..: O spoje SCP projevují cestující zájem :..
680Praha - O spoje SuperCity Pendolino, které jezdí na tzv. severní linii a spojují Prahu s Ostravou se zastavením v Pardubicích a Olomouci, je značný zájem. Kapacita ranních (SCP 502 z Ostravy hl. n. v 5:45 hod.) a večerních (SCP 509 z Prahy Holešovic v 15:56 hod.) spojů bývá zcela vyprodána.
České dráhy doporučují včasnou rezervaci míst, zvlášť nyní v předvánočním období. Vlaky SCP totiž přepravují pouze sedící cestující. Denně přepraví vlaky SuperCity Pendolino 1.400 - 1.500 cestujících, přičemž tento počet denně o dalších zhruba 150 cestujících vzrůstá. V tomto týdnu očekávají ČD, a. s. přepravení 10.000 cestujícího ve vlaku kategorie SCP, které jsou v provozu od 11.12.2005.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 15.12.2005 (19:03)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
15.12.2005 (22:33)  
To Drevak_patlak nejak se Vam to nerymuje :-) Vas denni naklad je nizsi nez Vami zminovane odpisy :-)
Registered user drevak_patlak
15.12.2005 (22:27)  
Ad Comar: Podle zákona se možná odepisuje 15 let, ale alespoň těch 20 let by měly bez modernizace vydržet, ne? U ČD jezdí daleko starší vlaky a jsou stále k použití (i když jejich údržba asi nebude laciná).

Ad Miroslav Zikmund: Ta údržba 30 Kč za km a vagón je reálná? Když vezmu, že takové Bmz stojí cca 40 miliónů, tak se jeho cena po 1,3 miliónu kilometrů zdvojnásobí. Když budu počítat např. relaci Praha-Hamburg a jednu jízdu denně, pak to znamená, že za 5 let denních jízd bude údržba stát tolik, co nový vagón. To už by se pak skoro vyplatilo koupit nový. Není to trochu velké číslo?
15.12.2005 (21:48)  
Doba odpisování kolejových vozidel je 15 let.
Energetická spotřeba činí cca 35 kWh / 1000 tkm. Náklady na údržby se přepočítávají na ujeté km. U Bmz a Apmz to dělá kolem 30 Kč / km, takže si přepočítejte že Pendolino je 7 vozů.
Registered user comar 
15.12.2005 (21:41)  
drevak: zas tak jednoduche to neni.
1) ty odhady jsou hodne priblizne...
2) nejsou v tom zapocitane napr budouci vylety do vidne, kde bude pendolino "vydelavat", stejne jako hromada dalsich veci... reklama, organizace, cekarny, internetove stranky, schvalovaci rizeni u nas i v zahranici, jedno pendolino bude nachystane jako zaloha (takze nebude vydelavat)... tak by se dalo vymyslet jeste hoooodne dlouho.
Jsem si jisty, ze CD si to nechali spocitat trochu presneji, nez se rozhodli, kolik bude stat jizdne.
Registered user drevak_patlak
15.12.2005 (21:17)  
Pokusi bych se o takovou ekonomickou analýzu, opravte mě, jestli se mýlím.

Jedno Pendolino stálo něco přes 600 miliónů Kč. Za den ujede cca 1000 km, to máme při odpisech 20 let cca 83 000 Kč denně. Tuto částku bych zvýšil o takových 30% za údržbu, úklid a pojištění, pak jsme na cca 110 000 denně, 110 Kč za km.
Dále energie, tady dost tápu. Rozjezdy na 160 km/h jsou dost drahé, na druhou stranu se skoro nikde nestaví a díky klopení je možné jet celkem plynulou rychlostí. Já bych to odhadl na nějakých 40-50 Kč za km.
Pak máme poplatek za použití tratě, ten by měl dělat nějakých 35 Kč za km.
Pak máme plat strojvůdce, průvodčího apod., když budu uvažovat cca 300 Kč za hodinu i s odvody a rezervou, pak to dá nějakých 1000 Kč za jednu jízdu, čili 3 Kč za km, řekněme v 5ti lidech, 15 Lč za km.
Souhrn nákladů tedy dělá 110+50+35+15=210, k tomu přiměřený zisk cca 10%, čili souhrn nákladů je 230 Kč za km.

Praha-Ostrava tedy budou náklady 350*230=80500 Kč. Pokud by byla obsazenost 100%, je třeba vybrat od každého cestujícího 80500/330 = 244 Kč, pokud bude 50%, pak necelých 500 Kč. Část ceny jízdenky půjde na komfort typu noviny a na jejich prodej, víc jak 10% by to ale být nemělo. Na druhou stranu část cestujících pojede v 1. třídě a nechají tak vydělat víc.

Čili dle mého hrubého odhadu je cena 500 Kč za cestu do Ostravy při obsazenosti přes 50% pro ČD výdělečná. Co si o tom myslíte?
Registered user fT
15.12.2005 (21:11)  
Tohle na sebe nevidela ani za sto let, na Ostravu tezce drahej spas. Ani 50% by nestacilo na cerna cisla!!!
15.12.2005 (21:08)  
Pouze odpisy všech 7 jednotek činí denně cca 850 000 Kč. Tržba za 1500 cestujících za průměrných 500 Kč nevydělá ani na odpisy.
Registered user hnatikk
15.12.2005 (20:56)  
to Yossarian:
přesně tak at jim to vydělává a konečně přijdou na to že čim víc nových vlaků tím více nových cestujících....
Registered user Tomáš Vicherek
15.12.2005 (20:22)  
1500 / 12 = 125. Pěkně málo. Chtělo by to nejméně 50%, ať se ty vláčky zaplatí alespoň za 20 let.
Registered user Autodidakt
15.12.2005 (20:17)  
bla bla bla...

jak to vypada na jiznim rameni? jezdi to i tam? pry to nemuze za hranice a zustava to trcet v Breclavi?!
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2025 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko