Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Aktualizováno - 19:15Opava - Ve středu v 8:10 hodin mezi zastávkou Zátor a Miloticemi nad Opavou došlo ke srážce lokomotivy a osobního vlaku. Při nehodě bylo zraněno 10 cestujících, z toho jeden těžce.
Kvůli napadanému listí uvízl na trati osobní vlak č.3504 (motorový vůz 843.024-1 s dvěma vlečnými vozy) jedoucí z Krnova do Olomouce. Z Milotic nad Opavou pro něj vyjela pomocná lokomotiva 749.242-4, kdy při najíždění na uvázlý vlak došlo ke střetnutí. Po střetu došlo k vykolejení předního podvozku motorového vozu.
Na místo nehody okamžitě vyjeli hasiči z Bruntálu a Krnova a hasiči Českých drah z Olomouce. Po pár minutách přiletěl i vrtulník ostravských záchranářů. Vzhledem nepřístupnosti místa nehody vyjel z Milotic nad Opavou speciální vlak se záchranáři, do kterého byli přesunuti cestující včetně zraněných. Jednoho zraněného přepravil vrtulník do bruntálské nemocnice.Nehodu vyšetřuje vedle Drážní inspekce také Policie ČR. U obou strojvedoucích byla provedena dechová zkouška, přítomnost alkoholu byla vyloučena. Příčina nehody je v šetření.
Provoz na trati byl přerušen do 17 hod., mezi Miloticemi nad Opavou a Krnovem byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Podle předběžných závěrů Drážní inspekce vyjela pomocná lokomotiva na trať z Milotic nad Opavou rychlostí přibližně 40 km/h a strojvedoucí ihned za stanicí začal brzdit. Lokomotiva nicméně na mokrém listí dostala smyk a strojvedoucímu se ji před uvázlým vlakem nepodařilo zastavit ani po 800 metrech intenzívního brždění za použití pískovačů.Předpokládaná škoda na motorovém vozu je stanovena na 2,5 milionu korun, na lokomotivě 0,5 milionu korun a na kolejích přibližně 30 tisíc korun. Provoz na trati se podaří obnovit v průběhu odpoledních hodin.
Foto : Drážní inspekce
zdroj : Drážní inspekce , Novinky.cz , iDnes.cz
Tisková zpráva DI
Článek a fotografie na webu HZS Moravskoslezského kraje
JRtrain
| 26.10.2005 (10:16)
| 26.10.2005 (10:16)Související zprávy

27.10.2005 (23:07)
843 mají ARR, který je řízen počítačem. Skluzová ochrana, podobně jako na "peršinku" udržuje tažnou sílu na mezi adheze. K uváznutí došlo s pravděpodobností hraničící s jistotou proto, že vzhledem ke snížené adhezi byla automatikou dovolena tak "malá" tažná síla, že vozidlo nemohlo překonat jízdní odpory ze stoupání.
To, že není na fotkách nebo TV vidět listí na kolejích neznamená, že tam v době nehodové události nebylo. Minimálně ta 749 jedoucí "z kopce" jej odstranila.
To, že není na fotkách nebo TV vidět listí na kolejích neznamená, že tam v době nehodové události nebylo. Minimálně ta 749 jedoucí "z kopce" jej odstranila.
27.10.2005 (22:53)
Jacek:taky se mi to celý nějak nezdá. Fíra zabrzdí do kroku, ale dostane šmejra a na kilometru zrychlí na takovou rychlost, že rozhadruje sebe i tu 843ku. Pískovací zařízení nefunkční, mlha...nevim, ale mám pocit, že takováhle souhra náhod není moc pravděpodoná a hledal bych i lidský pochybení.
Turčan: No a jestli je asi 8 vozů z 34, nebo kolik těch rakví je, mimo provoz, tak to je hrůzostrašný číslo, svšdčící o tom, že a)nemá cenu cokoli dotovat pro nákup ČD
b)nemá cenu národní výroba kolejových vozidel
Nevím, co za tím šíleným číslem hledat. U dnešních vozidel je servisní podpora běžná a nejdál je asi Siemens, který nabízí plné starání se o vozidlo (díly, opravy, prevence, čištění) za km paušál.
Turčan: No a jestli je asi 8 vozů z 34, nebo kolik těch rakví je, mimo provoz, tak to je hrůzostrašný číslo, svšdčící o tom, že a)nemá cenu cokoli dotovat pro nákup ČD
b)nemá cenu národní výroba kolejových vozidel
Nevím, co za tím šíleným číslem hledat. U dnešních vozidel je servisní podpora běžná a nejdál je asi Siemens, který nabízí plné starání se o vozidlo (díly, opravy, prevence, čištění) za km paušál.
27.10.2005 (20:53)
Ad Pavel
no lokomotiva se použije pokud možno ta co je nejblíže a ne ta, která stojí 20 km daleko.
Krom toho na žádné fotce to listí jaksi není, mlha okolo 7. hodiny taky nebyla, předešlé vlaky normálně dojely, sklon cca 11 promile, prostě žádné mimořádné podmínky. Celá 800 metrová jízda smykem se mi zdá dost nepravděpodobná.
no lokomotiva se použije pokud možno ta co je nejblíže a ne ta, která stojí 20 km daleko.
Krom toho na žádné fotce to listí jaksi není, mlha okolo 7. hodiny taky nebyla, předešlé vlaky normálně dojely, sklon cca 11 promile, prostě žádné mimořádné podmínky. Celá 800 metrová jízda smykem se mi zdá dost nepravděpodobná.
27.10.2005 (19:43)
no vono když narazíš bardotkou do 843 v rychlosti 80 Km/h tak jsou ti nárazníky dost na nic.Nárazníky by zvládly tak možná 10 Km/h a u novějších vozidel s tlumící vrstvou tak 20 Km/h,ale při takové rychlosti je to na prd
S pozdravem Rodny
S pozdravem Rodny
27.10.2005 (19:13)
Jak to, že obě vozidla do sebe nenarazila nárazníky? Jak jsou teda zkonstruována ???? A na co jsou nárazníky.
27.10.2005 (15:07)
To listí je problém všude,občas to dopadne špatně jako tady.Z zásadě za to "může" vždy strojvedoucí při závěru nehody.Na severu Čech je hororové je strefování se do zast.Kytlice při cestě z Jedlové a s 843 je to úplně nejlepší.To potom velice rád zvítězí stroj nad strovedoucím.
27.10.2005 (14:50)
Ja hlavne nechapu, jak muze nekdo na vlak uvizly na kluzkem povrchu v kopci poslat pomoc sezhora. Podle mne je to jen chyba toho dispecera, co to rozhodl. Ono to ani moc jinak nemohlo dopadnout. Proc neprijela pomocna lokomotiva zespod jako postrk?
27.10.2005 (13:46)
Naopak. Větší škoda je té 843. Vůbec všech 843 co stojej. To jsou vozidla pro cestující, ne lokomotivy. Navíc zamračených je dost.
A s tím ježděním do kopce po listí. Skluzovka je náhodou moc dobrá věc a je lepší jezdit s ní než bez. Jinak by se asi na mašiny nedávala, ne? Ta 843 neměla písek (asi došel), páč jinak by to vyjela. Nejstrašnější je však olej na kolejnicích, jednou jsem to zažil mezi Berounem a Karlštejnem v celé délce trati, panťák projel Srbskem. Ale po jednom opískování to bylo v pohodě. A tý pomocný zamráči asi taky písek došel, jinak by to na písku a oleji či listí ubrzdil.
A s tím ježděním do kopce po listí. Skluzovka je náhodou moc dobrá věc a je lepší jezdit s ní než bez. Jinak by se asi na mašiny nedávala, ne? Ta 843 neměla písek (asi došel), páč jinak by to vyjela. Nejstrašnější je však olej na kolejnicích, jednou jsem to zažil mezi Berounem a Karlštejnem v celé délce trati, panťák projel Srbskem. Ale po jednom opískování to bylo v pohodě. A tý pomocný zamráči asi taky písek došel, jinak by to na písku a oleji či listí ubrzdil.
27.10.2005 (12:00)
To bylo naposled u 363.066 ještě když byla v DKV Praha,a ten rám byl z 363.153 která se srazila s 240.143.Ta 843 nevim,protože tahle řada mi žíly netrhá,ale stačí se podívat do Chomutova,nebo do Děčína v jakym sou stavu a kolik jich je neprovoznich.843.005 od 7.2005(dvojkolí)843.009 od 9.2004(dvojkolí),843.011 od 12.2000(kola,kompresor,zdroj náhr.dílů),843.016 od 5.1999(dvojkolí,zdroj náhr.dílů),843.017 od 11.2004(dvojkolí),843.021 od 7.2005(spalovací motor),843.025 od 6.2000(tr.motor,zdroj náhr.dílů),843.030 od 5.2005(dvojkolí).
27.10.2005 (11:24)
Jak je na tom ta 843? Berta má zlomenej rám, co ta rakev? Ale i se zlámaným rámem by mohla jít na opravu, tohle se dělalo na nějaký 363, když je toho málo, přece se to nezruší...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










