Komentáre môžu vkladať iba registrovaní užívatelia.
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.
Aktualizováno - 19:15Opava - Ve středu v 8:10 hodin mezi zastávkou Zátor a Miloticemi nad Opavou došlo ke srážce lokomotivy a osobního vlaku. Při nehodě bylo zraněno 10 cestujících, z toho jeden těžce.
Kvůli napadanému listí uvízl na trati osobní vlak č.3504 (motorový vůz 843.024-1 s dvěma vlečnými vozy) jedoucí z Krnova do Olomouce. Z Milotic nad Opavou pro něj vyjela pomocná lokomotiva 749.242-4, kdy při najíždění na uvázlý vlak došlo ke střetnutí. Po střetu došlo k vykolejení předního podvozku motorového vozu.
Na místo nehody okamžitě vyjeli hasiči z Bruntálu a Krnova a hasiči Českých drah z Olomouce. Po pár minutách přiletěl i vrtulník ostravských záchranářů. Vzhledem nepřístupnosti místa nehody vyjel z Milotic nad Opavou speciální vlak se záchranáři, do kterého byli přesunuti cestující včetně zraněných. Jednoho zraněného přepravil vrtulník do bruntálské nemocnice.Nehodu vyšetřuje vedle Drážní inspekce také Policie ČR. U obou strojvedoucích byla provedena dechová zkouška, přítomnost alkoholu byla vyloučena. Příčina nehody je v šetření.
Provoz na trati byl přerušen do 17 hod., mezi Miloticemi nad Opavou a Krnovem byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Podle předběžných závěrů Drážní inspekce vyjela pomocná lokomotiva na trať z Milotic nad Opavou rychlostí přibližně 40 km/h a strojvedoucí ihned za stanicí začal brzdit. Lokomotiva nicméně na mokrém listí dostala smyk a strojvedoucímu se ji před uvázlým vlakem nepodařilo zastavit ani po 800 metrech intenzívního brždění za použití pískovačů.Předpokládaná škoda na motorovém vozu je stanovena na 2,5 milionu korun, na lokomotivě 0,5 milionu korun a na kolejích přibližně 30 tisíc korun. Provoz na trati se podaří obnovit v průběhu odpoledních hodin.
Foto : Drážní inspekce
zdroj : Drážní inspekce , Novinky.cz , iDnes.cz
Tisková zpráva DI
Článek a fotografie na webu HZS Moravskoslezského kraje
JRtrain
| 26.10.2005 (10:16)
| 26.10.2005 (10:16)Súvisiace správy

27.10.2005 (11:10)
Největší škoda je tý 749.242,teď zůstala jediná oranžová barčí,a to naše 749.252.
27.10.2005 (10:53)
Zeby protiskluzova ochrana? :-)
27.10.2005 (9:30)
omlouvám se za překlep protismyk je blbost. Zařízení, které hlídá proklouznutí nápravy jsem myslel. Omlouvám se, nevím jak se to odborně řekne.
27.10.2005 (8:07)
A zase za všechno může mašinfíra....A asi i elektronika - kdyby ten motor byl 810 nebo 853 při jízdě s výkonem, klouzalo by to ale při použití písku :-))) by se ten kopec podařilo možná zdolat i touto, vůči motoráčku hnusnou, ale jedinou možnou metodou. Jenže to byla 843 a tudíž při každém prokluzu zasáhl protismyk - zřejmě nešlo ani minimálně do toho kopce akcelerovat a tudíž se rychlost snižovala až motor uvázl.
A s tím že fíra rychlíku ani nepozná sajrajt z listí na kolejích to není pravda - 151 zvlášť pokud jedou ze Slovenska mají v takovém počasí prázdné písečníky a taky mají protismyk - jediný důvod proč rychlík neuvázne je jeho větší rychlost pod kopcem a relativně menší a kratší kopce na trati, ale jízda okolo Třebové nebo i v praštěném klánovickém lese je taky občas pěkná soda.
A s tím že fíra rychlíku ani nepozná sajrajt z listí na kolejích to není pravda - 151 zvlášť pokud jedou ze Slovenska mají v takovém počasí prázdné písečníky a taky mají protismyk - jediný důvod proč rychlík neuvázne je jeho větší rychlost pod kopcem a relativně menší a kratší kopce na trati, ale jízda okolo Třebové nebo i v praštěném klánovickém lese je taky občas pěkná soda.
27.10.2005 (7:58)
...Provoz na trati byl přerušen do 17 hod., mezi Miloticemi nad Opavou a Krnovem byla zavedena náhradní autobusová doprava...
ale na stránkách ČD mimořádnosti v dopravě ani slovo.Vůbec nechápu k čemu ta stránka je???
A pokud se stane mimořádnost dají to do sekce Tiskové zprávy.
ale na stránkách ČD mimořádnosti v dopravě ani slovo.Vůbec nechápu k čemu ta stránka je???
A pokud se stane mimořádnost dají to do sekce Tiskové zprávy.
27.10.2005 (6:15)
Rodny - Dík za foto. Tem náraz, to musela bý pěkná pecka.
26.10.2005 (23:46)
Jeli jsme se na to místo nehody podívat,zde je pár fotek http://www.ozk.goo.cz/aktuality.htm
S pozdravem Rodny
S pozdravem Rodny
26.10.2005 (21:10)
loko i moto jsem dal tady:
http://foto.vlakpage.cz/ukaz.php?id=4735
http://foto.vlakpage.cz/ukaz.php?id=4736
Je to smůla, a saně na loko to se už pak nic nedá dělat v tom klesání co tam je.
http://foto.vlakpage.cz/ukaz.php?id=4735
http://foto.vlakpage.cz/ukaz.php?id=4736
Je to smůla, a saně na loko to se už pak nic nedá dělat v tom klesání co tam je.
26.10.2005 (20:02)
Každopádně je té 843 škoda. Kdyby to odnesla 851, tak ji mohli rovnou poslat do Šumperku na přestavbu.
26.10.2005 (19:46)
Jo jo, listí...
Dneska to klouzalo na celé 171. Ty sračky z listí byly rozvezeny po celé trati, takže panťáky při rozjezdu hrozně kloužou, protože nemaj písek, a fírům rychlíků a nákladů je to jedno, protože to ani nepoznají. Tak jsem nechal pískovat rychlíkama staniční koleje, ale povedlo se to až na šestý pokus!!! Všechny předchozí rychlíky byly bez písku! Takže bych se nedivil, kdyby se z té zamráči písek taky nesypal.
Dneska to klouzalo na celé 171. Ty sračky z listí byly rozvezeny po celé trati, takže panťáky při rozjezdu hrozně kloužou, protože nemaj písek, a fírům rychlíků a nákladů je to jedno, protože to ani nepoznají. Tak jsem nechal pískovat rychlíkama staniční koleje, ale povedlo se to až na šestý pokus!!! Všechny předchozí rychlíky byly bez písku! Takže bych se nedivil, kdyby se z té zamráči písek taky nesypal.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pridať komentár
Prihlásenie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správcovia
Info
informacni okenko










