..: Žluté autobusy budou konkurovat modro-žluto-šedým pendolinům :..
saOstrava - Českým drahám budou od pondělí 9.1.2006 konkurovat autobusy společnosti StudentAgency (SA) na trase Ostrava - Praha a zpět. Stane se tak necelý měsíc po zavedení nové kategorie vlaků SuperCity Pendolino (SCP).
Nejnovější autobusy SA budou vyrážet 8x denně, přičemž 2 budou přímé a ostatní se zastávkami v Brně, Prostějově, Olomouci, Novém Jičíně a Frýdku-Místku. Přímé autobusy z Ostravy do Prahy urazí trasu za 4,5 hod. Nejlevnější spoje (tzv. Happy spoje) pojedou v brzkých ranních hodinách a jejich cena bude v úseku Ostrava - Praha v základním tarifu 150 Kč. V každém autobusovém spoji je možno poslouchat hudbu či zvuk k filmům prostřednictvím sluchátek. Zdarma nabízí stevardi na palubě teplé nápoje, noviny a časopisy. I na nových spojích bude možné účastnit se tzv. Kilometrového programu a získat tak jízdenky zdarma. Postupně chce StudentAgency zavádět další spoje, aby obě města měla spojení každou hodinu.
Podle mluvčího ČD Petra Štáhlavského nemají dráhy z dravého autobusového dopravce obavy. Šťáhlavský také zdůraznil, že pendolino nabízí úroveň cestování srovnatelnou s leteckou dopravou a tomu nemůže konkurovat žádný autobus, byť je v něm video a káva. Mluvčí ČD navíc zpochybňuje, zda může zvládnout přímý autobus cestu z Ostravy do Prahy za 4,5 hodiny a poukazuje na stav českých dálnic. Naopak ředitel SA Radim Jančura se domnívá, že pendolino je vlak pro bohaté, ale autobusy SA nabízejí zábavu, kterou ani pendolino neumí.
Zdroj: Tisková zpráva SA, MF Dnes (21.12.2005)
Foto: StudentAgency

CSPSV | 21.12.2005 (19:43)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
23.12.2005 (18:20)  
hnatikk: "...a jelikož sem fanda železnice tak i kdyby byl bus levnější tak stejně pojedu vlakem čd...:)"

Ta dvě poslední písmena jsou ve vašem příspěvku jaksi nadbytečná... :o)
registrovaný uživatel PetrP
23.12.2005 (17:56)  
To: F.Jetel & J.Kalčík
Děkuji za obě odpovědi, ale moc moudrý z nich nejsem. Jsem ročník 1967. Je pravda, že po "sametovce" jsem moc o tom neslyšel, že by se s železnicí něco moc dělalo, až v roce 1997 jsem zaregistroval, že se budují nějaké koridory. Mne jde o to, že za první republiky (možná kecám) měla železnice nějakou prestiž, za komunistů to byl sice vládou podporovaný způsob dopravy nicméně opomíjený. To porovnávám se zbrojní výrobou pro ČSLA a pro Rusko, které jsem byl taky účasten co-by soustružník. Nicméně k SA jsem se vyjádřil, dobrou mají oblast ohledně rezervací ale ty jejich "bonusy" ve videu a osobách, které se starají o "dobrou pohodu cestování" jsou mi ukradené, spíše mne ještě rozčilují. Takže ČD,a.s. fandím jakož i ostatním "kolejovým" dopravcům. A pokud bude SA provozovat vlaky a nutit mi video, tak radši pojedu s jiným (i koženkovým) přepravcem. PetrP.
P.S. Co se týče "zanedbanosti" železnice, skutečně nejsem odborník a nedovedu to posoudit zda-li bylo dobře (pro železnici) za první republiky nebo za komunistů.
P.S.2 Opět se ptám, jak je to se spojkou Olomouc - Hranice nebo Olomouc - Lipník? Děkuji za odpovědi.
registrovaný uživatel Franta Jetel
23.12.2005 (11:52)  
Já jsem taky fanda železnice, proto bych jel nejradši vlakem Student Agency. :-)
registrovaný uživatel hnatikk
23.12.2005 (11:43)  
to Franta Jetel:
To je fakt ale stejně si myslim že by se jim to nevyplatilo...dyt silnice sou nejmíň
pětkrát levnější než železnice a investice o žel. vozidel je mnohem nákladnější než do autobusů...a jelikož sem fanda železnice tak i kdyby byl bus levnější tak stejně pojedu vlakem čd...:)
registrovaný uživatel Franta Jetel
23.12.2005 (9:27)  
to Jirka Kalčík:

1/ Teorie o zanedbanosti ČSD ve dvacátých a třicátých letech jsou blábolem a pokud se o tu dobu trochu zajímáte, tak jistě sám najdete spoustu příkladů, že tomu tak nebylo. Tohle, co tu předvádíte, je opravdu rétorika na úrovni Haló novin.

2/ Proč Vám leží v žaludku zrovna firma Student Agency? Vždyť v ČR působí několik desítek (možná stovek) autobusových dopravců, kteří se pohybují ve stejném prostředí jako SA! Není to náhodou tím, že SA dělá svůj business opravdu chytře, což hlupáky vždycky irituje???
registrovaný uživatel Franta Jetel
23.12.2005 (9:20)  
to hnatikk: Konkurovat můžou čímkoli. A ani nemusí být rychlejší než Pendolino. Rychlost je pouze jedním z faktorů nabídky. Pokud dostanu kvalitní servis za 2/3 ceny jízdy Pendolinem, tak je mi šumafuk, že na trase 350 km pojedu o 10 minut dýl. A komu to fuk není, ten zvolí Pendolino. Jiný zase třeba pojede radši autobusem. To je ta krásná možnost volby, kdy zákazník sám se rozhoduje, za co svoje peníze vydá a není nucen trpně akceprovat něco, co mu dominantní/monopolní dopravce vnutí. Proto JEN VÍC KONKURENCE!
23.12.2005 (8:22)  
ad PetrP: Musím upřesnit, protože zřejmě Petr je jiný ročník a jeho hláška z 19:14 o devastaci železnice komunisty je dost mimo mísu. Železnice se u nás nikdy netěšila oblibě (jako třeba ve Francii, či Švýcarsku) a byla to vždy spíše záležitost užší skupiny lidí. Její mizerný stav byl i za první republiky, kdy se nestíhal vozit materiál na pohraniční opevnění. Za komunistů devastace byla asi v tom, že se požadovaly větší výkony než bylo reálné. To si po 30 letech uvědomili a za posledních 10 let komunistického režimu (80.léta) se udělalo v rámci možností hodně pro zlepšení železnice. Díky tomu přežila dalších 10 let temna, kdy ji debilové z ODS a ODA posílali do hrobu. V současnosti sice s desetiletým zpožděním začíná to, co jsme měli dělat ihned po "sametové" revoluci, ale jsem optimista a věřím, že železnice přežije i další čtyřletou dobu temna po červnových volbách. Všem co chtějí SOCIALISMUS na silnici a TRH pro koleje doporučuji opět volit ODS. Já jsem pravičák a proto socialismus volit nebudu.
Uvědomuji si, že zde jsou politické debaty zakázané, ale toto není o politice, nýbrž o ekonomice. Když srovnám podmínky silničních dopravců s mojí profesí je to jako kdybych dostal od státu zadarmo kancelář, počítač, velkoformátovou tiskárnu, scanner. Já bych si dokoupil software a platil za elektřinu. To skutečně nepovažuji za tržní princip. To je podnikání ala SA. To si prosím uvědomte. I když se má "zpoplatnit" omezená síť silnic, tak je to o tom, že STÁT je investor a nyní vybere peníze asi tak na úroky z úvěru a možná trochu na údržbu. Nikdy se však nezaplatí původní investice. Takže jak říká pan Klaus stát je špatný hospodář a silniční dopravci na tom vydělávají těžký prachy. Kdyby měli mít silniční dopravci stejné podmínky jako ostatní živnostníci, pak by nebyl problém s přeplněnýmu dálnicemi.
registrovaný uživatel PetrP
22.12.2005 (21:21)  
Ohledně rychlého spojení Ost. a Pra. mne napadá otázka, bude se někdy realizovat spojka Oc - Hranice n. Mor. nebo Lipník n B. místo současné Dluhonické. To by docela sympaticky zkrátilo současné trasování. Díky za odpovědi. PetrP
registrovaný uživatel FeeWong
22.12.2005 (21:16)  
Inu k této problamatice bych podotknul, že mezi výhody dráhy patří také bezpečnost provozu, jelikož když vlaku zkříží cestu kamion tak mám nesrovnatelně větší naději že jedinou újmou na mém zdraví bude boule od kufru který mi spadl na hlavu z poličky. V autobuse to asi dopadne o něco hůře, není liž pravda. Já osobně když mám volbu mezi pendolinem nebo IC/EC a SA tak vždycky vyhraje vlak, jednak mám 192cm takže mi jde o prostor, film si rád pustím podle svého uvážení(nemám chuť se cestou tam dívat na Pelíšky a zpátky na slunce seno..), jídlo si koupím na nádraží u Číňanů, noviny v trafice a jsem v ostravě za 3,5h, v IC za 4 a něco, jezdím 2x týdně už 2 roky a největší zpoždění jsem zažil 15min, místo k sezení jsem zatím vždycky našel, byť na vlak dobíhám zpravidla na poslední chvíli. S SA naopak cesstuji v relaci Praha Brno a to opět kvůli rychlosti, sice mnohdy pouze na papíře ale většinou je člověk z 2 hodiny v Brně. Nicméně služby SA nejsou zdaleka tak bezproblémové jak se nás snaží přesvědčit reklama. Onehda se mi stalo, že stewardka s kávou přišla jen jednou a běhat za ní a doprošovat se jí mi připadá trochu pod úroveň, noviny došly už v půlce autobusu, totéž se dá říct o časopisech, film byl otřesný a z hudebních kanálů jsem si nedokázal vybrat ani jeden. Čili jediným plus byla cena pro studenta 95Kč(nemýlím-li se) a kratší jízdní doba oproti vlaku. Na závěr však musím podotknout, že po stránce jízdního řádu(potřebuji odjíždět z Prahy po 20.hodině..a přirozeně být doma v Místku co nejdříve) se teĎ SA strefila do mých parametrů, jelikož busem ve 21,30 se dosstanu až do FM, někdy okolo 2,00, kdybych jel Silesií tak nemám v noci návazný spoj a budu doma až po 4.hodině, takže předpokládám že SA k cestě domů v nočních hodinách občas využiji. Mj proto, že v noci nejezdí pendolino. Netcrdím tedy že SA bych nikdy nejel ale palec nahoru jednoznačně pro vlak...už jen proto že pro ně mám slabost :-))
registrovaný uživatel paja
22.12.2005 (21:10)  
to hnatik:
za 3:20 to zajede cokoliv co vytahne 140-160 a bude zastavovat taky Pce a Oc..asi tak
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko