..: Letiště bude spojeno s centrem Prahy metrem :..

letiště - ilustrační fotoPraha - Pražský magistrát učinil první krok k budoucí výstavbě linky A metra ze současné konečné Dejvická do Ruzyně přes Motol. Městská rada rozhodla, že se přichystá nutná změna územního plánu. Úsek s osmi stanicemi bude dlouhý přes 14 kilometrů. Náklady byly již dříve odhadnuty na 38 miliard korun. Stavba by mohla začít před rokem 2010.

Podzemní dráha má vést z Dejvické přes Červený vrch, Veleslavín, Petřiny, Motol, Bílou Horu, Dědinu a Dlouhou míli na letiště. Podle návrhu by se mohlo stavět po etapách. První by končila na Petřinách nebo v Motole u nemocnice. Na Veleslavíně by byl provizorní dopravní terminál. Velký terminál se záchytným parkovištěm by vznikl posléze na Dlouhé míli.

Dostavba trasy A se střetává s koncepcí Středočeského kraje, který usiluje o výstavbu rychlodráhy přes Stromovku, Dejvice, Ruzyni až do Kladna. Variantu v minulosti odmítla radnice MČ Praha 6 s tím, že povrchová trasa by vedla hustě zastavěnými oblastmi na jejím území. Místo toho si nechala vypracovat u agentury Factum Invenio výzkum, podle něhož přes 90 % občanů z Prahy 6 podporuje stavbu metra.

Lze očekávat, že samotná rekonstrukce rychlotrati by mohla začít v roce 2008 a dokončena by mohla být v roce 2010. Pochopitelně že by bylo ideální spojení letiště Ruzyně s městem oběma variantami. Vše je však odvislé od dostupných financí. V současné době ministerstvo poskytuje Praze na rozvoj metra 420 mil. Kč ročně a zatím se neplánuje výrazné navýšení této částky.

Zdroj : České noviny (ČTK) , Novinky.cz


Petrr | 18.1.2006 (19:36)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha ČR Středočeský


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel 1099 
18.01.2006 (21:57)  
pri stavu CD a vetsiny vozidel pro primestskou a regionalni dopravu se neni cemu divit, pak jeste take pomer cena/kvalita sluzby. Jedina vec, ktera me jakz takz prinutila pouzit vlak je 471 a precpany Bcko. A pri situaci, kdy kupujou 9 ks rocne je k smichu.
registrovaný uživatel Smrtka 
18.01.2006 (21:53)  
No jo tak já už se nedivim. My tady v Brodě metro už máme, tak se vám do toho nebudu srát :oP.
18.01.2006 (21:53)  
Já bych vzal problémové obyvatele Prahy 6 na exkurzi do Berlína, aby viděli jak vypadá Městská železnice! Metro se má stavět jenom v hustě zabydlených oblastech , a to Praha 6 není.
registrovaný uživatel 1099 
18.01.2006 (21:42)  
Smrtka: a? Ja rikam bydlet tam tak sem taky pro METRO. Rychlodraha dopravu obyvatelu Prahy 6 NERESI! a jeste budou mit pod okny koridor. Nevim co resis a cemu se divis metro si chce zaplatit Praha sama, stat mozna prispeje, ale jako vzdy smesne. A Praze muze byt Kladno u .... Autobusy a dost aut utnou na Dlouhy Mili. I kdyby jim to nejezdilo pod okny tak jim je to stejne k nicemu.
registrovaný uživatel Smrtka 
18.01.2006 (21:40)  
Keci keci, myslíte že se ptaj lidi co jim stavěj kolem baráků ten váš vnitřní silniční okruh, tramvaj by u baráku taky asi nechtělo mít dost lidí, kdyby si mohli vybrat. Ta trať tam navíc už je a i ona by musela vyhovět normám co se týče hluku. Mám pochopení pro to, že se to takovýmu člověku nelíbí co to má u baráku, ale jak pak chcete něco pak vyřešit. V tim referendu jde taky o to, jak lidi pochopily tu otázku, nebo spíš jak se jich ptaly. Nejspíš tak že si můžou vybrat jen jedno nebo druhý. Ale jak psal zirecek, metro bude tak nebo tak a je potreba, jde o to jestli az na letiste.
registrovaný uživatel Johnny  mail  
18.01.2006 (21:30)  
sunfreedom: No a o tom to presne je. Ty "myslis" a odbornici vedi..
registrovaný uživatel pekař 
18.01.2006 (21:21)  
Jo,žijeme v demokracii.Proto když jde o tak důležité věci jako je např. vstup do Unie nebo Evr.ústava,tak i když většina o ní nemá přesné informace,mělo by být referendum.Ale v tomhle by hlavní slovo měli mít odborníci
18.01.2006 (21:08)  
A není to o názoru lidí, co tam bydlí? Jsme panebože v demokracii!!! To není o ústředním naplánování a... kdo stojí v cestě, sorry! To je dobrý... Také jsem viděl projekty ČD na rychlodráhu, ale popravdě mě moc nenadchly. A myslím si, že když už se metro dovede nahoru na Dědinu (pokud by tedy mělo obsluhovat obyvatele), tak je pak levnější dostavět ten kus na letiště, než platit rychlodráhu. Já jsem pro metro a žádný vlak... Sice se bude muste dořešit, jak vyřešit kapacitu v metru na letišti a jak pozměnit cenu jízdenky z letiště, ale to bude stačit třeba tím, že se z letiště udělá další pásmo a kdo tam pojede, nebude mu stačit klasická jízdenka, ne?
18.01.2006 (21:04)  
Hm, pár hrubek, stydím se, :-).
18.01.2006 (20:59)  
Je evidentní arogantní a zatvrzelí přístup radních, kteří blokují výstavbu rychlodráhy, maximalisticky upředňostňují metro. Fakt je ten, že metro samozřejmě ano, jen je hloupost ho tahat na letiště. Metro není prostředek pro takovýto druh přepravy! Jednoznačně je opodstatněná rychlodráha-jde o rekonstrukci ve stávající stopě. Metro je mnohonásobně dražší, čas výstavby mnohem delší, dopravně neopodstatněné (mluvím pouze o koncové Ruzyně). Radní Prahy 6 neustále bojují proti názorům technikům a dopravním inženýrům, který je jasný už několik let. Navíc Min. dop. a spojů už rychlodráhu schválilo, ale radní pořád... . Nic proti referendu...ale přikláním se na stranu odborníků a ne lajků-je to pouze subjektivní názor lidí.
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2025 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko