..: ČD plánují nákup dalších nových příměstských vlaků :..
471Praha - České dráhy plánují nákup desítek dalších nových příměstských vlaků, které postupně nahradí jednotky z 60. a 70. let. Na tiskové konferenci o tom informoval generální ředitel ČD Josef Bazala. V pražské aglomeraci bude v následujících letech potřeba asi 50 nových vlaků a na Ostravsku dalších 15.

ČD nyní mají smlouvu s ČKD Vagonkou na dodávku 30 vlaků. V pátek převzaly 18. z nich. Do konce roku získají ještě jeden vlak a v příštím roce dalších šest. Všech 30 vlaků budou mít dráhy v roce 2007. Každá ze souprav přijde řádově na 200 milionů korun. Zřejmě v příštím roce by jednotky z ČKD Vagonky mohly získat modernější vizáž.
V okolí Prahy budou nové patrové vlaky jezdit v budoucnu jako tzv. průjezdné spoje přes centrum města, kde vytvoří obdobu rychlého vlakového spojení podobného například německému S-Bahnu. V příštích letech chtějí ČD rozšířit provoz příměstských vlaků na trase z Kolína přes Prahu do Berouna, z Nymburka přes Prahu do Benešova a z Prahy do Roudnice nad Labem. Nové jednotky budou zajišťovat ale také rychlé osobní spojení z Prahy do Kolína, Pardubic a Hradce Králové.
Také na Ostravsku ČD předpokládají nasazení vlaků na elektrifikovaných tratích přes město například do Českého Těšína, Opavy a Přerova.
O způsobu nákupu dalších několika desítek příměstských vlaků by se podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského mělo rozhodnout do konce roku. Kromě obnovy vozového parku příměstských vlaků v okolí Prahy a na Ostravsku uvažují ČD také o nákupu nových dvousystémových jednotek, které by zajišťovaly příměstskou dopravu na Brněnsku.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Článek na iDnes :
5.12.2005 - Do měst budou vozit lidi nové dvoupatrové vlaky (obrázek nového designu jedn.471)
tisková zpráva ČD :
7.12.2005 - ČKD Vagonka Ostrava dodá Českým drahám již osmnáctou jednotku 471

JRtrain Poslat mail autorovi | 5.12.2005 (18:34)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Tom
06.12.2005 (16:23)  
No snad to urychli a nebudou cekat na *44:) Zalezi totiz jake ej pojeti regionalni dopravy, pokud pisou u esusu v Ostrave o Opave,ale take treba o Prerove, tak proc neprotahnout esuslinku i od Olomouce. 100km trasy a spojujici nejakych bratru pres pul milionu lidi. Do Opavy nevim jak by se esusiky vylatily,ale asi taky:) No uvidime.

Me se redesign cela esusu celkem libi, tedy porad je to lepsi nez to soucasne placate cosi:) Hlavni je modernizovat vozovy park:)
Radim_c
06.12.2005 (14:41)  
To jsou věci, to vypadá, jako by se chystala expanze ešusů do celé sítě a snad i jejich dvousystémová verze.
Doteď se mluvilo úplně jinak - že ešusy jsou pro regiony mimo Prahu moc velké a máme si počkat na chystanou řadu X44 - tedy vozy 444, 644 a 844, které spolu s vloženými vozy 044 a řidičáky 944 půjde kombinovat do různě velkých souprav podle místní potřeby. Že by si ČD všimly, že kraje chtějí kulturní vozidla pokud možno hned a ne až někdy v daleké budoucnosti?
jirka
06.12.2005 (9:59)  
richard: elektrizace UZ JE do haje ve slezsku, vc. skoro koridorizace :) do opavy bude, jak bylo receno, koncem pristiho roku. sloupy vedeni se tahnou az ku stitine :)

jinak novy design esusu se mi libi vic nez puvodni.
ale budme radi za nova vozidla. nebo byste chteli zabotlamy?

druha vec je, ze je hnany jen jeden konec :(
Slídilka
06.12.2005 (9:48)  
Na 471 mi vadí hlavně to, že jsem si při pokusu o vztyk ze sedadla málem rozrazil hlavu o poličku na kufry. Toto jsem viděl i u jiných lidí, že se sotva vypotáceli ven.
mike
06.12.2005 (4:03)  
no kdyz to porovnate s temi vecmi od siemensu tak je to designove stale vysmech.

krome laicke estetiky by bylo zajimave slyset co na 471 odbornici z hlediska funkcnosti. pry to nema piskovace a ma to maly pocet hnanych naprav, takze to docela klouze...
PRCH
05.12.2005 (22:27)  
Celo je pekne, ale nater mi prijde takovy "nevyrazny" - strasne spatne se v nem daji najit dvere, ale treba te jeste opravi :)
05.12.2005 (21:56)  
Comar: me se nater libi, ale dal bych tam na strane jeste 2 cervene pruhy at se vyplni takove hluche misto a ac nemam moc rad stribrnou, tak sem bych ji vrznul misto te bile :-)
Registrierter Benutzer comar 
05.12.2005 (21:37)  
me se to celo taky libi. Ale ten nater je fakt divny. Kdyby vzali to nove celo a stary nater, tak to bude docela fajn.
Registrierter Benutzer Brumla
05.12.2005 (21:34)  
Tabor - Bechyne 1500V zda se na vecne casy a nikdy jinak

Rybnik - Lipno 25kV od 17.6.2005

obe nize uvedene mapky jsou tak neaktualni, nejen lipenka, ale i 140 viz zprava z min tydne
Registrierter Benutzer Richard
05.12.2005 (21:24)  
Tak mne podrz. Tak presne informace na oficjelnej vebovej strance zeleznicni spolecnosti byh ani ne predpokladal najit. Nejen system napajeni ale take pocet koleji. To sa mi paci :) Zzele diky za pomoc.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko