Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Ostrava - Českým drahám budou od pondělí 9.1.2006 konkurovat autobusy společnosti StudentAgency (SA) na trase Ostrava - Praha a zpět. Stane se tak necelý měsíc po zavedení nové kategorie vlaků SuperCity Pendolino (SCP).Nejnovější autobusy SA budou vyrážet 8x denně, přičemž 2 budou přímé a ostatní se zastávkami v Brně, Prostějově, Olomouci, Novém Jičíně a Frýdku-Místku. Přímé autobusy z Ostravy do Prahy urazí trasu za 4,5 hod. Nejlevnější spoje (tzv. Happy spoje) pojedou v brzkých ranních hodinách a jejich cena bude v úseku Ostrava - Praha v základním tarifu 150 Kč. V každém autobusovém spoji je možno poslouchat hudbu či zvuk k filmům prostřednictvím sluchátek. Zdarma nabízí stevardi na palubě teplé nápoje, noviny a časopisy. I na nových spojích bude možné účastnit se tzv. Kilometrového programu a získat tak jízdenky zdarma. Postupně chce StudentAgency zavádět další spoje, aby obě města měla spojení každou hodinu.
Podle mluvčího ČD Petra Štáhlavského nemají dráhy z dravého autobusového dopravce obavy. Šťáhlavský také zdůraznil, že pendolino nabízí úroveň cestování srovnatelnou s leteckou dopravou a tomu nemůže konkurovat žádný autobus, byť je v něm video a káva. Mluvčí ČD navíc zpochybňuje, zda může zvládnout přímý autobus cestu z Ostravy do Prahy za 4,5 hodiny a poukazuje na stav českých dálnic. Naopak ředitel SA Radim Jančura se domnívá, že pendolino je vlak pro bohaté, ale autobusy SA nabízejí zábavu, kterou ani pendolino neumí.
Zdroj: Tisková zpráva SA, MF Dnes (21.12.2005)
Foto: StudentAgency
CSPSV | 21.12.2005 (19:43)
Zusammenhängende Nachrichten

22.12.2005 (12:10)
to BST: máte možnost
Praha: 3´00
Ostrava: 7´30
Praha: 3´00
Ostrava: 7´30
22.12.2005 (11:49)
No, pokud bude SA jezdit z Prahy do Ostravy s příjezdem do Ostravy před 8. hodinou, tak s ní možná pojedu.
22.12.2005 (11:47)
Přímo zábavné jak se vážně diskutuje nad reklamou - pro autobusy, a jak se věří ve všemocnost trhu.
22.12.2005 (9:27)
Když se na to dívám z pohledu cestujícího, tak pro autobusy hovoří hlavně to, že se po nich nepotuluje zdaleka tolik zlodějů jako v dálkových vlacích. Když usnu v autobuse, mám velkou šanci, že až se vzbudím, ještě stále budu mít svá zavazadla, mobila i peněženku. A navíc - od doby, co existují kvalitní dálniční pumpy, mám jistotu, že (až teda autobus zastaví) se při vstupu na WC nepobleju.
Je ovšem pravdou, že ve vlaku je více místa k životu - a vlaky mám nesrovnatelně raději. Ale (dovolím si na chvilku promluvit jménem své ženy i mnoha dalších) v autobuse je cesta bezpečnější a možnost čůrání hygieničtější. Až tohle dráhy vyřeší, autobusy nebudou mít na dlouhých trasách šanci.
Abych nebyl k drahám nespravedlivý - ta hygiena je z velké míry věcí cestujících, ostatně slušné chování ve vlaku taky. Ale dokud nebudou vlakem jezdit jen samé distingvované dámy a slušní gentlemani, do té doby postrádám u drah fungující systém zajištění bezpečí cestujících a hygienu prostředí (který ovšem taky neumím navrhnout, ale já u drah nedělám)...
Je ovšem pravdou, že ve vlaku je více místa k životu - a vlaky mám nesrovnatelně raději. Ale (dovolím si na chvilku promluvit jménem své ženy i mnoha dalších) v autobuse je cesta bezpečnější a možnost čůrání hygieničtější. Až tohle dráhy vyřeší, autobusy nebudou mít na dlouhých trasách šanci.
Abych nebyl k drahám nespravedlivý - ta hygiena je z velké míry věcí cestujících, ostatně slušné chování ve vlaku taky. Ale dokud nebudou vlakem jezdit jen samé distingvované dámy a slušní gentlemani, do té doby postrádám u drah fungující systém zajištění bezpečí cestujících a hygienu prostředí (který ovšem taky neumím navrhnout, ale já u drah nedělám)...
22.12.2005 (9:18)
Běchovice-Úvaly na 160km/h se bude dělat v roce 2007, takže 2008 bude hotovo. Kolín se bude dělat možná už příští rok a když ne, tak nejpozději 2007, takže minimálně průjezd bude v roce 2008 připraven, rychlost tam má klesnout na 130km/h (obě stavby jsou již plně projekčně připraveny a čeká se jen na financování). Choceň-MuN je bohužel v nedohlednu.
22.12.2005 (8:04)
Marcel Štancl:
Proč chcete SA zničit ? V prvé řadě je zapotřebí zničit monopol v podobě ČD. Mám rád železnici a rád se k ni vrátím, ale ne k tomu, co předvádí ČD.
Je zapotřebí více podobných dopravců jako SA a to i na železnici !
Proč chcete SA zničit ? V prvé řadě je zapotřebí zničit monopol v podobě ČD. Mám rád železnici a rád se k ni vrátím, ale ne k tomu, co předvádí ČD.
Je zapotřebí více podobných dopravců jako SA a to i na železnici !
22.12.2005 (8:00)
Konkurence je vzdy dobra a meli by z ni tezit cestujici, takze vstup SA na tuto relaci je jen dobre. Pravdou ale je ze tech par autobusu bude dobra volba pro par lidi kteri na teto relaci cestuji, celkove to asi CD moc neohrozi.
Kdyz se na to podivam z pohledu cestujiciho (Pravidelne jezdim Pha-Ova) tak mi ty vyhody busu nejak unikaji - opravdu je to jen v te kave a novinach, zadne jine plus tam neni. Cena naprosto stejna - SA 250, EC/IC- CD-KMB 248 ("Happy cena" na neatraktivni casy je pro mne okrajova zalezitost). Jizdni doba +30 minut proti vlaku a ze zkusenosti si dovolim tvrdit ze plny Bpee je pohodlnejsi nez plny luxusni bus.
Pravda je ze precpane patecni odpoledni a nedelni odpoledni vlaky nejsou zadne terno, ale jsou to ty nejatraktivnejsi casy takze snad stoji za 30 kc za mistenku.
Priznavam ze neresim kazdou korunu, nerad planuji kdy presne pojedu – proto mistenky nekupuji a radeji si priplatim za 1. tridu (obrovska vyhoda KMB – clovek vidi plnou 2. tridu, tak si jen napise do sesitku 1 a jede), kde si na NB pustim film jaky chci, nebo jsem na inetu, nebo se na chvili prinutim k praci:-). Pokud jsem vypadnul z prace v case kdy jel Manazer tak jsem jim jel a stejne tak pristupuji k SCP. Kazdy si muze vybrat co je pro nej nejvyhodnejsi - pro me je to hlavne rychlost a pohodli. Mozna jeste poznamka k rychlosti – smer Ova-Pha se mi SCP nevyplati, pro toho kdo bydli na vychode Prahy jako ja je bezny EC/IC vyhodnejsi protože stoji v Libni a celkovy cas (od domu do domu) je tak vyhodnejsi (vyhoda i oproti SA). Pozn. Cestu si platim za sve, nejezdim ani za firemni ani na rezijku:-)
Kdyz se na to podivam z pohledu cestujiciho (Pravidelne jezdim Pha-Ova) tak mi ty vyhody busu nejak unikaji - opravdu je to jen v te kave a novinach, zadne jine plus tam neni. Cena naprosto stejna - SA 250, EC/IC- CD-KMB 248 ("Happy cena" na neatraktivni casy je pro mne okrajova zalezitost). Jizdni doba +30 minut proti vlaku a ze zkusenosti si dovolim tvrdit ze plny Bpee je pohodlnejsi nez plny luxusni bus.
Pravda je ze precpane patecni odpoledni a nedelni odpoledni vlaky nejsou zadne terno, ale jsou to ty nejatraktivnejsi casy takze snad stoji za 30 kc za mistenku.
Priznavam ze neresim kazdou korunu, nerad planuji kdy presne pojedu – proto mistenky nekupuji a radeji si priplatim za 1. tridu (obrovska vyhoda KMB – clovek vidi plnou 2. tridu, tak si jen napise do sesitku 1 a jede), kde si na NB pustim film jaky chci, nebo jsem na inetu, nebo se na chvili prinutim k praci:-). Pokud jsem vypadnul z prace v case kdy jel Manazer tak jsem jim jel a stejne tak pristupuji k SCP. Kazdy si muze vybrat co je pro nej nejvyhodnejsi - pro me je to hlavne rychlost a pohodli. Mozna jeste poznamka k rychlosti – smer Ova-Pha se mi SCP nevyplati, pro toho kdo bydli na vychode Prahy jako ja je bezny EC/IC vyhodnejsi protože stoji v Libni a celkovy cas (od domu do domu) je tak vyhodnejsi (vyhoda i oproti SA). Pozn. Cestu si platim za sve, nejezdim ani za firemni ani na rezijku:-)
22.12.2005 (8:00)
Pavel: do teď jsem využíval místenku v IC příplatku, ale pro ČD je zřejmě 60 Kč málo a nyní chce po cestujících dalších 30 Kč. Ode mě je už ale neuvidí a to dokonce ani těch 60.
Konkurence žádnou místenku nevybírá a nabízí ji přímo v základní ceně.
Konkurence žádnou místenku nevybírá a nabízí ji přímo v základní ceně.
22.12.2005 (7:54)
Marcel Štancl
Tak to je hodně naivní...
Dálnice do Ostravy bude hotova v roce 2008, některé úseky mají být hotovy i dříve, protože je zde tlak z ministerstva dopravy.
Naopak vy budete v té době dál jezdit Kolínem 50 km/h a 80 mezi MuN a Chocní.
Ne vážně, dráha rezervy má, ale nic z toho v roce 2008 realizováno nebude.
Tak to je hodně naivní...
Dálnice do Ostravy bude hotova v roce 2008, některé úseky mají být hotovy i dříve, protože je zde tlak z ministerstva dopravy.
Naopak vy budete v té době dál jezdit Kolínem 50 km/h a 80 mezi MuN a Chocní.
Ne vážně, dráha rezervy má, ale nic z toho v roce 2008 realizováno nebude.
22.12.2005 (7:21)
Ještě se zvedne rychlost na 160 km/h Libeň - Běchovice Úvaly. Odstraní se kříže v Kolíně přes kteé se jezdí 50 km/h. Dokončí se Nové spojení. Průjezd Českou třebovou je na 90 km/h a lze ho udělat ve směru na Přerov až do 140 km/h takže dráha reservy má. Tohle vše bude dřív než dálnice na Ostravu. takže zvýšit rychlost a Stdent Agenci zničit!
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied,
- Editor oder ŽP Admin
Kommentar hinzufügen
Anmelden
© 2001 - 2025 ŽelPage
- Webmaster
Info
informacni okenko











