..: Vlak SC Pendolino bude stát od 250 do 600 korun :..
Pendolino - ilustrační fotoOpraveno a aktualizováno : 15:10 hod.
Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.

Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.

Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino

"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.

Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.

Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00

zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.9.2005 (12:13)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   
hnatikk
21.09.2005 (16:40)  
Sem taky kuřák tak nkdo skuste napsat dopis na vedení ČD at to to třeba vyhlásej že první a poslední vůz je kuřácký...tim by se vyřešily i spory....nebo ne???P.S. Stara paní má recht...
registrovaný uživatel xyz  mail  
21.09.2005 (16:25)  
Kuřácko nekuřácké spory nabraly až roztomilých rozměrů. Ale přimělo mě to k zamyšlení, jak se vlastně kuřácké prostory slučují se zákoným nárokem (zde průvodčího) na nekuřácké pracovní prostředí? Nebo je pro zaměstnavatele průvodčích výjimka?

Kuřácké a nekuřácké prostory mají občas jeden háček. V době, když jsem se ještě přeplněnýmui vlaky pokoušel cestovat do Ostravy jsem jako nekuřák dokázal najít posledních pár míst pouze v kuřácké části. Kuřáci pak většinu času trávili v nekuřácké a vždy si přišli pouze zabafat. To ovšem snižuje význam poměru kuřáků a nekuřáku v populaci. Prakticky by asi stačila malá hermeticky uzavřená místnůstka (několik místnůstek), kde se odejde spálit trubička a hurá zpět, spořivější typy pak nemusí pálit a pouze inhalují. není třeba mrhat celý vagón, jeho části nebo několik kupé. ;)
registrovaný uživatel Roland
21.09.2005 (16:16)  
To M: Ohledně rychlostních limitů s vámi souhlasím, ale to je asi vše...:-)Zaráží mě vaše poznámka "proč se má nekuřák podřizovat..." Vy byste si hledali svých 5 vagonů, my kuřáci ten jeden svůj... nic nenormálního mi na tom nepřipadá, nemám pocit, že byste byl nucen podřizovat se kuřákům. Ale dost o kouření, neshodneme se. I když služeb pendolina využívat nebudu, přeji mu, aby se stalo vlajkovou lodí ČD a mělo dobré ekonomické výsledky, i když s ním minimálně Pavel a já (a další kuřáci se jistě najdou) nebudeme jezdit... :-)))
registrovaný uživatel tarif
21.09.2005 (16:14)  
M

Pochopil jsem to jasně. Pendolinem do Pardubic můžu jet za 160 Kč s jízdenkou do Brna a za 300 s jízdenkou koupenou JEN do Pardubic. Opravdu to není složité :-)
registrovaný uživatel M 
21.09.2005 (16:08)  
Mimochodem, proc maji mit studenti ve vlaku slevu? Cim si to zaslouzili - pryc se slevami pro studenty. Stejne ve vlaku delaji jenom bordel...
(princip proc to tak je, je uplne stejny jako proc je Praha-Brno levnejsi nez Praha-Ostrava)

Ostrava-Brno (s kartou Z) 126, Brno-Praha 160. Tohle je levnejsi nez momentalni IC. Sice trosku zajizdka, ale kazda kacka dobra:-)
registrovaný uživatel M 
21.09.2005 (15:55)  
Adam - ber nebo nech bejt - na to se neda nic jineho rict...

tarif - v Pardubicich na listek do Brna lze vystoupit jen z vlaku jedouciho smer Brno (resp. vystoupit z neho lze i v pripade, ze pojede do Ostravy, ale v tomto pripade to nebude dobrovolne). Pokud nekdo pojede ve vlaku Praha-Brno pouze do Pardubic a vystoupi v Pardubicich, tak at v nich vystoupi. V MF to maji spravne, jen je nutne to spravne pochopit. Proste do pardubic budou jezdit ruzne vlaky - nektere za 300, nektere za 160, nektere za obycejne jizdne a at si kazdy sam vybere, cim chce jet. To se da rict i socialnimu Adamovi...

