..: Letiště bude spojeno s centrem Prahy metrem :..

letiště - ilustrační fotoPraha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.

Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.

Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.

Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.

Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz


Petrr | 18.1.2006 (19:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel xyz  mail  
19.01.2006 (0:47)  
Je pravda, že teď máte primátora, ale jinak otázka, jaký podíl obyvatel Prahy připadá na P6?

Jo a ještě jsem zapomněl poznámku k tarifu - návrh na tarifní zónu letiště, aby se vybralo extra jízdné...

Jenom to prosím ne. Extra express, extra jízdné zcela mimo tarif snad, ale přimýšlet ještě nějaké kudrlinky k současnému tarifu: NÉÉÉÉ.

Už teď aby se v tom prase vyznalo. Steží však normální průměrný vysokoškolsky vzdělaný člověk. Natož pak ještě turista, který právě přiletěl... Takhle debilní a nesrozumitelné podmínky, jako má PID, to snad svět neviděl.
18.01.2006 (23:39)  
xyz: tady jde o něco jiného... kdyby se o nějaké trase přes moje bydliště vůbec nemluvilo, nic by mi do toho nebylo. Osobně bych v Praze našel spoustu jiných "hustších" ploch s větším opodstatněnním pro metro (například něco trochu dál za depo v Hostivaři), ale to je jedno. Když už se má něco stavět a já si mohu vybrat, proč bych si jako obyvatel P6 i HMP nevybral metro? Nasednu a na jeden zátah na Můstek, Muzeum, Skalku. S přestupem kamkoliv jinam. Vlak by nebyl asi o moc pomalejší, ale byl by tam pořád ten přestup. Teď samozřejme diskriminuji kladeňáky, kteří by za tu dráhu možná dali hory doly, ale bus a vlak maj celkem v poho, se mi zdá. Takový Slaný je na tom vo dost hůř... Alesoň dle mého názoru. Zkrátka - buď nic, nebo metro, to je moje stanovisko. Když tam ta dráha bude, nic s tím nenadělám, ale pochybuju, že by někdo udělal něco proti vůli 90% lidí na P6, i kdyby ta otázka byla položena sebeidiotštěji :-)
registrovaný uživatel xyz  mail  
18.01.2006 (23:20)  
sunfreedom:

Znáte tu o svobodě a jejich mezích. Názory lidí ano, ale tohle se týká širšího okruhu a nejen P6, protože platiti to bude minimálně magistrát, spíše bude přidotovávát stát. Demokracie spočívá mj. v tom, že rozhodnutí učiní většina a menšina je respektuje. P6 je menšinou v Praze i ve státě.

Když si to obyvatelé P6 rozhoudnou v referendu a vyberou si na to ve veřejné sbírce, tak ani neceknu, ale takhle bych se asi ozval. Dědina (nevím, je-li někde na P6 větší hustota osídlení) je relativně malé sídliště, které by si celkem dobře vystačilo i s tramvají a celkem s klidem si troufnu říci, že nemá parametry na metro. Alespoň ne v tuto chvíli. Až jednou bude všude kvalitní veřejná doprava a budeme vymýšlet, kde utrati přebytečné peníze, aby to bylo ještě lepší... tak pak samozřejmě ano, ale zatím to prostě není dobrý nápad.
18.01.2006 (23:03)  
Celý návrh metra na letiště je spíš taková hypotetická představa pro dosti vzdálenou budoucnost. Modernizace, zdvojkolejnění a elektrifikace stávající železniční tratě Praha-Masarykovo nádraží - Praha Ruzyně s novou spojkou na letiště a výhledem pokračování na Kladno je záležitostí řešitelnou 3 - 4 levněji než metro a postavitelnou v době 3 - 4 roků. Boj na dvou frontách může znamenat jen jedině - nic v brzké době stát nebude. Železnice by převážně vedla ve stávajícím tělese s narovnáním některých oblouků. Rovněž může být vedena na sloupech v tubusu. Při elektrickém provozu a použití moderního kolejového svršku jsou hluk a případné další splodiny nepatrné ve srovnání s dopady běžné motorové dopravy. Současný návrh metra přes Motol vyniká především nejasnostní svého cíle, jde o to dostat se co nejrychleji na letiště, nebo dovést pacienty do Motola? Motolská oklika výrazně prodlužuje případnou budoucí jízdní dobu a velmi zvyšuje náklady na realizaci. Při troše zkoumání mapy může být zřejmé, že částy jako Petřiny a Řepy může obsloužit budoucí spojka tras A a B, jakékoliv odchylky od přímého směrování na letiště jsou jen další snahou opodstatnit výstavbu metra za každou cenu.
registrovaný uživatel hnatikk  mail  
18.01.2006 (22:30)  
No kdyby páni politici dávali tolik peněz do žel. jako v německu tak za 5 let tu máme new CD s vozama od siemensu na rychlíkách a tahali by je taurusy..:)
registrovaný uživatel Smrtka 
18.01.2006 (22:24)  
No jo ČD to je bída vo tom žádná, to se shodnem.
registrovaný uživatel 1099 
18.01.2006 (22:13)  
Smrtka: no to vim, ze by tam mely jezdit 471, ale jde o rychlost obnovy vozoveho parku a nejen primestske dopravy. Z 210 me vyhnaly 810, cena, "intervaly". Prilakaly me autobusy PID, nekolik linek dpohromady mi davaj ve spicce PD interval 15 minut mimo spicku 30 miut. Vecer 60 minut. SO, NE 30-60 minut. Takze az sem jednou prijede treba Desiro, tak si to mozna rozmyslim.
registrovaný uživatel Smrtka 
18.01.2006 (22:13)  
A s těma 9 kusama 471 ročně nevidim neřešitelnej problém, co se týká obsloužení ruzyně. Mě jako lajkovi s mýma výpočtama stačí zhruba 5 jednotek ve spičce po 10minutách, když to za cca 1h stihne obkroužit.
registrovaný uživatel Stealth  mail  
18.01.2006 (22:04)  
Dave751:Nevim,jak nové metro pomůže kladeňákům. Vlakem z centra Kladna (Kladno Město) do centra Prahy (Masaryčka)se dostanete za cca 45 min. Se dvěmi přestupy (Dlouhá Míle,Můstek) minimálně stejnou dobu. A kde je tech 40 miliard???????? Já to také nevím... Když k tomu ještě připočteš bus (Kladno, řekněme Sítná - Praha Dejvice 35min - nekamenujte mne je-li to o 5min jinak:-) Takže nějaký terminál na Dlouhé Míli? Děkujeme, nechceme. Navíc každý pomalu druhý bus z Kladna frčí přes letiště (kde z něj 2/3 lidí vystoupí).
registrovaný uživatel Smrtka 
18.01.2006 (22:02)  
To jsou jen vymluvy. Tak snad chceme aby se drahy dali casem co nejdriv dokupy. Co vim, tak je dneska už možný aby po kolejích jezdil soukromej dopravce, který ho si vybere příslušnej kraj případně Praha. A za poslední ty 471 by tam nejspíš jezdili.
  1 ... 4 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2025 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko