Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Ostrava - V roce 2010 by cestující mohli cestovat na druhé největší letiště České republiky Ostrava - Mošnov i vlakem. Počítá s tím alespoň Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Nová trať využije stávající trasu ze Studénky do Veřovic, z ní je třeba k letišti dobudovat tříkilometrový úsek kolejí. Počítá se i se zastávkou v nově budované průmyslové zóně nedaleko letiště.Rozvoj mošnovského letiště je pro Moravskoslezský kraj jakožto vlastníka jednou z klíčových dopravních priorit. Stavba nového úseku má by měla začít nejpozději do dvou let a vyžádat si investici ve výši asi 300 miliónů korun.
Dosud je doprava na letiště zajišťována autobusy a taxislužbou. Cesta trvá zhruba 35 minut. Nově zamýšlená železniční trať by se podle generálního ředitele sdružení Miroslava Fabiana měla napojit na druhý železniční koridor z Břeclavi do Petrovic u Karviné.
Na investici už je zpracovaná finanční analýza a studie proveditelnosti, kdy náklady na stavbu by měly být hrazeny ze státního rozpočtu i ze zdrojů Evropské unie.
Moravskoslezský kraj převzal mošnovské letiště v polovině loňského roku s otevřenou náručí. V současné době se dostavuje novou odbavovací halu, která má kapacitu letiště zvýšit ze současných 140 tisíc na 600 tisíc cestujících ročně. Loni zde odbavili 220 tisíc lidí. Výstavbu nové haly za 160 miliónů korun financuje kraj s pomocí peněz z fondů Evropské unie.
Zdroj : Novinky.cz
Petrr | 18.11.2005 (21:42)
Zusammenhängende Nachrichten

19.11.2005 (14:11)
situace Mosnova.Za pozornost stoji trat na verovice+2 vlecky
http://supermapy.centrum.cz/map.php?bbox=3719000:5508940-3726030:5514530&mapsize=3&poi=2,6,7,8&stred=0:0&ql_note=
http://supermapy.centrum.cz/map.php?bbox=3719000:5508940-3726030:5514530&mapsize=3&poi=2,6,7,8&stred=0:0&ql_note=
19.11.2005 (12:35)
Nutno dodat, že pokud se trať Studénka - Veřovice nezrekonstuuje a neelektrizuje alespoň ve společné části, bude tento skvělý projekt pohřben svou jízdní dobou. Bojím se, že za 300M se s tímto nepočítá.
19.11.2005 (12:18)
to MMKO: Doporucuju najit si na netu informace o obou projektech a porovnat. Postoj predstavitelu Prahy 6 se da vylozit bud jako pokrocila idiocie, nebo klasicky lobbismus... :-( Ve srovnani obou projektu nenajdete jediny kladny bod pro metro. Ale vypada to, ze "panove" ze sestky nasli kompromis.... Rychlodraha, ale tunelem... :-)))
19.11.2005 (11:57)
Alfonz: A mělo by smysl budovat obojí? To metro (doplněné autobusy a taxi) by úplně stačilo, navíc by bylo přímým a jistě i nejrychlejším spojením s centrem města. Tak proč ještě budovat novou trať? Nebyla by spíš tohle demagogie? Jsme tu sice na Želpage, ale to neznamená, že železnice musí jezdit všude.
19.11.2005 (11:18)
Je správné,že v Ostravě na letiště povede
někdy i železnice.Nesouhlasím ale s názorem
,že v Praze by na letiště mělo vést jenom metro, to je demogogie pánů Bemaa a Bürgemeistra,kteří hájí cizí zájmy.
někdy i železnice.Nesouhlasím ale s názorem
,že v Praze by na letiště mělo vést jenom metro, to je demogogie pánů Bemaa a Bürgemeistra,kteří hájí cizí zájmy.
19.11.2005 (10:46)
Máme tu další období budování tratí! To už je projektů ... a další a další vznikají. Hlavně aby se je taky podařilo zrealizovat! :)
waszyn: Souhlasím. V Praze bych radši než trať uvítal prodloužení metra "A" až na letiště (takový projekt snad už existoval). V Ostravě by ta trať byla ideální.
waszyn: Souhlasím. V Praze bych radši než trať uvítal prodloužení metra "A" až na letiště (takový projekt snad už existoval). V Ostravě by ta trať byla ideální.
19.11.2005 (9:56)
vynikajici krok.hlavni vyznam nespatruji v napojeni na SC,ale spise v primestske doprave,vedeni pantaku od opavy,havirova,bohumina az na letiste se urcite setka s odezvou.nyni je doprava na letiste VHD krome nekterych casti Ostravy odevsad jinud tragicka.A nechavat auto 14 na parkovisti,i kdyz hlidanem..Doufam ze to povede spolu s novou halou i ke zvyseni poctu spoju.Atraktivnejsi bude taky spojeni na Prahu pokud bude clovek pokracovat dal s CSA.
Jinak srovnavat napojeni Mosnova a Ruzyne je naprosto irelevantni. V Mosnove staci natahnout 3 km koleji pres pole, v Praze je situace o dost odlisna, kdo zna obe letiste chape a nedivi se tomu..
Jinak srovnavat napojeni Mosnova a Ruzyne je naprosto irelevantni. V Mosnove staci natahnout 3 km koleji pres pole, v Praze je situace o dost odlisna, kdo zna obe letiste chape a nedivi se tomu..
19.11.2005 (8:58)
A: malo by to byť samozrejme pod pavučinou. A - prípoje k SC a aj ku kľúčovým R/IC by mali byť samozrejmosťou...
19.11.2005 (7:02)
2mike: aplaus predevsim pro Chalupu a chlupoidu
19.11.2005 (1:31)
takze v Ostrave budou mit vlak na letiste a v praze "RailBus".
aplaus pro prazsky magistrat a cd!
aplaus pro prazsky magistrat a cd!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










