Praha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.
Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.
Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.
Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.
Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz

Jo a ještě jsem zapomněl poznámku k tarifu - návrh na tarifní zónu letiště, aby se vybralo extra jízdné...
Jenom to prosím ne. Extra express, extra jízdné zcela mimo tarif snad, ale přimýšlet ještě nějaké kudrlinky k současnému tarifu: NÉÉÉÉ.
Už teď aby se v tom prase vyznalo. Steží však normální průměrný vysokoškolsky vzdělaný člověk. Natož pak ještě turista, který právě přiletěl... Takhle debilní a nesrozumitelné podmínky, jako má PID, to snad svět neviděl.
Znáte tu o svobodě a jejich mezích. Názory lidí ano, ale tohle se týká širšího okruhu a nejen P6, protože platiti to bude minimálně magistrát, spíše bude přidotovávát stát. Demokracie spočívá mj. v tom, že rozhodnutí učiní většina a menšina je respektuje. P6 je menšinou v Praze i ve státě.
Když si to obyvatelé P6 rozhoudnou v referendu a vyberou si na to ve veřejné sbírce, tak ani neceknu, ale takhle bych se asi ozval. Dědina (nevím, je-li někde na P6 větší hustota osídlení) je relativně malé sídliště, které by si celkem dobře vystačilo i s tramvají a celkem s klidem si troufnu říci, že nemá parametry na metro. Alespoň ne v tuto chvíli. Až jednou bude všude kvalitní veřejná doprava a budeme vymýšlet, kde utrati přebytečné peníze, aby to bylo ještě lepší... tak pak samozřejmě ano, ale zatím to prostě není dobrý nápad.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP,
- editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.











