..: O spoje SCP projevují cestující zájem :..
680Praha - O spoje SuperCity Pendolino, které jezdí na tzv. severní linii a spojují Prahu s Ostravou se zastavením v Pardubicích a Olomouci, je značný zájem. Kapacita ranních (SCP 502 z Ostravy hl. n. v 5:45 hod.) a večerních (SCP 509 z Prahy Holešovic v 15:56 hod.) spojů bývá zcela vyprodána.
České dráhy doporučují včasnou rezervaci míst, zvlášť nyní v předvánočním období. Vlaky SCP totiž přepravují pouze sedící cestující. Denně přepraví vlaky SuperCity Pendolino 1.400 - 1.500 cestujících, přičemž tento počet denně o dalších zhruba 150 cestujících vzrůstá. V tomto týdnu očekávají ČD, a. s. přepravení 10.000 cestujícího ve vlaku kategorie SCP, které jsou v provozu od 11.12.2005.

Zdroj: Tisková zpráva ČD, a. s.
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 15.12.2005 (19:03)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
zájmena
16.12.2005 (10:17)  
Jezdí to trochu jinak, než je zde uvedeno
71 - 350+Amz61+WRmz73+Bmz61+Bmz61+Bpmz73+dvakrát viděn Bmz ČD, 74 v opačném pořadí
70 - 362+Bmee+Bee+Bee+Bee+Bee+WRmz+Aee (vozy druhé třídy se často mění a dávají se volné Bee, Bpee, nebo Bmee), 75 v opačném pořadí
registrovaný uživatel xyz  mail  
16.12.2005 (10:14)  
lada:

Já Ostravanem jako rychlékem jezdíval. Staré "zlaté" časy se vrací. :( Likvidovat značku je žádoucí, protože pokud tady pinďa zkysne, tak ať si lidéí zvyknou na novou...


Jyrken:

Je to ještě složitější:
- když se někdo nechá nalákat slibem extra všeho na pinďu a skutečně použije pak i následný spoj, tak se zhrozí a víckrát takovou blbost už neudělá (vyjma sádlo-máslo komunity)
- poroste-li jízdné, tak nejspíše i náklady (mzdy, energie...)
- těch 1000km/den ty obraty asi zohledňovalo a zprůměrovávalo, protože na jedné cestě do Ostravy to ujedete pouze když hodně zabloudíte

Takový výpočet opravdu nemá cenu.

A tohle si na sebe opravdu asi nevydělá. :( No, ale hlavně že nám plošně stoupla kvalita přepravy osob, celý svět nám může závidět. ;)
registrovaný uživatel Jyrken
16.12.2005 (7:47)  
Pár ekonomických připomínek:
- nemá smysl počítat dobu odpisů v účetnictví dle zákona, ale podle tzv. manažerského účetnictvím - čili počítat s dobou životnosti (předpokládám tedy 20 let, jak tu tvrdí zasvěcení)
- nedá se předpokládat, že jízdné bude po následujících 20 let stejné jako dnes, určitě bude stoupat
- vlak urazí za jeden den cestu minimálně jednou tam a zpátky, takže nezapomeňte tržbu násobit dvěma (viz Cimrmanologie) :-) Pokud udělá více cest, násobit příslušným počtem obratů.
- použitím Pendolina se dosáhne tzv. synergického efektu - přitáhne nové lidi, kteří s určitou pravděpodobností použijí i návazné vlaky (další tržby)
- až budou jednou u nás použitelné stanice předělané na obchodní centra, pak každý člověk přitažený do vlaku bude zároveň potenciálním zákazníkem těchto center - další tržby
- člověk, který někam cestuje většinou v místě, kam cestuje, něco utratí - další přínosy (pro město, kraj, apod.)
registrovaný uživatel George_L
16.12.2005 (7:42)  
To LADA:

Naprosto souhlasím, taky Pendolino jen "prubnu" a vrátím se zpátky na PERNERa - směr OVA, resp. KOŠIČANa směr PHA.

Možná někoho jiného ano, ale mě půl hodina navíc za -200Kč nezabije.
registrovaný uživatel lada
16.12.2005 (6:42)  
Cca 120 lidi na jeden vlak, ktery ma kapacitu cca 333 mist? A to vse v situaci, kdy znacna cast lidi jsou "cumilove", kteri si to jen jednou zkusi?

PS: A bodejt by to nebylo rano z Ostravy plne, kdyz tam CD misto dvou IC/EC nasadili od noveho jizdniho radu jeden rychlik (takhle zkurvit znacku Ostravan :-() a dve pendolina...
registrovaný uživatel M 
16.12.2005 (0:45)  
Ee, 71 a 74 na absenci pendolina asi vydelaly, protoze je to patrne to nejlepsi, co v soucasnosti lze na nasich kolejich potkat. Pokud je tedy pravda, ze plati razeni uvedene zde na zelpage. Kazdy den na nadrazi to kontrolovat nechodim a jelikoz puvodne chybelo celkem 8 vlaku, tak to nahradili 6x plebs, 2x OeBB, ale kdyz uz musi nahrazovat jen 4 vlaky, tak je mozne, ze na 71+74 jezdi soupravy CD. A zpozdeni by tomu odpovidala (protoze jinak nechapu, proc by 350+Bmz mely mit takove sekery). Kdo to vi, ten at odpovi:-)
16.12.2005 (0:09)  
Autodidakt:
Taky mi to není úplně jasné. Slyšel jsem v takřka stejné době o žádném Pendolínu na jižní větvi, o jednom páru a o dvou párech. Vypadá to v současnosti na ty dva páry: Na jižním rameni jezdí Pendolino na EC 134/135 (7:04 z Brna a 17:40 z Prahy) a na IC 570/571 (9:40 z Prahy, 14:04 z Brna). Naopak Pendolíno nejezdí na EC 70/71/74/75 (z Prahy 6:23 a 10:26, z Brna 17:07 a 20:07), na kterých jezdit mělo, a pro tyto spoje ani nejsou lokomotivy na 160 km/h, takže do nasazení Pendolina někdy začátkem roku 2006 budou jezdit se zpožděním (většinou v cíli cca 15 až 30 minut) - raději se jim vyhnout. Snad jsem to napsal správně.
registrovaný uživatel drevak_patlak
15.12.2005 (22:54)  
Ad M: Já bych taky spíše počítal s délkou životnosti, proto jsem bral těch 20 let, je to tak běžná doba do nějaké modernizace.
registrovaný uživatel M 
15.12.2005 (22:52)  
A muzete me nekdo vysvetlit, proc pocitate s delkou odpisu? Co z toho, nebylo by treba lepsi pocitat s delkou zivotnosti?

Kazdopadne me to prijde asi nasledovne:
-nejprve: 500?!? Vzdyt tim nikdo nepojede!!
-obsazenost je slusna: je to docasne, prestane je to bavit
-obsazenost zustane slusna: ale stejne je to ztratove
-ztratove to nebude: chran boze at se to nestane...
registrovaný uživatel drevak_patlak
15.12.2005 (22:38)  
Ad AndrewM: Já jsem to napsal dost zmatečně. Odpisy počítám na 1000 km denního proběhu, tj. cca 3 jízdy Pha-Ova. Ty závěrečné náklady počítám na jednu jízdu a porovnávám s cenou jízdenky.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko