Praha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.
Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.
Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.
Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.
Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz

Když si vezmu, kolik lidí tady kritizuje úrověň Pendolina, tak si laskavě uvědomte jaká by byla úžasná jízda KRTKEM z Hlaváku na letiště: 40 min a přes 15 stanic. To by bylo teprve na úrovni!!!
Za druhé: za 38 miliard se dá v české krajině postavit 100 km železničního koridoru pro rychlost 200km/h.
Tarif PIDu je děs a jestli to někdo dělá stejně nebo dokonce hůře, tak nás to přesto nijak neomlouvá. :(
Třeba je ten popis anglánu zevrubný proto, aby byl trotlfest? ;)
1099:
Ano, šotouš to pochopí na první pokus a příjde mu to snad i chytré, ale opravdu to moc šikovně sestaveno není. Podívejte se na to takhle:
Máme psáma, z nichž některá jsou vlastně dvě (PP) a jiná se překrývají (P a 0), což znamená různé ceny na téže trase při kombinaci různých prostředků (ČM-Zeleneč: 353 - 14Kč, 223+vlak - 20 Kč , 398+vlak - 14Kč... a samozřejmě mimo PP a 0 případně také dvě pásma busem za 8Kč), stejné jízdenky platí v různých pásmech a časech různě a někde vůbec...
Nemusíte mi to vysvětlovat. Já to chápu, ale jednoduché a přehledné to opravdu není. Věřte mi. Příkladem budiž má manželka, která ma VŠ humanitní vzdělání a nulový šoto-potenciál. Zejména vlaky jí v tom vždycky dělají bordel.
Když už jste to načal. Obácám se, že pásma lze částečně vinit z neúměrné ceny a zóny by proto mohly být lepší. Nevím, kde bydlíte, ale já v psámu 3. Za těch 20 km navíc zaplatíme navrch 2x tolik, co jsme dali za PP+0 kupón pro Prahu, jejíž pásmo má v nejširším místě průměr tak 40km. A k čemu Vám je, že můžete na tento jízdní doklad jezdit nejen do Č. Brodu, ale také do Lysé, na Karlštejn a kdo ví kam, když a) přes týden nemáte po kdy a b) když už byste si chtěl udělat výlet o víkendu, tak pro změnu nejede nic ze vsi...
Jinak takze metrem do Kladna? Ted jeste Cecko protahnout do Kolina na strane jedne a do Kralup na strane druhe a pID je komplet:-))
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP,
- editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.











