..: Modernizace českých železnic si vyžádá 500 mld. Kč :..
koridorNymburk - Modernizace a rekonstrukce českých železnic si podle předsedy vlády ČR Ing. Jiřího Paroubka vyžádá do roku 2013 přes 500 mld. Kč. Premiér to prohlásil dnes na sjezdu Odborového sdružení železničářů v Nymburce. Paroubek dále uvedl, že situace českých železnic je tvrdá, protože má velkou konkurenci v silniční dopravě. Přes všechny těžkosti by v budoucnu měla dostat zelenou nákladní přeprava po elektrifikovaných tratích.
Na sjezdu dále premiér připomněl, že modernizace 3. a 4. železničního koridoru si vyžádá více než 100 mld. Kč s tím, že značná část bude hrazena z fondů EU. Nová legislativa také umožní spolupráci veřejného a soukromého sektoru. V letošním roce by mělo od Českých drah odejít více než 4.500 železničářů, kteří budou moci využít zvláštních sociálních výhod. V letech 2005 - 2008 by částku 1,86 mld. Kč mohlo využít až 11.000 zaměstnanců.

CSPSV | 14.10.2005 (21:22)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Legislativa Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
15.10.2005 (12:19)  
Protoze zeleznice bezpochyby neni jediny nedofinancovany segment ceskeho hospodarstvi, a pokud byste chtel merit vsem rovnym metrem, vysplhala by se vyse uveru na neskutecnou hodnotu. A nelze dlouhodobe hospodarit s vysokym zadluzenim a mit stabilni menu.

Krome toho ma uver na infrastrukturu smysl jen tehdy, kdyz se v rozumne dobe zaplati zpet. Coz si u osobni zeleznicni dopravy, ktera je prodelecna, neumim predstavit, leda by se o tuto castku snizily naklady na udrzbu dalnic a silnic s tim, ze existuje alternativni dopravni cesta.
15.10.2005 (11:24)  
Panove, dokazu pochopit, ze Vam kdokoliv vadi, ale mozna byste se meli zamyslet predevsim nad sebou. Ad Martin uz jste nekdy slysel pojem kofinancovani ? A uz jste take slysel, ze si lze brat uvery na vystavbu infrastruktury ? Btw osvetlete mi proc by mela jit zrovna mena do kytek, pokud si pujcime 100-200 mld. na vystavbu infrastruktury ? To me pouta :-)
registrovaný uživatel Marian Kechlibar
15.10.2005 (10:55)  
500 mld během 8 let, to je 62,5 mld. ročně. Absurdně vysoké číslo, pročež Paroubka k soudruhům řadím - kde si představuje, že se vydělají? Nebo na čem je ušetří? (Socialista a šetřit = téměř nemožná kombinace) Nebo na dluh, načež půjde měna do kytek?
15.10.2005 (9:23)  
Naprosto souhlasím s Mirkem Zikmundem, i když Paroubkova váha je už omezena volbami co jsou za chvíli. Ovšem je také možné jestliže ODS si bude stát na zkamenělinách co si říkají stínová vláda, pak je to krok zpět. Lidi chtějí VIZI a ne chlív. Proč asi komančové mají pořád své voliče? Protože takzvané pravicové vlády a socani kromě Zemana a Paroubka žádnou vizi nepředložili. Ti dělali a budou jenom dělat hasiče s tím, že si nahrabou pro sebe.
Jan Antonín Baťa měl vizi, že v Československu bude ŽÍT na slušné úrovni 40 milionů lidí a na to se snažil nachystat infrastrukturu. ODS (až na některé výjimky) dělá vše pro to, aby v České republice žilo 5 milionů lidí ve městech.
Já mám vizi, že krajská města budou propojena železnicí. Tím nemyslím nějakou zanedbanou lokálkou, ale železnicí, kterou budou moci používat všichni. To ostatní už bude záležitost regionů a dopravců. Pak si dovoluji oponovat Mikemu, že by mohlo přežít i 80%. Pokud ale bude 90% sítě svoji infrastrukturou dvě století za infrastrukturou silniční, pak zbyde tak 30%. To jsou zásadní strategické záležitosti, které poprvé od "plyšáku" řekl Paroubek a tím ho jednoznačně nezařazuji mezi SOUDRUHY.
Odpovědně jako stavař mohu říci, že pokud by se skutečně sehnalo do roku 2013 500 mld, tak to rozjíždím na plný kule. To by bylo jako v letech 1860-1890. Za ty prachy bychom měli super železnice. Samozřejmě, pokud se to neutopí v kravinách jako je ODSun brněnského nádraží.
Pánové, pokud by tohle běželo, žádné čachry by nemusely být, protože firmy by se předháněly v tom, aby ty zakázky nedostaly, protože stavební kapacity jsou tak desetinové a pochybuji, že by za 3 roky narostly aspoň na pětinásobek.
registrovaný uživatel mike
15.10.2005 (8:46)  
opakuju se furt, ale stejne: neni to o prachach, ktere se utopi v "infrastrukture", ale o tom, aby nekdo zacal normalne ekonomicky, podnikatelsky a marketingove fungovat. pak ma draha sanci dlouhodobe prezit, mozna tak v 70% rozsahu.

cd to ale opravdu nikdy nebude.
registrovaný uživatel 6.smysl
15.10.2005 (1:37)  
Přesně vystiženo, Paroubek zase nafrkal pár předvolebních canců, nic konrétního neřek, jen hodil pár čísel o penězích z eurofondů.

Nějaký mechanismus, jakým chce onoho docílit samozřejmě neřekl. Prostě populista.

Populista a provázaný s klientelistickými sítěmi. Přečtěte si nový Reflex, skvěle to popisuje. A obzvlášť Paroubkova klika doslova tyje z provázanosti ze stavební lobby...takže se nedivme tomu, že nikdo nemá zájem zachovat brněnské nádraží atd...
registrovaný uživatel DJ
15.10.2005 (0:22)  
To jsou zase hezký předvolební sliby. Ach jo. Škoda že mezi sliby a následnou politickou odpovědností není žádná souvislost.
registrovaný uživatel Mates 
15.10.2005 (0:10)  
2Miroslav Zikmund: jo, vtip je ale ten ze zadny penize na odsun neexistuji, je to zase jen a jen na dluh, stejne jako zije tahle republika .. a je jedno jestli nekdo haji barvy modryho ptaka, cernoprdelniku, socanu nebo komancu .. ptze komanci sou to skoro vsichni. Treba v Brne by stalo za to se podivat, jak moc sou pani radni zainteresovani v ruznych firmach kteri se budou podilet na stavbe ... zkuste to a asi budete vic nez prekvapen, pak mozna i nekomu dojde, ze to opravdu nema nic spolecneho s ideama nejake strany ... soudruh Paroubek rika spoustu veci,jen ale populisticke kecy, ja mu tedy zadnou vahu nedavam.
14.10.2005 (23:31)  
Otázka zní, co je do toho započítáno – jenom uvedení infrastruktury na (záado)evropský standard a nebo taky modernizace parku kolejových vozidel ČD na západoevropský standard ? Na obnovu vozidel jsem se dopočítal sumy 300 miliard. Podstatné je, že to co si cvrlikají vrabci na střeše "někdo" řekl na "plnou hubu" zcela veřejně … a protože tím "někdo" je samotný předseda vlády a ne nějaký "železniční šotouš" nebo věčný kverulant "soudruh" Dušek, tak to má zásadní politickou váhu. Já jim minimálně 20 miliard seženu obratem ruky … Použijí se peníze určené na ODSun ŽST Brno hl.n.
registrovaný uživatel Mates 
14.10.2005 (22:58)  
castka hezka, ale podle me porad malo ... i tak ale nevim kde v rozpoctu na tohle najdou prachy-tim spis ze bez poradny restruktualizace systemu kolejove dopravy v CR bude takova investice nejista ... zajimalo by me co znamena
"Přes všechny těžkosti by v budoucnu měla dostat zelenou nákladní přeprava po elektrifikovaných tratích."
to jako jakym zpusobem se toho docili ?
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko