..: ČD plánují nákup dalších nových příměstských vlaků :..
471Praha - České dráhy plánují nákup desítek dalších nových příměstských vlaků, které postupně nahradí jednotky z 60. a 70. let. Na tiskové konferenci o tom informoval generální ředitel ČD Josef Bazala. V pražské aglomeraci bude v následujících letech potřeba asi 50 nových vlaků a na Ostravsku dalších 15.

ČD nyní mají smlouvu s ČKD Vagonkou na dodávku 30 vlaků. V pátek převzaly 18. z nich. Do konce roku získají ještě jeden vlak a v příštím roce dalších šest. Všech 30 vlaků budou mít dráhy v roce 2007. Každá ze souprav přijde řádově na 200 milionů korun. Zřejmě v příštím roce by jednotky z ČKD Vagonky mohly získat modernější vizáž.
V okolí Prahy budou nové patrové vlaky jezdit v budoucnu jako tzv. průjezdné spoje přes centrum města, kde vytvoří obdobu rychlého vlakového spojení podobného například německému S-Bahnu. V příštích letech chtějí ČD rozšířit provoz příměstských vlaků na trase z Kolína přes Prahu do Berouna, z Nymburka přes Prahu do Benešova a z Prahy do Roudnice nad Labem. Nové jednotky budou zajišťovat ale také rychlé osobní spojení z Prahy do Kolína, Pardubic a Hradce Králové.
Také na Ostravsku ČD předpokládají nasazení vlaků na elektrifikovaných tratích přes město například do Českého Těšína, Opavy a Přerova.
O způsobu nákupu dalších několika desítek příměstských vlaků by se podle mluvčího ČD Petra Šťáhlavského mělo rozhodnout do konce roku. Kromě obnovy vozového parku příměstských vlaků v okolí Prahy a na Ostravsku uvažují ČD také o nákupu nových dvousystémových jednotek, které by zajišťovaly příměstskou dopravu na Brněnsku.

Zdroj : České noviny (ČTK)

Článek na iDnes :
5.12.2005 - Do měst budou vozit lidi nové dvoupatrové vlaky (obrázek nového designu jedn.471)
tisková zpráva ČD :
7.12.2005 - ČKD Vagonka Ostrava dodá Českým drahám již osmnáctou jednotku 471

JRtrain Poslat mail autorovi | 5.12.2005 (18:34)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
Petr P.
05.12.2005 (21:18)  
mi se zdá, že to vypadá stejně, akorát ten čumák to má jiný. Víc se mi líbí současná 471, ale člověk si zvykne na cokoliv, hlavně když to bude jezdit :)
Petr P.
05.12.2005 (21:16)  
Ad.M: trať 1,5kV DC byla na jihu Čech (tuším Tábor - Bechyně a Lipno nad Vltavou a Rybník). Dnes již je rekonstruovaná na 25kV AC
Muhehe
05.12.2005 (21:16)  
No ta modra je z Tabora a u lipna byl kousek 1500V ale ted uz je myslim 25K.
Jinak k 471cce. To novy celo se mi libi, pekny doufam ze to tak bude. To stavajici celni vokno, to je jak vyhled z tanku.
pawel
05.12.2005 (21:13)  
Tak ten modernizovanej čumák je pořád lepší, než archaický desing současných jednotek.
Rozhodně to vzhled osvěží a zatraktivní.
Jestli je to hezké nebo ne, je subjektivní dojem každého z nás.
Registrierter Benutzer M 
05.12.2005 (21:08)  
Pekna mapka... Nicmene, na hry typu najdi tri rozdily jsem byl vzdycky blbej, tak se radsi rovnou zeptam - kde je trat s 1,5 kV napetim (modra)?
Registrierter Benutzer Yossarian
05.12.2005 (21:08)  
Odpusťte pánové, ale z některých Vašich reakcí je mi poněkud blivno. Neumí nikdo napsat něco jiného než že je to hnus a podobně? Mě se to líbí jak to vypadá, stejně tak i Regionova. A i když se mi něco nelbí, tak to nebudu hned urážet.
Registrierter Benutzer Muhehe
05.12.2005 (20:52)  
Richard: nasli radcove nasli http://www.cd.cz/static/mapy/kol_kjr_2005.gif
Registrierter Benutzer DangerousKuzle
05.12.2005 (20:51)  
Registrierter Benutzer Richard
05.12.2005 (20:42)  
Peter: dik za info, to lecos vysvetluje :) Melbych jeste jednu otazku odnosne elektrifikace traci w Cesku. Nikde ne umum najit mapu ktere useku sou elektryfikovane 3kV=, a ktere 25kV~50Hz? Tato otazka mne moc zajima tak bych byl moc wdecny za nejaku napovedu.
05.12.2005 (20:30)  
Vypada to pekne, i to barevne schema je hezky.
Mámto: to co myslis se jmenuje regionova a s timto celem mi to absolutne nic nepripomina a i regionova se mi libi, tedy az na ten strasnej nater, to uz je hezci esmeralda :-)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko