Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
České dráhy - Jízdní řád 2005/2006 je na základě požadavků Středočeského kraje a hl. města Prahy pro toto území připraven v rozsahu 16 184 814 vlakových kilometrů, celkově zde vyjede 1 704 osobních a spěšných vlaků.Od nového GVD bude interval v ranní špičce pracovního dne mezi příměstskými spoji ve výši cca. 15 minut na tratích Český Brod–Praha Masarykovo nádraží (Praha-Holešovice) (trať 011), Řevnice–Praha-Smíchov (171) a Lysá nad Labem–Praha-Vysočany (231).
Podoba nového JŘ je významně ovlivněna pokračujícími stavbami Nového spojení a IV. koridoru v úseku Hostivař–Strančice. Bude zrušena spojovací trať mezi hlavním nádražím a Hrabovkou, trať z Masarykova nádraží (Hrabovky) do Libně bude jednokolejná. I přes sníženou kapacitu trati bude jezdit valná většina příměstských vlaků od Kolína a Lysé nad Labem až na Masarykovo nádraží. Pouze spěšné a ranní zrychlené osobní vlaky pojedou z Prahy-Libně na nádraží Holešovice.
Pro zlepšení dopravní obslužnosti Nymburska, automobilky TPCA Kolín a Kutnohorska budou některé osobní vlaky Praha–Nymburk–Kolín prodlouženy do Kutné Hory hl.n.
S prvním prototypem motorové jednotky REGIONOVA se bude možno setkat na přelomu listopadu a prosince 2005 například na osobních vlacích Os 7713 s odjezdem z Berouna v 16:21 do Rakovníka, v pracovní dny z Rakovníka v 11:23 do Berouna, v 18:20 z Rakovníka do Prahy Masarykova nádraží a zpět do Rakovníka a Blatná u Jesenice s odjezdem z Prahy Masarykova nádraží ve 20:46 h.Ve spolupráci s organizátorem Pražské integrované dopravy, společností ROPID, zavádějí ČD plnou integraci na traťových úsecích Praha hl.n.–Vrané nad Vltavou–Měchenice/Davle (trať 210) a Praha hl.n.–Praha-Čakovice na trati 070. Plná integrace umožňuje v daných úsecích používat také přestupní jízdenky PID pro jednotlivou jízdu a krátkodobé časové jízdenky.
Menší změny se chystají i na dalších tratích v regionu, např. osobní vlaky na trati Praha–Turnov budou na základě požadavků krajů rozděleny na úsek Praha–Mladá Boleslav a Mladá Boleslav–Turnov. Za zmínku stojí také chystané nasazení příměstských jednotek 471 na trať 090 Praha Masarykovo nádraží–Kralupy nad Vltavou–Roudnice nad Labem v průběhu platnosti JŘ.
Celá tisková zpráva ČD
Nový Sedlik | 15.11.2005 (10:17)
Související zprávy

17.11.2005 (9:18)
Tak nějak se tu nikdo nepozastavil nad tím, že ta tisková zpráva ČD popisuje stav, který nastane k 11. prosinci 2005, ale cudně mlčí o tom, že o dva a půl měsíce později, k 26. únoru 2006, to bude úplně jinak: zastaven provoz na 013, 094, 096, 125 a 233, očesán provoz na 21O(dobříšská větev) a 173, na trati 126 zachován provoz tak minimální, že se fakticky rovná likvidaci; osud 095 nejasný - něco by jezdit mělo, je otázka, nedopadne-li to stejně jako na 126. Tím se pochopitelně zcela změní uváděný údaj o vlakokilometrech. Petice byly, zejména u tratí 126, 173 a 210, podpisově úspěšné. Nicméně požadavek plného zachování dosavadního rozsahu provozu nebude splněn na žádné z těchto tratí.
16.11.2005 (19:17)
ad Franta Jetel : o tomhle se píše v zahraničním tisku, zejména magazínech pro "Eisenbahnfreund".
V Rakousku je ve spolkové zemi "nějaký" dopravní svaz = integrovaný dopravní systém, kde se všichni podílejí na tvorbě společného koláče a každý dopravce si tam ukusuje ze společného koláče. Totéž ve Švýcarsku, kde se navíc jednotlivé kantonální IDS vzájemně překrývají; u DB je to zpravidla zase "IDS" v rámci spolkové země apod.
Jinak cena jízdného je v Rakousku na železnici "jedna", v Německu a Švýcarsku taky jedna.
Obávám se, že takové DB Regio Sachsen není schopno prokáat tržby připadající na konkrétní vlak S–Bahn na trase DD – Bad Schandau a smlouvu saská vláda uzavře, aniž by dělala takový povyk o neschopnosti prokázat kolik lidí jezdí v konkrétním vlaku, tak jako to v Česku kraje dělaji vůči ČD.
Dnešní Večerník z Čech na ČT1 (možno si pustit na webu ČT) přinesl hezkou informce o souběžných spojích vlak / bus… ČD jsou ochotny ustoupit BUSU, ale firmy provozující BUSY nejsou ochotny od souběhu ustoupit, protože by příšly o zisk, což na mne působí tak, že podnikání těchto firem je postaveno jen na tom, že se provádějí výkony "na krajskou objednávku" a když jí nedostane, tak zkrachuje, protože neumí jinak získat zákazníka …
V Rakousku je ve spolkové zemi "nějaký" dopravní svaz = integrovaný dopravní systém, kde se všichni podílejí na tvorbě společného koláče a každý dopravce si tam ukusuje ze společného koláče. Totéž ve Švýcarsku, kde se navíc jednotlivé kantonální IDS vzájemně překrývají; u DB je to zpravidla zase "IDS" v rámci spolkové země apod.
Jinak cena jízdného je v Rakousku na železnici "jedna", v Německu a Švýcarsku taky jedna.
Obávám se, že takové DB Regio Sachsen není schopno prokáat tržby připadající na konkrétní vlak S–Bahn na trase DD – Bad Schandau a smlouvu saská vláda uzavře, aniž by dělala takový povyk o neschopnosti prokázat kolik lidí jezdí v konkrétním vlaku, tak jako to v Česku kraje dělaji vůči ČD.
Dnešní Večerník z Čech na ČT1 (možno si pustit na webu ČT) přinesl hezkou informce o souběžných spojích vlak / bus… ČD jsou ochotny ustoupit BUSU, ale firmy provozující BUSY nejsou ochotny od souběhu ustoupit, protože by příšly o zisk, což na mne působí tak, že podnikání těchto firem je postaveno jen na tom, že se provádějí výkony "na krajskou objednávku" a když jí nedostane, tak zkrachuje, protože neumí jinak získat zákazníka …
16.11.2005 (17:40)
Hrochu podobne reci jsou na urovni zamindrakovane pubertaka. Morava neni jen Ostrava, to za prve. I dkyz pro esusi je mozno pouzit jen severni cast. Za druhe pokud bys tam jezdil rpavidelne, tka vis, ze to je vicemen kec, vsude jsou znicine a spinave vlaky a ty ciste, nezalezi jen na cestujicich, ale i na "sikovnosti" a lenosti uklidoveho personalu. To ze modernizovane stroje se zavadeji prevazne ve strednich cechahch je fakt, mzona treba aby pani poslanci, kdyz projizdeji kolem trate videli, ze korunky sypane do CD maji nejaky pseudovysledek. Jisteze k existuji i rozumne duvody, ale ty nemaji nic spolecneho s tvymi excesy.
16.11.2005 (17:12)
Ešusy na Ostravsku:
Ostravaci sorry, ale dokud tam budete ty vlaky tak prasit, jak do teď, tak jen doufám, že k vám ešusy nikdy nepřijdou. To, co tam u vás vždycky vidim, z toho mě bere děs.
Ostravaci sorry, ale dokud tam budete ty vlaky tak prasit, jak do teď, tak jen doufám, že k vám ešusy nikdy nepřijdou. To, co tam u vás vždycky vidim, z toho mě bere děs.
16.11.2005 (16:36)
IC, EC, SC, HC (HovnoCity)
Co ty dráhy vymejšlej?
Měl jsem za to, že Pendolína budou nasazený na EC - Berlin, Wien, Warszava ...
Ale souběžně SC s IC/EC Praha - Ostrava a za nehorázný peníze?!
A vozy z EC/IC bych viděl logicky na R.
Co ty dráhy vymejšlej?
Měl jsem za to, že Pendolína budou nasazený na EC - Berlin, Wien, Warszava ...
Ale souběžně SC s IC/EC Praha - Ostrava a za nehorázný peníze?!
A vozy z EC/IC bych viděl logicky na R.
16.11.2005 (15:09)
to Miroslav Zikmund: jistě, to je dobrý a určitě následováníhodný vzor. Rád bych si o tom přečetl nějaký fundovaný článek, pokud je k dispozici (nemáte nějaký tip nebo link?). Mám na mysli jak se kraj podílí, jak vypadá taková objednávka, jak dopravce garantuje objednateli kvalitu a ceny atd...
Ale vysvětlujte tohle tady těm dětem, které řeší, jak provozovat ešusy pokud možno na všech tratích od Aše až po Jablunkov....
Ale vysvětlujte tohle tady těm dětem, které řeší, jak provozovat ešusy pokud možno na všech tratích od Aše až po Jablunkov....
16.11.2005 (15:06)
Tak ta záruka je poměrně jednoduchá: společný podnik ČD, kraje a třeba i dalších subjektů. A jmenovat se to může třeba SŽD (Středočeská železniční doprava) - jen prosím nepsat o SŽD azbukou :-)
16.11.2005 (14:47)
Co třeba nasadit ešusy na: Ostrava - Český Těšín, Opava východ - ostrava svinov - až se dokopou dráty :-)))nebo Olomouc - Prostějov, kde staré panťáky, tedy dvě sólo soupravy brázdí širou Hanou tuším druhý grafikon po sobě k poměrně značné nelibosti tamních hanáků :-(((
16.11.2005 (10:00)
Jenže to by musely mít ty kraje nějakou záruku, že se ta vozidla neocitnou v rámci každoroční hry "škatulata, hejbejte se" od příštího grafikonu na druhém konci republiky. Nebo že je ČD nepoužijí k vylepšení keš flou formou zpětného lízingu.
Třeba konkrétně v tom Německu to řeší tak, že vozidla vlastní extra firma, společný podnik země a DB, do kterého ta země díky vlastnickému podílu vidí a má tam vliv, navíc funguje jen právě tam. Ta taky provozuje dopravu.
Jenže něco takového naši odboráři nikdy nepřipustí, to by bylo tunelování železnice a vznik nového zlého externího dopravce. Socialismo o muerte!
Třeba konkrétně v tom Německu to řeší tak, že vozidla vlastní extra firma, společný podnik země a DB, do kterého ta země díky vlastnickému podílu vidí a má tam vliv, navíc funguje jen právě tam. Ta taky provozuje dopravu.
Jenže něco takového naši odboráři nikdy nepřipustí, to by bylo tunelování železnice a vznik nového zlého externího dopravce. Socialismo o muerte!
16.11.2005 (9:29)
ja bych jako kraj do diry jmenem CD nic nelil. Az do te doby nez se CD dokope vymyslet jak vykazovat naklady na kazdy spoj, aby byla zajistena aspon jakasi transparentnost nakladu. A pak by se videlo ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Logowanie
© 2001 - 2025 ŽelPage
- administratorzy
Info
informacni okenko










