Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Aktualizováno - 19:15Opava - Ve středu v 8:10 hodin mezi zastávkou Zátor a Miloticemi nad Opavou došlo ke srážce lokomotivy a osobního vlaku. Při nehodě bylo zraněno 10 cestujících, z toho jeden těžce.
Kvůli napadanému listí uvízl na trati osobní vlak č.3504 (motorový vůz 843.024-1 s dvěma vlečnými vozy) jedoucí z Krnova do Olomouce. Z Milotic nad Opavou pro něj vyjela pomocná lokomotiva 749.242-4, kdy při najíždění na uvázlý vlak došlo ke střetnutí. Po střetu došlo k vykolejení předního podvozku motorového vozu.
Na místo nehody okamžitě vyjeli hasiči z Bruntálu a Krnova a hasiči Českých drah z Olomouce. Po pár minutách přiletěl i vrtulník ostravských záchranářů. Vzhledem nepřístupnosti místa nehody vyjel z Milotic nad Opavou speciální vlak se záchranáři, do kterého byli přesunuti cestující včetně zraněných. Jednoho zraněného přepravil vrtulník do bruntálské nemocnice.Nehodu vyšetřuje vedle Drážní inspekce také Policie ČR. U obou strojvedoucích byla provedena dechová zkouška, přítomnost alkoholu byla vyloučena. Příčina nehody je v šetření.
Provoz na trati byl přerušen do 17 hod., mezi Miloticemi nad Opavou a Krnovem byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Podle předběžných závěrů Drážní inspekce vyjela pomocná lokomotiva na trať z Milotic nad Opavou rychlostí přibližně 40 km/h a strojvedoucí ihned za stanicí začal brzdit. Lokomotiva nicméně na mokrém listí dostala smyk a strojvedoucímu se ji před uvázlým vlakem nepodařilo zastavit ani po 800 metrech intenzívního brždění za použití pískovačů.Předpokládaná škoda na motorovém vozu je stanovena na 2,5 milionu korun, na lokomotivě 0,5 milionu korun a na kolejích přibližně 30 tisíc korun. Provoz na trati se podaří obnovit v průběhu odpoledních hodin.
Foto : Drážní inspekce
zdroj : Drážní inspekce , Novinky.cz , iDnes.cz
Tisková zpráva DI
Článek a fotografie na webu HZS Moravskoslezského kraje
JRtrain
| 26.10.2005 (10:16)
| 26.10.2005 (10:16)Related news

26.10.2005 (19:24)
Tutéž "perlu" sice napsala i iDnes, jenže v době, kdy se dávají na koleje kuličky, pivní sudy a jiné, tak někdo tam mohl dát hromadu listí...
26.10.2005 (19:08)
TV Prima zas zaperlila, vlak prý "uvázl v hromadě listí" :-))
26.10.2005 (19:04)
843 jezdí turnusové, stejně tak jako 851;
ona ta 749 242 mohla nakonec dopadnout jako sáňky takže ten písek nebyl moc platný. Holt 72 tuny jsou 72 tuny.
843(024) má 4 hnané nápravy a ten strojvedoucí určitě taky pískoval. Norma hmotnosti Os 3504 je 80 tunů spád 10 - 11 promile.
ona ta 749 242 mohla nakonec dopadnout jako sáňky takže ten písek nebyl moc platný. Holt 72 tuny jsou 72 tuny.
843(024) má 4 hnané nápravy a ten strojvedoucí určitě taky pískoval. Norma hmotnosti Os 3504 je 80 tunů spád 10 - 11 promile.
26.10.2005 (18:34)
... jestli funguje pískování na severní moravě jako u 810 z PJ Kolín, tak se srážce nedivím.
26.10.2005 (18:11)
P-m- může tam být klidně rovina a ta mašina to nemusí zabrzdit na kilomteru. V případě, že je na kolejích tuna listí a ještě do toho voda, klesá tření na naprosté minimum.
26.10.2005 (14:48)
Na idnes jsou už nějaké fotky. http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A051026_100425_krimi_mad
26.10.2005 (14:23)
Ty řady a čísla HV uvedený na K-reportu souhlasej. Ve 14:00 o tom byla reportáž ve zprávách na ČT1.
26.10.2005 (13:14)
ad jr:
čísla vlaků souhlasí, víc ti nepovím, pač víc nevím :-//
čísla vlaků souhlasí, víc ti nepovím, pač víc nevím :-//
26.10.2005 (13:10)
Tak toto fakt nasere. Clovek si rekne normalni listi a co to udela za hokej s lokomotivou. Vetsinou tady jezdivaji 851.
26.10.2005 (12:46)
z DF na K-reportu:
Motor 843 024 jede z Brantic a u předvěsti v km 74,891 uvízne. Jede pro něj 749 242 a ta do něj narazí. 843 obě nápravy podvozku mimo, výlom paty kolejnice, pomlácené pražce.
může to někdo potvrdit?
Motor 843 024 jede z Brantic a u předvěsti v km 74,891 uvízne. Jede pro něj 749 242 a ta do něj narazí. 843 obě nápravy podvozku mimo, výlom paty kolejnice, pomlácené pražce.
může to někdo potvrdit?
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










