..: Vlak SC Pendolino bude stát od 250 do 600 korun :..
Pendolino - ilustrační fotoOpraveno a aktualizováno : 15:10 hod.
Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.

Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.

Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino

"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.

Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.

Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00

zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.9.2005 (12:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer karel.f  mail  
23.09.2005 (0:19)  
Je to jasné při takové krátké soupravě se musí kuřák zrušit to b ykrátilo určitě tržby. Co se týká západních států tam se po zrození EU rotrhl pytel a jeden stát předhání druhý v zákazu kouření.V Itálii se kouřilo všude, v Německu a Francii taky no a tet vše omezené. Je to divadlo organizované EU. Pendolíno při takové kapacitě jaká je u nás je podle mě povinná místenka nutnost.Vzhledem k výdělkům ale bude příplatek větší jak v ostatních státech EU (6.60 EUR). Jednou se projedu ze zvedavostí a finito dokud to nebude odpovídat rychlosti, ceně a pohodlí. Ty sedačky jsou fakt super ale do tramvajek.
22.09.2005 (23:01)  
Blahoslavení chudí duchem

Ke kouření : švýcarský magazín pro cestující VIA 7/2005 přinesl informaci, že od změny jízdního řádu 2005/2006, tj. 9.12.2005 budou všechny švýcarské vlaky „rauchfrei" = nekuřácké; podobně budou nekuřácké všechny prostory železničních stanic a zastávek.
Ve vlacích, stanicích a zastávkách však nebude kouření ZAKÁZÁNO (nicht VERBOTEN), ale nebude DOVOLENO (nicht GESTATETT)… Tato filosofie vychází z toho, že člověk se rodí nejen jako nekuřák, ale také nesběratel známek, nerybář apod. KOUŘENÍ je považováno za způsob krácení volného času (podobně jako sbírání známek, rybaření, fotografování), čili něco jako zábava nebo „…chtíč… " a prostě tuto činnost drážní podniky ve svých prostorách NEDOVOLÍ provozovat … stejně tak jako nedovolí cestujícímu, aby obtěžoval spolucestující hlukem. Kouření nebude rovněž dovoleno na lodích a to i na otevřených palubách …
Nově dodávané soupravy regionálních vlaků jsou už nekuřácké …
Nejen ve švýcarských vlacích se objevují vozy s „ruheabteil" = klidové vozy, v nichž není dovoleno (nikoli zakázáno) použití mobilního telefonu, hlasitý hovor apod.
Kdo chce tuto činnost (kouření) provozovat, má několik „demokratických" možností … může cestovat individuálním dopravním prostředkem nebo ťapkat pěšky a při tom si může kouřit podle libosti. Další možností je, že když bude potřebovat ukojit „chtíč" vystoupí z vlaku, mimo prostor drážního podniku si zakouří a pojede dalším vlakem …
V Česku má na rozdíl od Švýcarska má 20 % menšina cestujících kuřáků ještě jednu možnost pokud nechce cestovat nekuřáckým vlakem – cestovat nekuřáckým autobusem … anebo znáte nějaký kuřácký autobus ?????
Nedovolení kouření má především ekonomický přínos. Prostory železničních stanic a zastávek nebudou zasviněny nedopalky cigaret, které kuřáci coby „slušní a pořádkumilovní" občané vesměs odhazují na zem … nikoli do příslušných nádob …U nově dodávaných vozidel nebude třeba objednávat popelníčky … zase se ušetří …

Ad kvalita cestování :
V minulém týdnu jsem se ve Švýcarsku projel mimo jiné i švýcarským „Pendolinem" řady 500, italským CISAPLPINEM řady 470 i německým ICE1 (před rekonstrukcí) řada 401. Všechna tato vozidla, i když mají ve II. vozové třídě ve velkoprostoru čtyři sedačky poskytují více pohodlí než EJ 680. Především však tato vozidla umožňují cestujícím, aby si cestující mohl uložit svá zavazadla. Italské CISALPINO má ve II. třídě sedačky široké standardních 45 cm, takže se tam pohodlně vejdou 4 vedle sebe; česká EJ má z nepochopitelných důvodů ve dvojce sedačky široké 52 cm - stejné jako v jedničce, takže se 4 vedle sebe zkrátka nevejdou …
Sedadla v uspořádání „za sebou" poskytují cestujícímu místo pro nohy v rozsahu 25 cm… pražské tramvaje poskytují pro nožky chodilky více místa a dokonce tolik proklínané vozy Btx (řada 021) s „tramvajovými sedačkami" mají stejný prostor široký 28 cm a ty tři centimetry jsou sakramentsky poznat … Na ICE1 se po modernizaci vzdálenost mezi sedačkami zmenší na 92 cm a prostor pro nohy se zmenší na „pouhých" 35 cm; vzdálenost mezi sedačkami u EJ 680 je 90 cm, čili totéž … v jedničce, kde jsou stejné sedačky je stejné „nepohodlí" …
Na trase Praha – Bohumín – Praha jezdí ve II. vozové třídě jediný vůz, který lze označit za kolejové vozidlo splňující charakteristiku :"vyšší kvality". Jedná se o velkoprostorový vůz Bmpz ÖBB na Ostravanu mezi vlaky 202/203. Pohodlí tohoto vozu dalece převyšuje pohodlí Pendolina …navíc je tam možnost napojení PC na 230 V, což ve II. třídě EJ 680 není možné …
Mám vážnou obavu, že se nenajde denně cca 1 800 cestujících v jednom směru, kteří by byli ochotní platit předražené jízdné … cestující se sveze jednou, aby si zjistil, jaký „luxus" se mu dostane … vize, že se „atraktivní" cenou přilákají letečtí cestující je naivní, neboť kapacita letecké dopravy představuje 230 cestujících za den … (5 letů denně letadlem ATR s kapacitou 46 míst)… povinné místenkování je typickým bolševickým způsobem, jak řešit „kvalitu" cestování. „Za bolševika" bylo povinné místenkování vlaků označováno jako způsob, jímž se zajišťuje vysoká kvalita cestování.
Není jasné, jak to má být s přepravou jízdních kol, jestliže na 772/777 není v Pendolinu tato přeprava možná … viz změna jízdního řádu … mnoho cestujících jezdících pravidelně 772/777 se už těší na to, až tam Pendolino přestane jezdit …
Povinným místenkováním se zcela vědomě obtěžují cestující a smazávají výhody KMB nebo síťových jízdenek, protože cestující musí jít znovu k pokladně zajišťovat si místenku … a navíc odstraňuje zásadní výhodu železnice – s platnou jízdenkou na danou trať mohu jet prvním vlakem, který zrovna jede a nejsem vázán nějakým plánováním… Povinné místenkování není nic jiného než skrytý způsob zdražování jízdného a vnucování služby, o kterou zákazník nestojí … k čemu potřebuje cestující místenku pro cestu z Prahy do Pardubic, či Ostravy do Olomouce a naopak ?
Tvrzení o tom, že se jedná o první dálkový nekuřácký vlak je absolutní blábol. Pokud vím, tak třebas takový R 891/890 Bezdrev (266 km) je taky celý nekuřácký. Na trati Praha – Bohumín jezdil před léty dálkový osobní vlak 5009, který byl rovněž nekuřácký …
V zásadě není patrné, čím a jak budou ČD nahrazovat EJ 680 v případě neschopnosti jednotky. SBB mají pro případy „neschopností" EJ 500 nebo zpoždění vlaků připraveny v Zürichu, Lausanne, Geneve, Basel SBB záložní soupravu (v provozním stavu se zvednutými sběrači), která je připravena k okamžitému nasazení … Pokud by náhodou nebylo k mání „Pendolino" tak se tam prostě nasadí „cokoli" včetně soupravy S–Bahnu, kde je ovšem zařazen vůz I. třídy. Z Arth–Goldau do Zürichu nebo Schaffhausenu je takto zcela běžně nahrazováno zpožděné CISALPINO.

Pendolino bude mít obchodní úspěch v případě, že se bude jezdit za „standardní" jízdné (bez jakýchkoli příplatků) … rezervace místa je věcí cestujícího.

Příhodnější název pro celý projekt by byl „SUPERPV" = SUPER POTĚMKINOVA VESNICE


Registrierter Benutzer Skaličák
22.09.2005 (20:14)  
Ještě jeden dotaz, který je trochu od tématu, ale týká se mně víc: Neví někdo náhodou, jestli bych pro tu studentskou slevu potřeboval Žákovský průkaz anebo bude stačit Junior pas?
Registrierter Benutzer Skaličák
22.09.2005 (20:07)  
Já jsem nekuřák, cigaretovej kouř cítím na sto honů a nesnáším ho, ale ty okrajové vagóny bych kuřákům klidně nechal. V zásadě bych byl pro úplné omezování kouření, ale souhlasím s některými zmíněnými argumenty, zejména že relace Pha - Ostrava není vhodná pro zavedení nekuřáckéo vlaku. ČD by si měly vážit v SC (Pendolino) vlacích každého klienta a ne je činit pro kuřáky těžko akceptovatelné.
Registrierter Benutzer M 
22.09.2005 (19:49)  
Jestli je to koureni vlastne zdravotne nezavadne, tak me udivuji ty napisy na krabickach po celem svete. Premyslim, jaka lobby je tam protlacila. Asi prodejci nikotinovych naplasti...
Registrierter Benutzer M 
22.09.2005 (19:47)  
Opravdu mne fascinuje, jak kurak vysvetluje, ze nekurakovi nevadi...
Registrierter Benutzer Nothing
22.09.2005 (18:02)  
To Raucher: Asi to bude tim, ze nosite kozene kalhoty s padacim mostem (nebo snad dokonce igelitove).
Registrierter Benutzer hnatikk
22.09.2005 (17:13)  
Hele mam dotaz bude palatit v SC Pendolino nějaka sleva pro důchodce??? Třeba jako studenti a tak...to víte no ...děda by se taky rad svez ale 500 je pro něho jako důchodce docela pálka...:)
Registrierter Benutzer Raucher
22.09.2005 (13:25)  
to Nothing: Vy si svlíkáte v kupé kalhoty? Když přijdu z hospody, tak mi smrdí oblečení, ale ne slipy...
Registrierter Benutzer Nothing
22.09.2005 (12:13)  
To Pavel: Za tu neexistujici chodbicku se omlouvam (Pendolino CZ = TGV (nikoliv ETR 460), alespon podle prostoru pro cestujici a tam umistenych mnoha detailu). Jinak za ostatnim, co se kuraku tyce si stojim. Kdybyste si dobre precetl clanek, vedel byste, ze to nebude jako Manazer (cena, studentske slevy).
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko