Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha - O spoje SuperCity Pendolino, které jezdí na tzv. severní linii a spojují Prahu s Ostravou se zastavením v Pardubicích a Olomouci, je značný zájem. Kapacita ranních (SCP 502 z Ostravy hl. n. v 5:45 hod.) a večerních (SCP 509 z Prahy Holešovic v 15:56 hod.) spojů bývá zcela vyprodána.České dráhy doporučují včasnou rezervaci míst, zvlášť nyní v předvánočním období. Vlaky SCP totiž přepravují pouze sedící cestující. Denně přepraví vlaky SuperCity Pendolino 1.400 - 1.500 cestujících, přičemž tento počet denně o dalších zhruba 150 cestujících vzrůstá. V tomto týdnu očekávají ČD, a. s. přepravení 10.000 cestujícího ve vlaku kategorie SCP, které jsou v provozu od 11.12.2005.Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Foto: Archiv ŽelPage
CSPSV | 15.12.2005 (19:03)
Související zprávy

17.12.2005 (1:07)
Ad Miroslav Zikmund: Děkuji za ujasnění. Máte představu, jaká je struktura těchto nákladů? Kolik z těch 30 Kč za kilometr jsou
- náklady závislé opravdu na každém ujetém kilometru (např. opotřebovávání kol a brzd), čili takové, kde by se zvýšení kilometrického proběhu projevilo nárůstem nákladů
- kolik z nich jsou náklady, které tolik na ujeté vzdálenosti nezávisí a kde tedy projevuje ¨relativní snížení zvýšením kiloetrického proběhu
- kolik z nich jsou náklady mdzové na zamšstnance údržby.
Děkuji za odpověď.
- náklady závislé opravdu na každém ujetém kilometru (např. opotřebovávání kol a brzd), čili takové, kde by se zvýšení kilometrického proběhu projevilo nárůstem nákladů
- kolik z nich jsou náklady, které tolik na ujeté vzdálenosti nezávisí a kde tedy projevuje ¨relativní snížení zvýšením kiloetrického proběhu
- kolik z nich jsou náklady mdzové na zamšstnance údržby.
Děkuji za odpověď.
není třeba on okolo jezdí docela pomalu, ohaduji cca 60, na rychlostník jsem se nedíval, neb mi to lenost nedovolila
16.12.2005 (22:10)
Jakoze s prateli pocitate lidi v jedoucim vlaku? Mate teda ostrizi zrak:-)
16.12.2005 (21:24)
Nevím kde se berou informace o množství lidí. Moji kolegové sledovali v uplynulých dnech ten "slavný hit sezóny", jelikož nám jezdí takřka pod okny a konstatovali velmi bídné obsazení. Dnes jsem na jejich podnět kouknul i já a sedělo v něm cca 40 lidí a to byl pátek odpoledne, takže opět lež?
16.12.2005 (15:51)
Ad 15 let...
Mohu si koupit stroj za 1000 korun, ktery se odpisuje 4 roky. Jeho zivotnost je 6 let. Rocni prijem z jeho cinnosti je 200 korun. (to jsou vsechny parametry - zadne udrzovaci investice, zadna inflace, zadny narust produkce; je to pouze priklad na "15 let") Koupit nebo nekoupit? Osobne bych to riskl i za cenu, ze 4 roky budu v danove ztrate:-)
Mohu si koupit stroj za 1000 korun, ktery se odpisuje 4 roky. Jeho zivotnost je 6 let. Rocni prijem z jeho cinnosti je 200 korun. (to jsou vsechny parametry - zadne udrzovaci investice, zadna inflace, zadny narust produkce; je to pouze priklad na "15 let") Koupit nebo nekoupit? Osobne bych to riskl i za cenu, ze 4 roky budu v danove ztrate:-)
16.12.2005 (15:01)
Ano, ten údaj o nákladech na údržbu na km je správný.Je to údaj poskytnutý z DKV Praha, který vyleze z ekonomické soustavy informací. Pořizovat nové vozy by se nevyplatilo, protože ty náklady by byly stejné. A na doplnění, ty vozy ještě neměly dílenskou opravu, protože je po dobu "dílen" není čím nahradit.
Ve srovnání s ostatními vozy je ten rozdíl extrémní. Klimatizace, uzavřené WC zkrátka něco stojí.
Doba životnosti kolejového vozidla je předpokládána na 25-30 let s tím, že v polovině životnosti se provede generální oprava vozidla spojená s modernizací (že se tohle v podmínkách Č(S)D jaksi moc nedělalo a nedělá ji jiná věc. Modernizace vozů ze začátku 90. let minulého století byla v podstatě tou generálkou.
Během první poloviny "životnosti" by si mělo vozidlo vydělat na umoření odpisů, které z účetního a daňového hlediska tvoří náklady firmy (DB provádějí modernizaci ICE1 skutečně zkruba v polovině životnosti).
Aby se snížily začátkem 90. let minulého století "ztráty" Č(S)D, tak se začalo s urychlenou likvidací ještě neodepsaných kolejových vozidel trakce 70 (za bolševika a těsně po něm byla doba odpisování delší), protože ekonomové vymysleli, úžasnou věc : když se ta kolejová vozidla zruší, nebudou odpisy jdoucí do nákladů a tím se sníží ztrátovost podniku. Za samostatných ČD se pak "ztráta" snížila tak, že se v daném kalendářním roce = účetním roce odpisy do účetnictví nezahrnuly. Doba odpisování se tak posunula o rok.
To, že se zrušily nejmladší lokomotivy bylo výhodné pro ekonomy, ale ne pro provoz …
V druhé polovině své životnosti se pak budou odepisovat náklady spojené s generální opravou.
Manažerské rozhodování je jedna věc, ale při stanovení ceny jízdného je prostá ekonomická kalkulace vycházející ze současného stavu a kalkulace by měla být taková, že při dnešní jízdné bude takové, aby pokrylo náklady na 15 let. Během těch 15 let se samozřejmě náklady zvýší, kdyby o nic jiného, tak jenom o prostý nárust mezd zaměstnaců a s tím souvisí průběžné zvyšování jízdného.
V provozu kolejových vozidel se počítá s tzv. průměrným denním kilometrickým proběhem dané turnusové skupiny, čímž jsou zohledněny kilometrické proběhy v jednak v různých dnech, jednak odchylky od grafikonu. Podle toho se plánuje i rozsah údržby a tedy počty pracovníků na údržbu.
Jen pro ilustraci – kdysi jsem na základě poznámek ve švýcarském jízdním řádu o "Familienwagen" sestavil oběh souprav s tímto vozem a soupravy tam najezdily v průměru necelých 1 000 km denně.
Bohužel dosud se mi nepodařilo dostat se k oběhům lomotiv SBB.
Ve srovnání s ostatními vozy je ten rozdíl extrémní. Klimatizace, uzavřené WC zkrátka něco stojí.
Doba životnosti kolejového vozidla je předpokládána na 25-30 let s tím, že v polovině životnosti se provede generální oprava vozidla spojená s modernizací (že se tohle v podmínkách Č(S)D jaksi moc nedělalo a nedělá ji jiná věc. Modernizace vozů ze začátku 90. let minulého století byla v podstatě tou generálkou.
Během první poloviny "životnosti" by si mělo vozidlo vydělat na umoření odpisů, které z účetního a daňového hlediska tvoří náklady firmy (DB provádějí modernizaci ICE1 skutečně zkruba v polovině životnosti).
Aby se snížily začátkem 90. let minulého století "ztráty" Č(S)D, tak se začalo s urychlenou likvidací ještě neodepsaných kolejových vozidel trakce 70 (za bolševika a těsně po něm byla doba odpisování delší), protože ekonomové vymysleli, úžasnou věc : když se ta kolejová vozidla zruší, nebudou odpisy jdoucí do nákladů a tím se sníží ztrátovost podniku. Za samostatných ČD se pak "ztráta" snížila tak, že se v daném kalendářním roce = účetním roce odpisy do účetnictví nezahrnuly. Doba odpisování se tak posunula o rok.
To, že se zrušily nejmladší lokomotivy bylo výhodné pro ekonomy, ale ne pro provoz …
V druhé polovině své životnosti se pak budou odepisovat náklady spojené s generální opravou.
Manažerské rozhodování je jedna věc, ale při stanovení ceny jízdného je prostá ekonomická kalkulace vycházející ze současného stavu a kalkulace by měla být taková, že při dnešní jízdné bude takové, aby pokrylo náklady na 15 let. Během těch 15 let se samozřejmě náklady zvýší, kdyby o nic jiného, tak jenom o prostý nárust mezd zaměstnaců a s tím souvisí průběžné zvyšování jízdného.
V provozu kolejových vozidel se počítá s tzv. průměrným denním kilometrickým proběhem dané turnusové skupiny, čímž jsou zohledněny kilometrické proběhy v jednak v různých dnech, jednak odchylky od grafikonu. Podle toho se plánuje i rozsah údržby a tedy počty pracovníků na údržbu.
Jen pro ilustraci – kdysi jsem na základě poznámek ve švýcarském jízdním řádu o "Familienwagen" sestavil oběh souprav s tímto vozem a soupravy tam najezdily v průměru necelých 1 000 km denně.
Bohužel dosud se mi nepodařilo dostat se k oběhům lomotiv SBB.
16.12.2005 (13:52)
Zacatekem 2006 je, jak by rekl Sir Humphrey Appleby, velmi nestatny termin. Mnohem vhodnejsim se jevi byt po Novem roce:-))
16.12.2005 (12:32)
Cio je začátek roku 2006?Vypadá to na únor? Má někdo informace o měření 680 001? Jak to vypadá s 25 Hz Ko v bratislavě a podobně? další problém je pranice o výkony mezi ČD a ŽSR, protože ŽSR chce jeden pár do Prahy..
16.12.2005 (11:44)
Zajimave, ze jste se zastavili u tech synergickych efektu, ale pominuli jste to odpisovani, ktere jste pocitali tak zajimavym zpusobem...
16.12.2005 (10:49)
to Jyrken:
I kdyz budu hodne hodne optimista, tak si to v Cesku muze na sebe vydelat jen kdyz zanedbam veskere naklady krome porizovacich, reknu ze to bude jezdit furt tam a zpet bez oprav, bude to aspon z pulky zaplnene,...
Kdyz se to objednavalo, tak byl predpoklad (na tehdejsi dobu nedokazi posoudit), ze to bude jedit do Berlina a vydelavat prachy za mezinarodni jizdne. Dnes je situace takova, ze to bude v lepsim pripade pusteno do Vidne, mozna do Drazdan (pochybuji) a na Slovensko - tam to ale moc penez neprinese.
Synergicke efekty jsem schopen pochopit. Ale bohuzel jsem se s pendolinem jiz svezl (z Decina) a nejak me to nenadchlo. Ta umele (umyslnym zpomalenim IC/EC) usetrena pulhodina mi za tech 200 Kc a mensi pohodli v pendolinu nestoji. Zustavam u IC/EC.
I kdyz budu hodne hodne optimista, tak si to v Cesku muze na sebe vydelat jen kdyz zanedbam veskere naklady krome porizovacich, reknu ze to bude jezdit furt tam a zpet bez oprav, bude to aspon z pulky zaplnene,...
Kdyz se to objednavalo, tak byl predpoklad (na tehdejsi dobu nedokazi posoudit), ze to bude jedit do Berlina a vydelavat prachy za mezinarodni jizdne. Dnes je situace takova, ze to bude v lepsim pripade pusteno do Vidne, mozna do Drazdan (pochybuji) a na Slovensko - tam to ale moc penez neprinese.
Synergicke efekty jsem schopen pochopit. Ale bohuzel jsem se s pendolinem jiz svezl (z Decina) a nejak me to nenadchlo. Ta umele (umyslnym zpomalenim IC/EC) usetrena pulhodina mi za tech 200 Kc a mensi pohodli v pendolinu nestoji. Zustavam u IC/EC.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2025 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko










