Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Opraveno a aktualizováno : 15:10 hod.Praha - Vlak SC Pendolino, jak jej České dráhy nazvaly, začne od 11. prosince jezdit šestkrát denně mezi Prahou a Ostravou. Trasu vlak urazí za 3 hodiny a 22 minut, tedy o 25 minut rychleji než současný nejrychlejší spoj Manažer. Jízdenka bude stát 500 korun ve 2. třídě a 600 korun v 1. třídě a bude tak na úrovni vlaku Manažer.
Se zákaznickou Z kartou se cena sníží ve druhé třídě na 460 korun. Speciální tarif chtějí dráhy nabídnout studentům do 26 let. Ti by měli jezdit ve druhé třídě za padesát procent základního jízdného, tedy za 250 korun. Poloviční jízdné budou platit i děti do 15 let.
Vlak SC Pendolino bude v prvním roce vypravován z Holešovického nádraží, po dokončení Nového spojení pak z Hlavního nádraží v Praze. Zastávky budou v Pardubicích, Olomouci, Ostravě Svinově a Ostravě hlavním nádraží.
Vlaky budou z Prahy Holešovic odjíždět v přibližně dvouhodinových intervalech v 5:56, 7:56, 9:56, 13:56, 15:56 a 18:26 hodin. Z Ostravy hlavního nádraží pak ve 4:00, 5:45, 9:45, 11:45, 13:45 a v 17:45 hodin.
Cestující, kteří využijí spojení vlaky SC Pendolino, získají vysoký standard následujících komplexních služeb:
* Možnost nákupu cestovního dokladu přes internet (připravuje se)
* Možnost přednostního odbavení u tzv. rychlých pokladen SC Pendolino v rámci ČD Center
* Speciální čekárny pro cestující první třídy (Ostrava, Olomouc, Praha – Holešovice)
* Nabídka parkovacího místa pro osobní automobily na nádraží (Ostrava, Olomouc)
* První vlak dálkové přepravy ČD, který bude veden jako plně nekuřácký.
* Palubní personál poskytující široké asistenční služby – včetně osobní asistence při nástupu do vlaku (cestujícím 1. třídy)
* Denní tisk a občerstvení v ceně jízdenky první třídy, široká nabídka občerstvení z minibaru s rozvozem po vlaku, nabídka občerstvení v bistrovoze
* Místa pro spoluobčany na invalidním vozíku
* Přeprava jízdních kol a kočárků
* Klimatizace, přípojky elektrického proudu – umožňující například práci na notebooku v průběhu cesty (1. třída)
* Rozšířený Informační servis v češtině, angličtině, francouzštině a němčině
* Garance jízdní doby – s kompenzací v případě zpoždění vlaku
* Další doplňkové služby: informační materiály ČD, prodej jízdních dokladu na MHD v destinacích vlaků SC Pendolino
"V příštích letech po dokončení spojovací větvě koridoru mezi Českou Třebovou, Olomoucí a Přerovem lze očekávat další zrychlení dopravy mezi Prahou a Ostravou. Jízdní doba by se pak měla přiblížit ke 3 hodinám," sdělil mluvčí drah Petr Šťáhlavský. Pendolino bude první plně nekuřácký vlak dálkové přepravy v nových členských zemích Evropské unie. Bude přepravovat pouze sedící cestující. V ceně je už zahrnutá i místenka. Při využití jiného jízdního dokladu (například kilometrické banky či síťové jízdenky) si bude muset cestující dokoupit zvláštní místenku za 200 korun.
Kromě spojů SC Pendolino na trase Praha – Pardubice - Olomouc – Ostrava a zpět zavedou České dráhy od roku 2006 rychlovlaky pendolino také na některé spoje do Rakouska a na Slovensko. Jedná se o dva páry vlaků EuroCity na trase Praha – Vídeň – Praha; a po jednom páru vlaků InterCity na trasách Praha – Bratislava a zpět a Praha – Břeclav a zpět. Na těchto spojích budou cestujícím poskytovány služby odpovídající vlakům kategorie EC a IC – s tím, že pro cestu těmito vlaky vedenými soupravami pendolino bude platit standardní tarif pro cestu vlaky EuroCity a InterCity. Nicméně i tyto spoje budou vedeny jako plně nekuřácké.
Jízdenky pro Pendolino (web ČD) - přidáno 23.9.2005 19:00
zdroj : České noviny (ČTK) , iDnes.cz , Tisková zpráva ČD
JRtrain
| 20.9.2005 (12:13)
| 20.9.2005 (12:13)Související zprávy

20.09.2005 (15:21)
Mam jen jednu jedinou otazku, stale a stale je psano nasazeni pendolin na trat Praha - Breclav (Bratislava) OD ROKU 2006. Nemuze myt nekdo malicko konkretnejsi? Vypada to az na obdobi kolem 1. zmeny JR? Diky za odpoved!
20.09.2005 (14:48)
Ad: par vlakov do Bratislavy: ZSSK ani ZSR nikto s takouto ponukou neoslovil, vlaky nie su zapracovane v GVD a mimochodom ... rada 680 nie je schvalena na prevadzku Statnym Drahovym Uradom SR ... a zatial ju nikto schvalit nedal ...
20.09.2005 (14:30)
Radim C: Souhlasím s vámi. Ve velkoprostorech bych kouření zrušil, jako těžký kuřák se podepíšu i pod váš názor, že v každém vagoně nemusí být kuřácký oddíl. Nicméně řešení v pendolinu mi přišlo ideální pro obě strany, nikoho neobtěžující, spíše bych stávající model použil i u jiných spojů. Tj. jeden celý vagon kuřácký, zbytek kompletně nekuřák...
20.09.2005 (14:25)
To Roland: na mnoha rychlících je jediným nekuřáckým vozem BD** a někdy ani to. V ostatních vozech jsou tři oddíly označeny jako kuřácké, obvykle si kuřáci "ohleduplně" větrají do chodbičky a vzhledem k prodyšnosti celého interiéru není před kouřem úniku :-(
Proti odděleným vozům pro kuřáky bych nic neměl, ale systém "do každého vozu aspoň jedna čoudící cigareta," to považuju za zvrhlost ...
Proti odděleným vozům pro kuřáky bych nic neměl, ale systém "do každého vozu aspoň jedna čoudící cigareta," to považuju za zvrhlost ...
20.09.2005 (14:11)
Sutendtum do 26 let? A to jako jak? Staci jim ukazat potvrzeni o studiu? Nebo jim mam dat jeste preden hafo penez za Junior pas?
20.09.2005 (14:03)
Nekuřácký vlak??? Zase jsme papežštější než papež... Myslím, že stávající model, první a poslední vagon pro kuřáky, byl vyhovující pro obě strany a nekuřáky vůbec neobtěžoval... Nekuřáci, utlučte mne tady, ale já budu volit pro své cesty stávající IC, EC spoje...:-)
Lada: nekuřácké vagony jsou na každém vlaku, věřte mi, že jako kuřák kolikrát spíše marně pátrám po několika kuřáckých kupé... :-):-):-)
Lada: nekuřácké vagony jsou na každém vlaku, věřte mi, že jako kuřák kolikrát spíše marně pátrám po několika kuřáckých kupé... :-):-):-)
20.09.2005 (13:58)
myslim ze ty holesovice jsou lepsi. znam ve svem okoli dost lidi,kteri by do prahy vlakem nejeli ani zadarmo pouze a jen kvuli tomu bronxu co na ne ceka po vystupu na hlavaku.
btw.videli jste nekdy na ruzyni slapky, fetaky, bezdomovce?
proc to nekde jde a nekde ne?
btw.videli jste nekdy na ruzyni slapky, fetaky, bezdomovce?
proc to nekde jde a nekde ne?
20.09.2005 (13:56)
1) jsem pro celý nekuřácký vlak s jedním kuřáckým vagonem na konci ( nebo začátku)- nekuřáci přes něj nebudou nuceni chodit a vlak použijí i kuřáci.
2) cena s KMB do Ostravy je docela přijatelná. Ale co cesta do Pardubic nebo Olomouce?
3) chybí mi útulnost a oddělený prostor kupé ( jen otevřené vagony)
4) vadí mi stejně pohodlná a široká sedadla v 1. a 2. třídě
2) cena s KMB do Ostravy je docela přijatelná. Ale co cesta do Pardubic nebo Olomouce?
3) chybí mi útulnost a oddělený prostor kupé ( jen otevřené vagony)
4) vadí mi stejně pohodlná a široká sedadla v 1. a 2. třídě
20.09.2005 (13:08)
Jízdné je nastaveno solidně, včetně slevy např. s kilometrickou bankou bude stát jedna cesta mezi Prahou Holešovicemi a Ostravou hl.n cca 433,-Kč. Za nevýhodu považuji zajížďku na Holešovické nádraží – protože pro cestu do centra bude třeba použít metro a doba cesty se tak o něco zvýši.
Super je že souprava bude celá nekuřácká !!!
Je by mě zajímalo, jak to je ošéfované z hlediska grafikonu?
Když se tak dívám, tak se budou na trase PHA-OVA točit 3 soupravy, protože ty další budou jezdit na Wien.
Když souprava vyjede z OVY v 4:00, bude v Holeškách cca 7:30 a 7:56 už má odjezd zpět do OVY. (cca 25 minut na výstup a nástup cestujících.
Ještě kratší doba je pak u dopoledního vlaku v OVě, který přijede z Prahy cca 9:26 a odjezd zpět 9:45 – to už je jen cca 20 minut !!!
Je mi jasné, že to budou "OSTŘE SLEDOVANÉ VLAKY" a jakémukoliv zpoždění se bude předcházet, ale ČD by si měly uvědomit, že mohou nastat mimořádné události (např. sebevrah na kolejích, nahlášená bomba debilního vtipálka na nádraží, apod.)
Takže pokud nabere někdy třeba 1h zpoždění, bude ihned min. minimálně 30minut na cestě zpět !!!
A myslíte si, že budou ČD vracet jízdné při zpoždění u SC Pendolíno???????
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
Super je že souprava bude celá nekuřácká !!!
Je by mě zajímalo, jak to je ošéfované z hlediska grafikonu?
Když se tak dívám, tak se budou na trase PHA-OVA točit 3 soupravy, protože ty další budou jezdit na Wien.
Když souprava vyjede z OVY v 4:00, bude v Holeškách cca 7:30 a 7:56 už má odjezd zpět do OVY. (cca 25 minut na výstup a nástup cestujících.
Ještě kratší doba je pak u dopoledního vlaku v OVě, který přijede z Prahy cca 9:26 a odjezd zpět 9:45 – to už je jen cca 20 minut !!!
Je mi jasné, že to budou "OSTŘE SLEDOVANÉ VLAKY" a jakémukoliv zpoždění se bude předcházet, ale ČD by si měly uvědomit, že mohou nastat mimořádné události (např. sebevrah na kolejích, nahlášená bomba debilního vtipálka na nádraží, apod.)
Takže pokud nabere někdy třeba 1h zpoždění, bude ihned min. minimálně 30minut na cestě zpět !!!
A myslíte si, že budou ČD vracet jízdné při zpoždění u SC Pendolíno???????
S pozdravem Železniční Karel
" Všichni pořád na dráhy jen nadávají, na místo toho, aby byli rádi, že VLAKY JEZDÍ :- ) "
20.09.2005 (12:43)
A doporucuji diskuzi na iDnes
http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A050920_100647_ekonomika_ven
http://ekonomika.idnes.cz/diskuse.asp?iddiskuse=A050920_100647_ekonomika_ven
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










