..: K 10.12.2005 končí relační sleva Praha-Brno :..
bleskovka Praha-Brno - Dnes se na stránkách ČD objevila informace, že končí relační sleva Praha - Brno za 130 Kč (kategorie R, Ex), případně 160 Kč (EC). Tato informace se neobjevila na titulní straně, ale jen přímo u informací o relační slevě.
Posledním vlakem, ve kterém bude relační sleva platit bude R 375 Pannonia s odjezdem v 23.23 z Prahy hl.n. dne 10.12.2005.
Kromě zrušení relační slevy čeká cestující s novým jízdním řádem zdražení KMB z 1300 Kč na 1400 Kč a SONE+ pro osobní vlaky ze 130 Kč na 160 Kč.
Jen dodám, že kilometrickou banku je možné zakoupit až 2 měsíce před prvním dnem platnosti a platí půl roku od prvního dne platnosti.

zdroje:
Informace o zrušení relační slevy
zdražení KMB a SONE+ Os

Karel Chýla Poslat mail autorovi | 10.11.2005 (14:11)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Tarify

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
KRETEN
14.11.2005 (19:57)  
pendolina 3,5 mld + 1mld sežralo ČKD a HOVNO udělalo.
KRETEN
14.11.2005 (19:37)  
Dráhy také zruší levnější jízdu v rychlících z Prahy do Brna za 160 korun. "Tato nabídka koncepčně nezapadá do tarifního systému ČD, byla mimořádnou marketingovou nabídkou a cestující místo ní stále více preferují ostatní produkty," řekl mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. Dráhy nabídkou chtěly konkurovat autobusové dopravě. V ní však velká konkurence na této trati žene jízdenky na ceny kolem 140 korun a ČD tedy příliš nových zákazníků nepřilákaly.BLA bla bla
Ace
14.11.2005 (19:07)  
cheché, jestli nemám pravdu tak mě opravte, koridor brno praha stál více jak 20mld kč pedolína stály 12mld ???
není lepší za tyhle peníze lepší provozovat leteckou dopravu??? a co takle koupit 100.000 osobních automibilůůů :)))
jen tak pro zajímavost, to jsou už pěkné čísla???? kolik valstně už stát nasypal do drah peněz, z naších daní,??? :)))
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.11.2005 (18:03)  
M:

12x(R+Ex), 9x(EC).

Tedy 160Kč EC (vůči 354) v pořádku zdůvodnění trhem, protože mají zcela oddělené financování (předpokládám zcela jiné zaměstnance atd.). Za této podmínky asi může být EC 160 a R+Ex 294... Je-li to součást strategie...

Ale ty ostatní spoje: 12x (což je mimochodem více) za 130Kč (oproti 294) jste přehlédl?

M (15:20) mělo značit reakci na příspěvek v 15:20 a tam jste o dumpingu mluvil. Ne tak o ČSA... Tak to jsme se akorát nepochopili... to se omlouvám.


Tzn. že pokud Vám dobře rozumím. Mělo by jezdit do Ostravy zhruba 12 páru (R+EX, nyní 13 od nového JŘ 5!) za cenu 175Kč (ca 0,5Kč/km). Radostně souhlasím a uznávám, že je to jednodušší, než upravovat daně. Tu dálnici klidně zamlčím. :)

Na koho mají Ostravané tlačit, že by to chtělo méně SCP a EC, které jsou tržní a více R+EX, které ne?


To už je mimo, jak je zajištěno, aby běžný dotovaný Franta Železničář nevykonával žádnou služby pro oddělené nedotované tržní soupravy a spoje EC? Neberte to prosím jako provokaci, to je celkem ryzí zvědavost.
registrovaný uživatel M 
14.11.2005 (17:28)  
EC neni verejna sluzba. To jsou osobacky do Horni Dolni. Zduvodneni dvojich cen 160/300 je: trh.

Mam pocit, ze nectete vy. Ja cenou CSA do Londyna/Bukuresti nemluvil o dumpingu, ale o tom, ze totez nemusi stat totez (jestli je nebo neni Londyn dumping jsem ani nenaznacil). Nekolikrat jsem napsal, ze cena do Londyna je nizsi kvuli konkurenci. Vy neustale argumentujete poplatky, mzdovymi naklady, pronajmy a dalsimi naklady, ktere by ale dojednoho znamenali nizsi cenu pro let do Bukuresti. Vasi logikou nikdy nemuze dospet k cenam 3000 Londyn, 8000 Bukurest. Nikdy.

Obyvatel Ostravy si zaslouzi stejnou cenu za zbozi, ktere dotuje - tj. osobak do Opavy (oproti Brno-Hrusovany treba). EC nedotuje.
Pokud jde o pasy, tak jelikoz zde nejde o zadny trh (a to ani v uvozovkach!), tak by mi to vadilo. Pracovnika co dela pas dotuji, EC nikoliv. Mam pravo chtit rovnou cenu u pasu, nemam na to pravo u EC
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.11.2005 (17:16)  
Ještě mě napadlo smírné řešení: vlk se nažere (mírné narovnání podmínek) a koza zůstane celá (ČD se nemusí ani trochu měnit ze své dokonalosti a perfektní orientace na trhu. +dotace, samozřejmě).

Pro severní Moravu by mohlo vstoupit v platnost snížení daní, protože za ty prachy jim stát dosud nebyl schopen (narozdíl od jiných) zajistit kvalitní a dostupné spojení s nepostradatelným Pupkem světa po silnici, ani po železnici (nepočítám přelety zákonodárců vzduchem, ty snad mají úroveň), což jen tak mimochodem spolu s pozdním a nakonec zpackanou reformou VÚSC vedlo ke značné decimaci regionu (sám již ca 8 let bydlím u Prahy, protože radši pracuji než jenom brát - když to nemá zdravotní překážky, to pak píšu jako divý ;).

No těch regionů možná bude víc, ale snad si rozumíme.
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.11.2005 (17:06)  
M:

Nerekl jsem, ze netusim, za kolik se da kam letet, ale ze netusim, kolik jsou skutecne nakaldy na to, abych vedel, co je dumping a co ne. Diskuze se stava trochu rozvlacnou, ale pokud to nechcete cist, tak snad radi ani nepiste.

Ja si tu praci se ctenim dal. A nevidel jsem jedine zduvodneni, proc verejny servis za ruzne ceny ani jednou, natoz 74x.
registrovaný uživatel xyz  mail  
14.11.2005 (17:03)  
M:

M:

To se omlouvám, nedostatečně jsem oddělil odpovědi, naopak Medvěd mluvil o různých tarifech na stejné lince. Ta odpověď byla jemu.

Ano, souhlasím, pouze (s ohledem na to, že ČD jsou mohutně dotované a měly vy tedy do jisté míry vykonávat veřejnou službu - dotace jsou fakt: jestliže ČD nejsou obchodní společnost, jako každá jiná, netvařme se, že cílem je stejně jako u ostatních vydělat, když tomu tak ve skutečnosti není.) bych byl moc rád, kdyby pokud jde 250+ km zajet za 130Kč, abych takhle mohl jet i jinam. To je celé. Je to tak nepochopitelné. Ostatně zájmu o železniční dopravu by to mohlo spíše prospět než uškodit. Ale v situaci, kdy dráha nenabízí žádnou zásadní výhodu (pohodlí, jistotu, přesnost, servis...) a ještě k tomu je na mnoha relacích dražší než osobní vůz pro dva (alespoň na první pohled), tak se není možné divit volbě velké části národa. Když pak ještě přihodím autobus (nebezpečnější a s možností dopravní zácpy, který je ovšem čistý, na mnoha relacích výrazně více dodržuje jízdní řád a ještě se na mě posádka mile směje a přitom je lacinější). Tak za tím není jen naftová loby, že se lidem do vlaku nechce.

Obyvatel Ostravy platí, stejně jako obyvatel Brna daně. Není rovnostářské chtít, aby za odevzdané peníze dostal přibližně podobný servis veřejných služeb. Je naprosto v pořádku, když SA bude do Brna jezdit za 1Kč na kilometr a za 40Kč na kilometr třeba do Náchoda. Když si na své služby, jakož i na své úspěchy a neúspěchy vydělávají sami.

Vám by nevadilo, kdyby ve vedlejším městě stálo vydaní nového pasu 400Kč a u Vás 1000Kč, protože to „trh“ umožňuje a lidé to stejně zaplatí? A to i přesto, že je to jinak služba vykonávaná úředníky placenými z veřejných prostředků?


K té rychlodráze: pokud někdo postaví rychlodráhu, aby na ní on prodělal (opravdu se vším všudy, protože tomu městu to prospěje v mnoha ohledech) a někdo jiný (třeba ČSA) vydělal, tak je blbec a nic jiného si nezaslouží. Je-li to z veřejných prostředků, tak to možná není blbec, ale korupce... a je to v každém případě smutné.
registrovaný uživatel M 
14.11.2005 (16:48)  
Netusite, za kolik se da kam letet? www.csa.cz... Jenze vy to spis vedet ani nechcete, nehodi se vam to do kramu, protoze je proste jasne, ze totez nemusi stat nutne totez. Naklady na provoz jsou stejne (je to stejne daleko; letusek a pilotu je snad stejne), udrzba se v zahranici provadi jen vyjimecne (kdyz, tak Londyn vyjde opet draz nez Bukurest). Pocet pasazeru s tim souvisi jak? (mimochodem, CSA do Londyna rozhodne nejsou vyprodane). Ta cena je dusledkem jedine veci: konkurence!
Pas je lumparna? Je to segmentace trhu, nevim, jestli je to lumparna. Mozna ano... Porad ve vasich argumentech vidim neco, ze cena by mela byt spravedliva, ferova a stejna pro vsechny... Pokud budu prodavat rohliky za 5 korun kus - je to predrazene? Predevsim to neprodam, protoze vsichni ostatni maji za 1,50. Ale kdyz to budu prodavat nekde, kde to nikdo jiny neprodava, tak mozna prodam (ted odhlizim od katastrof apod., kde amoralni hledisko pripoustim).
Lufthanse opravdu CR nedava nic. Ja si ale myslim, ze nedava nic ani na EC mezi Prahou a Brnem. A proc jinde "tentyz" listek stoji 300 jsem se pokusil vysvetlit uz 74x. Uz se zacinam cyklit, koncim:-)
registrovaný uživatel M 
14.11.2005 (16:31)  
Ano, je tam vetsi konkurence. Tak proc proboha nejste ochoten pripustit, ze vetsi konkurence je i Praha-Brno, tudiz nizsi cena nez jinde? Sam jste to priznal. Jak je to na Heathrow nevim, ale CSA letaji i na Stansted. Tam je dokonce cena za zpatecni letenku 2000. CSA zadny stanek na Stanstedu nemaji, maji spolecny stanek s dalsimi X spolecnostmi a personal je mistni (nebo na me minimalne mluvil anglicky:-). V Bukuresti bych cekal jeden spolecny stanek Sky teamu. A i kdyby ne, tak Rumun v Bukuresti vyjde na zlomek toho co Anglican v Londyne. Pronajem rovnez tak. Tudiz touto optikou by letenka do Bukuresti mela byt paradoxne levnejsi nez do Londyna. Naklady na check-in jsou uz, predpokladam, obsahem letistni taxy. Ja jsem srovnaval dva stejne tarify, takze na me nechodte s preknihovanim letenky, jsou tam (do Londyna i Bukuresti) stejne podminky. Provozovatel letiste s tim nema co delat, ty ceny jsou samozrejme bez tax. Rec je o letech CSA. CSA ma zakladnu v Praze. Proste u toho prikladu Londyn/Bukurest je vsechno stejne, jen cena je jina. Opravdu dost dost pochybuji, ze by catering na lety do vychodni Evropy byl za jinou cenu nez do zapadni (CD paradoxne na ruznych vlacich uctuji ruzne ceny...) a i kdyby ano - zase tady mame ten problem - letenka do Bukuresti je drazsi nez do Londyna, pritom v Bukuresti je vsechno levnejsi (asi krome originalni vody z Temze...). Nemohu si pomoci, ja i Medved jsme vam predlozili jasne dukazy, ze kdyz jeden clovek prodava dvakrat totez, tak za to nemusi chtit nutne tytez penize. Takze pokud nebude nikoho, kdo bude jezdit do XY, tak at je tam cena vysoka.
Dobra, netvrdite, ze 130/160 je dumping, ale "nejde vam na rozum" to a) nebo b). Takze ja rikam, ze plati b) s dodatkem, ze co je predrazene? Kdo stanovuje ferovou cenu? Buh? Vlaky Pha-Bo jezdi plne a kdyby byla cena vyssi, tak by plne nejezdily (ne mimo detske terminy), vlaky Pha-Ova mozna (opravdu nevim) jezdi taky plne a pritom tam je vyssi cena. Nevidim zadny duvod cenu menit. Vlaky do horni dolni jezdi prazdne. Vidim duvod pro bud zvyseni ceny nebo pro natazeni one ruky, kterou vy nechcete videt se zadosti o dotaci od statu. System, kdy by stat dotoval jen ztratove vlaky by mel znacne transakcni naklady, takze se to prepocitava pausalem na vsechny vlaky (i ty neztratove - na ne je prispevek, i kdyz neni potreba; na ztratove prijde prispevek nedostatecny).
Reseni by mohlo byt castecne vyjmuti hospodareni urciteho typu prepravy (neco jako DB Fernverkehr). Pak bysme videli... Pokud je plny vlak Praha-Brno, kde cast cestujicich plati 160 korun ztratovy, tak je cena 160 spatna (ted odhlizim od ostatnich efektu, ktere zeleznice prinasi). Vec se ma ale tak, ze si nemyslim, ze jde o ztratovou akci. Pokud to neni ztratove a trh vyssi cenu nepovoli (nebo ji povoli, ale trh je cenove elasticky), tak si myslim, ze naprosto zcela v poradku, ze je na ruznych trasach ruzne jizdne. Vas princip bud jde o prodej pod cenou nebo predrazeny je podle meho nezoru rovnostarsky.

Tou rychlodrahou na letiste jsem chtel rict to, ze ani CSA neni bez dotaci...
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko