..: O spoje SCP projevují cestující zájem :..
680Praha - O spoje SuperCity Pendolino, které jezdí na tzv. severní linii a spojují Prahu s Ostravou se zastavením v Pardubicích a Olomouci, je značný zájem. Kapacita ranních (SCP 502 z Ostravy hl. n. v 5:45 hod.) a večerních (SCP 509 z Prahy Holešovic v 15:56 hod.) spojů bývá zcela vyprodána.
České dráhy doporučují včasnou rezervaci míst, zvlášť nyní v předvánočním období. Vlaky SCP totiž přepravují pouze sedící cestující. Denně přepraví vlaky SuperCity Pendolino 1.400 - 1.500 cestujících, přičemž tento počet denně o dalších zhruba 150 cestujících vzrůstá. V tomto týdnu očekávají ČD, a. s. přepravení 10.000 cestujícího ve vlaku kategorie SCP, které jsou v provozu od 11.12.2005.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 15.12.2005 (19:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
drevak_patlak
17.12.2005 (1:07)  
Ad Miroslav Zikmund: Děkuji za ujasnění. Máte představu, jaká je struktura těchto nákladů? Kolik z těch 30 Kč za kilometr jsou
- náklady závislé opravdu na každém ujetém kilometru (např. opotřebovávání kol a brzd), čili takové, kde by se zvýšení kilometrického proběhu projevilo nárůstem nákladů
- kolik z nich jsou náklady, které tolik na ujeté vzdálenosti nezávisí a kde tedy projevuje ¨relativní snížení zvýšením kiloetrického proběhu
- kolik z nich jsou náklady mdzové na zamšstnance údržby.

Děkuji za odpověď.
16.12.2005 (22:48)   [E] [X]
není třeba on okolo jezdí docela pomalu, ohaduji cca 60, na rychlostník jsem se nedíval, neb mi to lenost nedovolila
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (22:10)  
Jakoze s prateli pocitate lidi v jedoucim vlaku? Mate teda ostrizi zrak:-)
registrovaný uživatel jhmc
16.12.2005 (21:24)  
Nevím kde se berou informace o množství lidí. Moji kolegové sledovali v uplynulých dnech ten "slavný hit sezóny", jelikož nám jezdí takřka pod okny a konstatovali velmi bídné obsazení. Dnes jsem na jejich podnět kouknul i já a sedělo v něm cca 40 lidí a to byl pátek odpoledne, takže opět lež?
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (15:51)  
Ad 15 let...

Mohu si koupit stroj za 1000 korun, ktery se odpisuje 4 roky. Jeho zivotnost je 6 let. Rocni prijem z jeho cinnosti je 200 korun. (to jsou vsechny parametry - zadne udrzovaci investice, zadna inflace, zadny narust produkce; je to pouze priklad na "15 let") Koupit nebo nekoupit? Osobne bych to riskl i za cenu, ze 4 roky budu v danove ztrate:-)
16.12.2005 (15:01)  
Ano, ten údaj o nákladech na údržbu na km je správný.Je to údaj poskytnutý z DKV Praha, který vyleze z ekonomické soustavy informací. Pořizovat nové vozy by se nevyplatilo, protože ty náklady by byly stejné. A na doplnění, ty vozy ještě neměly dílenskou opravu, protože je po dobu "dílen" není čím nahradit.
Ve srovnání s ostatními vozy je ten rozdíl extrémní. Klimatizace, uzavřené WC zkrátka něco stojí.
Doba životnosti kolejového vozidla je předpokládána na 25-30 let s tím, že v polovině životnosti se provede generální oprava vozidla spojená s modernizací (že se tohle v podmínkách Č(S)D jaksi moc nedělalo a nedělá ji jiná věc. Modernizace vozů ze začátku 90. let minulého století byla v podstatě tou generálkou.
Během první poloviny "životnosti" by si mělo vozidlo vydělat na umoření odpisů, které z účetního a daňového hlediska tvoří náklady firmy (DB provádějí modernizaci ICE1 skutečně zkruba v polovině životnosti).
Aby se snížily začátkem 90. let minulého století "ztráty" Č(S)D, tak se začalo s urychlenou likvidací ještě neodepsaných kolejových vozidel trakce 70 (za bolševika a těsně po něm byla doba odpisování delší), protože ekonomové vymysleli, úžasnou věc : když se ta kolejová vozidla zruší, nebudou odpisy jdoucí do nákladů a tím se sníží ztrátovost podniku. Za samostatných ČD se pak "ztráta" snížila tak, že se v daném kalendářním roce = účetním roce odpisy do účetnictví nezahrnuly. Doba odpisování se tak posunula o rok.
To, že se zrušily nejmladší lokomotivy bylo výhodné pro ekonomy, ale ne pro provoz …
V druhé polovině své životnosti se pak budou odepisovat náklady spojené s generální opravou.
Manažerské rozhodování je jedna věc, ale při stanovení ceny jízdného je prostá ekonomická kalkulace vycházející ze současného stavu a kalkulace by měla být taková, že při dnešní jízdné bude takové, aby pokrylo náklady na 15 let. Během těch 15 let se samozřejmě náklady zvýší, kdyby o nic jiného, tak jenom o prostý nárust mezd zaměstnaců a s tím souvisí průběžné zvyšování jízdného.
V provozu kolejových vozidel se počítá s tzv. průměrným denním kilometrickým proběhem dané turnusové skupiny, čímž jsou zohledněny kilometrické proběhy v jednak v různých dnech, jednak odchylky od grafikonu. Podle toho se plánuje i rozsah údržby a tedy počty pracovníků na údržbu.
Jen pro ilustraci – kdysi jsem na základě poznámek ve švýcarském jízdním řádu o "Familienwagen" sestavil oběh souprav s tímto vozem a soupravy tam najezdily v průměru necelých 1 000 km denně.
Bohužel dosud se mi nepodařilo dostat se k oběhům lomotiv SBB.
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (13:52)  
Zacatekem 2006 je, jak by rekl Sir Humphrey Appleby, velmi nestatny termin. Mnohem vhodnejsim se jevi byt po Novem roce:-))
registrovaný uživatel Marcel Štancl
16.12.2005 (12:32)  
Cio je začátek roku 2006?Vypadá to na únor? Má někdo informace o měření 680 001? Jak to vypadá s 25 Hz Ko v bratislavě a podobně? další problém je pranice o výkony mezi ČD a ŽSR, protože ŽSR chce jeden pár do Prahy..
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (11:44)  
Zajimave, ze jste se zastavili u tech synergickych efektu, ale pominuli jste to odpisovani, ktere jste pocitali tak zajimavym zpusobem...
registrovaný uživatel lada
16.12.2005 (10:49)  
to Jyrken:
I kdyz budu hodne hodne optimista, tak si to v Cesku muze na sebe vydelat jen kdyz zanedbam veskere naklady krome porizovacich, reknu ze to bude jezdit furt tam a zpet bez oprav, bude to aspon z pulky zaplnene,...

Kdyz se to objednavalo, tak byl predpoklad (na tehdejsi dobu nedokazi posoudit), ze to bude jedit do Berlina a vydelavat prachy za mezinarodni jizdne. Dnes je situace takova, ze to bude v lepsim pripade pusteno do Vidne, mozna do Drazdan (pochybuji) a na Slovensko - tam to ale moc penez neprinese.

Synergicke efekty jsem schopen pochopit. Ale bohuzel jsem se s pendolinem jiz svezl (z Decina) a nejak me to nenadchlo. Ta umele (umyslnym zpomalenim IC/EC) usetrena pulhodina mi za tech 200 Kc a mensi pohodli v pendolinu nestoji. Zustavam u IC/EC.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko