Praha - Dne 9.12.2005 schválila Poslanecká sněmovna Parlamentu České republiky (PSP ČR) rozpočet Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) na rok 2006. Výbor fondu může po projednání v dozorčí radě SFDI v odůvodněných případech upravit objem výdajů až do výše 15% celkové výše schváleného rozpočtu. Úpravy přesahující 15% schvaluje Hospodářský výbor PSP ČR.Rozpočet SFDI na rok 2006 počítá s celkovými příjmy a zároveň výdaji 55,5 mld. Kč. Mezi prioritní záměry rozvoje dopravní infrastruktury ČR patří dobudování sítě dálnic a rychlostních silnic, modernizace železničních koridorů a uzlů, zajištění kvalitních plavebních parametrů, zlepšení bezpečnosti dopravy a snížení jejích negativních vlivů na životní prostředí.
Mezi prioritní stavby železniční infrastruktury bylo zařazeno:
Racionalizace tratě Horní Cerekev - Tábor (110 mil. Kč)
Optimalizace traťového úseku Břeclav - státní hranice ČR/SR (571 mil. Kč)
Nové spojení Praha hl.n. - Mas.n. - Vysočany - Libeň - Holešovice (1,8 mld. Kč)
Průjezd železničním uzlem Ústí nad Labem (750 mil. Kč)
Elektrizace tratě České Velenice - České Budějovice (750 mil. Kč)
Příprava III. železničního koridoru (91 mil. Kč)
Modernizace tratě Přerov - Olomouc (926 mil. Kč)
Zvýšení bezpečnosti na železničních přejezdech (225 mil. Kč)
Optimalizace tratě Strančice - Praha Hostivař (1,2 mld. Kč)
K dalším stavbám na železnici patří například výstavba železniční zastávky Cheb-Skalka, modernizace žst. Kroměříž, rekonstrukce kolejiště a zabezpečovacího zařízení v Kojetíně, elektrizace tratě Lysá nad Labem - Milovice, modernizace průjezdu žst. Brno hl.n., zřízení železniční zastávky Čelákovice-Jiřina, zvýšení rychlosti na trati Plzeň - Česká Kubice či rekonstrukce řady mostů, podjezdů a zabezpečovacích zařízení.
Úplný přehled všech staveb lze najít na stránkách Ministerstva dopravy České republiky.
Zdroj: Ministerstvo dopravy České republikyFoto: Archiv ŽelPage

| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Za to na přípravu III.koridoru tam je uvedeno 500 milionů a ne 91. :-))))
Jinak samozřejmě naprostý souhlas s tím, že do Polska potřebujeme dráty.
Co se týče Milovic, již několik let je dohodnuto, že Liberecký kraj bude připojen ŽELEZNICÍ (nikoliv skanzenem) a to přes Vlkavu. Jestliže se skutečně uvažuje o zadrátování trati, která je na papíře již zrušená, tak Kocourkov je symbol dokonalého systému proti tomu co se děje zde.
Elektrika do Bavorska je jediná efektivní přes Domažlice do Regensburgu (85km) proti 80 (140) km z Pegnitz (Norimberka) do Chebu, nebo dokonce 160km VRT (čísla jsou na území SRN). Cheb jako takový je odstřelen, protože 3. koridor končí 20km za Plzní (dál se nic nevylepšuje) a pod Krušnými horami jsme to zakonzervovali rovněž na 70-80km/h. Proto Němec nevidí důvod investovat do kolejí či drátů, když my jsme 2x pomalejší než po již hotové dálnici a druhá se už staví.
ps. zajima me pravda o vybudovani tunelu Ceska Skalice - Nachod
| 1 2 | Zpráv na stránku: |
Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.
- Correspondent or Member of ŽelPage,
- Editor or ŽelPage Administrator
Before you insert your comment, you have to log on or register.











