..: Letiště bude spojeno s centrem Prahy metrem :..

letiště - ilustrační fotoPraha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.

Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.

Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.

Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.

Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz


Petrr | 18.1.2006 (19:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Racek 
19.01.2006 (8:26)  
to M: dovolil bych si protestovat - jihomoravský systém je naopak mnohem jednodušší, protože na rozdíl od PID neobsahuje žádné zóny, které se počítají dvakrát (P), ani zóny, které tam někdy jsou a jindy nejsou (0). Prostě kolik zón vidíš, tolik zón platíš. Čísla zajímají jen držitele předplatních jízdenek, náhodný cestující (pokud rozeznává barvy) je může ignorovat: prostě si spočítá zóny, přes které jede, a koupí si příslušný lístek. Lístek na dvě zóny platí vždycky na dvě zóny, a všude stejnou dobu ...
19.01.2006 (8:23)  
Pánové, možná se budu vracet na začátek, ale dvě věci mám k tomuto: Letiště by mělo být připojeno na dálkové vlaky s maximálně jedním přestupem. To je tedy spojení z hlavního nádraží. Ani jedna varianta s tím nepočítá, takže budu nejradši, když se nepostaví nic a za ušetřené prachy tam bude jezdit 100 let Student Agency z každého okresního města.

Když si vezmu, kolik lidí tady kritizuje úrověň Pendolina, tak si laskavě uvědomte jaká by byla úžasná jízda KRTKEM z Hlaváku na letiště: 40 min a přes 15 stanic. To by bylo teprve na úrovni!!!

Za druhé: za 38 miliard se dá v české krajině postavit 100 km železničního koridoru pro rychlost 200km/h.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
19.01.2006 (8:21)  
No na Heatrow mají asi i metro ale taky supermoderní express pokud se nepletu...a navíc když ruzyně odbaví za pár let 20 mil cestujících Heatrow nejmín 60mil cestujících...:) na co teda bude ruzyně potřebovat oba druhy spojení když by bohatě stačila jedna?Podle mě je doprava na ruzyni nedostatečná ale tim že tam za 10 let povede metro to fakt asi nevyřeší...
registrovaný uživatel M 
19.01.2006 (4:41)  
Sportovne musim rict, ze na systemu PID (v Brne mame stejny princip, jen kolem Brna nejsou nejsou obycejne, ale neobycejne prstence jejich cislovani je chaoticke - ale prece to nebudeme obslehavat z Prahy, ze:-( nic az tak sloziteho nevidim. V tomto pripade bych problem hledal v manzelce:-))
registrovaný uživatel 1099 
19.01.2006 (2:46)  
jinak jeste dodatek: to pasmo 0, vlastne zlevnuje prijezd do Prahy. Jelikoz nekdo jiz dale nepokracuje MHD, dale do stredu mesta, tak nemusi platit za dalsi pasmo P a zaroven chrani MHD Praha jako takovou pred velice levnou jizdou do mesta hlavne z okrajovych pasem 1,2, nebot casove by to bylo realne se dostat do stredu mesta.
registrovaný uživatel 1099 
19.01.2006 (2:38)  
no sotous nejsem :-) na to sem celkem alergickej. :-) Ale mne na tom nic slozityho neprijde proste platim kolik prejedu pasem. Stejne to nemuzu znat preci vsude, tak se podivam do mapy PID. Tim padem vidim kolik prejedu pasem a tolik podle toho budu platit. ( vzdy si jen priplacim k legitce P+0)A je logicke, ze pri prestupovani platim vice. Z pohledu Prahy to vidim mozna lehce, nebot tady se normalne v trafice da koupit bud prestupni nebo neprestupni listek. Ostatni druhy listku se prodavaji jen v automatech nebo v predprodeji. A zadnym tarifem se v podstte neridim, jen sleduji cas. Bydlim v pasmu P,0. Casto jezdim do pasem 1,2,3 smerem na Brandys, ale hlavne do Davle a Jiloveho u Prahy. Jelikoz tam nejezdim pravidelne, tak si jen dokupuji listky pro urcity pocet vnejsich pasem a stipam si je az autobus opusti hranice hlavniho mesta, tedy pasmo 0. Jinak ten 14,- je ve vnejsim pasmu listek prestupni - je oznacen dvema pasmy. Hlavne z duvodu, ze zdrazeni by bylo neunosne pro vnejsi pasma. Mno nevim kdyz se podivam treba na ODIS a pocet zon, tak se mi dela husi kuze.
registrovaný uživatel xyz  mail  
19.01.2006 (1:47)  
M:

Tarif PIDu je děs a jestli to někdo dělá stejně nebo dokonce hůře, tak nás to přesto nijak neomlouvá. :(

Třeba je ten popis anglánu zevrubný proto, aby byl trotlfest? ;)

1099:

Ano, šotouš to pochopí na první pokus a příjde mu to snad i chytré, ale opravdu to moc šikovně sestaveno není. Podívejte se na to takhle:

Máme psáma, z nichž některá jsou vlastně dvě (PP) a jiná se překrývají (P a 0), což znamená různé ceny na téže trase při kombinaci různých prostředků (ČM-Zeleneč: 353 - 14Kč, 223+vlak - 20 Kč , 398+vlak - 14Kč... a samozřejmě mimo PP a 0 případně také dvě pásma busem za 8Kč), stejné jízdenky platí v různých pásmech a časech různě a někde vůbec...

Nemusíte mi to vysvětlovat. Já to chápu, ale jednoduché a přehledné to opravdu není. Věřte mi. Příkladem budiž má manželka, která ma VŠ humanitní vzdělání a nulový šoto-potenciál. Zejména vlaky jí v tom vždycky dělají bordel.

Když už jste to načal. Obácám se, že pásma lze částečně vinit z neúměrné ceny a zóny by proto mohly být lepší. Nevím, kde bydlíte, ale já v psámu 3. Za těch 20 km navíc zaplatíme navrch 2x tolik, co jsme dali za PP+0 kupón pro Prahu, jejíž pásmo má v nejširším místě průměr tak 40km. A k čemu Vám je, že můžete na tento jízdní doklad jezdit nejen do Č. Brodu, ale také do Lysé, na Karlštejn a kdo ví kam, když a) přes týden nemáte po kdy a b) když už byste si chtěl udělat výlet o víkendu, tak pro změnu nejede nic ze vsi...
registrovaný uživatel M 
19.01.2006 (1:03)  
Jinak ten slozity system "MHD" - kdyz uz sem zminil to Heathrow. Jako nevim jak ostatni, ale londynsky system taky neni zrovna prehledny. Jeho "popis" je 30strankova brozurka. Takze az takova hruza ten PID neni:-)
registrovaný uživatel M 
19.01.2006 (1:01)  
Pokud jde o to kde maji metro na letiste, tak mam pocit, ze to... no... Hytrou...

Jinak takze metrem do Kladna? Ted jeste Cecko protahnout do Kolina na strane jedne a do Kralup na strane druhe a pID je komplet:-))
registrovaný uživatel 1099 
19.01.2006 (0:57)  
Vymezeni letiste do specialniho pasma nebo treba "jen" ho odstranit z pasem P+0 do pasma 1 je blbost. Ale osobne nechapu co je na tarifu PID tak sloziteho? Nic slozityho v tom nevidim vse rozdeleny do pasem P vse v Praze + dojezdove pasmo 0 regionalnich linek, ktere se nachazi na uzemi hlavniho mesta, ale pri pokracovani dale do pasma P je treba vicepasmovy listek. Dale vnejsi pasma 1+2+3+4+5 a prekryvna pasma 0,1 - 1,2 atd. Kde plati dve pasma, jsou hlavne z duvodu, ze si to dotycne obce zaplatily a jejich obyvatele to maji pri ceste vyhodnejsi. Ja to teda vidim jako daleko prehlednejsi nez zonovy tarif.
  1 ... 3 4 5 6 7 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko