Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Ostrava - V roce 2010 by cestující mohli cestovat na druhé největší letiště České republiky Ostrava - Mošnov i vlakem. Počítá s tím alespoň Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje. Nová trať využije stávající trasu ze Studénky do Veřovic, z ní je třeba k letišti dobudovat tříkilometrový úsek kolejí. Počítá se i se zastávkou v nově budované průmyslové zóně nedaleko letiště.Rozvoj mošnovského letiště je pro Moravskoslezský kraj jakožto vlastníka jednou z klíčových dopravních priorit. Stavba nového úseku má by měla začít nejpozději do dvou let a vyžádat si investici ve výši asi 300 miliónů korun.
Dosud je doprava na letiště zajišťována autobusy a taxislužbou. Cesta trvá zhruba 35 minut. Nově zamýšlená železniční trať by se podle generálního ředitele sdružení Miroslava Fabiana měla napojit na druhý železniční koridor z Břeclavi do Petrovic u Karviné.
Na investici už je zpracovaná finanční analýza a studie proveditelnosti, kdy náklady na stavbu by měly být hrazeny ze státního rozpočtu i ze zdrojů Evropské unie.
Moravskoslezský kraj převzal mošnovské letiště v polovině loňského roku s otevřenou náručí. V současné době se dostavuje novou odbavovací halu, která má kapacitu letiště zvýšit ze současných 140 tisíc na 600 tisíc cestujících ročně. Loni zde odbavili 220 tisíc lidí. Výstavbu nové haly za 160 miliónů korun financuje kraj s pomocí peněz z fondů Evropské unie.
Zdroj : Novinky.cz
Petrr | 18.11.2005 (21:42)
Related news

19.11.2005 (20:56)
Obniovení trati z Hostivic do Středokluk požaduje letiště, protože to je strategická záloha pro zásobování vlečky leteckým palivem.
Občané Prahy 6 s jejich (ne)vzdělaní soudruzi starostové protestují proti něčemu, co není v plánu – totiž rychlodráze. Pánové by měli nejdříve vysvëtlit, co to je rychlodráha v jejich hlavičnách.
Co to je rychlodráha ?
S–Bahn = označení pro městskou dráhu (Stadtbahn) nebo Schellbahn = rychlá dráha; angličtina používá pro německý výraz Schnellbahn výraz [b]suburban train [/b] = předměstský vlak (bez označení "rychlostí").
Letištní vlaky nebudou jezdit vzhledem k častým zastávkám a sklonovým poměrům rychleji než současné vlaky, které mají teoretickou 70 km/h.
Občané Prahy 6 s jejich (ne)vzdělaní soudruzi starostové protestují proti něčemu, co není v plánu – totiž rychlodráze. Pánové by měli nejdříve vysvëtlit, co to je rychlodráha v jejich hlavičnách.
Co to je rychlodráha ?
S–Bahn = označení pro městskou dráhu (Stadtbahn) nebo Schellbahn = rychlá dráha; angličtina používá pro německý výraz Schnellbahn výraz [b]suburban train [/b] = předměstský vlak (bez označení "rychlostí").
Letištní vlaky nebudou jezdit vzhledem k častým zastávkám a sklonovým poměrům rychleji než současné vlaky, které mají teoretickou 70 km/h.
19.11.2005 (19:54)
Nákladní doprava na letiště je; sice jen s palivem přes Středokluky, ale přece. Trať 121 si o napojení na letiště přímo říká, ale její stav je zřejmě známý všem...
19.11.2005 (19:14)
Pavel: Kvůli nákladní dopravě se jistě nemusí stavět nová dráha, ale může se v klidu použít současná. Tedy pokud ji někdo využije
19.11.2005 (19:12)
Hroch: A ještě k tomu Motolu. Objem odbavených ve zdejší nemocnici je přibližně stejně velký jako objem odbavených na letišti Ruzyně. Eva Jurinová by Vám to určitě potvrdila :-)
19.11.2005 (19:06)
Hroch: Ano, když spočítáte kolika lidem v republice se více hodila rychlodráha než metro, tak jich určitě bude víc. Ale pokud mají tito lidé, kteří ji použijí dvakrát ročně, stejnou váhu jako obyvatel Prahy 6, který se zde dopravuje několikatsetkrát ročně, tak prosím. Důležitý je přece počet vykonaných jízd.
Co se týče vedení rychlodráhy v tunelu, o tom abych se přiznal, slyším poprvé. Alespoň v souvislosti s Ořechovkou, kudy měla vést původní trasa. Nynější návrhy na vedení tunelem se týkají trasy severně od Evropské.
Co se chudáků Kladeňáků a Hostivičáků týče: Kladenská radnice vyslovila se současným návrhem metra souhlas. Na stanici Dlouhá míle by navazovala rychlodráha do Kladna, což je přijatelné řešení. A Hostivice? Sem rychlodráha vést neměla. Navíc zde bydlí necelých pět tisíc obyvatel.
Co se pomalosti týče: Z Muzea, které by šlo velmi snadno napojit na Hl.n.,
je to na Dejvickou 7 minut, plánováno je 8 stanic, tzn. ca 13 minut. 20 minut je Vám hodně, navíc při intervalech, které budou o hodně příznivější než v případě rychlodráhy?
A co se týče masírky Chalupou a spol.: Návrhy na postavení metra tady byly už dávno před nimi. Většina obyvatel s nimi souhlasí a vždy souhlasila (která část Prahy by proboha nechtěla metro?)
Co se týče vedení rychlodráhy v tunelu, o tom abych se přiznal, slyším poprvé. Alespoň v souvislosti s Ořechovkou, kudy měla vést původní trasa. Nynější návrhy na vedení tunelem se týkají trasy severně od Evropské.
Co se chudáků Kladeňáků a Hostivičáků týče: Kladenská radnice vyslovila se současným návrhem metra souhlas. Na stanici Dlouhá míle by navazovala rychlodráha do Kladna, což je přijatelné řešení. A Hostivice? Sem rychlodráha vést neměla. Navíc zde bydlí necelých pět tisíc obyvatel.
Co se pomalosti týče: Z Muzea, které by šlo velmi snadno napojit na Hl.n.,
je to na Dejvickou 7 minut, plánováno je 8 stanic, tzn. ca 13 minut. 20 minut je Vám hodně, navíc při intervalech, které budou o hodně příznivější než v případě rychlodráhy?
A co se týče masírky Chalupou a spol.: Návrhy na postavení metra tady byly už dávno před nimi. Většina obyvatel s nimi souhlasí a vždy souhlasila (která část Prahy by proboha nechtěla metro?)
19.11.2005 (18:55)
Na letiště ještě dojíždí pár zaměstnanců, a je tady průmyslová zóna, takže nákladní doprava by teoreticky mohla taky fungovat. Myslím si, že se to bude rentovat, třeba ne za 5, nebo 10 let, ale vrátí se to.
19.11.2005 (18:08)
Olda:
Myslím, že těch mimopražských je daleko daleko víc než kolik je obyvatel P-6, pro než by to metro bylo možná výhodnější.
Kromě toho, že bude metro na letiště pomalé, nebudou tam moci zajíždět přímé vlaky z jiných částí republiky (Plzeň, HK, Brno, Ostrava, Budějice,...), bude to "vyhlídková jízda" přes Motol a Bílou Horu (kolik tam bydlí lidí?), což jízdní dobu dále prodlouží. Argument hluku je naprostý nesmysl. Rozhodně to nebude větší hluk než ze současné tratě 120, spíš ještě menší. Že Chalupovi a spol. nevadí třída Milday Horákové nebo Evropská? No a architeknonicky jedinečná Ořechovka? Jste zdravý? Pokud trať povede v tunelu je to bez problému a pokud ne, nesetkal jsem se s jediným návrhem výrazně vybočujícím ze současné stopy tratě 120, jenž by zapříčinil demolici Ořechovky. Spíš mám dojem, že pár baráků tam nikdy nemělo stát, bo jsou doslova na dosah ruky z vlaku! To snad přeci ani nemá být možný!
Prostě mi Chalupa a spo. a jím zmasírovaní občané P-6 přijdou jako sobci vůčí několikanásobně většímu počtu lidí směřujícím na letiště a směrem na Hostivici a Kladno (popř. dále).
Myslím, že těch mimopražských je daleko daleko víc než kolik je obyvatel P-6, pro než by to metro bylo možná výhodnější.
Kromě toho, že bude metro na letiště pomalé, nebudou tam moci zajíždět přímé vlaky z jiných částí republiky (Plzeň, HK, Brno, Ostrava, Budějice,...), bude to "vyhlídková jízda" přes Motol a Bílou Horu (kolik tam bydlí lidí?), což jízdní dobu dále prodlouží. Argument hluku je naprostý nesmysl. Rozhodně to nebude větší hluk než ze současné tratě 120, spíš ještě menší. Že Chalupovi a spol. nevadí třída Milday Horákové nebo Evropská? No a architeknonicky jedinečná Ořechovka? Jste zdravý? Pokud trať povede v tunelu je to bez problému a pokud ne, nesetkal jsem se s jediným návrhem výrazně vybočujícím ze současné stopy tratě 120, jenž by zapříčinil demolici Ořechovky. Spíš mám dojem, že pár baráků tam nikdy nemělo stát, bo jsou doslova na dosah ruky z vlaku! To snad přeci ani nemá být možný!
Prostě mi Chalupa a spo. a jím zmasírovaní občané P-6 přijdou jako sobci vůčí několikanásobně většímu počtu lidí směřujícím na letiště a směrem na Hostivici a Kladno (popř. dále).
19.11.2005 (17:31)
Roland, Alfonz: Pánové, zkuste pochopit, že nelze uvažovat pouze v souřadncích Nádraží - Letiště. Nový dopravní prostředek musí především řešit dopravní obslužnost 100 000 lidí bydlících na Praze 5 a 6, a nikoli jen spojení pár tisíc lidí, kteří se potřebují dostat na letitě. Ti se navíc klidně mohou dopravit metrem, zatímco při postavení rychlodráhy na letiště tato hustě obydlenými částmi jen profrčí, a obyvatelům nijak nepomůže (kromě zvýšeného hluku a zbourání mnoha domů, např. i v architektonicky jediněčné oblasti Ořechovky). Nevím o jakém cizím zájmu a lobbingu mluvíte. Pražští radní přece logicky hájí zájmy Prahy! Co je na tom divného, že dají přednost zájmům statisíců pražských cestujících před zájmy tisíců mimopražských? Nevím odkud jste, ale Vaše návrhy mi přijdou stejně chytré, jako zřídit rychlík z Opavy do Těšína bez zastávky v Ostravě či z Třebíče do Vyškova bez zastávky v Brně.
19.11.2005 (16:45)
Ahoj,kdysi vedla do Mošnova trať ze Studénky,ale kvůli letišti ji zrušili,a teď ji budou znova stavět,tak to je fakt logika.A jesli tam budou jezdit panťáky,tak to bude fakt zajímavý.No spíš se tam dostanou žabotlamy z Prahy.A nebo ve vagonce postaví ty letištní vlaky co měly jezdit v Praze,kdo ví.
S pozdravem Rodny
S pozdravem Rodny
19.11.2005 (15:26)
Je hezké, že se Moravskoslezský kraj zabývá myšlenkami na napojení Mošnova na žel. síť, ale obávám se, že se jedná o naprosto nerentabilní projekt. Zkušenosti ze světa ukazují, že veřejnou dopravu na letiště používá (bohužel) jen 5-10% cestujících. To znamená, že by při plánovaném obratu 600tis lidí vlakem na letiště Ova-Mošnov cestovalo denně maximálně 200 lidí. Tohle využití nikdy nemůže ani přibližně amortizovat investici 300 (spíš 500) mil Kč. Je mi moc líto. Za těch 500 mil se dá udělat mnohem víc muziky třeba nákupem tří jednotek 471 pro Ostravu a okolí......
A k Praze: za metrem na letiště jsou jasné osobní zájmy zastupitelstva P-6, je to samozřejmě ekonomický nesmysl, který opět odčerpá peníze na jiné, efektivnější projekty veřejné hromadné dopravy. Ale bohužel, v tomhle státě, čím je něco větší hovadina, tím spíš se to uskuteční.
A k Praze: za metrem na letiště jsou jasné osobní zájmy zastupitelstva P-6, je to samozřejmě ekonomický nesmysl, který opět odčerpá peníze na jiné, efektivnější projekty veřejné hromadné dopravy. Ale bohužel, v tomhle státě, čím je něco větší hovadina, tím spíš se to uskuteční.
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Add comment
Sign in
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko










