
Řečany nad Labem - Ani dnes tj. 12.1.2006 nedojel vlak SC 501 do cíle. Je to již potřetí tento týden, co pendolino na vlaku SC 501 zastavila závada na obslužném softwaru. Dnes pendolino dojelo v 6.52 do stanice Řečany nad Labem, kde v 7.09 mimořádně zastavil R 707 Galán a cestující odvezl do Pardubic, kde si mohli cestující přestoupit do EC 121 Košičan.
Kromě SC 501 dnes nedojelo včas ani SC 500, které předčasně ukončilo jízdu v 5.02 ve stanici Hranice na Moravě. Pendolino již mělo problémy z Ostravy, protože do Hranic si "přitáhlo" 33 minut zpoždění. Cestující do Prahy odvezl R 600 Ostravan, případně SC 502 Pendolino.
Zábřeh na Moravě - Další problém stihl soupravu pendolino. Vlak jedoucí ve středu 11.1.2006 z Prahy do Ostravy stál v Zábřehu na Moravě skoro hodinu. Zapříčinila to chyba v softwaru. Nefungovalo ani topení. Nakonec pasažéry musel "vysvobodit" až vlak IC Košičan. Do Ostravy přijeli s dvouhodinovým zpožděním.
Pendolino vyrazilo z Prahy v 5:56. Okolo půl deváté ho ale potkaly problémy v obslužném softwaru, takže muselo zastavit nedaleko Zábřehu na Moravě. "Přes hodinu jsme byli odkázáni na kabáty. Pendolino se prostě zastavilo a mimo jiné přestalo i topit," řekl iDNES cestující Jan Drbohlav. Podle Drbohlava po hodině přijely soupravu odtáhnout dvě dieslové lokomotivy. V Zábřehu pak cestující přestoupili na právě projíždějící EC 121 Košičan. "Namísto plánovaného příjezdu v 9:25 jsme tak dorazili do Ostravy v 11:25," zlobil se Drbohlav.
Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah iDNES poruchu potvrdila. "Pendolino u nás jezdí teprve měsíc. Jako každý nový výrobek jej trápí určité porodní bolesti," podotkla s tím, že se je technici snaží "vychytávat" aby měly na cestující co nejmenší dopad. Přitom se nejedná o první podobnou poruchu. V pondělí pendolino přijelo z Ostravy do Prahy s hodinovým zpožděním. Nejprve mu topení nefungovalo, pak se zase přehřívalo.
"Cestující mají samozřejmě nárok na kompenzaci. Buď jim České dráhy vrátí 20 procent z celkového jízdného, nebo cenu místenky pro vlak pendolino. Ta stojí 200 korun," uvedla Bednářová.
Zdroj : IDNES
Technická závada ukončila dopoledne dne 9. 1. 2006 jízdu rychlovlaku Pendolino z Prahy do Ostravy. Pomocná lokomotiva dopravila soupravu do Olomouce, odtud je vlak přepravován zpět do Prahy. Cestující byli do Ostravy přepraveni vlakem EC 121 Košičan.
Zdroj: LN (10.1.2006), Petrr

Ja konstruktivni poznamku mel - kdyz se predpoklada, ze to ma byt testovaci provoz a bude to mit pro cestujici celkem neprijemne problemy v mezi nad zanedbatelnou statistickou chybu, tak se to melo vyzkouset viceme v tichosti nejvys na beznem IC/EC (kdyz R do Decina nestaci) a ne se tvarit, ze mame hotovou vec pro exkluzivni nabidku, velke halo, hura na koleje a pak cely narod kouak, jak se to s..e. (To ze by se o jeji exkluzivite dalo nejspise uspesne pochybovat i v pripade, ze by problemy nebyly, je jina kapitola.)
http://forum.zelpage.cz/viewtopic.php?p=7363
S cestujicima jezdi pravda jen mesic...az na jednu soupravu,ale nevim co to ma spolecnyho s chybama....asi si do toho meli pred timsednout a projet se 100x do Ostravy a zpatky a potom jeste 50x do Brna a zpatky a byl klid...
Jaky je rozdil v chybe softwaru pri jizde s cestujicimi nebo bez nich nechapu. Je snad hlavni pocitac pod nejakym sedadlem, takze kdyz si tam sedne nekdo tezky, tak dochazi k problemum?
Nefascinuje mne to o detskych bolestech, ale o tom, ze pendolino jezdi teprve mesic. Az to zacne za dva roky jezdit Praha-Brno, tak se bude rikat, ze to na teto trati jezdi teprve kratce?
A nakonec si myslim, ze mluvit o problemech s pendolinem jako o detskych bolestech je jako mluvit o obcasnem zakaslani ditete, ktere ma ale 15 roku.
Ano, jsem laik, ale ty technicke problemy, ktere se tak DLOUHO zjitovaly byly jake? Jestli je rozchod kol stejny jako kolejnic? Beru, ze bez lidi se neda odhadnout, za jak dlouho se zaspini sedadla, kolik mineralek se prodava v baru, ale at me nikdo sakra nerika, ze to, jestli se behem jizdy rozesere celej vlak je otazka toho, jestli tam jsou nebo nejsou lidi!!
... jeste to tak. ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











