnosti (viz repase loko na JHMD) - vzhledem k tomu, ze 810 pochazi z doby Skodovky 105L prvni generace a jeji technologicka uroven bude obecne dost zoufala...
10.09.2005 (22:29)
Nechci narušit chod jinak zajisté velmi plodné diskuse, ale nebylo by lepší místo různých nápadů, jak zpevnit čelo vlaku tak, aby odolalo nárazu do kamionu, což je bezesporu výtečný nápad, všichni víme, jak ta 363 (80 tun) po srážce s vojenskou Tatrou měla jen pár škrábanců, lepší spíš důsledně hlídat morálku na přejezdech a silnicích obecně a pařit pokuty, až se ti hovada zeserou, a klidně i zavírat, až zčernaj? Protože pokud chodec vleze na červenou na přechod, ohrozí tím sebe, ale když vjede náklaďák do vlaku, tak je přímo ohroženo x lidí v tom vlaku, bez ohledu na to, jak moc opevněný ten vlak je. Už tu byly i případy, kdy fíra zemřel, protože nějakej kretén vjel na přejezd. Za ježdění na červenou bych bral papíry na doživotí. A ještě
Jan: nevím, co je Dash-9, ale největší výhoda 810 je právě její váha, čili stačí slabší motor, čili je malá spotřeba a celkově je to levné. Kdyby měla před sebou tlačit pluh na debily, asi by to nebylo to pravé. Ale zkuste napsat na ČD, ať před sebou všechny motoráky tlačí aspoň Ks nebo Res, je to lehký, je přes to vidět (!), a statisticky to vyřeší hodně nehod, které vycházejí "čelo na čelo".
Jan: nevím, co je Dash-9, ale největší výhoda 810 je právě její váha, čili stačí slabší motor, čili je malá spotřeba a celkově je to levné. Kdyby měla před sebou tlačit pluh na debily, asi by to nebylo to pravé. Ale zkuste napsat na ČD, ať před sebou všechny motoráky tlačí aspoň Ks nebo Res, je to lehký, je přes to vidět (!), a statisticky to vyřeší hodně nehod, které vycházejí "čelo na čelo".
10.09.2005 (21:28)
Motorové vozy 810 jsou "na vlaky" poměrně dost lehká vozidla. Nepletu-li se, je jejich služební hmotnost 20t. Mnohé tahače s návěsem váží více a pro tyto motoráky jsou samozřejmě nebezpečnou překážkou; motoráky přitom jezdí nejčastěji na těch tratích, kde se vyskytuje mnoho nechráněných přejezdů, často bez zabezpečovacího přejezdového zařízení - jen s výstražným křížem. Možná, že by to chtělo umístit do čela "spřežení" motoráků nějakou "těžkou váhu", která by si dokázala s podobnými případy poradit... Například Dash-9?!
10.09.2005 (19:23)
Obě zprávy obsahují špatnou informaci. Žádný z těch Kreténů Debilovičů Idiotů se nestal zákazníkem pohřební služby a nebude se smažit někde v železničním pekle …
Ale vážně – místo toho, aby si jistý fracek ministr vyřizoval svoji uraženou ješitnost s korpulentní dámou, měl by se zabývat doplněním trestního zákona o trestný čin "obecné ohrožení v dopravě" … kdo při řízení vozidla nerespektuje zákaz jízdy zejména na křižovatce, činnost výstražného světelného zařízení na železničním přejezdu nebo mechanickou zábranu na železničním přejezdu (závory) … bude potrestán zákazem řízení včech vozidel, včetně jízdních kol na dobu 10 let. Dopustí–li se tohoto jednání pod vlivem návykové látky nebo opakovaně, bude potrestát doživotním zákazem řízení všech vozidel, včetně jízdních kol …
Na můj vkus by měl být takový silniční zlo_činec potrestán povinností nechat na vlastní náklady vybudovat světelsnou signalizaci na přejezdu s kříži, tam, kde už signalizace je, tak zřídit závory a dobrodruh, který objíždí závory by musel složit řekněme 5 milionů do fondu na vybudování nadjezdu nebo podjezdu …
Ale vážně – místo toho, aby si jistý fracek ministr vyřizoval svoji uraženou ješitnost s korpulentní dámou, měl by se zabývat doplněním trestního zákona o trestný čin "obecné ohrožení v dopravě" … kdo při řízení vozidla nerespektuje zákaz jízdy zejména na křižovatce, činnost výstražného světelného zařízení na železničním přejezdu nebo mechanickou zábranu na železničním přejezdu (závory) … bude potrestán zákazem řízení včech vozidel, včetně jízdních kol na dobu 10 let. Dopustí–li se tohoto jednání pod vlivem návykové látky nebo opakovaně, bude potrestát doživotním zákazem řízení všech vozidel, včetně jízdních kol …
Na můj vkus by měl být takový silniční zlo_činec potrestán povinností nechat na vlastní náklady vybudovat světelsnou signalizaci na přejezdu s kříži, tam, kde už signalizace je, tak zřídit závory a dobrodruh, který objíždí závory by musel složit řekněme 5 milionů do fondu na vybudování nadjezdu nebo podjezdu …
Pokud myslím tak ani tato opatření by neměla smysl,jsme přeci národ Čechů a ti si vždy najdou řešení jak problém vyřešit a obejít.Pokud daná osoba přežije přejezd ve zdraví tak bych udělil vyjímečný trest a to ............
10.09.2005 (12:32)
Sorry, nepatri to sem, ale kde zmizla ponuka Najnovsich foto co boli pridane do galerie???
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










