..: Vlak SC Pendolino bude stát od 250 do 600 korun :..
Pendolino - ilustrační fotoOpraveno a aktualizováno : 15:10 hod.
Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.

Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.

Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino

"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.

Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.

Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00

zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD

JRtrain Poslat mail autorovi | 20.9.2005 (12:13)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer M 
21.09.2005 (12:13)  
Povinne mistenkovy bude SC na trati Praha-Ostrava. Nevim, jestli se ve vlaku Praha-Ostrava da opakovane uspet s neprestupnim listkem na trasu Praha-Brno...
Registrierter Benutzer tarif
21.09.2005 (12:00)  
Líbí se mi, že pasažéři do Pardubic si budou kupovat levnější jízdenky do Brna a nebo Prahy ( podle směru )
Například Praha - Pardubice 300kč, Praha - Brno 160kč. Prostě si v Pardubkách vystoupím a místenka zablokuje sedadlo až do Brna.

Doufám, že to novináři posbírali dobře a nedočkáme se oprav...
Registrierter Benutzer M 
21.09.2005 (11:21)  
Ja ale nemluvim o cuchani smradu...
V jednom US filmu nevzpomenu si na nazev) byla jedna pasaz z restaurace, kde si nekdo zapalil a slecna se proti tomu ohradila. Cisnice: Does it disturb you? Slecna: No, it doesn´t disturb me. It´s killing me... (mozna mirne odchylne:-)
O tomhle ja mluvim. Lip to asi vystihnout nejde
21.09.2005 (10:33)  
JOHNZ:
Ano, slovenská IC jsou bezpochyby pohodlnější. Osobně neznám pohodlnější a příjemnější vlak, než je Slovenská strela (stejná jako některá ta IC).
ad kuřáci: Debata se zvrhává do hloupostí. Nikdo nikomu nechce hulit do obličeje. Možnost kouřit ve vlaku je vlastně jednou ze služeb poskytovaných dopravcem. Je na něm, aby dokázal oddělit tyto dvě skupiny. Když to nedokáže, tak jsou buďto ostatní nuceni čmuchat hnusný smrad, anebo se kuřácké oddíly zruší a smůlu mají kuřáci. Každopádně je to ale neúspěch dopravce. Já tu jen hájím své právo kouřit, ANIŽ BYCH TÍM NĚKOMU VADIL. Dělit lidi jen na bezohledné kuřáky a slušné nekuřáky je dost krátkozraké.
Registrierter Benutzer M 
21.09.2005 (9:21)  
Taktak... Kdyby si nekdo do zasuvky strcil motorovou pilu a zacal se s ni ohanet nebo zacal machat nad hlavou s metrovou sekyrou, tak by ho asi vyvedli. A kurak, ktery zacne machat svou cigaretou ma dostat zvlastni vagon?
21.09.2005 (9:10)  
Proc bych mel tolerovat nekoho, kdo svym chovanim nici me zdravi?
A co kdyz je treba cely vlak plny nekuraku a prijde jediny kurak - meli by mu ostatni cely kuracky oddil (jakkoliv velky) uvolnit nebo ho musi trpet?
Registrierter Benutzer David Z.
21.09.2005 (8:14)  
Zakouřená WC jsou bohužel (u vlaků různých kvalit a tříd) problém. Divím se, že ještě nikdo nepřišel s geniálním nápadem dát na WC protipořární čidlo, které v případě, že ucítí kouř začne celou kabinku sprchovat. (Ze samostatné nádrže, aby si případný kuřák-koumes nezvykl to řešit tím způsobem, že nejprve vycmrndá u umyvadla celou nádrž, aby ho to neosprchovalo.)
Důkazem, že taková čidla existovala už dávno, byl "ohňostroj" nad Galenou někdy v 80. letech.
Prý se to stalo takto: Kuřáci si údajně dělali srandu z požárníků a foukali jim kouř do hlásičů. Pak nějakého inteligenta napadlo vypnout hlásič nebo na něj nereagovat a objevil se skutečný požár a sudy s velmi výbušným obsahem lítaly několik (nemálo) desítek metrů vysoko.
Registrierter Benutzer lada
21.09.2005 (6:40)  
Jeste ke kurakum - kdyby byly vagony deleny na opravdu nekuracke a kuracke (a ne jako dosud vetsinou na kuraky a pasivni kuraky), tak bych to privital. Predstava kuraku, ze oni si zapali v kupecku (a to jeste predpokladam zavrene dvere v kupecku) a zbytek vagonu o tom nevi je opravdu usmevna. A jeden argument pro nepritomnost ciste kurackych vagonu - jak k tomu prijde chudak pruvodci, ze musi pracovat v takovem smradu?
Registrierter Benutzer latom
21.09.2005 (1:16)  
Jen si neberte místenku na sedadlo číslo 11 ve čvrtém voze. Je tam velmi málo místa - tak pro malé dítě. Osobně jsem tam seděl z Prahy do Děčína a měl jsem dosti otlačená kolena.
Registrierter Benutzer JOHNZ 
21.09.2005 (1:02)  
Ako sa na to pzoerám, nevidím v pendolíne žiadnu výhodu, ktorú by neposkytovali napr. vlaky kategórie IC u ZSSK ... listok sa cez NET kupit da, klima v tom je, mobil bar zvykne byt kvalitny, restaurak tiez, zasuvky v jednicke su, huliaci voz zvykne byt posledny, miesta na vozickarov su tiez (BDseer je vobec genialny voz ... jeho specialne navalky a siroka chodbica umoznuju napr aby sa vozickar dostal do restauraku a pod.) denna tlac je aj v 2.triede, rozhlas to ma (aj v spominanych jazykoch), sprievodcovia zvyknu byt slusni, invalidom pomozu bez problemu, vozne maju nastupny schodik tak nizko ze len malokto to nevysliapne, zvlastna cakaren sice neni, ani parkovacie miesto, ani tie listky na MHD, ale je to za cenu rychlikoveho listka a miestenky za 20/80 Sk ..
  1 ... 5 6 7 8 9 ... 11      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko