Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Ostrava - V roce 2010 by cestující mohli cestovat na druhé největší letiště České republiky Ostrava - Mošnov i vlakem. Počítá s tím alespoň Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Nová trať využije stávající trasu ze Studénky do Veřovic, z ní je třeba k letišti dobudovat tříkilometrový úsek kolejí. Počítá se i se zastávkou v nově budované průmyslové zóně nedaleko letiště.Rozvoj mošnovského letiště je pro Moravskoslezský kraj jakožto vlastníka jednou z klíčových dopravních priorit. Stavba nového úseku má by měla začít nejpozději do dvou let a vyžádat si investici ve výši asi 300 miliónů korun.
Dosud je doprava na letiště zajišťována autobusy a taxislužbou. Cesta trvá zhruba 35 minut. Nově zamýšlená železniční trať by se podle generálního ředitele sdružení Miroslava Fabiana měla napojit na druhý železniční koridor z Břeclavi do Petrovic u Karviné.
Na investici už je zpracovaná finanční analýza a studie proveditelnosti, kdy náklady na stavbu by měly být hrazeny ze státního rozpočtu i ze zdrojů Evropské unie.
Moravskoslezský kraj převzal mošnovské letiště v polovině loňského roku s otevřenou náručí. V současné době se dostavuje novou odbavovací halu, která má kapacitu letiště zvýšit ze současných 140 tisíc na 600 tisíc cestujících ročně. Loni zde odbavili 220 tisíc lidí. Výstavbu nové haly za 160 miliónů korun financuje kraj s pomocí peněz z fondů Evropské unie.
Zdroj : Novinky.cz
Petrr | 18.11.2005 (21:42)
Zusammenhängende Nachrichten

20.11.2005 (0:59)
zachos:
Já měl na mysli tunel od ŽST Bubeneč, o němž se debatovalo na K-Reportu. Nikdy jsem nepsal, že má vést přímo pod Ořechovkou.
Olda:
Řada cestujících na metro nepřestupuje, bo pracuje v blízkosti některé ŽST a mnozí další by raději přestoupili na B na Mas.n. nebo na C v Bubnech. A to nemluvím o tramvajích na Mas.n. nebo v Dejvicích. Takhle zbytečně jeden přestup přibývá + je to delší (min. 5 minut). Autobusy končící na Čerňáku se mi také nelíbí.
Mě zase fascinují Vaše počty o cestujícíhc využivších metro/železnici. Vy asi nevíte, kolik Kladeňáků dojíždí do Prahy!!! Oporti tomu sídliště velikosti Petřin a Dědiny lze vážně lépe obloužit tramvají, která bude mít více zastávek a množství v pohodě pobere. Například "mé" sídliště Horní Měcholupy je obdobně velké, jak ta Vaše Dědina a přitom soce po metru toužím, ale je mi jasné, že v rozumném intervalu by se nejspíš nenaplnilo.
Yossarian:
1) "Rychlodráha" (=optimalizovaná trať) má vést až na Ostrovec.
2) Já bych Semmering uvažoval zejména pro dálkovou dopravu z hl.n. a pro tu by postačovaly delší výhybny.
3) S tím 2. příspěvkem naprostý souhlas. Pro Dedinu i Petřiny stačí tramvaj (viz Barrandov).
Já měl na mysli tunel od ŽST Bubeneč, o němž se debatovalo na K-Reportu. Nikdy jsem nepsal, že má vést přímo pod Ořechovkou.
Olda:
Řada cestujících na metro nepřestupuje, bo pracuje v blízkosti některé ŽST a mnozí další by raději přestoupili na B na Mas.n. nebo na C v Bubnech. A to nemluvím o tramvajích na Mas.n. nebo v Dejvicích. Takhle zbytečně jeden přestup přibývá + je to delší (min. 5 minut). Autobusy končící na Čerňáku se mi také nelíbí.
Mě zase fascinují Vaše počty o cestujícíhc využivších metro/železnici. Vy asi nevíte, kolik Kladeňáků dojíždí do Prahy!!! Oporti tomu sídliště velikosti Petřin a Dědiny lze vážně lépe obloužit tramvají, která bude mít více zastávek a množství v pohodě pobere. Například "mé" sídliště Horní Měcholupy je obdobně velké, jak ta Vaše Dědina a přitom soce po metru toužím, ale je mi jasné, že v rozumném intervalu by se nejspíš nenaplnilo.
Yossarian:
1) "Rychlodráha" (=optimalizovaná trať) má vést až na Ostrovec.
2) Já bych Semmering uvažoval zejména pro dálkovou dopravu z hl.n. a pro tu by postačovaly delší výhybny.
3) S tím 2. příspěvkem naprostý souhlas. Pro Dedinu i Petřiny stačí tramvaj (viz Barrandov).
19.11.2005 (23:52)
Yossarian: No uvažovat takhle, tak se v podstatě nemusí stavět metro vůbec, neboť tramvaje a busy jezdí všude
19.11.2005 (23:35)
Jen mimochodem, ono sídliště Červený vrch je IMHO docela kvalitně obslouženo tramvají (mám pocit že tam jezdí tři)i busem (vyhlídková linka 119). Taktéž Petřiny (na kterých jsem 24 let bydlel, to sem ale nepatří), tři tramvaje, tři busy je to málo??! Uvažovat takhle, tak jezdí metro do kdejaké kyselé prdele.
19.11.2005 (23:19)
MH: S termínem rychlodráha přišli právě její navrhovatelé, proto ho považuji za legitimní používat
Hroch: Nemám nic proti tomu, aby se v budoucnu trať na Kladno modernizovala a stala se hlavním spojením na letiště. Problém byl ovšem v polovině devadesátých let postaven tak, že buď rychlodráha nebo metro - protože je jasné, že dvě tak nákladné realizace nelze provádět vedle sebe či krátce za sebou. Zatímco metro by ale na jedné straně celkem uspokojivě vyřešilo dopravu na letiště, rychlodráha by neřešila dopravní obslužnost Prahy 6 - a to její současné návrhy jsou mnohem přívětivější pro šestku. I v jiných městech, kde je letiště blízko centra, je obsluhováno metrem (např. Norimberk).
Cestující z Kladna se nedostanou na žádné pole, ale na metro, na které dřív nebo poději většina z nich přestoupí. Autobusy z východu a severovýchodu taky končí na Černym Mostě a nejedou na Florenc. Těmi dvakrát ročně jsem měl na mysli především ty, kteří chtějí vlakový spoj z nádraží na letiště.
Časové relace: V jízdním řádu je trasa Muzeum - Dejvická proponována (čili 5 zastávek) na 7,5 minut. Na letiště pak vede dalších osm zastávek. I kdyby to ale mělo být Vašich 25, jde o ten samý čas, jako u rychlodráhy. Stanice Muzeum je od peronu Hl. n. vzdálena 400m, to by snad nějakou propojkou vyřešit šlo. Ostatně rychlodráha má jezdit z Masaryčky, čili tam se také musíte nějak dostat.
Fascinuje mě Vaše argumentace počty a sobectvím. Když bude rychlodráha, bude v podstatě nepoužitelná pro desetisícová sídliště Červený vrch, Petřiny, pro většinu obyvatel Dědiny a nemocnici Motol. Když bude metro, znamená to jen malé zdržení - pro tisíce lidí co jedou na letiště či na Kladno. Je snad drobné nepohodlí těchto tísíců důležitější než nepoužitelnost rychlodráhy v případě desetisíců?
Hroch: Nemám nic proti tomu, aby se v budoucnu trať na Kladno modernizovala a stala se hlavním spojením na letiště. Problém byl ovšem v polovině devadesátých let postaven tak, že buď rychlodráha nebo metro - protože je jasné, že dvě tak nákladné realizace nelze provádět vedle sebe či krátce za sebou. Zatímco metro by ale na jedné straně celkem uspokojivě vyřešilo dopravu na letiště, rychlodráha by neřešila dopravní obslužnost Prahy 6 - a to její současné návrhy jsou mnohem přívětivější pro šestku. I v jiných městech, kde je letiště blízko centra, je obsluhováno metrem (např. Norimberk).
Cestující z Kladna se nedostanou na žádné pole, ale na metro, na které dřív nebo poději většina z nich přestoupí. Autobusy z východu a severovýchodu taky končí na Černym Mostě a nejedou na Florenc. Těmi dvakrát ročně jsem měl na mysli především ty, kteří chtějí vlakový spoj z nádraží na letiště.
Časové relace: V jízdním řádu je trasa Muzeum - Dejvická proponována (čili 5 zastávek) na 7,5 minut. Na letiště pak vede dalších osm zastávek. I kdyby to ale mělo být Vašich 25, jde o ten samý čas, jako u rychlodráhy. Stanice Muzeum je od peronu Hl. n. vzdálena 400m, to by snad nějakou propojkou vyřešit šlo. Ostatně rychlodráha má jezdit z Masaryčky, čili tam se také musíte nějak dostat.
Fascinuje mě Vaše argumentace počty a sobectvím. Když bude rychlodráha, bude v podstatě nepoužitelná pro desetisícová sídliště Červený vrch, Petřiny, pro většinu obyvatel Dědiny a nemocnici Motol. Když bude metro, znamená to jen malé zdržení - pro tisíce lidí co jedou na letiště či na Kladno. Je snad drobné nepohodlí těchto tísíců důležitější než nepoužitelnost rychlodráhy v případě desetisíců?
19.11.2005 (23:14)
Zajímavá diskuse. Pravda je, že Kladeňáci neprahnou po nějakém ježdění na pole u Ruzyně. Leč je-li řečeno A (trasa Masaryčka - letiště - Hostivice - Kladno) mělo by být řečeno i B, tím mám na mysli polohu nádraží v (spíše by bylo na místě říci u) Kladně. To je mimo, už vidím Kladeňáky jak fofrují přes půl Kladna na vlak, třeba z Rozdělova. Když už tedy rychlodráhu na letiště a do Kladna, pak by bylo žádoucí provést i rekonstrukci (elektrifikaci, zdvojkolejnění) do stanic Kladno město a Ostrovec.
Vedení oné rychlodráhy po semmeringu (trati č. 122) se mi nezdá, stačí si tu trať projít. Tam na druhou kolej opravdu místo není. Nehledě na její sklonové poměry. A vést jeden směr na Masaryčku přes Dejvice a druhý směr přes Zličín a Smíchov na hlavák? Zajímavá myšlenka :-)))
Vedení oné rychlodráhy po semmeringu (trati č. 122) se mi nezdá, stačí si tu trať projít. Tam na druhou kolej opravdu místo není. Nehledě na její sklonové poměry. A vést jeden směr na Masaryčku přes Dejvice a druhý směr přes Zličín a Smíchov na hlavák? Zajímavá myšlenka :-)))
19.11.2005 (23:03)
To Hroch: Mohl by ste mě prosím poučit o tom tunelu u Ořechovky?To slyším poprvé, je už na to zpracován nějaký projekt?Odkud kam by tunel vedl?
19.11.2005 (21:51)
O metru na letiště
http://www.praha-mesto.cz/(ahdrfejb4ik1ky45cwqh1145)/default.aspx?id=60956&ido=5412&sh=-351657832
http://racek.vlada.cz/usneseni/usneseni_test.nsf/6802db4c27cf71ffc1256f220067f94a/67988189b7ccbfe9c1256f8d002c5c63?OpenDocument
http://www.sestka.cz/index.php?clanek=1128
http://www.praha-mesto.cz/uzplan/Ostatni_studie/SS_PRAK-Metro/Srovnavaci_studie.htm
14 km s ohledem na náročné stoupání = průměrná rychlost 40 km/h to vychází nejméně 21 minutu + stávajících 8 minut k Muzeu nebo + stávajících 15 minut na Praha hl.n. nebo + 19 minut na Masarykovo nádraží.
Přitom metro na letiště neřeší možnost vedení dálkových vlaků z / na Letiště.
http://www.praha-mesto.cz/(ahdrfejb4ik1ky45cwqh1145)/default.aspx?id=60956&ido=5412&sh=-351657832
http://racek.vlada.cz/usneseni/usneseni_test.nsf/6802db4c27cf71ffc1256f220067f94a/67988189b7ccbfe9c1256f8d002c5c63?OpenDocument
http://www.sestka.cz/index.php?clanek=1128
http://www.praha-mesto.cz/uzplan/Ostatni_studie/SS_PRAK-Metro/Srovnavaci_studie.htm
14 km s ohledem na náročné stoupání = průměrná rychlost 40 km/h to vychází nejméně 21 minutu + stávajících 8 minut k Muzeu nebo + stávajících 15 minut na Praha hl.n. nebo + 19 minut na Masarykovo nádraží.
Přitom metro na letiště neřeší možnost vedení dálkových vlaků z / na Letiště.
19.11.2005 (21:36)
Mike:
Jasně. Já vidím největší současný problém v tom, že celá akce byla nazvána rychlodráhou, přičemž to vlastně žádná rychlodráha není (v=70 km/h podle mě fakt není "rychlo-"). Jde hlavně o zdvojkolejnění a elektrifikaci a při té příležitosti i menší přeložky oblouků (třeba Unhošť-Kladno) a obnovu ZZ.
Jasně. Já vidím největší současný problém v tom, že celá akce byla nazvána rychlodráhou, přičemž to vlastně žádná rychlodráha není (v=70 km/h podle mě fakt není "rychlo-"). Jde hlavně o zdvojkolejnění a elektrifikaci a při té příležitosti i menší přeložky oblouků (třeba Unhošť-Kladno) a obnovu ZZ.
19.11.2005 (21:26)
a sakra, uz je tady zase "stary dobry" flamewar o metru na prazske letiste.
ve vzdalenosti od zeleznice neni mosnov a ruzyne natolik odlisna. do ruzyne-city koleje vedou a na letiste je to od nich taky 3 kilometry pres pole stejne jako v Mosnove.
trat do Ruzyne je sice jednokolejna, ale snad by nebyl takovy problem ji na vetsine trasy zdvojkolejnit (z google earth to vypada, ze z vetsi casti je na jedne strane les ci nejaky zeleny pas). nebo by slo pro opacny smer pouzivat elektrifikovany Semmering (=dalsi 2km pres pole), jak tu nekdo uz navrhoval.
problem vidim spis v megalomanstvi a blbosti cd a magistratu nez v neprekonatelnosti stavajici situace. pri cekani na maglev, metro a "rychlodrahu" se objemove vyznamny dopravni smer na Kladno realizuje v dieslove trakci na technologicke urovni roku 1950 a letiste se pro jistotu neobsluhuje vubec. zkratka Kocourkov.
ve vzdalenosti od zeleznice neni mosnov a ruzyne natolik odlisna. do ruzyne-city koleje vedou a na letiste je to od nich taky 3 kilometry pres pole stejne jako v Mosnove.
trat do Ruzyne je sice jednokolejna, ale snad by nebyl takovy problem ji na vetsine trasy zdvojkolejnit (z google earth to vypada, ze z vetsi casti je na jedne strane les ci nejaky zeleny pas). nebo by slo pro opacny smer pouzivat elektrifikovany Semmering (=dalsi 2km pres pole), jak tu nekdo uz navrhoval.
problem vidim spis v megalomanstvi a blbosti cd a magistratu nez v neprekonatelnosti stavajici situace. pri cekani na maglev, metro a "rychlodrahu" se objemove vyznamny dopravni smer na Kladno realizuje v dieslove trakci na technologicke urovni roku 1950 a letiste se pro jistotu neobsluhuje vubec. zkratka Kocourkov.
19.11.2005 (21:19)
Olda:
Jste evidentně neznalí situace a nejpíš také zmasírován Chalupovou propagandou.
1) metro na Motol klidně, ale nikoliv jako hlavní spojení s letištěm. Cestující na letiště nepotřebují jezdit přes Motol
2)"A co se týče masírky Chalupou a spol.: Návrhy na postavení metra tady byly už dávno před nimi. Většina obyvatel s nimi souhlasí a vždy souhlasila" Tady ale nejde o metro, ale o to, že po absolvování Chalupovi propagandy naprosto odmítají jakoukoliv modernizaci tratě 120.
3) Nevím, jak jste došel k 20 minutám, ale mě to vychází z Muzea minimálně na 25 a k tomu ještě JAKÁKOLIV cesta z hl.n. na Muzeum.
4) S Hostivicema jste naprosto vedle. Modernizovaná trať měla mít zachovány všechny současné zastávky (tj. jak v P-6, tak i Hostivice, Jeneč, Pavlov a Malé Přítočno). Samozřejmě, že by zde asi nestavěli všechny vlaky, ale v Hostivicích naprostá většina.
5) Navazovat rychlodráhu odněkad z pole za městem NENÍ přijatelné řešení!! Kde jste to proboha viděl?! Takový nesmysl. Kladeňáci se potřebují dostat do centra města, ne někam na pole u Ruzyně. Přestup jimcestu jen zkomplikuje, znepohodlní a prodlouží. O souhlasu kladenské radnice slyším poprvé. Ovšem i kdyby to byla pravda, je zřejmé, že k tomuto kroku byla dohnána demagogi Chalupou a Bémem a bere to jako nouzové řešení. Přímá trasa až na Mas.n. by byla rozhodně výtanější. To mi věřte.
6) Vy si snad myslíte, že Kladeňíci dojíždějí do práce dvakrát ročně????? Poté, co budou muset absolvovat Vámi navrhovanou krkolomnou cestu bych se jim ani nedivil.
Jste evidentně neznalí situace a nejpíš také zmasírován Chalupovou propagandou.
1) metro na Motol klidně, ale nikoliv jako hlavní spojení s letištěm. Cestující na letiště nepotřebují jezdit přes Motol
2)"A co se týče masírky Chalupou a spol.: Návrhy na postavení metra tady byly už dávno před nimi. Většina obyvatel s nimi souhlasí a vždy souhlasila" Tady ale nejde o metro, ale o to, že po absolvování Chalupovi propagandy naprosto odmítají jakoukoliv modernizaci tratě 120.
3) Nevím, jak jste došel k 20 minutám, ale mě to vychází z Muzea minimálně na 25 a k tomu ještě JAKÁKOLIV cesta z hl.n. na Muzeum.
4) S Hostivicema jste naprosto vedle. Modernizovaná trať měla mít zachovány všechny současné zastávky (tj. jak v P-6, tak i Hostivice, Jeneč, Pavlov a Malé Přítočno). Samozřejmě, že by zde asi nestavěli všechny vlaky, ale v Hostivicích naprostá většina.
5) Navazovat rychlodráhu odněkad z pole za městem NENÍ přijatelné řešení!! Kde jste to proboha viděl?! Takový nesmysl. Kladeňáci se potřebují dostat do centra města, ne někam na pole u Ruzyně. Přestup jimcestu jen zkomplikuje, znepohodlní a prodlouží. O souhlasu kladenské radnice slyším poprvé. Ovšem i kdyby to byla pravda, je zřejmé, že k tomuto kroku byla dohnána demagogi Chalupou a Bémem a bere to jako nouzové řešení. Přímá trasa až na Mas.n. by byla rozhodně výtanější. To mi věřte.
6) Vy si snad myslíte, že Kladeňíci dojíždějí do práce dvakrát ročně????? Poté, co budou muset absolvovat Vámi navrhovanou krkolomnou cestu bych se jim ani nedivil.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










