Praha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.
Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.
Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.
Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.
Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz

"Praha a obce uz dotuji az dost pak uz by to bylo neunosne."
Říkáte vy. Leč únosné je to, pro co se Praha a obce rozhodnou. Ono to může ušetřit jinde: rozšiřování silniční sítě (kde lze), kvalita ovzduší a s tím spojené náklady (horší zdraví -> nižší produktivita...).
Pokud to bude samozřejmá veřejná služba, může to být i jako v Třeboni. Pokud je to nutné zlo, budeme brzy mít jízdenky za půl sta (a začneme v noci).
Vzhledem k tomu, jak se namlsali tupého přijetí posledního zdražení a už radní koukají co dál soudím, že vývoj půjde druhým směrem. A taky soudím, že to zdražení nastane bez ohledu na to, reformuje-li se tarif či nikoliv.
jen pro 2 pásma. Nepřestupní lístek by tedy v Praze mohl zaniknout úplně. Jelikož si lístky často nekupuji ..., ale naposledy když se mi dostal do ruky nepřestupní listek ... tak mi tam scházely
důležité údaje tj. a) doba jeho platnosti, b) kolik stanic v metru s ním mohu jet c) neplatí ve
vlacich ČD (alespoň na území Prahy). Takto by to samozřejmě zůstalo, jen by se stal listkem přestupním a zmizel by chaos s tím, že v různých pásmech má různou hodnotu. Vetšina regionalních
linek přijíždějících do Prahy by byla v pásmu P3 společně s vlaky ČD i autobusy, metrem, připadne v některých oblastech možná i tramvajemi. Je mi jasné, že v některé oblasti by to mohlo vest ke
zlevnění, jinde možná i zdražení, ale jde přece také o přehledný tarif, tedy alespoň si to myslím.
Mne jako obyvateli Prahy tarif neprehledny neprijde, ale na ROPID jsem napsal dotaz ve stylu obyvatel jako jste vy a dalsi co maj chaos :-)) Je to jakysi vynatek z e-mailu, takze doufam, ze mi tu nic nechybi :-)
'nikdo nebrání kraji postavit "rychlodráhu"'
To není tak úplně pravda. Brání ji jedna její část (P6), která nic takového na "svém" území nechce. možná tak ještě někudy přes Mělník, to by snad šlo...
Tarif rodiny XYZů? To není tak snadné. Záleží na tom, co od tarifu a veřejné dopravy vůbec očekáváme a jaké jsou na ní kladené požadavky. Osobně se mi jako přehledný a také účelný (rozhodně to může pomoci snížit přetíženost auty) jeví tarifní model Třeboně. ;) Ale když už pásma atd. tak možná spíš zóny. Barevná mapka pak snadno rychle pomůže najít cenu podle počtu pásem/zón bez ohledu na druh dopravního prostředky, resp. číslo autobusu. Nepřestupní jízdenky a podobné vylomeniny to komplikují, takže buď kompromisní cena nebo když už jízdné musí být drahé, tak jeden nepřestupní druh jízdenky bez omezení dopravních prostředků a různých extravuřtů.
A není to jenom o nastavení tarifních pravidel. Docela se mi líbil Stockholm, kde jsem sice tarif nikdy úplně nepochopil (kolik zón za co), ale taky to vůbec nevadilo, protože všude byl ochotný (anglicky mluvící) člověk, který mi poradil a obvykle potřebný počet zón rovnou znehodnotil. Nebo si můžete koupit celodenní jízdenku (v relaci vůči ostatnímu stojí stejně zhruba stejně nebo o něco méně než pražská celodenní jízdenka) a světe div se, ono to platí na všech linkách v celém integrovaném systému (zhruba 100-150km kolem města) a ne jako u nás: zhruba co kilometr, to pásmo a plať... Dovozné se neplatí vůbec.
1099:
'"zjednoduseni" by vedlo k neunosnemu zdrazeni'
Nemáte pravdu. To vše záleží na rozhodnutí radních a politické objednávce. Stejně tak mohu tvrdit, že zjednodušení může přinést i zlevnění, např. jednotné symbolické jízdné pro celou síť. Jde jenom o to, co město chce a jak se k veřejné dopravě postaví.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