JB - jako nevim, ale proc se ma nekurak podrizovat (tj. ze bude muset hledat nekuracky vuz) kurakovi? Nechapu... Nekurak kurakovi nevadi - opacne to ale neplati.

Roland - ne, nedomnivam. Ale to uz je rec o necem jinem, ne? Obe veci (myslim poskozovani zdravi z pasivniho koureni a z vyfukovych plynu) jsou internalizovany skrze spotrebni dane. A obe malo... Takze ne, opravdu se nedomnivam, ze cigareta mi vadi mene nez magistrala (i kdyz nekde sem cetl, ze 1 cigareta = 1 hodina na rusne krizovatce; pod to se ale nepodepisuju). Vadi me OBE. Nejsou ale stejne - zatimco, ja si nikdy nezapalim, tak po te magistrale nekdy jedu, takze na smrad z magistraly si muzu stezovat o neco mene nez na tu cigaretu. Kdo chce jezdit po magistrale, "nema pravo" remcat, ze je tam smrad. Kdo po ni nejezdi, tak ten na to pravo ma

stara pani - o znecisteni ovzdusi jsem opravdu nepsal:-)

Jinak sice nekourim, ale nejsem zaprisahly kurakobijec - jen hajim ten princip. Je to jako s rychlostnim limitem v silnicni doprave. Ze se nekdo rozseka na maderu? Tak at. Blby je, ze to nenapali do stromu, ale do nekoho jinyho. A koureni je ta druha varianta
registrovaný uživatel Roland
21.09.2005 (15:01)  
To Pavel, JB: Přesně, pendolino by mělo jít příkladem, jeden vůz celý, zbytek komplet nekuřák, nikdo nikoho nebude obtěžovat. Také pendolino nebudu využívat...ze stejného důvodu jako Pavel
registrovaný uživatel Roland
21.09.2005 (14:59)  
To Stranger, M: Opravdu se domníváte, že např. já, stojíc na 1.nástupišti pražského hl.n. s cigaretou, ničím vaše zdraví více než o pár metrů dále vedoucí magistrála plná aut s jedním člověkem??? A co se týče kouření ve vlacích, většina vlaků jsou plně nekuřácké, kromě vybraných R a vlaků Ex,EC,IC... Navíc např. EC 72 Smetana má celkem 370 míst k sezení, 1x 1.tř. a 3x 2.tř. plně nekuřácká, ve dvou vozech vždy pouze 3 kupé z 10 kuřácké. Celkem tedy jen 36 míst z 370, tj cca 10%. Vzhledem k tomu, že kouří cca třetina populace... Myslím, že to není tak zlé...pokud jste nekuřák...:-)
registrovaný uživatel Pavel
21.09.2005 (14:46)  
Jsem kuřák a nikoho nechci otravovat svým kouřem. V Pendolinu to je zatím vyřešeno skvěle-vozy na konci vlaku. Rád bych s ním jezdil, ale využiju jiný spoj, kde bude možné kouřit. Přece nezaplatím více peněz za jízdu tímto dopravním prostředkem, když za levnější peníz budu moci jet jinde v kuřáckém oddíle. Kuřáci nebudou Pendolino využívat, i kdyby byli ochotni za něho vyšší jízdné zaplatit. Dopravce by měl být schopen oddělit prostory pro kuřáky a nekuřáky. Vzhledem k tomu, že nepředpokládám, že Pendolino bude plné, zbavuje se železnice u kuřáků peněz za vyšší jízdné v tomto vlaku. Znovu upozorňuji, že vlak je řešen tak, že kuřáci by nekuřáky kouřem neobtěžovali.
registrovaný uživatel JB
21.09.2005 (14:34)  
v pendolinu jsou kuřácké vagony na začátku a na konci, když někomu vadí kouření, ať tam proboha nechodí. Pokud nechce jít pozdravit strojvedoucího, tak nemá absolutně žádný důvod do téhle části vlaku lézt. Zrovna pendolino je z celého vozového parku ČD nejlépe uzpůsobené na to, aby nekuřáci nemuseli nedobrovolně inhalovat. Co se týče česneku, potu, sprchování nebo výměny ponožek 100% souhlas se Starou Paní.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko