Praha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.
Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.
Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.
Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.
Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz

Tedy zaverem, mohlo by tedy eventuelne dojit ke zlevneni regionalnich linek PID rady 3xx, otazkou stoji kdo by je zaplatil ?? Co se tyce vlaku, tak to same P1,P2,P3 (20,- prazsky prestupni listek) a dale jako dosud.
Slyšel jsem to v jednom rozhlasovim pořadu přímo od Primátora.
Se železnicí vůbec nepočítal!
A co se týče tarifu PID, pokud chce mít Praha jízdné dvojnásobné oproti mimoPraze, tak zdvojení pásma P byla asi přirozená varianta, kterou bych autorům z ROPIDu určitě pochválil. Jinak hrozilo tarifní odtržení Prahy od zbytku PID.
Turistům stačí znát jízdenky za 14 a 20, případně vícedenní; pokud jedou mimo Prahu, mohou si jízdenku koupit v každém autobuse zvlášť. Je to sice dražší, ale dělají to tak i někteří Pražáci.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











