..: Letiště bude spojeno s centrem Prahy metrem :..

letiště - ilustrační fotoPraha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.

Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.

Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.

Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.

Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz


Petrr | 18.1.2006 (19:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Stealth  mail  
19.01.2006 (22:15)  
Jezdí dole po Plzeňské, nebo nahoře na Vypichu. To už taková extrémní dálka není. Přestoupit na bus a ujet dvě stanice není nic nepřekonatelného. A těch busů tam zrovna málo nejede - co já vím tak: 174, 179, 180, 184 a zespoda 167.
registrovaný uživatel 1099 
19.01.2006 (21:31)  
ehm, odkdy jezdej tramvaje kolem nemocnice Motol?
registrovaný uživatel Stealth  mail  
19.01.2006 (21:20)  
Chápu správně metro na letiště jako rychlou dopravu? Tak proč proboha přes Petřiny (3x tram + 3x bus) a Motol (asi 4x tram a asi 5x bus)? Třeba na takové Dědině jsou ty busy docela málo, stačí vidět ve špičce bus 218. Docela by jim pomohla tramvaj protažená ze Šárky, byly by to tři stanice a nezbankrotoval by na tom nikdo. A pakliže se někdy metro na letiště postaví, tak bych věřil že se tam nebude jezdit za běžný tarif. Už nyní sílí hlasy o vyjmutí letiště z PID. "Těch cizinců - a aby jezdili za pár šlupek? Jen ať platí!!" myslí si určitě někdo osvícený z (magistrátu ÚMČ Praha 6, DP... nehodící se škrtněte) :-)
registrovaný uživatel 1099 
19.01.2006 (18:00)  
Dave751: Proc tady porad slysim, ze to mame platit vsichni? Koho tim myslis? Nebydlis v Praze? Dyt ta Praha dostava od statu na metro uplny prd, necelych 500 milionu to neni ani na jednu stanici, a kutani tunelu uz vubec do toho nemuzu zapocist. Rychlodrahu by platili zase "ostatni" a v Praze by s ni jezdilo minimum lidi.
19.01.2006 (17:35)  
Metro by chtěl každej Pražák před barákem. Vleze do něj, neprší, je tam teplo a během pár desítek minut je na druhém konci města. Taky by se mi to líbilo. Ale proč to mají kruci platit všichni???
registrovaný uživatel 1099 
19.01.2006 (16:39)  
Blazek: Na Florenc jiste :-)) Tak to je dost dobrej vtip, snaha je vsechny mozne linky at uz CSAD nebo PID ukoncit na okraji Prahy u stanic metra. Uvnitr mesta to neni s preferenci zadna slava. Ze se moc nepocita se zeleznici. Mno, tak problem bych hledal hlavne u stavu CD a dotaci statu a obnovu vozoveho parku a znameho spojeni CD= casu dosti. Takze se lidem nediv. Ja to pozoruji sam, kdyz byly povodne vetsina od nas ze sidliste jezdila do centra pomerne rychle vlakem 701+S1. Po zprovozneni metra se vsichni okamzite vratili do metra a 701+S1 jezdi tedkon absolutni minimum lidi. Ono kdyby se CD vice snazili a hlavne stat vice podporoval zeleznici a neuplacel lidi pred volbama a nerozhazoval za kravoviny tak by to bylo mozna o necem jinem.
registrovaný uživatel 1099 
19.01.2006 (16:27)  
xyz: "zjednoduseni" by vedlo k neunosnemu zdrazeni - za predpokladu odstraneni pasma 0 pro lidi, kteri nepokracuji dale do Prahy, jak sem jiz rekl dale ochrana MHD Praha. Protoze nektere linky PID jedou relativne hodne do vnitra mesta, takze by se pri pridani dalsiho pasma PP muselo platit vice. Samozrejme, ze by mohla byt mapa aktualizovana, tedy pasmo 0 oznacene barvou po obvode Prahy pro vsechny linky, vcetne mestskych. Pripadne reforma a rozdelit Prahu na pasma P1 a P2. Rozdeleni na pasma P1, P2 a P3 (misto pasma 0) by melo pro MHD Praha defacto jen informativni charakter, nebot minimalni prestupni listek je pro 3 pasma, tedy pro cele mesto. Prestupni listky mensi hodnoty by byly z financniho hlediska pro MHD Praha neunosne.
Tedy zaverem, mohlo by tedy eventuelne dojit ke zlevneni regionalnich linek PID rady 3xx, otazkou stoji kdo by je zaplatil ?? Co se tyce vlaku, tak to same P1,P2,P3 (20,- prazsky prestupni listek) a dale jako dosud.
19.01.2006 (16:25)  
Radní včetně primátora města preferují příměstské autobusy před železnicí natoš nejaká rychlodráha, to je vůbec nezajímá! Jejich přectava je prostá: na letiště protáhnout metro (podlemě kapacitou a rychlostí do centra nebude stačit) a do Kladna, Mělníka, Mníšku p.Br., Milovic, Dobříše... zavést BUS linky přímo na Florenc (po Praze vyhrazený jízdní pruh) - šílenost co!
Slyšel jsem to v jednom rozhlasovim pořadu přímo od Primátora.
Se železnicí vůbec nepočítal!
19.01.2006 (15:12)  
Nikdo nebrání Praze postavit metro, nikdo nebrání kraji postavit "rychlodráhu". Jediné, o co tu jde, je boj o peníze, neboť spojení s letištěm z valné části zaplatí stát a EU. Takže buďto bude mít Praha skoro zadarmo metro anebo kraj skoro zadarmo železnici. Proto ty nechutné spory.

A co se týče tarifu PID, pokud chce mít Praha jízdné dvojnásobné oproti mimoPraze, tak zdvojení pásma P byla asi přirozená varianta, kterou bych autorům z ROPIDu určitě pochválil. Jinak hrozilo tarifní odtržení Prahy od zbytku PID.

Turistům stačí znát jízdenky za 14 a 20, případně vícedenní; pokud jedou mimo Prahu, mohou si jízdenku koupit v každém autobuse zvlášť. Je to sice dražší, ale dělají to tak i někteří Pražáci.
registrovaný uživatel M 
19.01.2006 (15:10)  
No dobra tedy - at jsme v obraze - jak vypada jednoduchy tarifni system podle pera z rodiny xyz?
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2025 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko