..: Žluté autobusy budou konkurovat modro-žluto-šedým pendolinům :..
saOstrava - Českým drahám budou od pondělí 9.1.2006 konkurovat autobusy společnosti StudentAgency (SA) na trase Ostrava - Praha a zpět. Stane se tak necelý měsíc po zavedení nové kategorie vlaků SuperCity Pendolino (SCP).
Nejnovější autobusy SA budou vyrážet 8x denně, přičemž 2 budou přímé a ostatní se zastávkami v Brně, Prostějově, Olomouci, Novém Jičíně a Frýdku-Místku. Přímé autobusy z Ostravy do Prahy urazí trasu za 4,5 hod. Nejlevnější spoje (tzv. Happy spoje) pojedou v brzkých ranních hodinách a jejich cena bude v úseku Ostrava - Praha v základním tarifu 150 Kč. V každém autobusovém spoji je možno poslouchat hudbu či zvuk k filmům prostřednictvím sluchátek. Zdarma nabízí stevardi na palubě teplé nápoje, noviny a časopisy. I na nových spojích bude možné účastnit se tzv. Kilometrového programu a získat tak jízdenky zdarma. Postupně chce StudentAgency zavádět další spoje, aby obě města měla spojení každou hodinu.
Podle mluvčího ČD Petra Štáhlavského nemají dráhy z dravého autobusového dopravce obavy. Šťáhlavský také zdůraznil, že pendolino nabízí úroveň cestování srovnatelnou s leteckou dopravou a tomu nemůže konkurovat žádný autobus, byť je v něm video a káva. Mluvčí ČD navíc zpochybňuje, zda může zvládnout přímý autobus cestu z Ostravy do Prahy za 4,5 hodiny a poukazuje na stav českých dálnic. Naopak ředitel SA Radim Jančura se domnívá, že pendolino je vlak pro bohaté, ale autobusy SA nabízejí zábavu, kterou ani pendolino neumí.
Zdroj: Tisková zpráva SA, MF Dnes (21.12.2005)
Foto: StudentAgency

CSPSV | 21.12.2005 (19:43)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   
hnatikk
22.12.2005 (21:04)  
A jekejma jednotkama by jezdily SA aby mohli konkurovat pendolínu mezi Pra-Ost???Nebo snad na tom vydělaj 4.5 miliardy?????
Honza
22.12.2005 (19:32)  
Pokud jste viděli jízdní řád SA, tak je v něm jasně vidět, že to nikdy nemůže stihnout. Pro názornost jízda z Ovy:
FM +5 až +10 minut - nejmíň.
do NJ by to mohl za 30 minut stihnout.
OL už +20 minut.
BRNO aspoň +30 minut.
Prahu si ani netroufám odhadovat podle toho, co se děje na D1. Určitě ale nic nedožene.
A pokud bude situace jako dnes, kdy se jelo mezi OV a FM nejvyšší rychlostí 50km/h tak nevím nevím.
PetrP
22.12.2005 (19:14)  
Železnice v ČR byla devastována 40-let komunisty. Ačkoliv mám spoustu výhrad vůčo ČD,a.s., tak jim spíše fandím a bohužel SA asi odvede další cestující od kolejí. Pokud se mám vyjádřit, tak video v BUSech mi značně leze na nervy, takže vždy radši vlak než-li SA se svými "nadstandardními" službami. BUS volím pouze v případě, že koleje jsou trasovány velmi nevýhodně, například Zlín - Valašské Klobouky, ale i tohle jsem raději několikrat jel vlakem, po zkušenosti, když se mi synové v BUSu pozvraceli. PetrP
Frantisek
22.12.2005 (19:13)  
Třeba nestihli včas zažádat o přidělení kapacity na dopravní cestě, jako Viamont na trase KV-ML; to se musí rok dopředu a dál ani ťuk, i kdyby po té trati nic jiného nejezdilo... SŽDC přece jen ještě dlouho bude mít vazbu na společnost, od níž se oddělila. Mafie funguje.
Osobně se ale divím, že do toho SA jde, protože bude muset platit za použití cesty mnohem víc než na silnici, přičemž kvalita silnic bude výhledově (soudě dle "dopravní politiky" ČR) daleko lepší.
Ale fandím jim z jednoho důvodu - přispějí k většímu využití železnice (obyčejného cestujícího nezajímá, co si kde může najít, protože na to nemá čas, takže ocení jednoduchou nabídku, která bude navíc levnější) a tím snížení nepříznivých dopadů na naše životní prostředí.
Jakub Košmider
22.12.2005 (18:46)  
Já jezdím do Ostravy SuperCity za 250 (sehnal jsem si slevu) a jezdit budu, i když nemám rád České dráhy. SA rád využiju při cestě z Prahy do Brna.

Může mě někdo vysvětlit co konkrétně brání a by nevyjížděl SA Vlak? Prý na to peníze už mají, ale problém jsou asi zákony a třeba finoncování kontroly trati ať do sebe nenabourají. Ale na Karlovarsku přece jedzí více firem na jedné koleji, tak proč to nejde všude? A koleje patří státu a ne ČD? Nevím ...
basnik
22.12.2005 (16:55)  
Mohu jen vřele souhlasit F.Jetelem. Přijde mi, že spousta lidí zde (a nechci tím nikoho napadat) si nějak vtloukla do hlavy že vlak jo a autobus ne.

Pha - Ova taky nejezdím příliš často, nicméně každému, kdo touto relací jede v nějakém vytíženějším čase, dojde, že to co ČD nazývají "nadstandardem", je vlastně podstandard! Budulův pohled plně charakterizuje pohled (nejen) cestujícího. Jede se v nepříliš pohodlných vagónech, vlak je nabitý. A za to si ještě pěkně připlatím 60,- . No není to nádhera? A koupit si místenku? K čemu mi to bude, když na mě stejnak budou padat okolostojící cestující, popřípadě mi někdo pohotově místo vezme, když se budu procpávat na záchod. Že by mi měl místo uvolnit? MOŽNÁ na žádost průvodčího. Nebuďme naivní, že? V této oblasti mám lepší zkušenosti už i z nočních vlaků typu Excelsior, kde se poslední dobou dalo i sednout...

Opravdu nemám v úmyslu nikoho urážet, ale občas mi přijde, jakoby někteří lidé viděli svět přes tabulky a předpisy. K čemu je debatovat nad tím, jak si ve vlaku můžu tohle a tamto, když realita často bývá jiná?

Ač to tak možná nevypadá, jsem velkým zastáncem železniční dopravy, ale to co poslední dobou ČD předvádějí, mě již zvolna začíná otravovat a nudit :(

Nezbývá, než doufat, že si ČD uvědomí význam slova "konkurence" dřív, než bude pozdě...
Franta Jetel
22.12.2005 (15:40)  
Jak je vidět z této diskuse, situace dospěla už tak daleko, že díky téměř stoprocentní spolehlivosti lokomotivního a vozového parku, přivádí České dráhy k zoufalství silniční i leteckou konkurenci, která marně zápasí s technickými poruchami, dopravními zácpami a nepřízní počasí. Zatímco nezodpovědní řidiči hlučných, kouřících a poruchových žlutých autobusů (tzv. "rakví") riskují majetek i životy cestujících svou hazardní, nepřiměřeně rychlou jízdou po špatných silnicích, v takřka neslyšně se pohybujících, klimatizovaných vlacích ČD mohou lidé pohodlně číst, pracovat, odpočívat nebo příjemně debatovat se spolucestujícími, zatímco se za okny míhá krajina rychlostí až 160 km/h. Přesto je díky tarifu důmyslně konstruovanému s využitím principů fuzzy logiky a doplněnému vějířem obchodních nabídek jízda vlakem snadno finančně dostupná i nejširším lidovým vrstvám. Je až s podivem, že za takové situace může někdo ještě uvažovat o cestě autobusem.
registrovaný uživatel M 
22.12.2005 (14:29)  
phpttjournal... Aneb jak dokaze reklama vymit mozek. Tourbus jezdi do Vidne (na totez misto) nevim jak dlouho a levneji (i kdyz jen 290 ku 300) nez SA. Ale od toho ta reklama samozrejme je...
Ale zajimalo by mne jak se da autobusem do Vidne rychleji nez vlakem. Ze by uz Rakusaci nejak potajnu postavili dalnici?
registrovaný uživatel phpttjournal
22.12.2005 (14:24)  
no já se už budu těšít až vyrazí návazné spoje z Brna do Vídně taky od 9 ledna.Reklama už jede,tak ještě už ty jízdní řády spojů,ať se dostanu za svými příbuznými se SA levněji a rychleji.
editor nebo admin ŽP Nick  mail  
22.12.2005 (12:20)  
Rail-2005: Oproti soucasnym 50 km/h, je 130 km/h vyrazne zlepseni. Da se nekde sehnat podrobnejsi info o zminovanych projektech? Obzvlaste v Koline by me zajimalo, co vsechno se bude modernizovat, jak bude vypadat kolejovy plan po odstraneni problematickych krizu, jestli se konencne dostane na modernizaci podchodu atd.
  1 2 3 4 5 ... 10      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko