Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Opraveno a aktualizováno : 15:10 hod.Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.
Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.
Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino
"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.
Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.
Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00
zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD
JRtrain
| 20.9.2005 (12:13)
| 20.9.2005 (12:13)Související zprávy

22.09.2005 (12:05)
Tenhle dotaz je uplne off topic, padz se netyka koureni, ale kolik bude stat Ova-Olo, popripade Ova-Pce?
22.09.2005 (11:53)
V Pendolinu jsou otevřené vagony, žádný kuřák si v nekuřáku na chodbičce mezi sedadly nezakouří.
Cena Pendolina odpovída SC Manager a jeho kapacita je větší. Často jsem na hl. nádraží před jeho odjezdem. Ve zcela nekuřáckém vagoně zbývá mnoho volných míst. Pendolino bude navíc jezdit několikrát denně. Nenastane tedy situace, že by nekuřák nesehnal místenku do nekuřáckého vozu, ale jen do kuřáku. Dokonce si myslím, že i kdyby všichni nekuřáci a kuřáci si koupili místenku do nekuřáku, zbudou v nekuřáckých vagonech volná místa.
Cena Pendolina odpovída SC Manager a jeho kapacita je větší. Často jsem na hl. nádraží před jeho odjezdem. Ve zcela nekuřáckém vagoně zbývá mnoho volných míst. Pendolino bude navíc jezdit několikrát denně. Nenastane tedy situace, že by nekuřák nesehnal místenku do nekuřáckého vozu, ale jen do kuřáku. Dokonce si myslím, že i kdyby všichni nekuřáci a kuřáci si koupili místenku do nekuřáku, zbudou v nekuřáckých vagonech volná místa.
22.09.2005 (11:14)
To Pavel: Vysvetleni je jednoduche, kdyz je vlak cely nekuracky, je jednodussi udrzet kuraky na uzde v celem vlaku, aby opravdu nekourili (viz primestske, osobni vlaky ap.). Dale pak vetsina kuraku stejne zabira misto v nekurackych oddilech (vagonech), protoze preci nebudou celou cestu cichat ten smrad od druhych kuraku a pujdou si zakourit jen na chodbicku nebo na plosinu - prece nebudou prochazet cely vlak a jsme tam, kde jsme ted u rychliku. Navic pak zbydou pro nekuraky mista (zvlaste pri povinne rezervaci) casto uz jen v kurackych vagonech, kde prostredi pro nekuraka neni prijemne, i kdyby tam nikdo nekouril (podobny duvod uvadi i vetsina kuraku).
22.09.2005 (10:27)
To co popisuje Nothing v posledním příspěvku, je pravda. Chci se ho ale zeptat, zda si myslí, že je správné zrušit u Pendolina kuřácké vozy, když se nacházejí na konci a začátku vlaku. Jestliže ano, proč?
22.09.2005 (10:21)
To Stara pani: Tak jeste par prikladu mimo vlak, treba to pak pochopite. Stojite-li za deste v pristresku na zastavce treba autobusu, urcite se najde jeden kurak, ktery si uvnitr zapali a ty nekuraky, kteri nechteji byt vyuzeni, vyzene ven na dest. Ze by se podarilo tam vyhnat kuraka (pres hlasite protesty nekuraku) jsem jeste nezazil. Nebo take je velmi "prijemne", kdyz na frekventovanych mistech sermuji kuraci zapalenou cigaretou pred oblicejem maleho ditete (vzdalenost od zeme je priblizne stejna). Memu synovi mnohokrat nastesti zustal na obliceji jen popel. Take se mi stalo mnohokrat, ze jsem sedel v parku na lavicce, prisedl si kurak a zapalil si - vubec ho ani ve snu nenapadlo, ze s nim nechci "kourit" a jeste se po me nechapave dival, kdyz jsem odchazel.
22.09.2005 (9:54)
Stranger:
Máš pravdu, já už tady vůbec nic nechápu.
Máš pravdu, já už tady vůbec nic nechápu.
22.09.2005 (9:04)
Pro Nothinga. Znovu opakuji: Pakliže kuřáci ani v nejmenším svým kouřem neobtěžují nekuřáky, nemělo by jim být kouření znemožňováno. Kuřácké vozy v Pendolinu na konci a začátku vlaku umožňují kuřákům kouřit aniž by to i v nejmenším nekuřáky mohlo obtěžovat. Proto jsem proti jejich zrušení.Kouření by se mělo zakázat tam, kde to může ostatní obtěžovat, ne pouze proto, že se nám to nelíbí.
22.09.2005 (7:57)
Navazuji na Strangera, urceno Stare pani: Pokusim se to podat po lopate (vysledek nezarucen). Hovorite o schematu kurak - nekurak. Je to docela vystizne popsano z hlediska kuraka, ktery neni schopen se vzit do role nekuraka. Jako kurakovi vam to nedojde, protoze ti nekuraci jsou podle vas nekdy jen otravove a jindy az netolerantni bestie. A jako kurak jste opet nepochopil a znovu opakuji ani nemuzete pochopit, proc jsou ony ctyri nekuracke stoly volne. Protoze pozivat jidlo nebo jen ucucavat pivo pod "dymovou clonou" (byt hodne zredenou) je vetsinou pro nekuraka za trest (a pak se jeste dlouhe hodiny "dekontaminovat"). Je docela fajn, ze mnohe lety jsou nekuracke, byt trvaji dele nez ony 3 hodiny (Napr. ve Velke Britanii jsou vsechny lety do 6 hodin nekuracke). Z tohoto hlediska preferuji leteckou dopravu, protoze ani pri cekani na letisti me nikdo neobtezuje kourenim. A jeste me napadlo, jak priblizit zarytemu kurakovi pocit nekuraka mezi kuraky (nejsem si jist, zda to pochopite). Zajimalo by me, jak byste reagoval na nekoho, kdo by si treba v kupe prihrival kavu na minivarici a topil v nem smesi travy a listi (mnozstvi dymu a jeho slozeni by byl ekvivalentni k cigerete). A ted si predstavte, ze takovych vytecniku s varici by bylo ve vlaku nepocitaje. Uz slysim vasi odpoved: cigareta je neco uplne jineho. To je pravda, ale jen pro kuraka!
22.09.2005 (5:16)
Jen doufam, ze lidi s toleranci a chapanim ostatnich jako ma Stara pani je vseobecne co nejmene...
22.09.2005 (1:27)
Kárl:
Ano, já jsem velice spokojen, až na to kouření. Jinak prosím o opravu: debata se nezvrhla, debata probíhá. Nebavíme se o Romech ani o Malé Sestře. Bavíme se o zveřejněném článku.
A když už: souvislost mezi kouřením a rakovinou nebyla nikdy prokázána jinak, než statisticky, a to jen velice mírně. Kouření samo o sobě nezabíjí. Oficiální medicína příčinám rakoviny nerozumí, alternativní medicíná tvrdí, že nikdy nejde jen o jeden důvod, ale o souhru mnoha důvodů. Nejsem lékař, ale do rakoviny docela vidím. I když to někomu matematicky nedocvakne, tak mezi kuřáky je sice vyšší procento výskytu rakoviny (hlavně plic), ale mezi nemocnými rakovinou plic převažují jednoznačně nekuřáci. Celý ten Váš protikuřácký humbuk je hloupý, raději byste se mohli bít za snížení emisních limitů. Buďte rádi za ty spotřební daně, které za Vás platíme. Srovnání s pícháním nůžkami do krku je myslím velice výstižné pro Váš způsob uvažování. Zkusím jen schematicky zredukovat princip této debaty: Kuřák: "Já chci, abych mohl ve vlaku kouřit a abych tím v žádném případě nepřišel do kontaktu s nekuřákem, kterému by mohl kouř vadit." Nekuřák: "To nelze dopustit, protože kontakt s kuřákem je mi nepříjemný." Z tohoto schematu se už asi nevybabráme. Aspoň že nám nechají ten jídelňák ve Smetanovi (mimochodem: y čtyři kuřácké stoly jsou tam stále obsazené, nekuřácké jsou volné). To byl panečku skladatel! A Dvořák taky! (Taky se v něm hulí) A co říkáte na to Starobrno? No nic, přeju všem dobrou noc bez píchání (nůžkama do krku).
Ano, já jsem velice spokojen, až na to kouření. Jinak prosím o opravu: debata se nezvrhla, debata probíhá. Nebavíme se o Romech ani o Malé Sestře. Bavíme se o zveřejněném článku.
A když už: souvislost mezi kouřením a rakovinou nebyla nikdy prokázána jinak, než statisticky, a to jen velice mírně. Kouření samo o sobě nezabíjí. Oficiální medicína příčinám rakoviny nerozumí, alternativní medicíná tvrdí, že nikdy nejde jen o jeden důvod, ale o souhru mnoha důvodů. Nejsem lékař, ale do rakoviny docela vidím. I když to někomu matematicky nedocvakne, tak mezi kuřáky je sice vyšší procento výskytu rakoviny (hlavně plic), ale mezi nemocnými rakovinou plic převažují jednoznačně nekuřáci. Celý ten Váš protikuřácký humbuk je hloupý, raději byste se mohli bít za snížení emisních limitů. Buďte rádi za ty spotřební daně, které za Vás platíme. Srovnání s pícháním nůžkami do krku je myslím velice výstižné pro Váš způsob uvažování. Zkusím jen schematicky zredukovat princip této debaty: Kuřák: "Já chci, abych mohl ve vlaku kouřit a abych tím v žádném případě nepřišel do kontaktu s nekuřákem, kterému by mohl kouř vadit." Nekuřák: "To nelze dopustit, protože kontakt s kuřákem je mi nepříjemný." Z tohoto schematu se už asi nevybabráme. Aspoň že nám nechají ten jídelňák ve Smetanovi (mimochodem: y čtyři kuřácké stoly jsou tam stále obsazené, nekuřácké jsou volné). To byl panečku skladatel! A Dvořák taky! (Taky se v něm hulí) A co říkáte na to Starobrno? No nic, přeju všem dobrou noc bez píchání (nůžkama do krku).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










