
Řečany nad Labem - Ani dnes tj. 12.1.2006 nedojel vlak SC 501 do cíle. Je to již potřetí tento týden, co pendolino na vlaku SC 501 zastavila závada na obslužném softwaru. Dnes pendolino dojelo v 6.52 do stanice Řečany nad Labem, kde v 7.09 mimořádně zastavil R 707 Galán a cestující odvezl do Pardubic, kde si mohli cestující přestoupit do EC 121 Košičan.
Kromě SC 501 dnes nedojelo včas ani SC 500, které předčasně ukončilo jízdu v 5.02 ve stanici Hranice na Moravě. Pendolino již mělo problémy z Ostravy, protože do Hranic si "přitáhlo" 33 minut zpoždění. Cestující do Prahy odvezl R 600 Ostravan, případně SC 502 Pendolino.
Zábřeh na Moravě - Další problém stihl soupravu pendolino. Vlak jedoucí ve středu 11.1.2006 z Prahy do Ostravy stál v Zábřehu na Moravě skoro hodinu. Zapříčinila to chyba v softwaru. Nefungovalo ani topení. Nakonec pasažéry musel "vysvobodit" až vlak IC Košičan. Do Ostravy přijeli s dvouhodinovým zpožděním.
Pendolino vyrazilo z Prahy v 5:56. Okolo půl deváté ho ale potkaly problémy v obslužném softwaru, takže muselo zastavit nedaleko Zábřehu na Moravě. "Přes hodinu jsme byli odkázáni na kabáty. Pendolino se prostě zastavilo a mimo jiné přestalo i topit," řekl iDNES cestující Jan Drbohlav. Podle Drbohlava po hodině přijely soupravu odtáhnout dvě dieslové lokomotivy. V Zábřehu pak cestující přestoupili na právě projíždějící EC 121 Košičan. "Namísto plánovaného příjezdu v 9:25 jsme tak dorazili do Ostravy v 11:25," zlobil se Drbohlav.
Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah iDNES poruchu potvrdila. "Pendolino u nás jezdí teprve měsíc. Jako každý nový výrobek jej trápí určité porodní bolesti," podotkla s tím, že se je technici snaží "vychytávat" aby měly na cestující co nejmenší dopad. Přitom se nejedná o první podobnou poruchu. V pondělí pendolino přijelo z Ostravy do Prahy s hodinovým zpožděním. Nejprve mu topení nefungovalo, pak se zase přehřívalo.
"Cestující mají samozřejmě nárok na kompenzaci. Buď jim České dráhy vrátí 20 procent z celkového jízdného, nebo cenu místenky pro vlak pendolino. Ta stojí 200 korun," uvedla Bednářová.
Zdroj : IDNES
Technická závada ukončila dopoledne dne 9. 1. 2006 jízdu rychlovlaku Pendolino z Prahy do Ostravy. Pomocná lokomotiva dopravila soupravu do Olomouce, odtud je vlak přepravován zpět do Prahy. Cestující byli do Ostravy přepraveni vlakem EC 121 Košičan.
Zdroj: LN (10.1.2006), Petrr

Na běžné EC do Ostrav to z kapacitních důvodů nelze. Na Brno jsou stále problémy, navíc všechny jezdí do zahraničí, kde jsou problémy ještě větší. No a když ČD viděly, jak jezdí ten děčínský R plný, řekly si, že z toho musí něco vytřískat a nasadit to na nějaký "dražší" vlak - EC/IC/SC.;-)
Jenže to celé je dáno přístupem ke všemu v obou odvětvích, letectví a železnici.
V letectví neexistuje jiná kvalita než špičková, což se u železnice říci nedá. I když se něco na železnici tváří jako hi-tech, a ono to skutečně hi-tech je, tak jsou přípustné určité kritické chyby, což v letectví je absolutně nepřípustné.
Když mi z jakéhokoliv důvodu přestanou pracovat trakční motory, tak prostě vlak zastavím, vylezu z něj a začnu v klídku řešit problém.
Letadlo musí, i když se stane sebekritičtější situace, být schopno bezpečně přistát na nejbližším letišti. Letadlo nezastavíte a nemůžete z něj vystoupit kdy se vám zachce.
A v tomto přístupu je zakopán pes. Jakýkoliv pozemní prostředek nebude už z podstaty věci nikdy spolehlivější než letadlo.
A proto mám pro problémy Pendolína pochopení. A co mohu říci, že ČSA=ČD. Je to skoro stejný moloch, kde je také přemanažerováno a překrysováno.
Jednak by mne zajimalo, jestli, kdyz to jezdilona Praha-Decin, lidi nastupovali okny a dvak tohle se neda vyzkouset tak, ze to nekde odstavim a 1500x otevru a zavru? S lidima ve dverich, u dveri, sedicich, stojicich? Pokud je tohle porad testovaci provoz, tak vezte, ze kdyz se zkousi nejaky prasek, tak to pacienti dostanou zdarma, neplati za to vic nez za jiz zabehnuty prasek...
Jestli to 1500x vyzkouseli a byly to v poradku a ted je uspesnost 50%, tak je to proste pech. S velkym P...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











