..: Modernizace českých železnic si vyžádá 500 mld. Kč :..
koridorNymburk - Modernizace a rekonstrukce českých železnic si podle předsedy vlády ČR Ing. Jiřího Paroubka vyžádá do roku 2013 přes 500 mld. Kč. Premiér to prohlásil dnes na sjezdu Odborového sdružení železničářů v Nymburce. Paroubek dále uvedl, že situace českých železnic je tvrdá, protože má velkou konkurenci v silniční dopravě. Přes všechny těžkosti by v budoucnu měla dostat zelenou nákladní přeprava po elektrifikovaných tratích.
Na sjezdu dále premiér připomněl, že modernizace 3. a 4. železničního koridoru si vyžádá více než 100 mld. Kč s tím, že značná část bude hrazena z fondů EU. Nová legislativa také umožní spolupráci veřejného a soukromého sektoru. V letošním roce by mělo od Českých drah odejít více než 4.500 železničářů, kteří budou moci využít zvláštních sociálních výhod. V letech 2005 - 2008 by částku 1,86 mld. Kč mohlo využít až 11.000 zaměstnanců.

CSPSV | 14.10.2005 (21:22)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
16.10.2005 (14:42)  
ja nevim kde kdo co psal a ani me to nezajima. Dva brejlovic kteri asi nejakym omylem proklouzli od CD k Unipetrol a jinak vleckovy lokomotivy obcas nekde na nakladnich vlacich a zbytek lokomotiv radsi CD da do srotu nez aby je nedejboze koupil nekdo soukromej. To je ta liberizace na ceskych kolejich ? Nebo kdyz soukromej dopravce nabidne ze bude provozovat trat pro CD ztratovou a nyni se radeji zrusi nez aby tam nahodou nejezdil nekdo jiny nez CD ? Branit se pristupu zahranicnich dopravcu za kazdou cenu... atd atd ...
16.10.2005 (14:18)  
To, ze Iheute nebo jiny bulvar neco napise jeste neznamena, ze neco opravdu tak je. Zkuste nekdy uvazovat samostatne a nikoliv v intencich toho, jak nekdo chce. A jen detail, ty ucelene soupravy OKD, Unipetrolu, Viamontu a dalsich jsou asi jen prelud ?
Registrierter Benutzer Mates 
16.10.2005 (13:56)  
AndrewM: ten pojem znam, ale ne ze zeme Ceske :) nevim z ceho usuzujete ze za 5-10let tu budou vytvoreny takove podminky, aby se prohaneli tady soukromnici nebo se CD dokonce staly prosperujici .. pod vedenim soudruha Paroubka ktery oznacuje zisk firem za zhovadilost ? Pod taktovkou taticka Duska ktery dalsi 4 roky bude udrzovat porad stejny stav ? Nevidim jediny signal k tomu aby se soucasny stav zmenil ... nadruhou stranu podle mojich info je pravdepodobnejsi ze CD zaniknou a bude zde DB a ÖBB
16.10.2005 (12:56)  
Ad Frantisek ano je paradoxem, ze liberalnejsi zeme nez jsme mi umi lepe vyuzit moznosti "regulace". Na druhou stranu si musite uvedomit, ze na rozdil od zeleznice je silnicni doprava silne individualni a nasrat vsechny drzitele RP si dovoli jen malokdo. A na zaver ohledne investic, porovnejte si napriklad, kolik bylo od roku 1990 postaveno novych dalnic a kolik zeleznicnich koridoru bylo zrekonstruovano. Oba dva sektory maji sva specifika a nelze je srovnavat pouze objemem investic vlozenych do infrastruktury. Zejmena pokud na jedne strane rekonstruujeme stavajici zeleznicni sit a na druhe strane musime budovat nepomerne drazsi nove silnicni komunikace.
16.10.2005 (12:52)  
Ad Mates rika Vam neco pojem liberalizace zeleznicni dopravy ? Za 5 nebo 10 let uz tu zadne CD nemusi byt, stejne tak se mohou CD reformovat do podoby "prosperujiciho" podniku. Stejne tak se ale po tech tratich mohou prohanet soukromi dopravci.
A jen tak na okraj, neexistuje prosperujici vyspela ekonomika bez dobre fungujici infrastruktury. A chtete-li to jinak, existuji dokonce velmi slozite a obsahle propocty, ktere umi vypocitat prinos nove budovane infrastruktury (sam jsem videl takovou studii na tram trat na Barrandov).
Registrierter Benutzer Mates 
16.10.2005 (12:20)  
Karel Vlach:
ale jiste:) v tomto pripade nejde o navratnost z jizdneho, nebo z dalnicnich znamek, zlepseni dopravni obsluznosti prilaka treba investory, snizi v regionu nezamestnanost atd atd ... v tom je ta navratnost investice do infrastruktury, ale proste ja porad tvrdim, ze sice se muze narvat do koleji pul bilionu, ale diky CD to ve vysledku stejne nebude znat ... k cemu bude modernizovana trat treba na 100km/h s novym zabzar kdyz se tam budou porad prohanet 810 ? nebo dejme tomu 814 ale porad s Vmax 80km/h ...
Registrierter Benutzer Karel Vlach
16.10.2005 (11:20)  
ad Mates: Nemám vám za zlé, že tomu nerozumíte jak se říká "učený z nebe nespadl". :-)
Podle vaší logiky by investice třeba do dálnice nebyli investicemi neb se těžko zaplatí (ovšem při dáln. známkách za 50000...). Přínos resp. užitek investice se zdaleka neměří jen konkrétními příjmy vyjádřenými v přesných změřitelných penězích nýbrž naopak např. u dopravních staveb obecně v ziscích indkukovaných a nepřímých např. zrychlení/zlevnění dopravy -> vyšší růst eknonomiky -> vyšší výnos z daní nebo méně nehod -> menší náklady na pojištění, opravy, ekologické havárie nebo nižší zatížení živ. prostř. -> nižší náklady na zdravotnictví, čištění, rekultivace apod. a tak bych mohl pokračovat donekonečna. :-)
Registrierter Benutzer Mates 
16.10.2005 (10:36)  
2Karel Vlach:
samozrejme je rozdil mezi prozranejma penezma v socialnim systemu a investici do infrastruktury ... ale spousta lidi prave narazi na fakt, ze pokud by mela byt investice investici, tak budu ocekavat ze se mi tyto prostredky vrati a jeste mi to neco vydela. A jelikoz je na kolejich a zejmena u CD takova situace jaka je, tak se zdraham zaradit nejakych 500mld. pod polozku investice ... ptze opravdu necekam ze by se to za stavajicich podminek vratilo ... a tudiz by to byli opet jen a jen prozrane prachy na dluh
Registrierter Benutzer Karel Vlach
16.10.2005 (9:41)  
Někteří diskutující by si asi měli ujasnit rozdíl mezi schodkem použitým marginálně na pokrytí spotřeby (bohužel náš případ) resp. určeným a použitým na investice do infrastruktury. :-)
Registrierter Benutzer Karel Vlach
16.10.2005 (9:39)  
ad Miroslav Zikmund: Ta vámi zmíněná kniha jistě obsahuje zajímavé myšlenky a na svoji dobu je poměrně erudovaná ale "logicky" bohužel zcela pomijí cokoliv co by jen vzdáleně připomínalo ekologii resp. trvale udržitelný rozvoj, už jen ten název je silně odrazující...:-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko