Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Opraveno a aktualizováno : 15:10 hod.Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.
Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.
Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino
"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.
Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.
Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00
zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD
JRtrain
| 20.9.2005 (12:13)
| 20.9.2005 (12:13)Související zprávy

20.09.2005 (17:32)
to almo:
ale proc nemuzou krouzit i po hlavaku? myslim ze by stacilo nejak esteticky oplotit prostor pred hlavakem (no pokud to nepatri CD tak uznavam ze by to mohl byt problem) a do kazdeho vchodu do prostoru nadrazi postavit policajta pripadne soukromou ochranku a nekompromisne vyhazovat veskera individua. A at mi nikdo nerika ze to nejde na hlavaku kdyz to jde na letisti kam si ani zadna existence vubec nedovoli, hned by ho vyprali ven. A dale na hlavaku zrusit VESKERE provozovny typu herna, sexshop, videopujcovna apod.kolik do techto provozoven chodi cestujich a kolik mirne receno "necestujich"?
takovy prostor v centru prahy a takovy bordel. je mi z toho vzdycky smutno :(
ale proc nemuzou krouzit i po hlavaku? myslim ze by stacilo nejak esteticky oplotit prostor pred hlavakem (no pokud to nepatri CD tak uznavam ze by to mohl byt problem) a do kazdeho vchodu do prostoru nadrazi postavit policajta pripadne soukromou ochranku a nekompromisne vyhazovat veskera individua. A at mi nikdo nerika ze to nejde na hlavaku kdyz to jde na letisti kam si ani zadna existence vubec nedovoli, hned by ho vyprali ven. A dale na hlavaku zrusit VESKERE provozovny typu herna, sexshop, videopujcovna apod.kolik do techto provozoven chodi cestujich a kolik mirne receno "necestujich"?
takovy prostor v centru prahy a takovy bordel. je mi z toho vzdycky smutno :(
20.09.2005 (17:29)
Proboha, budme rozumní, a nedělejme scény kvůli každé cigaretě. Jistě, opiové doupě by byl problém, ale tohle...
Anebo vykažme z vlaků všechny zlozvyky:
- nošení ponožek a sandálů zároven
- neoholené nohy a podpaží u žen
- "experty", kteří si k obleku vezmou tenisky a batoh (to je obzvlášt odporný a (mezi studenty) oblínený zlozvyk
- atp...
Anebo vykažme z vlaků všechny zlozvyky:
- nošení ponožek a sandálů zároven
- neoholené nohy a podpaží u žen
- "experty", kteří si k obleku vezmou tenisky a batoh (to je obzvlášt odporný a (mezi studenty) oblínený zlozvyk
- atp...
20.09.2005 (17:17)
to Waszyn: Ruzyn je od "bronxu" moc z ruky a jeste k tomu dlouhe a nepohodlne cestovani s prestupy. Navic pri neustalem krouzeni policajtu nebo vojclu se samopaly by se na Ruzyni nikdo z techto individui moc neohral. Zaplat panbuh za to, ze aspon nekde jeste je celkem cisto a bezpecno.
20.09.2005 (17:17)
To Poborskii: Tak tu máme zase jednoho tolerantního ... :-( Není to o tom, kdo kouří, či kdo nekouří, problém je v ohleduplnosti, a té je na obou stranách málo... bohužel...
20.09.2005 (17:09)
Jestli kuřáci ve vlaku, tak pouze v krajním voze. A tento vůz by musel být zamčený, aby se kuřáci necourali po vlaku a neroznášeli ten zápach s sebou. Mnozí totiž mají ve zvyku, že jedou v nekuřáckém voze(oddíle), zajdou si zahulit do kuřáckého a pak se vrátí smrdět mezi nekuřáky.
20.09.2005 (16:40)
Kuřácký by mohl být ten bar...
20.09.2005 (16:36)
To Pavel: Díky... :-)))
20.09.2005 (16:36)
To Pája: Věř, že pro kuřáka nejsou 3 hodiny bez cigarety krátká doba:-))) Haha, ale vážně, spíše mi jde o princip, že se opět něco rozhodlo od stolu, přijde mi to jako prázdné gesto... můj názor jste již četli.
P.S. Jinak doplňkové služby vynikající, snad to vydrží...
P.S. Jinak doplňkové služby vynikající, snad to vydrží...
20.09.2005 (15:52)
To Pája Souhlasím s Rolandem. Řešení, které navrhuje nekuřáky nebude ani v nejmenším obtěžovat. Navíc - kuřák jistě 3 hodiny vydrží nekouřit, ale proč musí být k tomu nucen, když, viz výše, nebude nikoho obtěžovat?
20.09.2005 (15:36)
To Roland: Pranýřovat tě tady nebudu, ale vzhledem k tomu, že Pendolino pojede z Holešovic do Ostravy něco přes 3 hodiny, tak si myslím, že je to tak krátká doba, že to kuřák bez té cigarety vydrží (pokud trvá na rychlém přesunu).
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










