..: Rozpočet SFDI na rok 2006 schválen :..
kolejePraha - Dne 9.12.2005 schválila Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky (PSP ČR) rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2006. Výbor fondu může po projednání v dozorčí radě SFDI v odůvodněných případech upravit objem výdajů až do výše 15% celkové výše schváleného rozpočtu. Úpravy přesahující 15% schvaluje Hospodářský výbor PSP ČR.

Rozpočet SFDI na rok 2006 počítá s celkovými příjmy a zároveň výdaji 55,5 mld. Kč. Mezi prioritní záměry rozvoje dopravní infrastruktury ČR patří dobudování sítě dálnic a rychlostních silnic, modernizace železničních koridorů a uzlů, zajištění kvalitních plavebních parametrů, zlepšení bezpečnosti dopravy a snížení jejích negativních vlivů na životní prostředí.

Mezi prioritní stavby železniční infrastruktury bylo zařazeno:
Racionalizace tratě Horní Cerekev - Tábor (110 mil. Kč)
Optimalizace traťového úseku Břeclav - státní hranice ČR/SR (571 mil. Kč)
Nové spojení Praha hl.n. - Mas.n. - Vysočany - Libeň - Holešovice (1,8 mld. Kč)
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem (750 mil. Kč)
Elektrizace tratě České Velenice - České Budějovice (750 mil. Kč)
Příprava III. železničního koridoru (91 mil. Kč)
Modernizace tratě Přerov - Olomouc (926 mil. Kč)
Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech (225 mil. Kč)
Optimalizace tratě Strančice - Praha Hostivař (1,2 mld. Kč)

K dalším stavbám na železnici patří například výstavba železniční zastávky Cheb-Skalka, modernizace žst. Kroměříž, rekonstrukce kolejiště a zabezpečovacího zařízení v Kojetíně, elektrizace tratě Lysá nad Labem - Milovice, modernizace průjezdu žst. Brno hl.n., zřízení železniční zastávky Čelákovice-Jiřina, zvýšení rychlosti na trati Plzeň - Česká Kubice či rekonstrukce řady mostů, podjezdů a zabezpečovacích zařízení.

Úplný přehled všech staveb lze najít na stránkách Ministerstva dopravy České republiky.

Zdroj: Ministerstvo dopravy České republiky
Foto: Archiv ŽelPage

CSPSV | 5.1.2006 (19:31)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2      Zpráv na stránku:   
08.01.2006 (20:23)  
DB nehodlají elektrifikovat trať z Chebu směr Nürnberg. Hustota dopravy to nevyžaduje a i v motorové trakci se tam dá jezdit s naklápěním 160 … Pro spojení DD – Nürnberg byly plánovány naklápěcí ICE, které tam taky nějakou dobu jezdily.
06.01.2006 (22:45)  
Ten seznam na serveru MDČR obsahuje kompletní rozpočet SFDI pro železniční stavby. Ta velká tabulka dole je výpis z návrhu rozpočtu (sněmovní tisk č.1141), jenž byl doplněn o pozměňovací návrhy(ty jsou vypsány nad tabulkou), a takto byl rozpočet vládou schválen.
06.01.2006 (20:29)  
Neplašte tu s elektrifikací do Velenic, ten výpis v článku je špatně. Na elektrifikaci do Velenic je letos pouze 75 milionů a ne 750 milionů, alespoň dle toho citovaného materiálu.
Za to na přípravu III.koridoru tam je uvedeno 500 milionů a ne 91. :-))))
registrovaný uživatel xAnri05  mail  
06.01.2006 (19:58)  
Neví někdo náhodou, jak to bude s elektrizací tratě 291 Zábřeh - Šumperk? Údajně (podle Krajského úřadu v Olomouci) má být realizována už letos, resp. po dokočení elktrizace trati Ostrava - Opava.
registrovaný uživatel Bram 
06.01.2006 (18:28)  
Docela bych věřil, že po dokončení koridoru Mezi Prahou a Veselím n. L. a zatrolejování dále do Gmündu bude nejrychlejší spojení do Vídně tudy: Maximální jízdní doba odhadem 3,5 hodiny. A to se držím při zemi. Přes Brno to rychleji už asi nepůjde, současné čtyři hodiny jsou tak asi minimum. Argument, že FJBF není vhodná pro mezinárodní dopravu je pravdivý, ale co brání jet ze Stockerau na Wien Nord a přes Mitte pak dál? Snad leda tak hustá regionální doprava. Jenže rychlé spojení tudy bude ještě alespoň deset let snem.
06.01.2006 (18:11)  
Ad Marcel Štancl: Z Budějic do Rakouska měly být dráty hotovy v roce 1995 jak přislíbili ti, kteří letos vyhrají volby. Mají 15 let zpoždění!!! A Rakušák to přitom splnil na čas. Jinak prosím podívejte se na mapu Jedna trať vede z Vídně, druhá ze směru od Itálie a Slovinska. Jinak tudy vede nejrychlejší spojení mezi Prahou, příp. Plzní a Vídní. Trapně se tu 2x přepřahá.

Jinak samozřejmě naprostý souhlas s tím, že do Polska potřebujeme dráty.

Co se týče Milovic, již několik let je dohodnuto, že Liberecký kraj bude připojen ŽELEZNICÍ (nikoliv skanzenem) a to přes Vlkavu. Jestliže se skutečně uvažuje o zadrátování trati, která je na papíře již zrušená, tak Kocourkov je symbol dokonalého systému proti tomu co se děje zde.

Elektrika do Bavorska je jediná efektivní přes Domažlice do Regensburgu (85km) proti 80 (140) km z Pegnitz (Norimberka) do Chebu, nebo dokonce 160km VRT (čísla jsou na území SRN). Cheb jako takový je odstřelen, protože 3. koridor končí 20km za Plzní (dál se nic nevylepšuje) a pod Krušnými horami jsme to zakonzervovali rovněž na 70-80km/h. Proto Němec nevidí důvod investovat do kolejí či drátů, když my jsme 2x pomalejší než po již hotové dálnici a druhá se už staví.
registrovaný uživatel Wool 
06.01.2006 (13:30)  
Urcite, trat na Lichkov bude nutne resit co nejrychleji, toci se tam dost zateze a proto se take divim, ze tento projekt neni zahrnut! Nakonec Klodzko - Miedzylesie bude zanedlouho jedinou trati s osobni dopravou v Kladske kotline...Koukam, ze ani letos nebudou vybudovany slibene zastavky na 035...
registrovaný uživatel honzaW  mail  
06.01.2006 (13:25)  
2 Jiri Randa: mohl by jsi prosim sem dat ten odkaz na ty stavby? nejak to nevidim,dekuji

ps. zajima me pravda o vybudovani tunelu Ceska Skalice - Nachod
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.01.2006 (12:25)  
Marcel Štancl: To nevím, ale podle mne spíše ne...
06.01.2006 (11:47)  
A protáhnou to z Plauen do Vojtanova?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko