..: Modernizace českých železnic si vyžádá 500 mld. Kč :..
koridorNymburk - Modernizace a rekonstrukce českých železnic si podle předsedy vlády ČR Ing. Jiřího Paroubka vyžádá do roku 2013 přes 500 mld. Kč. Premiér to prohlásil dnes na sjezdu Odborového sdružení železničářů v Nymburce. Paroubek dále uvedl, že situace českých železnic je tvrdá, protože má velkou konkurenci v silniční dopravě. Přes všechny těžkosti by v budoucnu měla dostat zelenou nákladní přeprava po elektrifikovaných tratích.
Na sjezdu dále premiér připomněl, že modernizace 3. a 4. železničního koridoru si vyžádá více než 100 mld. Kč s tím, že značná část bude hrazena z fondů EU. Nová legislativa také umožní spolupráci veřejného a soukromého sektoru. V letošním roce by mělo od Českých drah odejít více než 4.500 železničářů, kteří budou moci využít zvláštních sociálních výhod. V letech 2005 - 2008 by částku 1,86 mld. Kč mohlo využít až 11.000 zaměstnanců.

CSPSV | 14.10.2005 (21:22)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Legislativa Stavby a projekty

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Frantisek
15.10.2005 (22:38)  
Uz jste si nekdo vsiml paradoxu ve tvrzeni pana Paroubka? "Situace ceskych zeleznic je tvrda, protoze ma velkou konkurenci v silnicni doprave." Jenze kdo na jedne strane slibuje JEN DOPRAVU NAKLADU PO ELEKTRIFIKOVANYCH TRATICH nekdy v roce 2013, ten na druhe strane podnika vsechny kroky, aby ZELENOU dostala SILNICE!!!!!!! Jak jinak si vysvetlit, ze jen na vystavbu novych dalnic (ktere jiste podpori dopravu nakladu po zeleznicnich tratich...) pujde v pristim roce 4x vice penez nez do zeleznice? Jak jinak si vysvetlit, ze dodnes krome smesne levne dalnicni znamky lide neplati za uzivani silnic VUBEC NIC (spotrebni dan z PHM plati i drazni dopravce!), zatimco za jizdu po kolejich KAZDY DOPRAVCE, tedy nejen CD, plati pouziti dle poctu ujetych km (radove nekolik Kc/km)? Jak jinak si vysvetlit, ze i na lukrativnich linkach typu Praha - Liberec lze zadat financovani zakladni dopravni obsluznosti a ze autobusovy dopravce dostane az 50% dotaci na vozidlo, zatimco OBECNY drazni dopravce nedostane nic? TO JE TOTIZ TA PODOPRA ZELEZNIC. A az budeme vsude jezdit auty, pak se prijde na to, ze zeleznice vubec nemusi existovat. Jen bude-li jeste kde ZIT...
almo
15.10.2005 (21:53)  
ad Miroslav Zikmund: jeste jsem slysel, ze by se mela eletrifikovat a mozna i modernizovat trat 340 a 341 Brno - Veseli nad Moravou - Vlarsky prusmyk.
Sergej
15.10.2005 (19:53)  
AndrewM:
Míra demagogie u některých diskutujících na tomto webu je na takové úrovní, že kolikrát přemýšlím, jestli má vůbec cenu na jejich příspěvky reagovat. Demagoga nepřesvědčíte, i kdybyste ho ubyl argumenty, stále vám bude podsouat svoje bludy, třeba už jen z důvodu, aby si udržel fazónu.
Registrierter Benutzer M 
15.10.2005 (19:47)  
Takze az se dereguluji ceny bytu, tak dojde k populacni explozi? Hm, taky dobry. To prebilo i tu ekonomickou analyzu Mariana Kechlibara...
Registrierter Benutzer Sergej
15.10.2005 (19:44)  
JTB:
Vinu na negativním demografickém vývoji (tedy v tomto případě zápornému přirozenému přírůstku) nenesou ani moc polistopadové vlády, jako spíš všeobecně polistopadová doba se vším všudy. Analýzy této situace můžem číst neustále prakticky v pravidelných intervalech v českém tisku. Nevycházejí však z nějakých novinářských výplodů, ale jsou podloženy skutečnými demografickými studiemi. Všeobecně se to přičítá novým možnostem mladých lidí po revoluci, upřednostňování kariéry před mateřstvím atd. Samozřejmě se do nízké porodnosti také promítla chabá podpora vlád novorodičům, nedosažitelnost bytů atd. Ale je jistě zajímavé, že negativní přírůstek se v tehdy ještě komunistickém Maďarsku projevil již v polovině 80. let, což jistě nebylo způsobené vládou, jelikož komunisté vždy aktivně podporovali porodnost. Ono to totiž také souvisí s tím, v jaké fázi demografické revoluce se zrovna daná země nachází. Je radikální rozdíl mezi situací v demografickém chování za 1. republiky a dnes a nelze nízkou porodnost připisovat pouze politice vlád.
15.10.2005 (18:52)  
Ad Marian K. slysel jste uz nekdy o tom, ze existuji nejake priority ? Slysel jste treba o zlatych pravidlech ekonomickeho rustu ? Uvazoval jste nad urocenim teto castky ? 500 mld dnes neni to same co 500 mld za 8 let. Vite z ceho financuji napriklad koridory Slovaci a jaky je podil eurofondu a vyhodnych pujcek od EIB ?
Vasi tezi o dlouhodobem deficitnim hospodareni a nestabilni mene jako bych neslysel. Praxe Vas dnes a denne muze presvedcit o opaku :-) Nicmene uznavam, ze deficitni hospodareni v dobe ekonomickeho rustu neni nejvhodnejsi variantou. Ale uz je to opet o tom, jakou strukturu maji prijmy a vydaje, na co zadluzeni jde atd.
Kdo mluvi o osobni zeleznicni doprave ? Rika Vam treba neco dopravni politika EU ? Teze o zvysovani prepravy po zeleznici ? Proc asi treba nasi nemecti soudruzi investuji penize do zeleznicni infrastruktury ? Bavime se o cca 10-20 mld. rocne z narodnich zdroju prijde Vam to moc ? Prijde Vam to jako castka ohrozujici ekonomickou stabilitu zeme ? Ale jdete ... Nekdy mi prijdou argumenty zde jako argumenty za kazdou cenu. Ale obavam se, ze v tomto pripade je to ponekud pres miru.
15.10.2005 (18:22)  
Pánové, zjišťuji, že šotouš rozumí nejen mašinkám nejlépe. Pan Zikmund si už přibral i ekonomii...

Jeho socialismem zavánějící výroky o J.A.Baťovi nastartoval Mr.Kalčík, který sice faktickou pravdu o onom výroku má, ale nějak neuvažuje v kontextu. Kdyby nebylo v Československu módou nemnožit se, 40 mil. lidí by zde v pohjodě žít mohlo. Naopak jsme v situaci, kdy bych klidně očekával, že zde bude žít spíš oněch 5 milionů, ale vinu bych jen na ODS neházel, neb vinu za populační vývoj nesou všechny dosavadní polistopadové vlády, které nedokázaly ani deregulovat nájemné.

Oba jmenovaní se zašťiťují zdravým rozumem, jenže z jejich elaborátů mám spíš dojem, že jsou státními plánovači v důchodu. Přesně jako oni nechvalně proslulí absolventi VŠE let 60. a 70., vystudovali marxismus-leninismus, leč tituly ing.ek. mají. Ovšem dnes je ekonomie úplně někde jinde, račte to vzít na vědomí...
Registrierter Benutzer M 
15.10.2005 (16:03)  
Mariane Kechlibare - a jste si jisty? Byl opravdu belgicky frank tak neuveritelne nestabilni? Az budeme hospodarit s vysokym zadluzenim, tak to mozna problem. Zatim s vysokym zadluzenim nehospododarime. Tim spise to nebude platit, pokud by to zadluzeni slo na investice do infrastruktury. A tim spise to nebude platit, pokud ty penize pujdou z EU (pochybuji, ze Portugalsko svoji zeleznici buduje ze sbirek na nadrazich).
Jako jo, maestro Tlusty by to vysvetlil asi jinak, uznavam...
15.10.2005 (13:49)  
Milý Matesi, já jistá "brněnská" propojení znám a nejde jen o propojení brněnská. Takže je mi jasné, kdo a kde tahá za nitky. Tím spíše, že řadu lidí z tohoto společenství znám …
Peníze neexistují – brněnská radnice je jiného názoru … vzato do důsledku, na rozdíl od brněnské radnice si nejsem jist, že EU bude ochotná financovat něco, co je v zájmu soukromých investorů. Z logiky věci plyne – když je v Brně tolik ochotných soukromých investorů, no tak ať postaví v Brně nové nádraží komplet se vším všude za svoje peníze a až to budou mít hotové, tak nechť nabídnou majiteli a provozovateli stávajících lokalit, že to od nich převezmou, ale ať nechtějí po ČD nebo státu, aby do toho vrazil byť je jeden jediný haléř.
Dovedu si představit, že po EU budu žádat – jako stát (majitel železniční dopravní cesty) peníze na:
1) dvojkolejnění a elektrifikaci trati 240 v úseku brno – Jihlava,
2) modernizaci a elektrifikaci trati Střelice – Hrušovany nad Jevišovkou s odbočnou do Oslavan
3) modernizaci a elektrifikaci trati Břeclav – Znojmo – Šatov sttní hranice – (Retz ÖBB)
4) modernizaci a elektrifikaci trati Znojmo – Okříšky
5) dvojkolejnění a modernizace trati 300 Brno – Přerov
vše samozřejmě s dálkovým řízením ŽST
6) modernizace zastávky Brno – Židenice na přestupní uzel směru Česká Třebová > Tišnov a naopak; včetně zastavování rychlíků
7) modernizaci ŽST Brno Horní Heršpice na přestupní uzel směru Břeclav/Brno Židenice > Střelice > Jihlava/Hrušovany nad Jevišovkou a naopak; včetně zastavování rychlíků
Podle mého názoru bu se daly s "jiných" fondů EU získat peníze na "odstranění letitých nánosů" (abych to nazval kulantně), zakrývajících historický brněnský viadukt …
Myslím, že kniha J.A. Bati – budujeme stát pro 40 000 000 lidí (ta kniha je dostupná v digitální podobě na www – který nebyl absolventem žádné "ekonomické sorbony", např. té, která stojí na náměstí. Winstona Churchilla, dříve Antonína Zápotockého a nepyšnil se titulem "asistenta, docenta, přescenta, kandidáta nebo doktora ekonomických věd", nýbrž byl to, jako jeho nevlastní bratr Tomáš Baťa (první) vyučený švec, který myslel zdravým ševcovským rozumem a měl jako jeho bratr obchodní nadání a talent. Vážil si práce – na tovární zdi bylo napsáno PRÁCI ČEST, největší zlínské náměstí přes vstupem do továrního komplexu se jmenovalo a jmenuje dodnes Náměstí Práce.
Obnova infrastruktury = například nahrazení zabezpečovacího zařízení pamatujícícho c.k. monarchii (elektromechanika, případně místně stavěné výhybky) nejsou utopené peníze, stejně tak nejsou utopené finance v případě, že je trať elektrifikována …
Registrierter Benutzer Marian Kechlibar
15.10.2005 (12:19)  
Pardon, ta predesla zprava byla ode mne a melo tam byt Ad AndrewM:
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko